Stargate: The Ark of Truth

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Comrades! :lachhuil:
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

EMH schreef:ze zijn ook allemaal hetzelfde he :*)
Nee hoor. :*)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

^^Jij bent erger idd. :*)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Guess who? schreef: in het zwembad plassen geeft ook een warm gevoel, toch is het niet altijd even handig of wijs om het ook daadwerkelijk te doen.
Tja, maar als je moet, dan moet je. Tis wel smerig, hoor. Helemaal als je onder water zwemt en je verneemt opeens een flinke temperatuurverschil...

Maar ja, er zijn ook mensen die zweren bij een bekertje ochtend-urine. Zolang het maar je eigen is...

Aaargh! Waar gaat dit over... ?! |:(
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

en dat is nu the ark of truth
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

EMH schreef:^^Jij bent erger idd. :*)
Grappenmaker. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Heb em net gezien
voelde idd niet als een film maar gewoon als een dubbele aflevering
over het geheeld wel aardig :) maar niet al te super te noemen, dit hadden ze beter als laatste aflvering van de serie kunnen doen en dan voor de film echt een nieuw verhaal maar ja

en even een vraagje, de replicators zijn niet terug tog?
Ze zijn allemaal weer kapoet als ik me niet vergis?
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef: en even een vraagje, de replicators zijn niet terug tog?
Ze zijn allemaal weer kapoet als ik me niet vergis?
Dat is aan de fantasie van de schrijvers. Het lijkt me dat alle replicators aan boord van de Odyssey zijn vernietigd. Maar je ziet hoe gemakkelijk de schrijvers deze vijand tot leven kunnen wekken.

Kep de replicators altijd een gave vijand gevonden...
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

ouch in het begin vond ik ze opzich zelf wel leuk de reppi's maar op een gegeven moment begint het te vervelen, zeker omdat in tegenstelling tot Goa'ulds (die altijd aan het kloten zijn met elkaar) de Replicators behoorlijk eentonig zijn
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

dat maakt ze misschien ook juist wel cooler :)
kweet niet

maar kvind de sg1 replicators eigenlijk een beetje saai, lijken net lopende lego blokjes, dat had van mij wel iets anders gemogen :)
maar de sga replicators vind ik weer te menselijk eigenlijk haha
ach ja boeien ook :)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef:ouch in het begin vond ik ze opzich zelf wel leuk de reppi's maar op een gegeven moment begint het te vervelen, zeker omdat in tegenstelling tot Goa'ulds (die altijd aan het kloten zijn met elkaar) de Replicators behoorlijk eentonig zijn
Het probleem is dat ze compleet uitgemolken zijn.... 'Enough is Enough'. Maar precies zoals je zegt, in SG1 zaten er toch hele goeie afleveringen met replicators tussen.

Ik doel op een dubbele episode:

322 "Nemesis (Part 1)"
Thor's starship has been infected by Replicators. In order to keep it from landing on earth, SG-1 disables the deceleration engines so the ship burns up in the atmosphere and crashes in the Pacific - but one replicator remains.

401 "Small Victories (Part 2)"
The Replicator on Earth has reproduced and taken over a submarine; O'Neill and Teal'c neutralise the threat. Carter goes with Thor to defend the Asgard homeworld from the Replicators. They use the Asgard's newest ship (named the O'Neill) to lure the Replicators into hyperspace, where the ship is blown up.

Steengoeie epi's imho... :thumbs:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ja, maar toen waren ze nog 'nieuw en spannend', dat zal ik niet ontkennen, maar toen ik ze in de ark of truth zag had ik echt zoiets van, moet dat nou echt, zeker toen ze van die agent een soort van terminator gingen maken. :lachhuil: ... Weet je het is het precies het zelfde met de Borg in Star Trek in tng waren ze nieuw spannend en super machtig, tegen het einde van voyager aan werd er zelfs met ze onderhandeld.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef:Ja, maar toen waren ze nog 'nieuw en spannend', dat zal ik niet ontkennen, maar toen ik ze in de ark of truth zag had ik echt zoiets van, moet dat nou echt, zeker toen ze van die agent een soort van terminator gingen maken. :lachhuil: ... Weet je het is het precies het zelfde met de Borg in Star Trek in tng waren ze nieuw spannend en super machtig, tegen het einde van voyager aan werd er zelfs met ze onderhandeld.
Agree totally... Zo gaat het nu ook met de Wraith. Ook een hele gave (en enge) vijand. In het begin moest een wraith gedood worden met ongeveer een complete magazijn. Nu rennen ze door Wraith gebied/schepen etc en doden Wraith alsof het niets is... Waardeloos... Typical television-writers... :-(

Afbeelding
(Even het forum opvrolijken! Het aapje (Bob) is misschien ouder dan menig forum-member :rofl: . En gek van Star Trek en Stargate. Hij heeft tegenwoordig zelfs zijn eigen bedje ter bescherming. Kinderen mogen er niet meer mee spelen. Ben bang dat hij kapot geknuffeld wordt...)
Laatst gewijzigd door Aaargh op 22 jan 2008, 18:58, 8 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ach ja dat doen ze wel vaker in tv series :(
het ergste daarvan vind ik dan nog in Buffy met de turok-han
in de ep dat ze er voor het eerst 1 tegenkwamen werd ze bijna gedood en kon hij zo goed als niet dood, maar in de laatste aflevering slachten ze er hele legers van af

en trouwens nog effe een klein theorietje over de wraith die zo in mijn hoofd
op-pupt
op het begin waren ze idd moeilijker uit te roeien, maar op het begin waren er ook nog niet al te veel wraiths met genoeg voedsel waardoor ze op hun sterkst waren. Sinds seizoen 2 is er het voedseltekort waardoor de wraith niet veel kunnen voeden, waardoor ze zwakker worden en in principe dus makkelijker te doden zouden moeten zijn.

niet dat ik dit al theorie aanvoer hoor :) maar kd8 er gewoon ineens aan.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:ach ja dat doen ze wel vaker in tv series :(
het ergste daarvan vind ik dan nog in Buffy met de turok-han
in de ep dat ze er voor het eerst 1 tegenkwamen werd ze bijna gedood en kon hij zo goed als niet dood, maar in de laatste aflevering slachten ze er hele legers van af
Ik ben ook een Buffy-fan (hoewel ik Angel nog veel beter vind) en ook dit voorbeeld klopt als een bus.
Mijn idee is dat schrijvers te weinig tijd krijgen om een goed verhaal neer te zetten en alles moet proppen in 40 minuten en daardoor de neiging hebben om van hak-op-de-tak te springen... Misschien ben je dan ook met mij eens dat eigen boeken (boeken? huh?), ja boeken, eigenlijk beel mooier zijn. Daar neemt de (goede) schrijver lekker de tijd om zaken uit te leggen en de spanning op te bouwen.Ik ben nu aan het lezen in Salem's Lot (Stephen King) en de eerste 200 bladzijden worden voornamelijk gebruikt om alle dorpsbewoners een beetje te leren kennen. Natuurlijk weet je in je achterhoofd wat er gaan gebeuren en de spanning wordt langzaam opgebouwd....Heerlijk!
Sinds seizoen 2 is er het voedseltekort waardoor de wraith niet veel kunnen voeden, waardoor ze zwakker worden en in principe dus makkelijker te doden zouden moeten zijn.
Ja... goed bedacht! Daar kan ik wat mee! :*) Nah, heb je dat gedeelte voor me gered!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Aaargh schreef:
Tactical_Cube schreef:ach ja dat doen ze wel vaker in tv series :(
het ergste daarvan vind ik dan nog in Buffy met de turok-han
in de ep dat ze er voor het eerst 1 tegenkwamen werd ze bijna gedood en kon hij zo goed als niet dood, maar in de laatste aflevering slachten ze er hele legers van af
Ik ben ook een Buffy-fan (hoewel ik Angel nog veel beter vind) en ook dit voorbeeld klopt als een bus.
Mijn idee is dat schrijvers te weinig tijd krijgen om een goed verhaal neer te zetten en alles moet proppen in 40 minuten en daardoor de neiging hebben om van hak-op-de-tak te springen... Misschien ben je dan ook met mij eens dat eigen boeken (boeken? huh?), ja boeken, eigenlijk beel mooier zijn. Daar neemt de (goede) schrijver lekker de tijd om zaken uit te leggen en de spanning op te bouwen.Ik ben nu aan het lezen in Salem's Lot (Stephen King) en de eerste 200 bladzijden worden voornamelijk gebruikt om alle dorpsbewoners een beetje te leren kennen. Natuurlijk weet je in je achterhoofd wat er gaan gebeuren en de spanning wordt langzaam opgebouwd....Heerlijk!
Ja misschen heb ik eigenlijk liever boeken, ik lees alleen te weinig boeken voor de leuk, omdat ik al zo veel moet lezen voor school. En dan kijk ik toch sneller effe even een aflevering van een serie, maar vaak heb ik altijd dingen op te merken haha. Maar ja ook niet aan alles is wat te doen :) maar soms is het gewoon erg jammer omdat het zoveel beter had gekund. Maar idd in boeken word alles meestal lekker goed behandeld en wordt er de tijd voor genomen :)
Aaargh schreef:
Tactical_Cube schreef:
Sinds seizoen 2 is er het voedseltekort waardoor de wraith niet veel kunnen voeden, waardoor ze zwakker worden en in principe dus makkelijker te doden zouden moeten zijn.
Ja... goed bedacht! Daar kan ik wat mee! :*) Nah, heb je dat gedeelte voor me gered!
graag gedaan :P
:D ik heb zo mijn momenten haha
dan probeer ik het een beetje te bedenken dat het kan kloppen haha
maar waarschijnlijk doe ik dat meer dan de schrijvers zelf die het gewoon uit makkelijkheid doen :P
daarom heb ik ook nog steeds this mortal coil in verband gepraat haha dan vind ik het iets leuker :P
Gebruikersavatar
ElimGarak
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 apr 2007, 20:29
Contacteer:

Bericht door ElimGarak »

Bij bol.com is The Ark of Truth te reserveren voor 16,99 euro.
Release datum 23 april '08.


Bij amazon.com is een scene te zien tussen Teal'c en Tomin:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... hoeffscell
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

ElimGarak schreef:Bij bol.com is The Ark of Truth te reserveren voor 16,99 euro.
Release datum 23 april '08.


Bij amazon.com is een scene te zien tussen Teal'c en Tomin:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... hoeffscell
Kep 'm al! >)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik wacht even tot de andere film is uitgekomen, ik neem aan dat er tegen die tijd wel boxen uit komen met allebei de films voor de zelfde prijs. :)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef:Ik wacht even tot de andere film is uitgekomen, ik neem aan dat er tegen die tijd wel boxen uit komen met allebei de films voor de zelfde prijs. :)
Mijn ervaring is dat geduld een schone zaak is. Na een tijdje wil de prijs wel eens naar beneden gaan. Tenminste met muziek-cd's en films. Series 'not so much'....maar af en toe zijn er van die aanbiedingen en dan sla ik toe... :*)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Gisteravond The ark of truth gezien (de complete versie). Ik was licht teleurgesteld. Denk over het feit dat ze de replicators in het verhaal brachten om het Ori verhaal af te maken. Voor de rest was de dvd film ook niet echt epic te noemen. Wat ik wel had bij de seizoens 9 finale (laatste 10min dan).

De special effects waren wel goed te noemen, maar had meer verwacht. Op z'n minst dat de Apollo tegen de Ori schepen opnam waar wij als kijker niks van hebben meegekregen behalve het gesprek dan.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Trekscaper schreef:Voor de rest was de dvd film ook niet echt epic te noemen. Wat ik wel had bij de seizoens 9 finale (laatste 10min dan).
Ja, jeetje...nu vergelijk je het ook met een super clifhanger! :*)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

seizoen 9 en 10 waren de beste seizoenen die ik ooit in sci fi heb gezien(heb wel nog niet veel naar tng en nix van DS9 gezien).

Persoonlijk vondek de reps ook onnodig. Kdenk da het een beetje een wow gevoel moet geven voor kijkers die niet vast naar stargate hebben gezien.

Ik had hetzelfde gevoel bij star wars toen ze plots met dubbele lightsabers gingen vechten.
Totaal onnodig behalve om de spektakel waarde een beetje op te krikken.

Als ze dat hadden willen doen hadde ze natuurlijk eve goed gwn de space battles kunne late zien, die zijn ook altijd leuk.

Tot slot ontbrak ook een beetje diepgang maar wat wil je op zo'n korte tijd.

conclusie: heel goeie film maar mss toch een beetje een gemiste kans.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

darkowa schreef:seizoen 9 en 10 waren de beste seizoenen die ik ooit in sci fi heb gezien(heb wel nog niet veel naar tng en nix van DS9 gezien).

Persoonlijk vondek de reps ook onnodig. Kdenk da het een beetje een wow gevoel moet geven voor kijkers die niet vast naar stargate hebben gezien.

Ik had hetzelfde gevoel bij star wars toen ze plots met dubbele lightsabers gingen vechten.
Totaal onnodig behalve om de spektakel waarde een beetje op te krikken.

Als ze dat hadden willen doen hadde ze natuurlijk eve goed gwn de space battles kunne late zien, die zijn ook altijd leuk.

Tot slot ontbrak ook een beetje diepgang maar wat wil je op zo'n korte tijd.

conclusie: heel goeie film maar mss toch een beetje een gemiste kans.
Heb jij de eerdere seasonnen van Stargate wel gezien ? ... Ik persoonlijk ben van mening dat die beter zijn, en ik had ook liever dat ze de meer deden met het Goa'uld imperium dan pats boem een of ander vaag stoned als een garnaal ik ben godachtige type alien in te voeren... maar buiten dat waren season 9 en 10 wel vermakelijk. De film was wel okay, niks bijzonders, ik ben meer aan het wachten op de film met Cliff en Richard >)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Blind Guardian schreef: Heb jij de eerdere seasonnen van Stargate wel gezien ? ... Ik persoonlijk ben van mening dat die beter zijn, en ik had ook liever dat ze de meer deden met het Goa'uld imperium dan pats boem een of ander vaag stoned als een garnaal ik ben godachtige type alien in te voeren... maar buiten dat waren season 9 en 10 wel vermakelijk. De film was wel okay, niks bijzonders, ik ben meer aan het wachten op de film met Cliff en Richard >)
Ik vond seizoen 9 en 10 ook harstikke goed. Nu ben ik een Stargate fanaat en vind eigenlijk elk seizoen goed van SG1. De Goa'uld was al vaak genoeg gebruikt en vond juist seizoen negen verfrissend om met zo'n nieuwe enorme krachtige vijand op de proppen te komen.
Wat kan ik me nog goed herinneren die laatste epi van seizoen 9. En wat was het lang wachten op het vervolg. Steengoed.

De film was dan ook een veel te snelle afwikkelen voor een verhaal als groot als de Ori-arc. Gemiste kans. Ik ben van mening dat ze zeker nog een half seizoen nodig zouden hebben om dit verhaal goed af te ronden. Maar ja, toen werd de show gecanceld en moest er in een korte film een einde aan de Ori-arc worden gebreid.. ;(
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Trekscaper schreef: Op z'n minst dat de Apollo tegen de Ori schepen opnam waar wij als kijker niks van hebben meegekregen behalve het gesprek dan.
Ik vond het ook erg raar dat de Replicators niet terug vochten tegen de Ori schepen die even de Odyssey gingen slopen, als die naar z'n grootje gaat dan kunnen die Replicators ook lekker zoveel, en ze zijn zo goed in het uber maken van dingen dat je zou denken dat ze die Ori schepen met één knal wegvagen :*)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Thierry schreef:
Trekscaper schreef: Op z'n minst dat de Apollo tegen de Ori schepen opnam waar wij als kijker niks van hebben meegekregen behalve het gesprek dan.
Ik vond het ook erg raar dat de Replicators niet terug vochten tegen de Ori schepen die even de Odyssey gingen slopen, als die naar z'n grootje gaat dan kunnen die Replicators ook lekker zoveel, en ze zijn zo goed in het uber maken van dingen dat je zou denken dat ze die Ori schepen met één knal wegvagen :*)
Misschien dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt...maar het lijkt me dat de replicators op tijd waren uitgeschakeld om de Odyssey te verlaten.

Omdat ze toch de replicators nieuw-leven in hadden geblazen was het idd wel koel geweest om te zien hoe de Ori met dit probleem waren omgegaan... :*)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik heb alle seizoenen van stargate gezien, en die van atlantis zelfs twee keer:p

In de eerdere seizoenen was het een beetje aftasten wat wel en niet aansloeg(ik herinner me dat sg1 nog eens bij een mongoolse samenleving was en dat vondek niet bijster).
Er waren natuurlijk wel knal afleveringen zoals the fifth race(o'neill wordt voor de eerste keer ancient) en zo'n aflevering waarin ze voor het eerst out of phase gaan.

In de laatste seizoenen hadden ze echter de goeie toon gevonden en dat maakte het schitterende seizoenen van begin tot eind.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... tion=VIDEO

dvd beschikbaar vanaf 23 april in NL
Plaats reactie