Stargate 3de serie aangekondigd

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Stargate 3de serie aangekondigd

Bericht door EMH »

MGM planning Stargate film, third series
SUNDAY - MAY 7, 2006


by Darren Sumner

Stargate owner Metro-Goldwyn-Mayer Television has big plans for its hit sci-fi franchise, according to executive vice president Charles Cohen. In a new article at Multichannel News, Cohen discusses Stargate SG-1's two-hundredth episode milestone and where the valuable franchise is headed.

Cohen "says MGM 'intends' to develop a theatrical movie 'derived from the series over the last 10 years' that would ideally 'dovetail' into a third Stargate television show," according to the report.

A theatrical movie based on SG-1 would not have to wait for the series to end -- though the show's producers have been eager to do one for years, and point to the TV series' continued success as the reason it has yet to come to pass. Nor does it mean the show can't continue after a film is released. Cohen said that feature films would "not in any way impair the television run" of Stargate SG-1.
Stargate film



Dat lijkt me erg gaaf nog een bioscoopfilm 8-)
Laatst gewijzigd door EMH op 24 feb 2007, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jep....wie miste Star Trek ook alweer? ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Star Trek..... wat is dat? :winkpuh:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Precies...maar 't lijkt me allemaal veelbelovend. Nieuwe serie moeten ze alleen wel even goed kijken wat ze willen gaan doen qua verhalen enzo. Maarja...time will tell ;) Stargate in de 24ste eeuw :P
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ah.. het universum gaat weer een keer met uitsterven bedreigt worden door nieuwe bad-guys? :P
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

captain crash schreef:Stargate in de 24ste eeuw :P
Hmm geen verkeerd idee, het zou wel interessant zijn om te zien hoe het stargate programma en de mensheid zich ontwikkeld heeft in die +/-350 jaar. :)
Of ze nou daadwerkelijk the fifth race zijn geworden
Misschien iets voor die 3e serie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik zou een serie die in het verleden speelt in het geval van Stargate ook erg tof vinden. We zullen wel zien wat 't wordt, kijk er in ieder geval meer naar uit dan naar alle nieuwe Star Trek projecten die momenteel lopen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Wat mij ook goed stemt is dat MGM lef heeft om goed geld in het project te steken.

Volgens mij is dat bij Paramount met Star Trek wel anders.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Och dat weet ik niet zo zeker, punt met Star Trek is dat ze het echt een tijdje rust hadden moeten geven en niet meteen weer met projecten en ideeen aan komen zetten. Fans reageren negatief en de 'grotere' markt is denk ik nog niet geheel klaar voor meer Trek. MGM richt zich met de Stargate projecten duidelijk op de grote groep Stargate fans die er al waren en de 'losgeslagen' Trek fans. Vind het in ieder geval knap wat ze doen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Nu is Star Trek ook al aardig uitgemolken eigenlijk na 5 series en 10 films.

Stargate is nog relatief nieuw. Al moet je wel uit kijken voor overkill natuurlijk.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

EMH schreef:Stargate is nog relatief nieuw. Al moet je wel uit kijken voor overkill natuurlijk.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij een aantal recente SG-1/SG:A afleveringen toch een soort 'dat heb ik al gezien' gevoel krijg.

Een eniteit die bijvoorbeeld ergens rondhangt, dan moet ik telkens weer aan TNG denken, die hadden ook elke week een nieuwe.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Star Trek uitgemolken? Das zo'n onzin...het is een verzonnen wereld, je kan er alles mee zolang je maar creatief bent...ik denk dat een aantal mensen na meer dan 15 jaar creatief uitgemolken waren (wat opzich niet vreemd is). Dat risico loop je op de langere termijn met Stargate ook, maar zover is 't gelukkig nog lang niet (hoewel SG-1 in sommige opzichten zichzelf wel erg aan 't herhalen is...maarja...zolang 't maar op een vermakelijke manier gebeurt he).
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Alleen zit je bij ST nu wel met dat uitgemolken Berman/ Braga spul opgescheept.

Bij Stargate is dat(nog) niet het geval.
Ik ken Atlantis na seizoen 1 nog niet, dus hoe het met het "deja vu" gevoel hierna is weet ik dan ook niet.

In ieder geval vond ik seizoen 1 Atlantis zeker niet slecht, had idd wel een aantal keer, tja dat heb ik wel eens eerder gezien.
Maar ja kom maar eens met iets dat echt "nieuw"is op de proppen.

Uiteindelijk komt het in basis vaak toch weer op het zelfde neer, alleen vanuit een ander oogpunt gezien en in een ander jasje.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Och iedereen die veel sci fi kijkt heeft regelmatig een deja vu gevoel...het hangt van de uitwerking af of dat een probleem is of niet. Tot nu toe heb ik het bij Stargate SG-1 en Atlantis niet echt als een probleem ervaren. Bij Voyager na halverwege seizoen 5 en Ent wel. Kan ook wel komen doordat Star Trek erg statisch is, zeker vergeleken met Stargate. Niet dat Star Trek meer als Stargate moet worden...juist helemaal NIET...ze moeten iets anders doen.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Wow, eerst een 2e BSG serie, nou dit. Wat ben ik toch blij dat de publieke opinie (en de economie) in de VS aantrekt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Denk niet dat dit feit met dat feit te maken heeft hoor. Waar het wel mee te maken heeft is met het feit dat men ontdekt dat Sci Fi ook heel goed kan leven en bestaan zonder Star Trek. Komt natuurlijk ook nog de Star Wars serie aan. Ach...wie heeft er nog Star Trek nodig he?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ag het is niet zo dat ik naar iets nieuws van star trek uitkijk, maar toch zou ik het wel cool vinden als er een nieuwe serie kwam met een heel nieuw uitgangspunt of iets heel nieuws van star trek.

Misschien ga ik stargate ook wel eens volgen :+
atlantis koop ik wel effe dies maar 20 euro, is het moeilijk om daar in te stappen als je maar 10 eps van sg1 gezien hebt?

deze nieuwe serie en film ga ik denk ik wel vanaf het begin kijken.
Gebruikersavatar
WeyounsLastClone
Captain
Captain
Berichten: 2753
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:16
Locatie: Enschede

Bericht door WeyounsLastClone »

Een film, dat vind ik nou eens een goed idee. 'k Ben op zich wel geinteresseerd in het idee achter Stargate, maar heb geen tijd/zin om daar hele seizoenen afleveringen van te volgen.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:ag het is niet zo dat ik naar iets nieuws van star trek uitkijk, maar toch zou ik het wel cool vinden als er een nieuwe serie kwam met een heel nieuw uitgangspunt of iets heel nieuws van star trek.

Misschien ga ik stargate ook wel eens volgen :+
atlantis koop ik wel effe dies maar 20 euro, is het moeilijk om daar in te stappen als je maar 10 eps van sg1 gezien hebt?

deze nieuwe serie en film ga ik denk ik wel vanaf het begin kijken.
De boxen van SG-1 zijn nu ook voor 20 euries krijgen.
Het leukste is om na seizoen 7 van SG-1 pas te beginnen met Atlantis aangezien ze in S7 en ook al eerder wat dieper op het hele Atlantis gebeuren en de Ancients enzo in gaan.
Laatst gewijzigd door EMH op 08 mei 2006, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Cool. En ik dacht dat ze al blij waren met de huldige 2 series. :*D
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

niet zo erg... ik zit wel te wachten op een prequel eentje over de oprichting van de alliantie, (asgard, ancients, nox, furlings)... van de furlings is helaas tot op heden nog maar weinig bekend overgemaakt, waarschijnlijk zijn ze allang uitgestorven of zo, maar lijkt me interessant om ze eens voorbij te zien komen... (bij furlings zit ik beetje te twijfelen tussen rechtoplopende beren, furbolgs, of 'halflingen', kleinere mensachtige)... De Nox mogen ook best wel eens terug komen... Een serie over de opmars van de Goa'ulds, de structuur en de politiek lijkt me ook erg leuk om te zien...
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Jee, een prequel over een stelletje Ewoks, hippy's, greys en ubermenschen. ]:(

Ik vind SG:A net zo leuk als SG-1, maar, naar huidige maatstaven (gezet door BSG) worden ze ook ee nbeetje stijf. Gelukkig zijn deze series wel flexibeler dan ST. Elke keer als ik nu naar ST kijk doet het me denken aan een toneelstuk met acteurs met weinig zelfvertrouwen en houterig gedrag.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

tjah er zijn mensen die meer behoefte hebben aan een kwalitatieve serie, dan een serie waar alleen nutteloos geknokt word :lachhuil:
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Blind Guardian schreef:tjah er zijn mensen die meer behoefte hebben aan een kwalitatieve serie, dan een serie waar alleen nutteloos geknokt word :lachhuil:
Yup, BSG +BSG prequel

SG series zijn populair geworden om hun actie, ipv de Nazi alien episodes van Star Trek, omdat de schrijvers 30 keer willen benadrukken dat hun "medemensen" zo erg werden mishandeld 60 jaar terug. ]:(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Film lijkt me erg gaaf, 3e serie zeker niet.

Heb totaal geen vertrouwen in de schrijvers/producers/whatever. Stargate Atlantis begon heel zwak:
- Cast met dezelfde setup als SG-1, en vooral in S1 probeerden ze SG-1 overduidelijk na te spelen
- Voor de grote vijand was geen fantasie meer: Wraight == Goa'uld
- Herhaalde verhaaltjes in S1 van SG-1, sommigen zelfs exact hetzelfde
- Zeer trage start, ze hebben een heel seizoen nodig gehad om een beetje op gang te komen
- Ongeloofwaardige karakters en slechte actrices, namelijk: Weir en Teyla.

Al met al is Atlantis nogsteeds nauwelijks vernieuwend en begint SG-1 steeds verder af te zwakken. De hele samenhang van SG-1 is weg en verhaallijnen worden sneller afgebroken dan ze worden opgestart. Allemaal erg slordig.

Een derde serie klinkt leuk, maar ik verwacht er helemaal niks van.
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Eindelijk wordt de negende chevron gelocked :D. Dan geven ze nog es een bonus van een volgende film. Hier zit een blij mens :D !!!

SGA heeft en perfecte cast, mss valt Teyla beetje uit de boot, maar dat is alles ook.
Heb je dat niet bij alle vervolgen van series. Natuurlijk kom je eens (bijna) eenzelfde episode tegen. Heb je altijd.

Ja, startrek is uitgemolken... startrek is zo goed als dood.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Utopia schreef:SGA heeft en perfecte cast
De cast heeft pas na een seizoen eindelijk haar eigen identiteit gevonden toen de schrijvers erachter kwamen dat het geen SG-1 was, en dat zelfs Sheppard O'Neill niet kon vervangen. Dit is een slecht teken voor een derde serie.
Utopia schreef:mss valt Teyla beetje uit de boot, maar dat is alles ook.
Ik snap niet hoe mensen Weir uit kunnen staan. Als leider komt ze gewoon heel wat skills te kort. Ze heeft totaal geen backbone, durft/kan geen moeilijke beslissingen nemen en laat zich keer op keer de les lezen door Sheppard. Colonel Caldwell had het dan ook geheel bij het rechte eind.

Verder heb ik ook geen aanmerkingen op de cast. Sheppard en McKay zijn erg tov, en de rest past er ook prima bij.
Utopia schreef:Heb je dat niet bij alle vervolgen van series. Natuurlijk kom je eens (bijna) eenzelfde episode tegen. Heb je altijd.
Zo natuurlijk is het niet :) Het is namelijk nergens voor nodig. Zeker niet de hoeveelheid blaat episodes die in S1 zitten. SG-1 heeft inmiddels 9 seizoenen gehad, en ontzettend veel ideeen zijn inmiddels gebruikt. Natuurlijk wordt het dan voor Atlantis moeilijker om iets origineels te verzinnen. Maar zorg dan voor nieuwe schrijvers met een frisse kijk op de serie ipv oude scripts te herschrijven; want daar leek het toch vaak erg sterk op.

Tweede slechte teken voor een derde serie. Ik zit echt niet te wachten op een SG-? waarbij we wéér een heel seizoen moeten kijken naar replica-verhaaltjes en standaard blaat-opvulling-verhalen om na een half jaar eindelijk te zien dat er wat schot in de zaak komt...
Utopia schreef:Ja, startrek is uitgemolken... startrek is zo goed als dood.
De schrijvers waren uitgemolken, StarTrek niet, StarTrek leeft 8-)
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Well, ik geef jouw es de hele Stargate productie in handen, jij mag eens met verhalen opkomen, zónder een dubbel-aflevering te maken. Laten we es zien hoe goed jij het gaat doen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Utopia schreef:Well, ik geef jouw es de hele Stargate productie in handen, jij mag eens met verhalen opkomen, zónder een dubbel-aflevering te maken. Laten we es zien hoe goed jij het gaat doen.
Ik ben geen schrijver en heb geen fantasie :') En je mist m'n punt ;-(
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Vis schreef:
Utopia schreef:Well, ik geef jouw es de hele Stargate productie in handen, jij mag eens met verhalen opkomen, zónder een dubbel-aflevering te maken. Laten we es zien hoe goed jij het gaat doen.
Ik ben geen schrijver en heb geen fantasie :') En je mist m'n punt ;-(
dan vind ik, dat we allemaal zouden nadenken voor we iets zeggen
Plaats reactie