Transporter vs rings

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Transporter vs rings

Bericht door CmdrCrichton »

Gisteren met T_C een korte discussie gehad waarom de Ori rings gebruiken in plaats van een transporter.

Hoewel een transporter praktischer is, lijken rings mij veiliger. Daarnaast kunnen de Ori gewoon ergens ringplatform droppen, wat naar mijn mening het grootste voordeel van een transporter evenaart.

Your thoughts?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

ringplatforms hebben de beperking dat je op beide plekken een platform moet hebben.
Met een transportersysteem zoals de Asgards dat hebben kan je van en naar elke willekeurige plek getransporteerd worden.
En ook over grotere afstanden.

Bovendien kan een ring syteem makkelijk onderschept worden. Zie enkele SG-1 eps waarin een schip waarin ook een ringplatorm aanwezig is gewoon in de beam gaat hangen en de personen kan oppikken.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zie ik zei het tog
gewoon transporteren is beter :P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Wil niet zeggen dat transportersystemen heilig zijn hoor. Ook die kan je verstoren en kunnen genoeg dingen mee misgaan.

Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom in Star trek zo moeilijk gedaan werd om eerst naar de transporterroom te gaan terwijl je gewoon simpel vanaf de brug bijvoorbeeld in een keer naar de plek van bestemming kan.
Gebruikersavatar
mr_Vulcan
Moderator
Moderator
Berichten: 4775
Lid geworden op: 12 jun 2002, 11:50
Locatie: Upgrade van kelder naar huis
Contacteer:

Bericht door mr_Vulcan »

EMH schreef:Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom in Star trek zo moeilijk gedaan werd om eerst naar de transporterroom te gaan terwijl je gewoon simpel vanaf de brug bijvoorbeeld in een keer naar de plek van bestemming kan.
Vanaf de brug is een site-to-site transport dat in dezelfde categorie "speciale transporten" valt (net zoals bijv. een emergency transport). Het heeft tweemaal zoveel energie nodig dan gewoon vanuit een transportkamer. De materie moet namelijk via via naar de andere plek. Dat is met een gewone beam-out niet.
Gewoon de benenwagen gebruiken is dus is een stuk voordeliger en zo blijven ze tenminste ook in beweging. :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De ori gebruiken rings zodat ze straks toch nog een zwakheid over hebben tov de humans. Ik bedoel, ze zullen toch ooit verslagen moeten worden...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

dat zou wel heel zwak zijn
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ze zouden eigenlijk ook de gates niet nodig moeten hebben als ze zo almachtig zijn.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

EMH schreef:dat zou wel heel zwak zijn
En je wilde zeggen dat de oplossingen uit het verleden voor grote problemen in Stargate NIET zwak waren?!
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

oke stargate is over het algemeen wat dat betreft best zwak. Ik vind het ook al zo idioot dat ze telkens elkaar gaan redden, soms staat er gewoon meer op het spel. En van Carter enz is het dan nog tot daar aan toe.

Maar van Landry vind ik het zwak dat ie het toelaat.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Oh, dus daar heeft Dennis dat vandaan. :+

Maar ik ben het wel met je eens, onder Hammond gebeurde dat ook nog veel te vaak trouwens.
Plaats reactie