SG:A (3.06) The Real World

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SG:A (3.06) The Real World

Bericht door Vis »

Episode 6 - The Real World - 18 augustus op SCIFI Channel

Dr. Weir awakes in a sanitarium outside Washington, D.C., and is told that Atlantis and the Stargate program exist only in her mind.
SPOILERS schreef:Dr. Weir wakes up in a sanitarium near Washington, D.C., the victim of a tragedy that has had severe consequences on her sanity. She soon meets Dr. Fletcher, a compassionate man in his late 30s who is treating her psychosis. Elizabeth learns that she has been in a catatonic state for several days.
But she is more stunned when she is told that everything she knows about Atlantis, her expedition, and the Stargate program are only figments of her imagination.

Elizabeth suspects that something is amiss, and her suspicions ultimately prove true: the world around her is a facade, induced by hypnosis. Her mind is being manipulated by an evil being bent on controlling her.

The episode is a follow-up to the previous episode, "Progeny," which introduces new recurring villains to the series -- Replicator-like humanoids who very likely play a part in this episode. "Progeny" and "The Read World" are not technically a two-parter.

--

Forced to come to terms with this new reality, Weir is visited by her mother and General Jack O'Neill (Richard Dean Anderson), who assures her that he has never heard of a Stargate program, let alone the lost city of Atlantis. Yet as she starts to pick up the pieces of her life, she continues to have unsettling visions warning her that she must return to Atlantis.

Back on Atlantis, the team holds a vigil for the comatose Weir, who in reality has been infected by Replicator nanites that are quickly taking over her body and mind. Even with the medical expertise of Dr. Carson Beckett (Paul McGillion) and the emotional support of Lt. Colonel John Sheppard (Joe Flanigan), it is ultimately up to Dr. Weir to save herself and find a way back to the real world.
Zucht :roll:
Laatst gewijzigd door Vis op 12 okt 2007, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ach ja zo krijg je ook SG-1 karakters in Atlantis.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Emotionele support van Sheppard :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zulke eps zijn altijd wel leuk om te zien,
het idee is wel vaker gebruikt, Buffy's normal again was erg goed, ik hoop dat deze net zo goed zal worden, het lijkt me ook wel eens leuk om Tori in het spotlicht te zien.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Jippie een solo-aflevering met iemand die zó geweldig acteert in de hoofdrol...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:cheer: go Tori :cheer:
heb er net in Before I Sleep gezien
en ze deed het erg goed dus waarom zou ze dat hier niet kunnen?
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

Omg, ik ken dat ergens van, net als die aflevering van Sisko in the Mental institution :S
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ja, voorspelbare shizzle.

Ze hadden een SGC episode nodig, omdat RDA toch al op de set was voor SG-1. Had ze dan iets origineels laten bedenken, beetje lame om RDA hiervoor te laten acteren. Zijn screentime is veel te waardevol daarvoor!
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Een mindere aflevering, eerste 20min was boring :{ Daarna ging het wat beter, maar zo voorspelbaar helaas.

Btw. Alan Ruck speelde in deze aflevering, die ook te zien was als John Harriman als Captain van de Enterprise B in Generations.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nou, het is te zien voor welke serie ze deze week wederom geen tijd meer hadden :yawn:
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

De beste afl. van het seizoen tot nu toe vond ik. Ben een grote fan van Weir aflveringen. :*D
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik 'moet' nog wachten ;(
hij lijkt me erg leuk, sinds ik Before I sleep heb gezien wil ik meer afleveringen met Weir in de hoofdrol, maar ik moet nog beginnen met seizoen 2,
zitten daar ook 'Weir' afleveringen in?
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

mja, ongelofelijk goeie McKay zit er wel in :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

cheer

gister bekeken, en een van de leukste eps na seizoen 1 imo

dit laat maar zien dat Tori meer eps moet krijgen, en ik vond de rol van RDA wel beetje begrijpelijk, want ze hadden eerder samengewerkt en als atlantis echt waar was, was hij de enige op aarde die ze daarvan kende.
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

Ik vond dit eigenlijk een wat mindere aflevering maar nog wel leuk uitgewerkt :)
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Bericht door ElimGarak »

Dit soort afleveringen zijn niet mijn favo. Doet mij denken aan een TNG, DSN, Smallville en Charmed aflevering.

Moest wel even gniffelen toen ik Alan Ruck zag passeren.
Plaats reactie