SG:A (3.04) Sateda

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SG:A (3.04) Sateda

Bericht door Vis »

Episode 4 - Sateda - 4 augustus op SCIFI Channel
Sheppard, Teyla and Ronon come under attack on a forested world. Ronon, realizing that he has been on the planet before, learns that his earlier visit came with harsh consequences.

Afbeelding
Spoilers schreef:Sheppard's team visits a forested world, only to quickly fall under attack. McKay escapes back to Atlantis, but Sheppard, Teyla, and Ronon are shot with tranquilizer darts and captured. Ronon realizes that he has been to this planet before, when he was on the run from the Wraith. Because he was implanted with a tracking device, they followed him to this world and culled it while in search of him. Many were taken, and the village was nearly destroyed.

The three awaken in a sparse cell, where Ronon is challenged by the village leader, Keturah. He and his people deeply resent Ronon for what happened to them, after they had tended to his wounds and given him food and shelter. Among their village Ronon is appropriately called "the Wraithbringer."

But the Wraith have promised Ketulah that if Ronon ever returned, they would be spared from future cullings if they handed him over to them. And that is just what he intends to do. He has activated a Wraith transmitter to summon them.

With intel from McKay on what happened, Major Lorne proposes leading a strike team to rescue their captured people. Dr. Weir is hesitant to use military force against such a simple people, but she may have no choice if the villagers will not respond to her attempts to communicate.

When the Wraith arrive Ronon is turned over to them, and soon finds himself a Runner once more. They return him to his homeworld of Sateda, decimated by the Wraith years ago. As he attempts to elude a team of Wraith hunters through the rubble of his once great civilization, Ronon is haunted by memories of his past. His only hope is if Colonel Sheppard and the team can gain their freedom and find him ... before the Wraith hunters do.
Laatst gewijzigd door Vis op 12 okt 2007, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

afleveringen met Ronan in de hoofdrol zijn zo ]:(
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Ik mis Ford.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Zeker wel goeie aflevering :*)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Jah joh, doe normaal :)

Oh oh wat was dit slecht. Ronan aka Rambo? Alsjeblieft zeg... hoe kunnen ze dit soort crap uitzenden, niet te geloven. Voor de afwisseling nog wat intiem Sheppard/Tayla gezever ertussen :r

Edit

Laatste 15 minuten toch nog maar gekeken, het wordt alleen maar erger. Nog meer Rambo actie, 25 vs 3, absurd! Hoe kan Weir dit verklaren in haar rapport? En Sheppard? Hoe hoe hoe? In de ene aflevering wordt Weir op alle details van d'r missies aangevallen, de andere maakt het niks uit. Want denk maar niet dat dit ooit nog terug komt.

Beckett kon twee afleveringen terug niet genoeg zeuren over de kostbare levens van de Wraith (die een serieuze dreiging vormden voor Atlantis), maar nu staat hij te trappelen om er een paar zonder reden kapot te schieten. What the f*ck?!

Tot slot, waarom gingen ze het laatste stuk met een cloaked jumper naar de planeet? Juist, er hangt een HIVE SHIP in orbit! Maar op de terugweg vergeten ze voor het gemak de cloak aan te zetten en had de Hive ze al 20x kapot kunnen knallen. Ik heb er geen woorden voor... :X
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vond dit wel een aardige aflevering met karakterverdieping voor Ronan hoor. En McKay die in zijn kont wordt geschoten door een pijl, hilarisch hoe hij zich aanstelde :*)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Trekscaper schreef:En McKay die in zijn kont wordt geschoten door een pijl, hilarisch hoe hij zich aanstelde :*)
Dat was wel leuk :lachhuil:
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

de hive heeft alleen maar 'grote' wapens, tegen capships en planeten (je zag hoe onnauwkeurig ze waren in die ene aflevering waarin ze een planeet met high-tech Wraith beschieten (met Tripp)

Ik vond het wel een leuke ep, met voor Atlantis en SG nieuwe filmtechnieken, en een rasta in de hoofdrol is altijd goed. Voor de veranderin ontploften er niet alle Aardse capships binnen 2 minuten.
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

oh, die wraith-alfa-male daar, waar die weggeschoten word door die drone 8-)
Dat was cool :D

All things considerd, goeie aflevering :P
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Ronin/Ronon is een sukkel imho;
hij kan wellicht goed vechten, maar krijgsmanschap is toch echt:
"macht" x "effectiviteit";
ik kan me zo een aantal scenes herinneren waar ie gewoon domweg meer schade veroorzaakt doordat ie zich niet kan inhouden

Tealc is zoveel beter!
als ik hem met Ronin/Ronon vergelijk, moet ik denken aan oude Jedi en een killer rabit on steroids with a terminal brain tumor

O RLY?
Y RLY!
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Heb je wel gelijk, Teal'c is veel beter, ik had liever Ford ipv Ronan, mja...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ronon is een idioot. Ik ken de acteur Jason Momoa verder nergens van, maar ook hij heeft nog niks laten zien. Het enige wat we Ronon tot nu toe hebben zien doen is vechten, rennen, boos kijken voornamelijk grommen.

Daarnaast heeft hij nu al twee mensen vermoord met Teyla als zwijgende getuige. Maar ook dit vinden de schrijvers schijnbaar doodnormaal, want er is nooit meer iets over teruggekomen, of naar gehint op wat voor manier dan ook. En wat R2D2 zegt, hij creëert gevaarlijke situaties ipv ze op te lossen. Was Ford er nog maar... ;(
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Misschien ruimt Ford nog wel 's Ronin uit de weg :*)

@ R2D2: Het is Ronin volgens de ene site, en met de 'o' volgens de andere, zelfs in de eps wisselt het nog wel 's :+
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gewoon Scifi.com aanhouden, "o" :)
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Vis schreef:Ronon is een idioot. Ik ken de acteur Jason Momoa verder nergens van, maar ook hij heeft nog niks laten zien. Het enige wat we Ronon tot nu toe hebben zien doen is vechten, rennen, boos kijken voornamelijk grommen.
Hij heeft ook in Andromeda gespeeld en zijn huidige personage is niet echt verschillend van wat hij daar speelde. Andromeda was een kutserie trouwens, heb geen enkele aflevering meer gezien na seizoen 1.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: SG:A (3.04) Sateda

Bericht door Blind Guardian »

Beetje laat ...

Ik vond het een vermakelijke aflevering van het kaliber niet nadenken gewoon doen ... ;)
Plaats reactie