Slechte kwaliteit Stargate Atlantis

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik vind Atlantis wel beter dan SG1. Ik erger me dood aan Richard Dean Anderson, die wat mij betreft niet kan acteren (ook niet in MacGyver). En ook die Teal-C (spelling zal wel fout zijn ;)) vind ik niks. De personages spreken mij duidelijk minder aan. Atlantis komt minder geforceerd over. Minpuntje toch wel is dat al die verschillende planeten zo erg op elkaar lijken. Steeds weer die Canadese bossen... :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Neu, dat Weir d'r zinnetjes netjes voorleest valt niet op. Beckett's "Oh dear, are you OK lov'?" e.d. zijn ook totaaal niet geforceerd. Om maar niet te beginnen over Teyla d'r basisschool-acteertalenten en het gegrom van Ronon.

Overigens is het Sheppard karakter duidelijk de equivalent van O'Neill en ligt de humor van beide erg dicht bij elkaar. Joe Flanigan (Sheppard) en David Hewlett (McKay) zijn de enige van de Atlantis cast die geloofwaardig overkomen en fatsoenlijk kunnen acteren. Rainbow Francks (Ford) deed het ook niet onaardig; jammer dat z'n rol zo klein is gebleven.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik ben het met visitor eens, ik kon RDA eerst niet uitstaan, Daniel mocht ik ook niet en Teal'c ook niet :P
dus dat liet alleen samatha carter over van sg1

nu moet ik wel zeggen dat ik er uiteindelijk minder last van kreeg, ik mag Daniel nu wel, nadat hij terugkwam van zijn ascension. Teal'c is ook beter geworden alleen vind ik RDA nog steeds niet echt super.

Ik vind de karakters van Atlantis veel leuker, ook al mag ik Flanigan soms niet, maar dat ligt meer aan het karakter en daar past het wel weer bij. Teyla vind ik tot nu toe ook goed en ik vind dat ze aardig goed kan acteren.

Ronon ken ik nog niet dus daar kan ik (nog) niks over zeggen.

Verder vind ik dat Tori ook goed kan acteren vooral in Before I Sleep, die laat zien dat ze makkelijk een grotere rol kan dragen in een aflevering.

Als ik atlantis seizoen 1 tegen stargate s1 leg vind ik sga s1 geslaagder dan die van sg1.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik vind het jammer dat RDA niet meer vast in SG-1 zit. Die heerlijke sarcastische opmerkingen van 'm.
Alhoewel Browder het zeker niet slecht doet nu.

Bij Atlantis vind ik Higginson het opzich niet slecht doen af en toe wel geforceerd.
David Hewlett vind ik het positieve punt in deze serie, ik vind m goed bij z'n karakter passen.
Flanigan zet z'n rol ook goed neer.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik mis hem nog niet hoor :P
kben nu bij aflevering 7 van seizoen 9 en ik vind het zo wel lekker rustig zonder hem :P
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

Seizoen 1 was best een leuk seizoen. Zoals gezegd worden er aardig wat episodes gerehashed van SG-1, maar meestal zijn ze wel verschillend genoeg om het toch geslaagde afleveringen te laten zijn. Wat dat betreft dus een minpuntje vergeleken met de originele SG-1.

De acteurs kunnen (over het algemeen) iets minder acteren, maar op een of andere manier komen ze op mij een stuk leuker over. In SG-A zit niemand die me irriteerd, terwijl ik RDA uit SG-1 vaak weg wil zappen.
De dialogen zijn soms minder maar ook soms beter dan die uit SG-1, vooral als er iemand iets naars of zo is overkomen. Net even de hand op de schouder, maakt het een stuk realistischer.

De vergelijking tussen de wraith en de Goa'uld zie ik niet zo. Die vergelijking is er alleen maar omdat het allebei SG is.
De Wraith komen niet echt gevaarlijk over terwijl de Goa'uld dat wel doen(deden).

Al met al heb ik niet echt een favoriet.
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Bericht door Punisher »

Visitor1982 schreef:Ik vind Atlantis wel beter dan SG1. Ik erger me dood aan Richard Dean Anderson, die wat mij betreft niet kan acteren (ook niet in MacGyver). En ook die Teal-C (spelling zal wel fout zijn ;)) vind ik niks. De personages spreken mij duidelijk minder aan. Atlantis komt minder geforceerd over. Minpuntje toch wel is dat al die verschillende planeten zo erg op elkaar lijken. Steeds weer die Canadese bossen... :{
Hmm, ik vind dat Richard Dean Anderson het niet slecht doet in SG-1, over MacGyver kan ik niet veel zeggen, aangezien het erg lang geleden is dat ik voor het laatst MacGyver heb gezien.
Ook Teal'c vind ik niet slecht...
Teal'c :)

Het valt mij op dat ik niemand hoor zeuren over de slechte kwaliteit van SG-1.
De eerste paar seizoenen waren wel ok, daarna wisselt de kwaliteit nogal, de ene aflevering is ronduit bagger terwijl de volgende weer goed is, soms lijkt het er een beetje op dat ze niks weten te verzinnen en maar een script van een paar seizoenen geleden pakken en daar de namen in veranderen...

Over atlantis kan ik niet zoveel zeggen, ik heb de eerste 7 of 8 afleveringen gezien, en die waren wel ok...
Plaats reactie