Ik heb een UFO gezien? :-I

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Ik heb een UFO gezien? :-I

Bericht door Mr Hayes »

Hoi beste lieve forumbezoekers. Ik moet iets kwijt. Ik heb afgelopen zaterdag iets erg vreemds gezien, en ik lieg echt niet. Ik zat heerlijk op m'n bank te genieten van een boek van Marja Brouwers, en daarbij genietend van m'n uitzicht op het Reitdiep. Totdat ik ineens een 'vuurpijl' zag. Goh, ik dacht, even kijken :).

Maar die 'vuurpijl' bleef maar dezelfde kleur oranje houden en bewoog langzaam van links naar rechts in de lucht. Het was bijna een volmaakte horizontale boog. De oranje 'vuurpijl' bleef minstens 1,5 minuut vliegen, alleen wel erg langzaam en met een constante snelheid. Daarna, splitste de 'vuurpijl' zich in een soort feller oranje tweelinglicht.......dus twee lichten erg dicht op elkaar, en nog steeds oranje. En toen na ongeveer 1,5 minuut ging 1 van de 2 oranje lichten 'uit' :{ . Het andere oranje lichtje verdween achter huizen.

Het kan GEEN vliegtuig geweest zijn, want het licht WAS er opeens, en een vliegtuig heeft geen knipperlichten. Ik was echt met stomheid geslagen.

Nu liet m'n huisgenoot Robin vandaag met een lachende kop deze link zien: http://frontpage.fok.nl/nieuws/57487 .

Op die site staat een foto, met ongeveer net zoiets als wat ik zag:
Afbeelding

En verdomme! Ga me nou niet belachelijk maken! Ik geloof ook niet dat het een soort 'lucht fata morgana' is. Zolang niet bekend is wat het was, is het mijns inziens een unidentified flying object! ..........dat het object maar snel identified mag zijn........ :)
Gebruikersavatar
TCB-1977
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 okt 2006, 23:05
Locatie: Assen (Netherlands)

Bericht door TCB-1977 »

Volgens mij er er wel meer tussen Hemel en Aarde.
Waarom zouden wij de enigste mensen zijn in dit hele grote Heelal?



Afbeelding
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Ja het zou kunnen Maar ik gok er op dat je een vliegtuig hebt gezien
Straal vliegtuigen willen nog wel eens een gloed achter laten in de lucht.

en anders was het een Foo Fighter
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Natuurlijk fenomeen? :)
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Of het was daadwerkelijk gewoon een vuurpijl :{
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Section31 schreef:Natuurlijk fenomeen? :)
Denk het :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Afbeelding
Gebruikersavatar
johnny sisko
Commander
Commander
Berichten: 1220
Lid geworden op: 25 jan 2005, 23:06
Locatie: Het altijd gezellige Veghel!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door johnny sisko »

The trut is out there 8-)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

kan er iets inhoudelijker worden gereageerd aub?
interessant bericht :-)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Het is inderdaad onduidelijk wat jij gezien hebt. Het lijkt mij wat voorbarig het een UFO te noemen, aangezien je niet zeker weet of het een object was en of het daadwerkelijk heeft gevlogen.

Ik geloof dat het uit te leggen valt als je goede kennis van zaken hebt. Ik heb deze niet en tot die tijd geloof ik niet in al die fantasieverhalen :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

ik zal dan mijn plaatje even nader toelichten. Dat is klaarblijkelijk gewenst.

"I want to believe" oftwel ik zou het wel willen geloven dat daadwerkelijk buitenaardsen waren, maar meestal zijn de ongeidentificeerde vliegende objecten gewoon een natuurverschijnsel, militair vliegtuig of weerballonnen.
Helaas voor mij. Ik zou het wel willen geloven, maar de bewijzen ontbreken mij.
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Ik vind het heel interessant en opmerkelijk dat het op meerdere plekken op de wereld is waargenomen. Dan kan het toch niet een heel toevallig fenomeen zijn, als het op verschillende plaatsen met verschillende horizons en luchten wordt waargenomen!

Aan de topicstarter: ik vind het supercool dat je dit bericht deelt! Eindelijk, voor de eerste keer in mijn leven, hoor ik eens van een "sighting" van iemand at first hand, zeg maar. :)

En of het een UFO is? Het is unidentified, het vloog... tsja. In die zin wel. Ben benieuwd in ieder geval of er nog meer meldingen komen enzo. :)

En ik vroeg me af of andere mensen op dit forum ook wel eens iets raars, onverklaarbaars in de lucht hadden gezien! Niet offtopic please want dit is interessant! :P
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Bericht door Vash »

Ik geloof dat er best een verklaring voor is. Ik kan hem je alleen niet geven. Tot die tijd heb je het volledige recht om te geloven dat het een 'sithing' is. Waarom niet. Ik geloof er alleen zelf niet in.

Wat denk je zelf eigenlijk precies?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb een paar jaar terug met mijn broertje een soort gelijk 'iets' gezien boven Luxemburg toen we op vakantie waren. Alleen was de kleur niet geel maar meer blauw/wit. Ik geloof zelf ook niet in UFO's en denk dus ook niet dat ik er een gezien heb. Wat ik wel gezien heb weet ik niet. Als ik het alleen had gezien had ik trouwens hoe dan ook gedacht dat ik het vast verkeerd gezien had...mijn broertje zag het echter ook dus tjah...maargoed we zullen vast nog wel eens horen wat het wél was ;)
Gebruikersavatar
KiraNerys
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 dec 2006, 22:46
Locatie: Bajor
Contacteer:

Bericht door KiraNerys »

Eigenlijk kan je niet niet in ufo's geloven want UFO staat voor Unindentified Flying Object. :P

Maar ik geloof niet echt dat er buitenaardse schepen hier rondvliegen (ze hebben toch ook wel de prime directive! :o), wel dat er buitenaards leven is.

Want stel dat de kans op leven op een planeet zoooooo klein is ; dan was er OF helemaal GEEN leven in het heelal of wel of stuk of 10-100 civilisaties. Want de ruimte is zo verschrikkelijk groot en de kans dat er maar toevallig precies ÉÉN planeet is met leven is toch VERSCHRIKKELIJK klein? Dus of er buitenaards leven is daar twijfel ik niet over. Of zo wel eens een bezoekje brengen? Lijkt mij zeer onwaarschijnelijk :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Wat moeten buitenaardse wezens bovendien hier als ze zelf de mogelijkheid hebben zover te reizen? Onze grondstoffen jatten...waarom als je toch overal heen kan? Ik bedoel...das hollywood. Reeel gezien zal het best zo zijn dat er elders nog leven is maar dit leven hoeft niet in hetzelfde ontwikkelings stadium te zijn als het leven hier op aarde en zelfs als ze verder zijn en kunnen reizen door de ruimte met een fantsoenlijke snelheid is het nog maar de vraag of ze ons kunnen/willen bereiken.
Gebruikersavatar
Ezri
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 666
Lid geworden op: 10 jun 2002, 23:35
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door Ezri »

Ik zeg niet dat het zo is, maar áls wij bezocht zóuden worden, dan zullen die aliens veel slimmer zijn dan wij, aangezien zij een manier hebben gevonden sneller dan het licht te reizen en gewoon hun technologie al veel geavanceerder is. Het lijkt mij dan niet onaannemelijk dat hun intelligentie zelfs zo verschilt met de onze, dat zij ons bestuderen zoals biologen bijvoorbeeld een mierenhoop bestuderen, of een apenkolonie. En inderdaad zich aan een soort van prime directive houden, dus niet landen en contact maken (want wij proberen toch ook geen gesprek aan te leggen met een mier ;)).

Maar ik weet niet wat ik er van moet denken, van die UFO-sightings, ik vind het in ieder geval heel interessant, maar eerst zelf zien en dan geloven. Ik vind het al zeer cool nou eens te horen van iemand die echt zelf iets raars heeft gezien, in plaats van dat je het op een vage website of in een krantje leest. ;)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Mensen verklaren echt alles op de meest vreemde manier als ze niet begrijpen wat het is.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ach... ik geloof best dat er meer is tussen 'Hemel en Aarde' ... Maar ik ben niet zo overtuigd van UFO's waarnemingen... In de meeste gevallen zit daar een heel erg logisch verklaring achter, bijvoorbeeld natuur fenomen, of toevallig langskomende vliegtuigen.

En over Stonehenge en de Piramides, met veel arbeidskrachten en slaven, kun je best wel veel werk verzettten.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Ik zeg niet dat het zo is, maar áls wij bezocht zóuden worden, dan zullen die aliens veel slimmer zijn dan wij, aangezien zij een manier hebben gevonden sneller dan het licht te reizen en gewoon hun technologie al veel geavanceerder is. Het lijkt mij dan niet onaannemelijk dat hun intelligentie zelfs zo verschilt met de onze, dat zij ons bestuderen zoals biologen bijvoorbeeld een mierenhoop bestuderen, of een apenkolonie
De eerste holbewoners waren niet slimmer of dommer dan wij, ze hadden minder technologie.
Low-tech is niet hetzelfde als low-intelligence.
En over Stonehenge en de Piramides, met veel arbeidskrachten en slaven, kun je best wel veel werk verzettten.
Er was geen slavernij in het oude Egypte...

Aliens, UFO's, graancirkels, ect. zijn gewoon een soort moderne religie.
Om paulstartrek en TCB-1977 te quoten:
"I want to believe"
"Er is meer tussen hemel en aarde"
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

En over Stonehenge en de Piramides, met veel arbeidskrachten en slaven, kun je best wel veel werk verzettten.
Er was geen slavernij in het oude Egypte...

'Exuse me wha, loyaliteid voor Goden dan
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

toch iets vaker discovery channel of national geographic channel kijken. Daar blijkt dat zij die aan de piramides hebben meegewerkt, gewoon arbeiders waren :)
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

Alleen de manier waarop die arbeiders werden behandelt doet mij veel aan slavernij denken.

Maar er zijn al zeker 100 jaar sightings van UFO's. Waarom zouden de aliens dan niet een keer bezoeken?
Als er nu een argument komt in de trant van 'prime directive', dan is mijn antwoord: Waarom toch zo vaak onze planeet bezoeken? Je merkt toch zelf ook wel dat er 'sightings' van komen en waarom zou je? Wat is er dan zo intressant aan ons? Er zullen vast meer intressante beschavingen zijn. Net als de vulcans in ST FC, zij hebben ons alleen bezocht toen we eindelijk warpspeed hadden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat mensen een UFO zien betekent niet dat er ook daadwerkelijk een UFO was. Ongeveer 95 procent van de UFO"s is rationeel te verklaren. Meestal door een combinatie van weersomstandigheden en idd gewoon normale vliegende objecten. Mooiste blijf ik altijd nog vinden dat uiteindelijk na lang ontleden van een foto het bleek te gaan om een adelaar die simpelweg rood was geworden door de ondergaande zon en de kwaliteit van de gebruikte camera.

Zoals ik eerder al zei denk ik persoonlijk niet dat aliens hierheen komen. Als er al een wil is dan zal dat voor die lui ook zo goed als onmogelijk zijn, zelfs als ze wel met de lichtsnelheid kunnen reizen. Om mij is het grootste gedeelte van het UFO gedoe dan ook netzo iets als extreme Christenen met wonderen: Hoe harder je maar roept dat er iets gebeurd is, hoe meer mensen geneigd zullen zijn om er ook iets van te geloven.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Bericht door Paulstartrek »

das waar idd, want in deze moderne wereld met internet ed zijn de sightings alleen maar meer geworden. Steeds meer mensen denken al ufo's te zien bij vreemde lichtjes :') Maar toch denk ik dat er toch wel een grond van waarheid in zit. Tenslotte zegt het spreekwoord: 'Waar rook is, is vuur'.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik heb juist een keer gelezen dat het aantal sightings enorm is afgenomen de laatste jaren.
Een jaar of 10 geleden had je Independence Day en de hele hype die daaromheen ontstond. Talloze documantaires bij Discovery en iedereen zag natuurlijk UFO's. :+
Tis nu volgens mij niet meer zo'n hot issue.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik heb dat ook nergens ontkend. Daarbij is het ook nog eens zo dat echte UFO's niet perse van aliens hoeven te komen. En natuurlijk zijn er verder altijd onverklaarbare zaken in de lucht te zien...en eerlijk gezegd...wij zouden ook geen mensen zijn als we niet eens verder dachten dan alleen binnen de lijntjes van wat ons bijgebracht is om te denken. Ik heb dus ook nooit een probleem met mensen die zeggen een UFO gezien te hebben, of er echt een gezien hebben, geeft alleen maar aan dat ze breder durven te denken dan velen anderen.

geloven in UFO's en vooral aliens is dan weer iets heel anders...vooral als het uit de mond komt van mensen die de Bijbel afdoen als een sprookje. Misschien was Jezus wel een alien, was zijn 'dood' een simpele kwestie van optijd opbeamen en de hemelvaart niets anders dan de UFO die 'm kwam halen. Wij waren er niet bij :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Maar serieus wat is er nou gebeurd in 1947 in roswell new mexico ?
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Miriam schreef:Maar serieus wat is er nou gebeurd in 1947 in roswell new mexico ?
Er waren tijdreizende Ferengi, dat weet je toch?
Plaats reactie