SG-1 (10.13) The Shroud

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

SG-1 (10.13) The Shroud

Bericht door tuvok4774 »

The SG-1 team learns of yet another world that has been visited by a Prior of the Ori. However, this Prior hasn't issued any threats. The team waits for the Prior's return, only to be shocked by his identity.

Deze aflevering is uitgezonden als 10.14 en speelt zich later af dan Line in Sand en The Road Not Taken
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ohja, die is er altijd vroeg al :)


Ook een docu "Stargate saved my life" :')
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Eerst maar even wat duidelijkheid over de volgorde van de afleveringen:

204. 10-10 1010 The Quest (1)
205. 10-11 1011 The Quest (2)
206. 10-12 1014 Line in the Sand
207. 10-13 1015 The Road Not Taken
208. 10-14 1013 The Shroud
209. 10-15 1012 Bounty
210. 10-16 1016 Bad Guys
211. 10-17 1017 Talion

Dit is de volgorde waarin ze nu op http://epguides.com staan en waarin ze worden uitgezonden op sky one.
In eerdere topics is aangegeven dat de volgorde van The Quest niet aansluit op Line in the Sand. Deze aflevering sluit wel aan op The Quest, maar het is niet mogelijk dat deze aflevering voor The Road Not Taken en Line in the Sand komt. Misschien dat Bounty nog de missende schaken tussen The Quest en Line in the Sand en The Road Not Taken is, maar ik verwacht eerlijk gezegd van niet. (anyway, het renummeren van afleveringnummers in de topics kan nog beter even een week wachten)

Dan nu de aflevering

Erg vermakelijk, en in ieder geval erg spannend.
Leuk om te zien hoe Daniel terugkomt en het hele verhaal of ze hem wel of niet moeten geloven. Ik had in het begin ook niet echt een idee. Het was pas toen hij Adria zag en deed alsof hij nog aan haar kant stond dat het pas echt helemaal duidelijk was dat hij aan de goede kant stond.

Ik vind die ancients wel een beetje suf. Ze hebben dan zo'n mooie non-interference policy, maar zelfs als hun leven op het spel staat doen ze niets.

Ik snap trouwens ook niet waarom de Orii dat wormhole niet hebben vernietigd. Als Daniel het kan (hoewel hij wat extra kennis heeft), moet Adria samen met de rest van de Orii in ons melkwegstelsel dat ook wel kunnen bedenken? Op het moment dat het er op aan komt wordt dat wormhole wel erg makkelijk vernietigd.

Ook krijgt vala dat wapen wel erg makkelijk in elkaar. Kan Adria dat dan niet als het zo snel te maken is?

Maargoed, het is niet heel eerlijk om zoveel commentaar te geven, want de aflevering was wel erg sterk.
Eindelijk weer een beetje van Richard Dean Anderson, al werd niet helemaal duidelijk aangegeven waarom hij er nu bij was. Hij is in ieder geval erg cool en de scenes tussen hem in Daniel blijven erg sterk.
Ik had een beetje het idee dat Mitchell een beetje wegviel tegen hem, ik kan me niet herinneren dat hij iets nuttigs gezegd of gedaan heeft.

Tenslotte zijn nu de Orii misschien dood, maar ik geloof niet dat dit het laatste is. Natuurlijk is nu de gate weer open en kunnen de schepen weer naar ons melkwegstelsel.

De serie heeft tenminste wel tempo en er gebeurt nog eens wat (kun je over Atlantis de laatste tijd niet echt zeggen).
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Woo! Erg leuke aflevering!

Daniel op z'n best 8-) En met RDA erbij was het helemaal geweldig!

Er klopt inderdaad weinig van die wormhole. Zelfs Sam snapte het na een paar minuten toen Daniel het had uitgelegd, dus voor Adria moet dat helemaal geen probleem zijn. Misschien waren ze gewoon overmoedig, en zouden ze de wormhole weghalen wanneer het echt nodig was...

Verder zei Daniel / Merlin dat Adria uiteindelijk erachter zou komen hoe het wapen in elkaar gezet moest worden. Daarnaast moest al het voorgaande op moleculair niveau gebouwd worden. Maar de laatste stukjes zijn gewoon legosteentjes? Onzin natuurlijk, maar verder wel grappig :)

De opzet vond ik verder erg tof. Dat ze Ori schepen een tijdje later door de gate kwamen doet me vermoeden dat het wapen wel gewerkt heeft. Immers, als het niet werkte, dan hadden ze geen reden om gelijk een zooi schepen terug te sturen; tijd zat. Aan de andere kant was de gate eindelijk open, dus makkelijker om op die manier schepen te versturen, en Adria lag heel toevallig nog bewusteloos op het schip; grote kans dat die natuurlijk net optijd wakker werd ;)

Maar we hebben nog wat afleveringen tot het einde, dus wie weet! Kijk erg uit naar de volgende aflevering :cheer:
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Bericht door USS Enterprise »

Ik heb de aflevering net gekeken, en vind hem erg goed.
Alle scene's met RDA waren geweldig, en die heerlijke discussie's met Daniel, die scheven blikken :lachhuil:
Waar ik me alleen een beetje aan ergerde was, Adria lag bewusteloos(of dood?) of de grond, waarom schiet je niet voor de zekerheid een paar kogels door haar heen en pak je haar meddaillon?
Mocht ze bijkomen zal ze flink pissig zijn, en kan niemand haar aan. En toch jammer dat het einde van de serie eraan begint te komen.
Plaats reactie