Stargate Atlantis Seizoen 5 (kan spoilers bevatten)

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Als je geen verhaal kan maken zonder bepaald personage ben je slecht bezig.
Als ze beetje hun best doen kan dat prima. Weir is echt niet onvervangbaar.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

hoogsuit door een ander manwijf :Y) ... mulgrew bezig tegenwoordig ?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

alsjeblieft zeg :lachhuil:
Hoewel ze dan T_C niet zullen verliezen als kijker :Y)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

In seizoen 4 zit helemaal geen verhaallijn tot de weir verhaallijn tot nu toe, voor de rest zijn het alleen losse afleveringen, ik zeg niet dat ze niet anders kunnen, maar ze doen het niet
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:In seizoen 4 zit helemaal geen verhaallijn tot de weir verhaallijn tot nu toe, voor de rest zijn het alleen losse afleveringen, ik zeg niet dat ze niet anders kunnen, maar ze doen het niet
Tis inderdaad een behoorlijke deceptie...
;( Erg frustrerend wanneer je setting hebt waar je zoveel spannende verhalen voor kunt schrijven en dat ze alleen maar op de proppen kunnen komen met deze bagger. Ongelooflijk...
:bigeek:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik zou atlantis zelfs beter kunnen schrijven, daar is ook niet veel voor nodig :( en dat vind ik jammer.

Het had 10000x beter kunnen zijn dan dat het nu is, maar ze houden veel te veel vast aan die nietszeggende losse verhaatljes
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ja jouw erotische ervaringen met Weir. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

EMH schreef:Ja jouw erotische fan-fiction ervaringen met Weir. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Tactical_Cube schreef:ik zou atlantis zelfs beter kunnen schrijven, daar is ook niet veel voor nodig :( en dat vind ik jammer.

Het had 10000x beter kunnen zijn dan dat het nu is, maar ze houden veel te veel vast aan die nietszeggende losse verhaatljes
je staat vrij om te solliciteren ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Finally, Mallozzi assured fans that the continuing Replicator storyline will be continued in Season Five, despite the loss of actress Torri Higginson ("Elizabeth Weir," story). Weir appeared at the end of Season Four's "Be All My Sins Remember'd," apparently the new leader of a rogue group of surviving Replicators.

"The script will be revised, adjustments made, and that particular story will be told in Season Five," Mallozzi said. "We won't leave you hanging."
Ik vind het nog steeds erg jammer :(
en ben benieuwd hoe ze dit willen veranderen als ze weir niet voor eenn paar minuten kunnen krijgen, dat ze ineens weg is ofzo?

Bah waarom kan ze niet gwoon nog terugkomen :(
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Mss om de dalende ratings te counteren?
Alhoewel die er pas kwamen na het vertrek van beckett en weir
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja dat is wel zo :)
dus ja dat zegt wel genoeg haha

SEASON FIVE

SEARCH AND RESCUE 501
After a conflict with Michael leaves several Atlantis personnel trapped, Colonel Carter leads a rescue mission -- unaware that Michael is still nearby.
THE SEED 502
BROKEN TIES 503
THE DAEDALUS VARIATIONS 504
GHOST IN THE MACHINE 505
AMORT 506
WHISPERS 507
TRACKER 508
THE QUEEN 509

hmz de titels zijn weer lekker nietszeggend :)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:ja dat is wel zo :)
dus ja dat zegt wel genoeg haha

SEASON FIVE

SEARCH AND RESCUE 501
After a conflict with Michael leaves several Atlantis personnel trapped, Colonel Carter leads a rescue mission -- unaware that Michael is still nearby.
THE SEED 502
BROKEN TIES 503
THE DAEDALUS VARIATIONS 504
GHOST IN THE MACHINE 505
AMORT 506
WHISPERS 507
TRACKER 508
THE QUEEN 509

hmz de titels zijn weer lekker nietszeggend :)
Ik zie het nieuwe seizoen met angst en beven tegemoet... maar gelukkig zijn de wonderen de wereld nog niet uit en misschien krijgen we een ijzersterke comeback van SGA... :cheergroen: :cheer: :cheerblauw:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Geruchten gaande komt seizoen 5 al in de zomer :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Trekscaper schreef:Geruchten gaande komt seizoen 5 al in de zomer :)
Meer concreet bewijs:
And just how long will fans have to wait after the final frame of tonight's cliffhanger fades away? Not too long at all. Though Season Four premiered in the fall, SCI FI is planning to start Season Five this summer, according to script coordinator Alex Levine in his blog.
http://www.gateworld.net/news/2008/03/f ... tlan.shtml
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Trekscaper schreef:
And just how long will fans have to wait after the final frame of tonight's cliffhanger fades away? Not too long at all. Though Season Four premiered in the fall, SCI FI is planning to start Season Five this summer, according to script coordinator Alex Levine in his blog.
Beter! Nog geen nieuws over een season 6, though. Het zal er om spannen...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

weet bijna wel cker dat er geen seizoen 6 komt :)
als het zo doorgaat
hoe jammer dat in principe ook zal zijn, vind het dan niet zo erg meer
ik vind het toch al stuk minder leuk sinds 4.02, die 2 afleveringen leken de goede kant op te gaan, maar daarna kwamen de losse verhaaltjes weer.
en steeds andere base commander is ook niks aan.
nee voor mij is het wel beetje over eerlijk gezegd :) maar zal het nog wel een keer kijken
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:weet bijna wel cker dat er geen seizoen 6 komt :)
als het zo doorgaat
hoe jammer dat in principe ook zal zijn, vind het dan niet zo erg meer
ik vind het toch al stuk minder leuk sinds 4.02, die 2 afleveringen leken de goede kant op te gaan, maar daarna kwamen de losse verhaaltjes weer.
en steeds andere base commander is ook niks aan.
nee voor mij is het wel beetje over eerlijk gezegd :) maar zal het nog wel een keer kijken
Ja, again ben ik het met je eens. Ik heb liever dat ze er mee stoppen dan dat ze dit soort matige afleveringen produceren. Liever één GOEIE tv-film dan 20 matige afleveringen. Misschien zou het beter zijn om een paar jaar op TV-films te concentreren en misschien daarna met een goed concept komen voor een nieuwe serie. Wel jammer want Atlantis is in mijn ogen een perfecte setting. Jammer dat de schrijvers er zo beroert mee omgaan... ;(
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nou ja vooral dus de sg1 schrijvers :) voor seizoen 4 had ik er niet zo veel last van, toen had ik wel liever gehad dat ze wat meer doorlopende verhalen hadden, maar over het algemeen was ik zeer tevreden.

ze moeten gewoon van de sg1 mentaliteit af, want sga is wat anders waar veel meer mee gedaan kan worden. Maar ik ben bang dat de schrijvers dat niet in zien.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:maar ik ga ze in ieder geval niet week voor week downloaden, dan een seizoen per keer.
Ik denk dat ik hetzelfde ga doen met season 5... Misschien wanneer je alles achter elkaar kijkt, dat het dan toch leuker is...
Tactical_Cube schreef:voor de rest was het eigenlijk een regelrechte kopie van stargate sg1, shepperd zijn humor heb ik lang niet altijd kunnen uitstaan omdat die gewoon teveel op dat van O'neill moest lijken.
Hear! Hear! En vervolgens ging Mitchell naar Atlantis en begon hij opeens op Shepperd te lijken kwa humor en op de manier hij sprak. En dan die grappen die al minimaal 1x door O'Neill waren gemaakt in SG1. Alsof fans dat niet door zouden hebben...
Tactical_Cube schreef: Verder vond ik het superzwak dat ze elke week een planeet moesten onderzoeken, terwijl het Stargate ATLANTTIS was. Het eerste seizoen was erg goed, dat was spannend, er zat mysterie in en je wist niet zeker wat komen ging, na seizoen 1 is het berg afwaarts gegaan. Het was eigenlijk niet meer spannend en er zat geen doorlopend verhaal in, het was eigenlijk gewoon een aflevering van de week....
Nah, je weet dat ik precies zo over denk. Atlantis is waar het om zou moeten draaien...Dit is dan ook echt een ergenis van me. Zo'n mooi verhaal met zo'n mooie setting en er vervolgens niets mee doen...
Tactical_Cube schreef:Nou ja, ik ga maar eens slapen denk ik, ik kom net uit leeuwarden en heb volgens mij mijn helderste verhaal ooit op deze tijd getypt :) dus kijk dat kan ik ook nog :)
Trusten... :troost2:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dankje :D
volgens mij heb ik die nacht goed geslapen
oh ja ik weet het al weer was na een feest in het 058 haha :P

en ik ben het nog helemaal met jou en mezelf eens :D
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik ben nu dus naar sg1 aan het kijken en het is ongelooflijk hoe veel goeie aflveringen daar gewoon inzitten. Ik zit over halfweg in seizoen 9 en tot nu toe 1 aflevering die imho iets minder was.

Waarom kunnen ze dat bij atlantis dan ook niet gewoon?
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:ik ben nu dus naar sg1 aan het kijken en het is ongelooflijk hoe veel goeie aflveringen daar gewoon inzitten. Ik zit over halfweg in seizoen 9 en tot nu toe 1 aflevering die imho iets minder was.

Waarom kunnen ze dat bij atlantis dan ook niet gewoon?
Writer's Block?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nee te weinig originaliteit
geen creatieve breinen
het sg1 syndroom
en het weinig diepgang syndroom :)

helaas is er nog steeds geen oplossing voor gevonden door de groep psychologen en psychiaters die hier 2 jaar geleden opgezet is
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:nee te weinig originaliteit
geen creatieve breinen
het sg1 syndroom
en het weinig diepgang syndroom :)

helaas is er nog steeds geen oplossing voor gevonden door de groep psychologen en psychiaters die hier 2 jaar geleden opgezet is
Wat ik niet begrijp is dat dit niet gesignaleerd wordt. Iedereen kan zien dat het bergafwaards gaat met SGA... Frustrerend... Zou het ook met het budget te maken hebben?
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik denk eerder dat sg1 schrijvers een untouchable status hebben en dat ze sowieso gewoon het seizoen wilden uitdoen.
We zulle zien wat er in de toekomst mee gedaan wordt.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »


The first half of Stargate Atlantis's new season will end with an episode titled "First Contact," writer-producer Martin Gero told GateWorld in an exclusive interview today. The episode is the first of a two-parter, guest starring Michael Shanks as Dr. Daniel Jackson.

"The premise is that Daniel shows up in Atlantis to do some research. He's been excited to come to Atlantis for five years now, and things have finally calmed down on the S.G.C. side to give him some free time. So he's coming to Atlantis to do some research on Janus. And that's all I'm going to say."

Janus, introduced in Season One's "Before I Sleep," was an Ancient scientist who fled the city with the last of the Ancients 10,000 years ago, during the first war with the Wraith. Among his inventions is a Puddle Jumper capable of time travel, seen also in SG-1's "It's Good To Be King" and "Moebius."


Janus (Gildart Jackson)
"First Contact," however "is not a time travel story," Gero assured us. Jackson will be doing historical research on Janus and his scientific advancements.

"McKay finds it very frustrating, because McKay feels like he's followed up any leads that are promising. So McKay is kind of angry -- he thinks it's someone coming over to check his work, basically, and is not the happiest that Daniel is coming to Atlantis. Also McKay is very territorial. He likes being the 'head Ancient guy.'"

The episode will introduce a major new race to the Pegasus Galaxy, about whom little to nothing is currently known.

As in previous years, the concluding episode (number eleven in the 20-episode fifth season) will bear a different title, rather than a "Part 2."
hmzz
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Stargate Atlantis Seizoen 5 (kan spoilers bevatten)

Bericht door Tactical_Cube »

The show premieres Friday, July 11
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Stargate Atlantis Seizoen 5 (kan spoilers bevatten)

Bericht door EMH »

ik zal t ooit als de 3de serie aan zijn 11de seizoen is wel een keer zien.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: Stargate Atlantis Seizoen 5 (kan spoilers bevatten)

Bericht door darkowa »

Ik kan nauwelijks wachten maar ik heb toch mijn twijfels bij dat nieuwe ras dat geintroduceerd worden. Vooral het feit dat ze zeggen "little to nothing is currently known". Bedoelen ze dan dat ze heel kort aanezig geweest zijn in SGA en dan denk ik natuurlijk aan het Micheal ras of zijn ze kort aanwezig geweest in SG1 en dan hoopek op de Furlings(god let it be the furlings:d) of de gigantische doorschijnende alians uit de crystal skull aflevering.

Hoe dan ook, een nieuw seizoen is een nieuwe kans. Hoopelijk vinde ze hun mojo terug.
Plaats reactie