Stargate SG-1 seizoen 10 op DVD

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Stargate SG-1 seizoen 10 op DVD

Bericht door Namoh »

Is er al bekend wanneer het laatste seizoen op DVD uitkomt?

Ik kan nu seizoen 1 t/m 9 + SG Atlantis seizoen 1 & 2 van iemand overnemen als het meezit voor €250, maar als er binnenkort een mooie complete (seizoen 1 t/m 10) DVD box uitkomt wil ik daar wel op wachten.

Babylon5 kan ik sowieso de complete box kopen voor €200.
Is het anders slimmer om eerst Babylon5 te kopen en te kijken en dan pas Stargate of is Stargate echt veel beter dan Babylon5?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Je kunt het niet vergelijken met elkaar.

overigens mijn mening is dat babylon 5 beter is dan stargate sg-1 maar dat terzijde ... je moet wel even over de sfx effects heen kijken aangezien stargate een ruimer budget heeft gehad dan babylon 5
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Je kunt het niet vergelijken en ik zou dan ook eerst de bab5 box kopen en later Stargate.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Stargate is vooral te lang. Meer is vaak beter dan minder, maar op het laatst heb je echt het idee dat ze zichzelf alleen maar herhalen, geen originele verhalen meer weten te verzinnen en als er dan heel toevallig toch nog iets voorbij komt dat wel origineel is binnen de serie is dit vaak gejat van anderen (denk aan ep 200 die feitenlijk gewoon een Farscape kopie was). Wat je het beste kan doen? Tjah, er komt vermoedelijk inderdaad wel een sz 1 tm 10 box. Ik heb het ding op de NL markt nog niet aangekondigd gezien. Voor babylon 5 zou ik als ik jou was geen 200 euro betalen. Dat heb ik ook niet gedaan toen ik alle boxen kocht toen ze uitkwamen. Het is heel nuttig om nog even goed om je heen te kijken of het voordeliger kan. Het zijn per slot van rekening maar vijf seizoenen. De series zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken omdat ze een heel ander verhaal vertellen en heel anders van opzet zijn. Babylon5 had een verhaal dat vooraf geheel was uitgedacht, bij Stargate gaan ze van seizoen op seizoen nadenken over het verhaal.

Maar als je 250 kan betalen voor 9 seizoenen stargate en 2 stargate A (samen 11 seizoenen) en 200 voor 5 seizoenen babylon5 zou ik voor de eerste optie gaan.
Namoh
Ensign
Ensign
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 aug 2005, 11:26

Bericht door Namoh »

captain crash schreef:Stargate is vooral te lang. Meer is vaak beter dan minder, maar op het laatst heb je echt het idee dat ze zichzelf alleen maar herhalen, geen originele verhalen meer weten te verzinnen en als er dan heel toevallig toch nog iets voorbij komt dat wel origineel is binnen de serie is dit vaak gejat van anderen (denk aan ep 200 die feitenlijk gewoon een Farscape kopie was). Wat je het beste kan doen? Tjah, er komt vermoedelijk inderdaad wel een sz 1 tm 10 box. Ik heb het ding op de NL markt nog niet aangekondigd gezien. Voor babylon 5 zou ik als ik jou was geen 200 euro betalen. Dat heb ik ook niet gedaan toen ik alle boxen kocht toen ze uitkwamen. Het is heel nuttig om nog even goed om je heen te kijken of het voordeliger kan. Het zijn per slot van rekening maar vijf seizoenen. De series zijn inderdaad niet met elkaar te vergelijken omdat ze een heel ander verhaal vertellen en heel anders van opzet zijn. Babylon5 had een verhaal dat vooraf geheel was uitgedacht, bij Stargate gaan ze van seizoen op seizoen nadenken over het verhaal.

Maar als je 250 kan betalen voor 9 seizoenen stargate en 2 stargate A (samen 11 seizoenen) en 200 voor 5 seizoenen babylon5 zou ik voor de eerste optie gaan.

Babylon5 is niet alleen de 5 seizoenen maar voor die €200 krijg ik ook : Crusade en de 6 films "The Gathering", "In the Beginning", "Thirdspace", "A Call to Arms", "The River of Souls" & "Legend of the Ranger".
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tjah...dan nog is het de vraag of 200 euro een voordelige prijs is. In ieder geval is er een babylon5 moviebox op de markt, weet niet waar die voor gaat op dit moment. Voor de films geldt dat ze niet echt nodig zijn voor het geheel van babylon5, sommige films zijn aardig, river of souls is totale bagger (maar het is dan wel humor om Martin Sheen in die bagger te zien). Crusade heeft mij persoonlijk nooit kunnen boeien, het is ook geen afgerond geheel. Het niet kunnen boeien is een kwestie van smaak, dat het niet een afgerond geheel is (serie vroegtijdig gestopt) en dus maar 13 eps is een ander verhaal. Toch blijf ik vinden dat je voor 250 meer krijgt op Stargate gebied dan voor 200 op babylon5 gebied.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik zie al wel Atlantis seizoen 3 voor 25 Augustus op de releaselijst maar nog geen SG-1 seizoen 10
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

http://www.gateworld.net/news/2007/07/c ... omin.shtml

Complete serie van SG-1 in één box begin oktober voor 300 dollar.
Gebruikersavatar
Hezingen
Commander
Commander
Berichten: 1255
Lid geworden op: 12 jun 2002, 12:37
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Bericht door Hezingen »

Volgens Bol.com komt seizoen 10 uit op 26 september
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Hezingen schreef:Volgens Bol.com komt seizoen 10 uit op 26 september
Bij Bol.com Stargate SG1 Seizoen 1 t/m 10, de complete collectie in een cube voor 239,99 euri! Net besteld!
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Aanrader: x-files voor 174 en nog minder bij de mediamarkt;

effin ik moet season 10 nog aanschaffen, en atlantis 3 ook nog maar da's volgend jaar denk ik, of misschien een december-bonus :lachhuil:
Plaats reactie