Platenmaatschapijen verspreiden nep mp3's!

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Platenmaatschapijen verspreiden nep mp3's!

Bericht door E4L »

Stond op http://www.terdiscussie.nl/index.php?bo ... readid=977

Uitgegeven: 28-6-2002 22:44
Laatst gewijzigd: 1-7-2002 9:19

SAN JOSE - Zeker drie Amerikaanse platenmaatschappijen hebben een nieuw middel gevonden om de illegale uitwisseling van muziekbestanden op internet te bestrijden. Ze bestoken de uitwisseldiensten op het net, zoals Morpheus, Audiogalaxy en Kazaa, met miljoenen nepbestanden die helemaal geen muziek bevatten.



Ze hopen daarmee de gebruikers van de diensten te ontmoedigen. Dat meldt The San José Mercury News, een krant die in Silicon Valley uitkomt. In dit gebied in Californië zitten veel ICT-bedrijven. De krant zegt zich te baseren op bronnen bij drie platenmaatschappijen, zonder deze bij naam te noemen. De sabotage-actie wordt 'spoofing' genoemd.

Door het stelen van bestanden lastiger te maken, hopen ze de consument over te halen de cd te kopen bij de platenwinkel.

Minutenlang stilte

De nep-bestanden lijken op het eerste gezicht normaal. Maar pas nadat deze zijn gedownload blijkt dat ze minuten lang stilte bevatten of bijvoorbeeld een loop van 30 seconden van een koortje.

De Amerikaanse muziekindustrie vecht al geruime tijd tegen de kostenloze uitwisseling van muziekbestanden. Ze boekte een succes in de strijd tegen de dienst Napster, maar de muziekliefhebbers kunnen op het internet al bij vele alternatieve zogeheten 'peer-to-peer-netwerken' terecht.


Net alsof dat gaat helpen.
Of toch wel?[/url]
Gebruikersavatar
12of14
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:52
Locatie: www.spacedock.nl
Contacteer:

Bericht door 12of14 »

Ik denk het niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Hmz, dit was een week of drie geleden ookal in het nieuws, hebben jullie er in de tussentijd iets van gemerkt? Ik niet, dus het werkt niet :)
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik geloof dat softwarefabrikanten zoiets al doen, probeer maar eens een spel to downloaden met kazaa...

maargoed.....
wie zijn de platenmaatschapijen om dit te doen?
dit is hetzelfde als de 112 alamcentrale, als iemand daar met een mobiel een vals alarm meldt of voor de grap belt wordt hij/zij bestookt met SMS berichtjes, zoveel dat de telefoon op tilt slaat.
tereur bestrijden met tereur.
natuurlijk is het downloaden van muziekbestanden en het "nepbellen" naar 112 illigaal, maar dat moet dan een fatsoenlijk, rechtmatige manier bestreden worden, niet met zoiets hachelijks zoals dit, men zou bv. de cdprijzen omlaag kunnen doen, 25 euro voor een cd? gewoonweg belachelijk, vooral als je denkt dat er maar iets van 15 nummers op staan...
ook moet men meer aan nieuwe mediums denken, zo kan een band bv. een keer een cd releasen met mp3-tjes (wel goede kwaliteit uiteraard) daar kunnen bv. liveconcerten op, interviews, meer studionummers, vorige releases enz. ook kun je dit met DVD doen...

ik denk trouwens dat al die nepnummers alleen maar van die commercieele shitnummers zijn, zoals bv. pink, eminem, linkin park enz.
Rick Dax
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jul 2002, 22:25
Locatie: Sint Odiliënberg

Bericht door Rick Dax »

Ik kijk altijd eerst hoeveel mensen dat bestand delen. En ik denk niet dat mensen die er achter komen dat het stilte is ze d'r op laten staan. En al zeker geen 10-tallen mensen. Het ontmoedigd mij helemaal niet. Als ik dan eens een verkeerde laad dan neem ik er wel meer tijd voor tot ik 'm heb. Hoe lang moet je werken voor E22,- ? Conclusie=helpt niks
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Persoonlijk vind ik de straf voor het nepbellen naar 112 meer dat terecht, dat moet je ook gewoon NIET doen.
Gebruikersavatar
Jadzia
Commander
Commander
Berichten: 1895
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:52
Locatie: Nuland

Bericht door Jadzia »

Ik vind dat je het downloaden van een mp3tje niet kunt vergelijken met het lastigvallen van 112. Dat is van een heel andere orde.

Ik heb zelf trouwens nog nooit een cd gekocht (ik bezit wel 1 cd, en die heb ik gekregen). Dus denk niet dat ze op de 2 mp3s die ik in een maand download veel verlies lijden ;)
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

tis alweer een tijdje geleden maar toen hadden hackers de site van verschillende us plaatenmaatshapijen platgegooit....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

zolang ze nog geen virrussen in die bestanden dumpen vind ik het best.. ik vind mijn bestandjes wel!!

ennuh.. Sony.. die maakt het pas bond!
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

Nemesis schreef:zolang ze nog geen virrussen in die bestanden dumpen vind ik het best.. ik vind mijn bestandjes wel!!

ennuh.. Sony.. die maakt het pas bond!
je bedoelt die beveiligingen waar je pc van crasht :X :{
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Dat kan niet, het zijn mp3-tjes daar kan alleen maar geluid in staan, geen virussen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Tom schreef:Dat kan niet, het zijn mp3-tjes daar kan alleen maar geluid in staan, geen virussen.
oh.. als ik wil kan ik van een .mp3 bestand gewoon de extensie veranderen in exe en andersom!!
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Nemesis schreef:
Tom schreef:Dat kan niet, het zijn mp3-tjes daar kan alleen maar geluid in staan, geen virussen.
oh.. als ik wil kan ik van een .mp3 bestand gewoon de extensie veranderen in exe en andersom!!
Ja maar een bestand heeft toch echt wel een .exe (of een paar andere extensies waar windows allerlei vreemde beveiligingslekken in heeft zitten) zijn voordat het virus zich dus uit kan voeren, als jij een bestandjes hebt met een virus, genaamd virus.exe en je noemt het virus.mp3 en iemand speelt dat af, dan krijgt ie geen virus... Dan speelt het mp3tje ook niet echt af waarschijnlijk, maar dat is een ander verhaal ;)
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

en als je een virus.mp3.exe heb?
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Ja, ik zou daar dus niet intrappen, maar er zijn mensen die 'extensies weergeven' hebben uitgeschakeld (standaard in windows).
Dan kan het dus een liedje lijken maar is het in werkelijkheid een virus.
Het beste is gewoon om een goede virusscanner geinstalleerd te hebben.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Sommige virussen worden geactiveerd. als ze gedownload zijn.. zonder dat je ze moet opstarten hoor...
Gebruikersavatar
DOOM_er
Ensign
Ensign
Berichten: 239
Lid geworden op: 02 jul 2002, 23:48
Locatie: Qo'noS
Contacteer:

Bericht door DOOM_er »

Weet je dat nou wel zeker? Ik weet dat sommige mailprogrammas vanzelf virusses activeren, maar als je wat voor bestand dan ook gewoon downloadt kan het nooit kwaad totdat je het opent, toch?
DarthMaulSithLord
Ensign
Ensign
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 jun 2002, 00:23
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door DarthMaulSithLord »

Wat een gezeik zeg, als ze de prijzen nou een keer redelijker maakten, dan stopt dat gekopieër vanzelf wel.

En Sony is fout bezig omdat het na-maken van een CD voor eigen gebruik niet strafbaar is. Ze zullen eerdags wel voor de rechter moeten verschijnen, de consumentenbond heeft hun namelijk aangeklaagd.

;-(
Gebruikersavatar
E4L
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 603
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:09
Locatie: In een huis met 'n dak d'r op.......dóh......
Contacteer:

Bericht door E4L »

Ik heb het al gehad bij een cd van de Counting crows, je hoort de hele tijd de eerse 10 sec van het liedje ;-(. Nu heb ik gelukkig wel de goede versie. :)
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

sirdupre schreef:
Nemesis schreef:
Tom schreef:Dat kan niet, het zijn mp3-tjes daar kan alleen maar geluid in staan, geen virussen.
oh.. als ik wil kan ik van een .mp3 bestand gewoon de extensie veranderen in exe en andersom!!
Ja maar een bestand heeft toch echt wel een .exe (of een paar andere extensies waar windows allerlei vreemde beveiligingslekken in heeft zitten) zijn voordat het virus zich dus uit kan voeren, als jij een bestandjes hebt met een virus, genaamd virus.exe en je noemt het virus.mp3 en iemand speelt dat af, dan krijgt ie geen virus... Dan speelt het mp3tje ook niet echt af waarschijnlijk, maar dat is een ander verhaal ;)
ow er zijn zat dingen die een virus via je mp3 player zoals winamp kan laten doen........................(jammergenoeg :X )
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

Kijk.. ik snap best dat ze er wat tegen proberen te doen.
Maar een groot probleem ligt bij hun zelf, en dat willen ze zelf niets aan doen.
Cd's zijn gewoon veel en veels te duur.. en daardoor gaan steeds meer mensen zelf hun cdtjus maken.. en daardoor worden ze nog duurder etc etc etc..

Als ze dat op zo'n manier doen (gewoon lege bestandjes, of de verkeerde bestanden) dan vind ik dit natuurlijk wel vervelend. Als ze de bestanden ook echt schadelijk maken vind ik het echt iets anders worden. Dan mogen ze van mij best alle gecrashte pc's vergoeden..

Het zal vast erg vervelend worden, maar ik denk idd niet dat het goed gaat werken, want iedereen die zo'n bestandje heeft en erachter komt dat het het niet goed doet flikkert het er meteen weer af.. Dus het zal geen succes worden..
Het is vooral vervelend voor de mensen die nog geen kabel hebben of moeten betalen per telefoontik..
Voor mij is het totaal geen probleem.. de pc staat hier toch gemiddeld zo'n 16-18 uur per dag aan, en om dan ff een nieuwe download aan te zetten stoort me niet..


Dus zolang ze niets doen aan de bron (de goede en echte bestanden die je kunt vinden op inet) zal het ook nooit helemaal opgelost worden..
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

DOOM_er schreef:Weet je dat nou wel zeker? Ik weet dat sommige mailprogrammas vanzelf virusses activeren, maar als je wat voor bestand dan ook gewoon downloadt kan het nooit kwaad totdat je het opent, toch?
Een virus kan niet werken als het niet wordt opgestart...
Als het mee wordt gestuurd in een mailtje kan het worden opgestart door het mailtje zelf dat wel, maar als je gewoon een goede virusscanner heb, heb je geen problemen. Ook niet met gedownloade mp3-tjes.

Maar om weer even ontopic te komen:
Volgensmij werkt dat valse mp3 verhaal alleen als die plaatenmaatschappijen meer valse mp3-tjes op het internet zetten als er echte zijn.
Dan is de kans groter dat je een valse download als een echt, dan zou het mensen pas echt gaan vervelen.
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

ideetje (geld ook voor spellen) als de makers nou een soort verkapselde reclame in een liedje spel maken en zoiets dan voor 10 uero bij de cola de pindakaasdoen? :Y) :-D
Gebruikersavatar
Bosch571
Ensign
Ensign
Berichten: 178
Lid geworden op: 11 jun 2002, 19:59
Locatie: Luyksgestel (brabant)

Bericht door Bosch571 »

Het kan werken ALS ze
1) Veel verschilende verzies maken BV Britney Spears Boys-Boys/BS-Boys/BrItNEY-BOys.
2) Net doen als of ze heel veel gebruikers zijn met dat bestant
3) Dit echter niet bij alle verzies doen
4) Nep BoysWorking.txt filtjes maken.
5) mensen hebben die goed opletten ofdat er een groep komt die de werkende MP3 markeren BV AML-Spears Boys en dan ook deze files namaken
6) Dit doen bij elke Song

Op deze manier word het onmogentlijk kazaa fatsoenlijk te gebruiken, programa's zoals WinMX zijn moeilijker te foppen.

PS GEEN britney spears kopen AUB :r
Gebruikersavatar
Stadi
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 766
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:42
Locatie: Vvardenfell

Bericht door Stadi »

2) Net doen als of ze heel veel gebruikers zijn met dat bestant
Een kennis van mij probeert zo zijn geld ook te krijgen.. hij is zo'n soort programmaatje nu aant programmeren, maar het schijnt echt erg moeilijk te zijn..
Hij gebruikt dat dus niet alleen als je mp3tjes zoekt, maar ook als je sites browsed, films zoekt etc..
Het heet heel toepasselijk: suck the internet..
En het gaat zich als het goed is erg snel verspreiden zodat strax iedereen alleen maar erg halfgare websites etc kan zien.. en per keer dat er wordt gezocht krijgt hij geld..

Ziek.. (8>

Hoezo internet vern**ken.. :roll:
Plaats reactie