SG:A (4.12) Spoils of War

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

SG:A (4.12) Spoils of War

Bericht door Tactical_Cube »

Afbeelding

EPISODE NUMBER - 412
ORIGINAL U.S. AIR DATE - 01.11.08
WRITTEN BY - Alan McCullough


GUEST STARRING - Christopher Heyerdahl (Wraith), Andee Frizzell (Wraith Queen), Kavan Smith (Lorne)

Afbeelding
After an all-out assault on the Replicators, the Atlantis team finds a damaged Wraith hive ship drifting in space.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

replicators :Z
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

bedankt voor die toevoeging aan dit topic :)
Gebruikersavatar
Zimmerman
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 115
Lid geworden op: 04 jun 2005, 15:10
Locatie: Ammerzoden
Contacteer:

Bericht door Zimmerman »

Deze aflevering gaat niet zozeer over de replicators hoor. Het is wel weer de zoveelste Wraith-aflevering. Ik zal niet op details in gaan vanwege mogelijke spoilers, maar ik vond er persoonlijk niet veel aan - de vorige aflevering was stukken beter.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Een gemiddelde aflevering. Jammer. Ik denk dat het grote probleem is dat ze een verhaal willen proppen in 43 minuten. Dan mag je misschien ook niet té veel verwachten.

Ik kep ook nog steeds 'problemen' met het feit dat iedereen in galaxy 'engels' spreekt. In StarTrek hebben ze dit tenminste onderbouwd met een 'universal translator'. Vervolgens zijn alle Lantian- en Wraith schepen/gebouwen voorzien van USB 2.0. Rodney kan met zijn tover-tablet-pc op elk alien-systeem connecten en data bekijken.

En opeens is het mogelijk voor Teyla om een wraith-queen 'over te nemen'. De uitleg is omdat ze extra stel hersenen bij zich draagt vanwege haar ongeboren baby. Kinda weak but 'ok'...
Het viel me ook op dat de wraith queen niet meer zo 'impressive' is. Haar hand was een normaal handje... hehehehe...

Natuurlijk blijf ik kijken.... want er zijn verder geen fatsoenlijke series die het kijken waard zijn...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Aaargh schreef: Ik kep ook nog steeds 'problemen' met het feit dat iedereen in galaxy 'engels' spreekt. In StarTrek hebben ze dit tenminste onderbouwd met een 'universal translator'. Vervolgens zijn alle Lantian- en Wraith schepen/gebouwen voorzien van USB 2.0. Rodney kan met zijn tover-tablet-pc op elk alien-systeem connecten en data bekijken.
Dit geldt voor de meeste eppies ook die van SG-1.
Erg apart dat het SG team zo makkelijk en snel buitenaardse computersystemen kan ontcijferen. En niet alleen computers, ook de bediening van een alien schip is vaak peanuts.
Vond ik overigens af en toe ook bij Star Trek.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef: Vond ik overigens af en toe ook bij Star Trek.
In StarTrek TNG hebben ze tenminste Data. Kijk, dan wordt alles helder! Hahahaha

Toch is er in StarTrek veel meer nagedacht over mogelijke technologieën in toekomst: http://www.exn.ca/mini/startrek/startrek.cfm

Op deze site zeggen ze dat 'replicators' een verzinsel is van Gene Roddenberry: "It's often said, for instance, that the transporter was created because Roddenberry's special effects budget was too small to pay for weekly images of the Enterprise landing on exotic new planets."
Maar geleerden geven aan dit idee helemaal geen onzin betreft en theoretisch mogelijk zou moeten zijn. Kortom, ze hebben het idee nooit onderuit kunnen halen. En zo heeft StarTrek ook een behoorlijke invloed op de Science-community. En andersom. Het betreft een wisselwerking. En dat is toch een gegeven waar de makers van StarTrek trots op mogen zijn...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik bedoel meer dingen als de Voyager die net in het Delta is en ze meteen al met bijvoorbeeld Neelix, de caretaker en met Kes in het Engels kunnen praten.
Die zijn van rassen die de mens nog nooit is tegengekomen. Ja ze hebben een universal translator maar die zal toch eerst geprogrammeerd moeten worden met de talen van diverse rassen. De gangbare rassen van het Alpha Kwadrant zitten er uiteraard in, die van het Delta op dat moment nog niet.
En het zelfde geldt voor de interfaces van computers. Een paar keer zie je dat ze aan het uitvogelen zijn hoe ze er mee om moeten gaan, maar vaak lijkt het of ze de apparatuur meteen al van binnen en buiten kennen.

Ik haal hier even ST aan als voorbeeld, maar eenzelfde komt dus ook in Stargate voor.

Uiteraard kunnen ze niet in elke ep waarin ze een ras voor het eerst tegen komen helemaal gaan uitwerken hoe ze met die alien technologie om moeten gaan, maar het komt wel raar over. :*)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

EMH schreef:Ik bedoel meer dingen als de Voyager die net in het Delta is en ze meteen al met bijvoorbeeld Neelix, de caretaker en met Kes in het Engels kunnen praten.
Die zijn van rassen die de mens nog nooit is tegengekomen. Ja ze hebben een universal translator maar die zal toch eerst geprogrammeerd moeten worden met de talen van diverse rassen. De gangbare rassen van het Alpha Kwadrant zitten er uiteraard in, die van het Delta op dat moment nog niet.
Dat is wel uigelegd. Natuurlijk valt het niet te bevatten... :{
"As a rule, a universal translator is instantaneous, but if that language has never been recorded, there is sometimes a time delay until the translator can properly work out a translation, as in the case of Star Trek."
bron: Wikipedia
En het zelfde geldt voor de interfaces van computers. Een paar keer zie je dat ze aan het uitvogelen zijn hoe ze er mee om moeten gaan, maar vaak lijkt het of ze de apparatuur meteen al van binnen en buiten kennen.
Helemaal met je eens. Zeer ongeloofwaardig...
Uiteraard kunnen ze niet in elke ep waarin ze een ras voor het eerst tegen komen helemaal gaan uitwerken hoe ze met die alien technologie om moeten gaan, maar het komt wel raar over. :*)
Noem toch eens voorbeeld...

In SGA weten we dat Rodney (and crew) samenwerkt met de wraith en daardoor veel kennis opdoet van Wraithcraft. Lantian-tech hebben ze kunnen bestuderen op Aarde (Outpost Antartica).
In SG1 hebben ze Teal'c, de Tokra om kennis op te doen van Goa'uld-tech.
(Ik zit hier natuurlijk mijn eerdere post onderuit te halen, maar dat komt dat ik er nu wat meer over nadenk... |:( )
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oke net de ep gezien

aan de ene kant vond ik het een erg leuke ep :)

die wat leuke vragen beantwoord

want ik denk dat alle wraith met die dingen voor hun hoofd klonen zijn, gewoon kanonnenvoedsel die door gekloont te zijn een lelijk gezicht hebben waardoor ze zon ding voor hebben.

En dat alleen de wraith met een normaal gezicht door een queen in haar eentje zijn gemaakt.

Wel leuk dat je nu eindelijk weet waardoor ze de Ancients hebben verslagen. Wat ik dan alleen weer jammer vond is dat ze die hele basis gelijk weer kapot moeten hebben want nu halen ze in 2 afleveringen de replicators als enemy weg ook gedeeltelijk de wraith. Tenzij die nog zon facility hebben.

Ben dan ook cker benieuwd wat er komen gaat, want er gaat dit seizoen nog een andere enemy komen had ik gehoord.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef: Ben dan ook cker benieuwd wat er komen gaat, want er gaat dit seizoen nog een andere enemy komen had ik gehoord.
Oh, dat is nieuw voor me. Kep nog ff gezocht maar volgens mij geen nieuwe vijand in season 4. Wel komt Michael weer terug. Ook Dr. Beckett komt terug voor een paar eps. Ik had trouwens wat meer verwacht van 'the Travelers'...
Laatst gewijzigd door Aaargh op 14 jan 2008, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oh nee je hebt gelijk :)
dat waren speculaties rond de kindred
vanwege een naam die een van de producers lekte die niet klopte :)

the travelers dat waren die lui die ook hielpen bij de rep attack toch?
Ik moet die aflevering nog afkijken (waar ze voor het eerst in komen)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef: the travelers dat waren die lui die ook hielpen bij de rep attack toch?
Ik moet die aflevering nog afkijken (waar ze voor het eerst in komen)
Yes sir!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

wat had je er bijvoorbeeld dan meer verwacht
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:wat had je er bijvoorbeeld dan meer verwacht
Meer... Toen season 3 nog aan de gang was, las ik continue over dat ze een nieuwe groep mensen ontmoeten: The Travelers. We zijn nu over de helft en ze hebben 1.5x meegedaan. Ach, weet je, Tac, je hoopt op veel meer diepgang. Het hele 'Sargate-concept' is fantastisch. En het zou veel meer diepgang verdienen. Maar het moet nu eenmaal 'entertaining' zijn voor alle leeftijden. Tja, dan is 'dit' het resultaat. Geld is altijd het probleem. Maar persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op special-effects. Ik zou veel liever zien dat ze Atlantis verder gingen verkennen. Het eeuwige vechten is gemakkelijk want dan hoef je niet na te denken.

Doe mij maar afleveringen met de science-boys...
En dan zou je ook veel meer kunnen vertellen over de Ancients. Die lui hebben miljoenen jaren geleefd. Er moet, denk ik, wel heeeeel veel te ontdekken zijn. You catch my drift?

Ken je de serie "Eureka"?
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik vind eigenlijk ook dat de stargate zelf een beetje op de achtergrond verdwenen is. Tegenwoordig gaan ze overal naar met ruimteschip of jumper(die ook wel door een gate moet ma toch...).
Het is niet meer het verkennen van het universum waar stargate ooit mee begonnen is.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Aaargh schreef:
Tactical_Cube schreef:wat had je er bijvoorbeeld dan meer verwacht
Meer... Toen season 3 nog aan de gang was, las ik continue over dat ze een nieuwe groep mensen ontmoeten: The Travelers. We zijn nu over de helft en ze hebben 1.5x meegedaan. Ach, weet je, Tac, je hoopt op veel meer diepgang. Het hele 'Sargate-concept' is fantastisch. En het zou veel meer diepgang verdienen. Maar het moet nu eenmaal 'entertaining' zijn voor alle leeftijden. Tja, dan is 'dit' het resultaat. Geld is altijd het probleem. Maar persoonlijk zit ik helemaal niet te wachten op special-effects. Ik zou veel liever zien dat ze Atlantis verder gingen verkennen. Het eeuwige vechten is gemakkelijk want dan hoef je niet na te denken.

Doe mij maar afleveringen met de science-boys...
En dan zou je ook veel meer kunnen vertellen over de Ancients. Die lui hebben miljoenen jaren geleefd. Er moet, denk ik, wel heeeeel veel te ontdekken zijn. You catch my drift?

Ken je de serie "Eureka"?
Ksnap wat je bedoelt, dat mis ik met atlantis ook heel erg echt de diepgang, en idd de exploratie van atlantis zelf.

Vind het gewoon zo stom dat planeet van de week, tis eigenlijk gewoon sg1 in een andere galaxy terwijl er zoveel meer in zit. maar wie weet gaat het in seizoen 5 nog veranderen.

Nee ik ken eureka alleen van naam maar nog nooit gezien
Plaats reactie