theorie turken\maroken

This administration doesn't even need an opposition party, we do fine ourselves.

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

theorie turken\maroken

Bericht door Punisher »

nee, niks racistisch, ik heb tijdens een van mijn vele slaaploze nachten nageadcht waarom de turkse en marokaanse jeugd (2e generatie dus) zoveel problemen veroorzaken.

dat komt door verschillen in opvoeding en cultuur(klinkt inteligent heh?)

Deze kinderen mogen veel te veel, je hebt het zelf wel gemerkt, om 11 uur 's avonds een turks jongentje dat op straat aan het spelen is is niet bijzonder(hier niet tenminste...) dat mogen ze gewoon, niet alleeen dat maar veel meer, zo'n kind heeft in dit land geen duidenlijk normen en waarden.
in turkije en marokko dan wel?
ja, daar hebben ze veeeel strengere straffen, zo'n kind denkt wel 15 keer na voordat ie daar iets weghaalt, hier gebeurt eigenlijk niks...

ook geloven de ouders heilig in de onschuld van hun kind, een vried van m'n broertje(turks/marokaans) heeft bv. een keer(met toestemming) een rondje gereden op m'n broertjes nieuwe fiets, toen hij terugkwam was het slot opeens weg, wel heel verdacht, toen hij met dit verhaal thuiskwam ben ik zo aardig geweest om even bij zijn ouders langs te gaan, nog voordat ik klaar was mert m'n verhaal riep de moeder(erg hard, zodat de hele straat het kon horen)
mijn zoon geen dief, mijn zoon onschuldig, ga weg, mijn zoon vals beschuldigen, ga weg, mijn zoon niks weghalen!
zo worden die kinderen ook niet gediciplineerd als ze echt iets foutdoen, of ik er nu sta of de politie, zal die ouders een worst(mits geen varkensvlees :) ) wezen.

daarnaast kennen veel ouders de nederlandse taal amper, communicatie met bv. school, politie, maatschappelijk werken enz. verloopt daardoor nog moeizamer...

ik vraag me af of de derde generatie minder erg zal worden....
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: theorie turken\maroken

Bericht door Nemesis »

dit kan ik makkelijk om zeep helpen punisher..
Punisher schreef:nee, niks racistisch, ik heb tijdens een van mijn vele slaaploze nachten nageadcht waarom de turkse en marokaanse jeugd (2e generatie dus) zoveel problemen veroorzaken.
En dan nog is het racistisch.. denk je dat de wereld daar anders van word..??
dat komt door verschillen in opvoeding en cultuur(klinkt inteligent heh?)
Goh echt waar??
Deze kinderen mogen veel te veel, je hebt het zelf wel gemerkt, om 11 uur 's avonds een turks jongentje dat op straat aan het spelen is is niet bijzonder(hier niet tenminste...) dat mogen ze gewoon
er zijn genoege nederlandse jongetjes die ook nog buitenspelen rond die tijd.. om het dan maar niet te hebben over de jongetjes die nog binnen tv kijken e.d.
, niet alleeen dat maar veel meer, zo'n kind heeft in dit land geen duidenlijk normen en waarden.
Studenten wel wou je zeggen... het algemeen studenten-imago is bagger.. Het kind leert de waarden en normen op school, en van zijn ouders.. alleen laten turken en marokanen de opvoeding veel meer over aan de school, want zo gaat dat in turkije en marokko.
in turkije en marokko dan wel?
ja, daar hebben ze veeeel strengere straffen, zo'n kind denkt wel 15 keer na voordat ie daar iets weghaalt, hier gebeurt eigenlijk niks...
Wij hebben ook smerige straffen... alleen die weten ze niet. Als jij niet weet dat ergens de doodstraf opstaat... dan weerhoud jij er misschien toch ook niet van,... denk maar aan Wesley Crusher in TNG.. die jonge aanplant vernietigd
ook geloven de ouders heilig in de onschuld van hun kind, blablabla
Goh.. doet dat elke ouder niet, het is belangrijk altijd je kind te geloven. pas als er duidelijke bewijzen zijn.. dan willen onze ouders even gaan praten.Maar ok.. Mar. en turk. ouders die zijn iets fanatieker daarin(waarin niet??) Halen Allah erbij e.d. en zijn eigenlijk pas te overtuigen als de zoon op heterdaad wordt betrapt. Maar dan is er wel een straf hoor, zou een nederlands echtpaar hun zoon even flink onder 6 ogen nemen, of 4. Krijft de mar. of turk. jongen gewoon een pak slaag!
zo worden die kinderen ook niet gediciplineerd als ze echt iets foutdoen, of ik er nu sta of de politie, zal die ouders een worst(mits geen varkensvlees :) ) wezen.

Mijn ouders geloven de politie ook niet zomaar, het is niet op deze manier voorgekomen, maar dat we met politie in aanraking kwamen hadden mijn ouders ook niet echt veel vertrouwen in de apies in blauwe pakken.(no offence) .. Ouders. van turkse en marokaanse afkomst.. die luisteren naar het schoolhoofd van de jongen?? why omdat de opvoeding grotendeels daar ligt volgens hun!
daarnaast kennen veel ouders de nederlandse taal amper, communicatie met bv. school, politie, maatschappelijk werken enz. verloopt daardoor nog moeizamer...
Als jij 50 bent, en je immigreert naar timboektoe.. kan jij dan ook timboektoes praten... NEE!!, ga je het leren...NEE!! dat gaat zo moeilijk als je 50 bent.
ik vraag me af of de derde generatie minder erg zal worden....
Onze minister nawijn is tot nu toe de enige die doet wat het volk van hem gevraagd heeft, de rest doet dingen waar het volk niet vrolijker van wordt.. en wat gebeurt er.. AL die stomme ideeen worden toegelaten en minister nawijn wordt in alle hoeken tegengewerkt?? Dit is echt voorzover ik merk en er mee bezig ben de eerste regering die TOTAAL NIET doet wat het volk wilde.. Maar zo zal het wel met elke regering zijn gegaan!
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

Ik denk niet dat het criminele gedrag minder met de opvoeding te maken heeft dan jij denkt, maar meer met de straffen die je er voor krijgt van de regering, als je al gepakt, wat dat is het zwakke punt van de Nederlandse politie, op een of andere manier krijgen ze het voor elkaar om bekende criminelen steeds te laten lopen. Dat, met een opvoeding zonder normen en waarden, creeërt (dat schrijf ik toch wel goed zo? :-P ) volgens mij criminelen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

En dan nog is het racistisch.. denk je dat de wereld daar anders van word..??
Nee dat is niet racistisch IMO, het is een feit dat de turkse en vooral marrokaanse jeugd veel meer problemen veroorzaakt als de autochtone jeugd. Tuurlijk zijn er uitzonderingen, ik heb er ooit cijfers over gezien op tv, maar die kan ik helaas niet meer terug vinden.
er zijn genoege nederlandse jongetjes die ook nog buitenspelen rond die tijd..
Ik weet niet hoe jou opvoeding was, maar waar ik woon is er dus geen een kind meer buiten om 11 uur 's avonds doordeweeks...
Goh.. doet dat elke ouder niet, het is belangrijk altijd je kind te geloven.
Ja tot op bepaalde hoogte, je moet als ouder op een gegeven moment in de gaten hebben wanneer je kind liegt en niet je kop in het zand steken en doen alsof er niets aan de hand is.
Als jij 50 bent, en je immigreert naar timboektoe.. kan jij dan ook timboektoes praten... NEE!!, ga je het leren...NEE!! dat gaat zo moeilijk als je 50 bent.
Is geen argument, ik vind het niet meer als normaal dat mensen die hier komen wonen, uit welk land dan ook, gewoon onze taal leren. Zelfs bij voetbalclubs is dat normaal, elke nieuwe speler moet Nederlands leren anders kan een trainer op geen enkele manier met zijn groep communiceren, vaak omdat ze ook geen Engels kennen. Hetzelfde geld in de maatschappij.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

ik nu geen tijd om op alles te reageren want ik moiet zo naar school, maar even een paar dingetjes
Als jij 50 bent, en je immigreert naar timboektoe.. kan jij dan ook timboektoes praten... NEE!!, ga je het leren...NEE!! dat gaat zo moeilijk als je 50 bent.
veel van die mensen zijn hier als gastarbeider gekomen, in hun 20, of 30tiger jaren., trouwens, ook al ben je 50 dan nog moet je de nl taal leren, dat is essentieel om te kunnen functioneren in de maatschapij en is dus wel het minste wat we kunnen vragen...
En dan nog is het racistisch.. denk je dat de wereld daar anders van word..??
dit is gebaseerd op cijfers, ik heb ook buitenlandse vrienden gehad, als ik ga roepen dat alle turken slecht zijn, dan ben ik rastistisch bezig, maar het is bv. een feit dat minstens 80% van de gevechten op stratumseind beginnen met turken-marokanen.
Studenten wel wou je zeggen... het algemeen studenten-imago is bagger.. Het kind leert de waarden en normen op school, en van zijn ouders.. alleen laten turken en marokanen de opvoeding veel meer over aan de school, want zo gaat dat in turkije en marokko.
ne, dat leer je maar gedeeltelijk op school, voor een kind zijn z´n ouders het belangrijkste voorbeeld, zelfs kleine dingetjes in z´mn opvoeding als ie nog jong is kunnen later uitkomen in zwaar afwijkend gedrag...
Wij hebben ook smerige straffen... alleen die weten ze niet.
straffen hier zijn niks vergleken met wat ze daar hebben, voor je 18e krijg je eigenlijk nooit straf, alleen misschien een keertje halt ofzo...
Goh.. doet dat elke ouder niet, het is belangrijk altijd je kind te geloven. pas als er duidelijke bewijzen zijn.. dan willen onze ouders even gaan praten.Maar ok.. Mar. en turk. ouders die zijn iets fanatieker daarin(waarin niet??) Halen Allah erbij e.d. en zijn eigenlijk pas te overtuigen als de zoon op heterdaad wordt betrapt. Maar dan is er wel een straf hoor, zou een nederlands echtpaar hun zoon even flink onder 6 ogen nemen, of 4. Krijft de mar. of turk. jongen gewoon een pak slaag!
ik weet zeker dat als iemand met zo´n verhaal naar mijn ouders was gekomen dat er tenminste was geluisterd.

Mijn ouders geloven de politie ook niet zomaar, het is niet op deze manier voorgekomen, maar dat we met politie in aanraking kwamen hadden mijn ouders ook niet echt veel vertrouwen in de apies in blauwe pakken.(no offence) .. Ouders. van turkse en marokaanse afkomst.. die luisteren naar het schoolhoofd van de jongen?? why omdat de opvoeding grotendeels daar ligt volgens hun!
dus als hun kind al 3 keer is betrapt op winkeldiefstal moet je de politie niet geloven?


hmm, toch nog op alles gereageerd....
Gebruikersavatar
Die_ene
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 325
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:07
Locatie: Gehucht op de Veluwe

Bericht door Die_ene »

Ik woon zelf al 14 jaar naast een (turkse) moskee, zelf nooit echt problemen mee gehad. Volgens mij denken de ouders en dus ook de kinderen dat in Nederland alles zomaar mag. Een vrij land betekend toch dat je gewoon alles mag doen? De turkse cultuur is ook een machocultuur enzo, de jongetjes word geleerd stoer te doen, en dat samen met het 'alles mag' motto gaat dat natuurlijk soms fout. De meisjes daarentegen worden volgens mij wel zwaaaar strak opgevoed, ze mogen echt helemaal niks, alleen met hoofddoeken naar de moskee lopen en naar school. Dat heeft er verder niet veel mee te maken, maar mijn ount was dus eigenlijk dat het turkse/marrokaanse criminaliteit probleem komt omdat de ouders hier heen zijn gehaald onder het motto dat alles hier mag, en zo ook hun kinderen hier hebben opgevoed. Die kinderen zullen denk ik als ze ouder worden, en waarschijnlijk meer integreren wel leren dat dat niet zo is, en hun kinderen anders op gaan voeden. Ik denk niet dat het meteen over is met de 3e generatie, maar de bij de 4e en 5e zal het wel een stuk minder zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

idd... de turkse/marokkaanse manier van leven is zo'n macho cultuur.
de jongens moeten bewijzen wie ze zijn, en dat is dus stoer doen.

en als je de nederlandse straffen vergelijkt met die in turkije. dan zijn ze hier heel wat bter af.
daar word je met ze 30en in een cel getopt. één emmertje om je behoefte in te doen (alle dertig) en je moet betallen voor de tijd dat je daar zit.

misschien dat ze zoiets in nederland moeten nemen. Zie het als deel van het integratiebeleid. zoveel mogelijk van hun eigen cultuur hier hebben???
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Gedrag van kinderen heeft zeker wel met de opvoeding te maken (of het gebrek daar aan)

Maar ik denk dat net zo veel "Nederlanders" (jongeren) als "Medelanders"
over de schreef gaan hier...
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

ow.. er zijn genoeg nederlanders die zich misdragen dat zeg ik ook niet.

maar geef toe. Het idee dat het 8 van de 10 keer de marokanen/turken zijn die in de problemen komen is niet uit het niets ontstaan...
Gebruikersavatar
Dr. Pulaski
Captain
Captain
Berichten: 2307
Lid geworden op: 16 jun 2002, 16:45
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Dr. Pulaski »

Dat idee heeft meer met de media te maken dan met werkelijke officiele cijfers van het CBS.
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Ik kan het niet echt racistisch noemen, dat is onzin, maar ik vraag me ook af of de theorie klopt.

Ik heb ook verhalen gehoord van vader van dit soort slecht aangepaste turkse gezinnen gewoon hard op hun kinderen inmeppen als ze kattekwaad uithalen. En dat is de enige straf waar die koters naar luisteren. Wij zijn in nederland zo "beschaafd" dat we dit als een onacceptabele straf zien, maar zo zien die kinderen het niet en die denken dus als iemand zegt: "wil je het niet meer doen? anders moet je in de hoek gaan staan" "pffffffffff, dat is toch geen straf".

Nou wil ik niet zeggen dat alle turken zo zijn..... Ik zit op een Gymnasium en heb twee turken in mijn klas zitten, die echt compleet netjes ingeburgerd zijn, die normaal nederlands spreken en die gewoon goed leren en toch het examenjaar al zonder te zijn blijven zitten gehaald hebben. Zó kan het dus ook, maar dat wil niet zeggen dat er nog steeds een groep is die aanpassingsproblemen heeft. Natuurlijk zijn er ook nederlanders die dat hebben, in Amersfoort heb je zo'n mooie wijk genaamd het soesterkwartier, daar heb je ook een paar straten genaamd de bloemenwijk, en daar heb je dus allemaal asociale blanken wonen...
En daar geldt eigenlijk hetzelfde probleem.... Een totaal verschillend pakket aan normen en waarden...

Het grootste probleem is echter dat veel van dit soort probleemgezinnen niet mee willen werken aan een oplossing, dat ze bang zijn hun cultuur te hoeven verliezen. Natuurlijk zullen ze dingen in moeten leveren, maar het is echt niet zo dat voor mensen uit een andere cultuur geen plaats is in Nederland. Kijk daarvoor maar eens naar alle buitenlanders die het wél goed doen. Je kunt gewoon Turkse boeken blijven lezen, Turkse kunst in je huis blijven zetten, Turkse muziek luisteren en verder gewoon netjes bij een Nederlands bedrijf werken, je Nederlandse vuilnisemmer buiten zetten en je was wassen in een wasmachine dat je in Nederland gekocht hebt, je kunt gewoon je boodschappen kopen bij de Nederlandse supermarkt om de hoek en programma's kijken op de Nederlandse TV.

Mijn hoop is dat de volgende generatie meer van ons land gezien heeft en meer interesse zal tonen om beter te kunnen functioneren in de maatschappij en dat zij niet op dezelfde manier ouders voor hun kinderen zullen zijn als hun ouders dat voor hen waren.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

Dr. Pulaski schreef:Dat idee heeft meer met de media te maken dan met werkelijke officiele cijfers van het CBS.
en met wat je zelf hoort..

maar ik ben met je eens dat de media het allemaal verschrikkelijk opblaast.
hier smullen die randebielen van...
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Ik kan het niet echt racistisch noemen, dat is onzin, maar ik vraag me ook af of de theorie klopt.
ik zeg ook niet dat het klopt, ik vroeg me eigenlijk af waarom de 2e generatie zo kut is, dat is gewoon een feit, maar die kinderen zijn vaak in NL geboren, in NL naar school gegaan enz. ze zijn dus wel in de nl maatschapij opgegroeid net zoals de nederlandse jongeren, dit leek mij het logischte antwoord...
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door Dark*staR »

Turkse restaurants zijn best wel ok, Marokaanse eetgelegenheden zijn ook goed te doen...voor de rest weinig ervaring ermee
Gebruikersavatar
sirdupre
Commander
Commander
Berichten: 1575
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:56
Contacteer:

Bericht door sirdupre »

Punisher schreef:
Ik kan het niet echt racistisch noemen, dat is onzin, maar ik vraag me ook af of de theorie klopt.
ik zeg ook niet dat het klopt, ik vroeg me eigenlijk af waarom de 2e generatie zo kut is, dat is gewoon een feit, maar die kinderen zijn vaak in NL geboren, in NL naar school gegaan enz. ze zijn dus wel in de nl maatschapij opgegroeid net zoals de nederlandse jongeren, dit leek mij het logischte antwoord...
Oh, dat was ook echt geen aanval op je ofzo, ik wilde alleen ff mijn kijk op de zaak laten zien :)
Gebruikersavatar
Avon
Cadet 2nd Class
Cadet 2nd Class
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2002, 13:37
Locatie: Den Haag, Aarde, 21e eeuw
Contacteer:

Bericht door Avon »

Het lijkt me voor die groep jongeren ook moeilijk om tussen twee culturen in te leven die in sommige opzichten veel van elkaar verschillen. De Nederlandse maatschappij van nu is volgens mij ook veel te vrij en dat moet je maar aankunnen. Veel mensen hebben nu toch al weinig respect voor anderen en bij deze groep is dat net iets sterker. Ik denk dat het al behoorlijk zou schelen als de overheid inziet dat een slap beleid niet werkt. We kunnen best samenleven, maar het is nou eenmaal een klein land en dan kun je niet alles maar gedogen en hopen dat het wel goedkomt. Er is helaas ook te lang gedacht dat het melden van problemen met "allochtonen" discriminatie was. Hopelijk zijn we die fase nu voorbij en gaat er wat gebeuren.
Gebruikersavatar
Raven
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 559
Lid geworden op: 10 jun 2002, 21:01
Locatie: Bleiswijk
Contacteer:

Bericht door Raven »

die fase kom je niet voorbij.

met name de probleemjongeren zijn dol op die naam.
zodra de overheid een vinger naar ze uitsteekt is het discriminatie dit en discriminatie dat. en de overheid kruipt weer angstig in een hoekje.
Dakkon
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 333
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:02
Contacteer:

Bericht door Dakkon »

Turk vraagt allereerst simpel respect.

Dit artikel uit het Brabants Dagblad geeft antwoord op een aantal van jouw vragen, punisher.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

heel fijn., maar even over nawijn.. met zijn regeltjes.. hij is de enige minister op moment die zijn werk doet.. het volk heeft daarvoor gekozen.. en al die andere klojo's in het kabinet willen de rijken rijker maken en de armen armer... ik hoop dat dit kabinet snel valt..!!

het is echt bagger,.. tis dat ik het niet kan.. maar eigenlijk wil ik daar wil eens staan..!!
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

Hoe kan je nu al zeggen dat het nieuwe kabinet bagger is? Ze zijn nog maar nauwelijks begonnen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Quantum schreef:Hoe kan je nu al zeggen dat het nieuwe kabinet bagger is? Ze zijn nog maar nauwelijks begonnen.
alles wordt duurder, en overal waar de burger wat mee verdiende wordt afgepakt.. onder het motto we motten bezuinigen...
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Nemesis schreef:
Quantum schreef:Hoe kan je nu al zeggen dat het nieuwe kabinet bagger is? Ze zijn nog maar nauwelijks begonnen.
alles wordt duurder, en overal waar de burger wat mee verdiende wordt afgepakt.. onder het motto we motten bezuinigen...
eigenlijk kunnen hun daar weinig aan doen, ze zouden het toch op een manier moeten betalen, en wij zijn degene die zulke hoge eisen stellen :roll:
Gebruikersavatar
Tom
Commander
Commander
Berichten: 1728
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:05
Locatie: Barneveld

Bericht door Tom »

Quantum schreef:Hoe kan je nu al zeggen dat het nieuwe kabinet bagger is? Ze zijn nog maar nauwelijks begonnen.
In het regeerakkoord staat al wat ze de komende vier jaar willen gaan doen.
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Dennis schreef:
Nemesis schreef:
Quantum schreef:Hoe kan je nu al zeggen dat het nieuwe kabinet bagger is? Ze zijn nog maar nauwelijks begonnen.
alles wordt duurder, en overal waar de burger wat mee verdiende wordt afgepakt.. onder het motto we motten bezuinigen...
eigenlijk kunnen hun daar weinig aan doen, ze zouden het toch op een manier moeten betalen, en wij zijn degene die zulke hoge eisen stellen :roll:
ik volg de politiek een beetje.. ik heb het geluk dat ik nog niet tot de belastingbetalers behoor.. maar het is echt rampzalig.. ik betaal gvd 28,95 euro aan ziekenfonds!!, ben haast nooit ziek!!
Gebruikersavatar
Quantum
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 278
Lid geworden op: 12 jun 2002, 17:32

Bericht door Quantum »

Ze kunnen natuurlijk niet voor iedereen gaan uitzoeken hoe vaak ze ziek zijn, bovendien is dat ook voor als je een ongelijk krijgt (toch?).
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Nemesis »

Quantum schreef:Ze kunnen natuurlijk niet voor iedereen gaan uitzoeken hoe vaak ze ziek zijn, bovendien is dat ook voor als je een ongelijk krijgt (toch?).
4 jaar terug betaalde ik 18 gulden ziekenfonds... nu 29 euro!!
Plaats reactie