SG:A (4.10) This Mortal Coil

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

SG:A (4.10) This Mortal Coil

Bericht door Tactical_Cube »

Afbeelding

EPISODE NUMBER - 410
ORIGINAL U.S. AIR DATE - 12.07.07
STORY BY - Brad Wright, Joseph Mallozzi and Paul Mullie
TELEPLAY BY - Joseph Mallozzi & Paul Mullie
WRITTEN BY - Joseph Mallozzi & Paul Mullie
DIRECTED BY - William Waring


GUEST STARRING - Torri Higginson (Elizabeth Weir), David Nykl (Radek Zelenka), Kavan Smith (Lorne), Chuck Campbell (Technician)

Afbeelding
A mysterious drone crashes into Atlantis, indicating that the Replicators may have found the city. But when Elizabeth Weir appears, the team realizes that the probe is just a part of a bigger mystery.
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 08 dec 2007, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Awesome, het verhaal gaat verder:p

Ik kan nie wachten tot ik deze aflevering zie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

weet niet helemaal cker wat ik hiervan moet zeggen
was een leuke ep, maar vond hem eerlijk gezegd niet heel sterk
en als ze Weir zo afdoen vind ik het echt een klote streek
dus ik hoop dat Keller loog, dit seizoen komt ze misschien niet terug
maar dan kan ze in seizoen 5 nog terugkomen
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Inderdaad, wel een 'ok' episode. Maar ik krijg nu niet echt het gevoel dat het een vervolgverhaal betrof. Tis niet zo dat ik op het puntje van mijn stoel zit wachtende voor de volgende aflevering. De meeste andere 'season finalies' heb ik dat wel gehad.... :{
Laatst gewijzigd door Aaargh op 09 feb 2008, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Stargate heeft vaak afleveringen gehad die op het eerste gezicht losstaand lijken maar die later nog een staartje krijgen. En dat hoeft niet perse in de volgende ep.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Dit is een mid season finale
en wat dat betreft niet een heel sterke vind ik
ook hadden ze Weir beter kunnen gebruiken imo
nu hebben we haar maar 1 ep :( ze had iig ook in het volgende deel kunnen spelen
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Bericht door tuvok4774 »

Ik vond deze (behalve misschien het einde) toch wel de beste van dit seizoen.

Leuk idee voor het verhaal en uiteindelijk komt het totale verhaal er ook nog mee verder. Voor atlantis was dit niet slecht
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

tuvok4774 schreef:Ik vond deze (behalve misschien het einde) toch wel de beste van dit seizoen.
Huh? Serieus? Ik vond afleveringen 401 en 402 dan toch echt beter. Ook 405 (Travelers) heb ik hoger op mijn lijstje staan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef:Stargate heeft vaak afleveringen gehad die op het eerste gezicht losstaand lijken maar die later nog een staartje krijgen. En dat hoeft niet perse in de volgende ep.
klopt. Je hebt helemaal gelijk maar, volgens mij, gebeurt dit nooit als 'season finale'...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Je kan nu ook niet echt over een mid season finale spreken aangezien er over 3 weken weer een nieuwe ep is. :*)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

kvondet wel cool ma ik heb de indruk da we nog niet het laatste gehoord hebben van sheppard 2 en co.

Herinnert er zich iemand nog sg-1 die gedubbeld werd door comtraya-guy(god weet hoe echt noemt:p).
Dat tweede sg-1 heeft dan uiteindelijk later ook nog een rol gespeeld om een system lord neer te halen.

Denk toch dat het een system lord was, tis al een tijdje geleden.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:kvondet wel cool ma ik heb de indruk da we nog niet het laatste gehoord hebben van sheppard 2 en co.

Herinnert er zich iemand nog sg-1 die gedubbeld werd door comtraya-guy(god weet hoe echt noemt:p).
Dat tweede sg-1 heeft dan uiteindelijk later ook nog een rol gespeeld om een system lord neer te halen.

Denk toch dat het een system lord was, tis al een tijdje geleden.
Ja, dat waren goeie afleveringen. Dat is dan ook gelijk mijn kritiek dat 'ze' de neiging hebben om sg1 afleveringen nog een keer dunnetjes over te doen bij SGA. Ik vind dat het concept van SGA dit niet verdient. Ik denk dat SGA een dusdanig ander concept is dat ze met nieuwe originele verhalen/onderwerpen behoren te komen. Juist het Atlantis-verhaal is zo interesant vanwege alle mogelijke ontdekkingen die in de stad kunnen worden gedaan. Jammer dat ze dit helemaal uit het oog zijn verloren...
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik vind ook dat ze dat ze nu te veel een tweede sg-1 aan het worden zijn ipv een eerst SGA.

Tzou eigenlijk ook leuk zijn als ze zelf een vijand hebben zoals ze met de wraith hadden en niet de sg-1 vijand overnemen, zoals ze dat doen met de replicators.

Kvind die replicators trouwens ook niet echt een goeie vijand omdat het gewoon mensen zijn.
De wraith waren leuk omdat je duidelijk de duistere schepen enzo zag maar bij de replicators is alles identiek het zelfde.

Toch blijf ik elke week wachten op een nieuwe SGA aflevering.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef:Je kan nu ook niet echt over een mid season finale spreken aangezien er over 3 weken weer een nieuwe ep is. :*)
3 weken? Ik heb 4 jan 2008 staan...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Aaargh schreef:
EMH schreef:Je kan nu ook niet echt over een mid season finale spreken aangezien er over 3 weken weer een nieuwe ep is. :*)
3 weken? Ik heb 4 jan 2008 staan...
oke kan een week er naast zitten :lachhuil:
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Vandaag heel Seizoen 4 tot nu toe gekeken en vond dit eigenlijk een best goede ep.

Sowieso weet je niet of dit het laatste van Weir was. Je zag haar alleen maar in de Puddle Jumper liggen. Wie weet hebben de Replicators haar en de rest meegenomen om ze terug in het collectief te krijgen of erger experimenten op te doen?

Atlantis kennende gaat er ook zoiets gebeuren. Ik heb in ieder geval genoten van deze aflevering :)
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Bericht door natural_lurker »

Ja.

en dan komen Lieutenant Ford en Colonel Marshall Sumner 8-) zeker ook nog terug...

:Y)
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

natural_lurker schreef:Ja.

en dan komen Lieutenant Ford en Colonel Marshall Sumner 8-) zeker ook nog terug...

:Y)
Summer zag je ook echt doodgaan ;) Weir zag je alleen maar gewond in de Jumper liggen. Zelfde verhaal als met Michael daarvan dacht je ook dat hij niet meer terugkwam maar hij heeft het toch mooi gedaan meer dan eens.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

.:Admiral-Janeway:. schreef:
natural_lurker schreef:Ja.

en dan komen Lieutenant Ford en Colonel Marshall Sumner 8-) zeker ook nog terug...

:Y)
Summer zag je ook echt doodgaan ;) Weir zag je alleen maar gewond in de Jumper liggen. Zelfde verhaal als met Michael daarvan dacht je ook dat hij niet meer terugkwam maar hij heeft het toch mooi gedaan meer dan eens.
Ik vind het een zwakte bod om maar continue terug te komen met personen en/of oude vijanden. Slap en fantasieloos terwijl de serie juist zoveel nog te bieden heeft. Misschien moeten er eens nieuwe schrijvers ingehuurd worden...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

...of misschien moeten ze een sci fi serie verzinnen die niet Stargate heet en niet gebaseerd is op een oude serie zoals BSG...maar dat vraagt idd creativiteit en die is nogal ver te zoeken...en wij "fans" slikken dat dus hoeven ze ook niet beter te doen.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:...of misschien moeten ze een sci fi serie verzinnen die niet Stargate heet en niet gebaseerd is op een oude serie zoals BSG...maar dat vraagt idd creativiteit en die is nogal ver te zoeken...
Een nieuwe sf-serie is altijd goed. Toch ben ik het niet met je eens dat Stargate geen goeie afleveringen meer zouden kunnen opleveren. Het concept van de Stargate is harstikke goed en er zijn nog steeds enorm veel verhalen te vertellen. En dit hoeven niet eens altijd dure afleveringen te zijn. Bij SGA zou het allemaal moeten draaien om de stad Atlantis. Een enorme stad met zoveel geheimen. Toch doen ze er niets mee. Nee, het heeft te maken met de fantasie van de schrijvers. En nieuw bloed zal ook nieuwe verhalen opleveren. Of zelfs een nieuwe kijk op de hele serie.... Maar wie luistert er nu naar een kleine aapje? :*)

en wij "fans" slikken dat dus hoeven ze ook niet beter te doen.
Het gaat niet om de 'fans'. Het gaat om ratings. Een kleine groep fans kan een serie als Stargate niet in de lucht houden. Een show als Stargate moet door voldoende mensen worden bekeken, anders gaat de stekker eruit.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Daar hebben ze wat voor bedacht. Door Amanda Tapping, Rachel Luttrell en Jewel Staite gaan de kijkcijfers toch aardig omhoog denk ik ;)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

door Rachel zouden de kijkers eigenlijk moeten vluchten.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

.:Admiral-Janeway:. schreef:Daar hebben ze wat voor bedacht. Door Amanda Tapping, Rachel Luttrell en Jewel Staite gaan de kijkcijfers toch aardig omhoog denk ik ;)
Dat is nu precies wat ik bedoel. Je zou ook gewoon een goed verhaal neer kunnen zetten. Dan hoef je niet in te zetten op personages. De meeste mensen prikken hier wel door heen.

En de kijkcijfers zijn helemaal niet goed: De hoogste rating voor season 4 is 1.1. Dat is een zeer matige rating.

Een lijstje met ratings. Ik heb de season finales van season 1 eruit gepikt:

Episode 101 Rising..................rating: 3.2. Dit is errug goed.
Episode 110 The Storm...........rating: 1.9
Episode 120 The Siege 1.........rating: 2.4

Alle rating boven de 1.6 zijn goed tot zeer goed voor een sf-serie.

Dit zijn hele goeie ratings. Season 4 is zeer matig. Het is echt mazzel dat ze toch nog voor een 5e seizoen gaan. Maar daar zullen ze wel een konijn uit de hoge hoed moet toveren om nog een 6e seizoen eruit te kunnen persen. Met SG1 was het omstreeks die periode ook kantje boord...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Wat ik van SG-1 begreep is dat ze elk seizoen voor de vuist weg schreven aangezien ze pas op t laatst wisten dat ze verder mochten met een nieuw seizoen.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef:Wat ik van SG-1 begreep is dat ze elk seizoen voor de vuist weg schreven aangezien ze pas op t laatst wisten dat ze verder mochten met een nieuw seizoen.
Ik heb in geluidsfragmenten gehoord dat ze in die periode (season 5 en 6) dat er een grote kans was dat SG1 zou stoppen. Niet dat de ratings bar slecht waren maar ook niet top. Als je me nu vraagt welk fragment kan ik je geen link verschaffen. Gateworld heeft zoveel gesprekken uitgebracht.
Ik weet natuurlijk niet of ze toen op dezelfde manier besloten om een nieuwe serie wel of niet uit te brengen maar je zult redelijk op tijd een beslissing moeten maken of je wel of niet door gaat. Ratings (en dus reclame inkomsten) zijn dan belangrijke data om beslissingen te nemen.

Amerikanen zijn commercieel genoeg om niet aan een doodpaard te gaan trekken. Dat kun je ook zien bij bijv. de serie Eureka. In eerste instantie maar 2 seizoenen van 12 afleveringen gemaakt. Nu blijkt het een enorm succes te zijn en het 3e seizoen komt er nu eindelijk aan.

PS: Ik zit even te kijken naar de ratings van SG1 season 5 en 6 en die zijn opzich redelijk... misschien dat ik tread open om alle ratings op een rijtje te zetten. Ook wel grappig om te zien wat gateworld-leden aan cijfers geven per aflevering....

PS2: Ik zie het somber in wanneer SciFi op basis van de ratings van season 4 gaan beslissen of er een season 6 komt. Zoveel goeie (scifi)series zijn er niet... :-(
Plaats reactie