SG:A (4.15) Outcast

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

SG:A (4.15) Outcast

Bericht door Aaargh »

SG:A (5.15) OUTCAST
EPISODE NUMBER - 415
ORIGINAL U.S. AIR DATE - 02.01.08
STORY BY - Joe Flanigan
WRITTEN BY - Alan McCullough
DIRECTED BY - Andy Mikita

Afbeelding
GUEST STARRING - Kari Wuhrer (Nancy), Emma Lahana (Ava Dixon), Stephen E. Miller (Richard Poole), Dylan Neal (Dave Sheppard), Bill Dow (Bill Dow), Dean Marshall (Bates), Adrian Hein (Replicator), Kwesi Ameyaw (Tactical Sergeant), Ayesha Shiva (Woman)
While on personal leave on Earth, Sheppard and Ronon learn that scientists have engineered a human-form Replicator -- who is now on the loose.
Laatst gewijzigd door Aaargh op 09 feb 2008, 14:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: SG:A (4.15)

Bericht door Aaargh »

Een aardige standalone aflevering. Het verhaal is trouwens verzonnen door Joe Flanigan.
Het verhaal van SGA aflevering 212 'EPIPHANY' kwam ook al uit de hoge hoed van Joe en ook dat was geen slechte aflevering.
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Bericht door natural_lurker »

Hmm, de titel geeft het einde al weg.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

rep... ik kan dat woord niet meer uitstaan :r
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik begin het ook een beetje gehad te hebben met replicators.
Niet alleen omda ze die bij sg1 al veel gebruikt hebbe maar ook omda Atlantis zijn eigen slechterik had (wraith) en die goed werkte. Zelfs als die ni goe werkte hadde ze zelf een nieuwe kunne verzinne.
Daar komt nog is bij da in de arc of truth(sg-1 film) ze wééral de oude replicators hebbe gebruikt en ik het ook bui ben dat de slechterik tegewoordig zeer menselijk is en dat een van de fantastische voordelen van sci fi te niet doet.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Bericht door Blind Guardian »

Ik moet bekennen dat ik hier niks te zoeken heb aangezien ik in Stargate Atlantis pas rond season 2/3 hang, maar die replicators beginnen wel enorm veel voor te komen het is net als de borg in tng was het nog een interessante mystieke mysterieuze vijand en tegen het einde voyager waren het zowaar de boezemvrienden van de crew.

maar ik laat me er voor de rest er buiten...
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Het was zo voorspelbaar dat ik al wist in de eerste 10min dat die meid een replicator was. 2e helft van dit seizoen is allesbehalve wat het eerste helft van seizoen 4 was: donkerder en beter.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Trekscaper schreef:Het was zo voorspelbaar dat ik al wist in de eerste 10min dat die meid een replicator was. 2e helft van dit seizoen is allesbehalve wat het eerste helft van seizoen 4 was: donkerder en beter.
Imho mag seizoen 4 niet in de schaduw staan van 1,2 en 3...
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik vind ook da der aardig wa goeie afleveringe bij zitte ma dit jaar volg ik het wel week per week zoda ik mss iets gheconcentreerder kijk
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:ik vind ook da der aardig wa goeie afleveringe bij zitte ma dit jaar volg ik het wel week per week zoda ik mss iets gheconcentreerder kijk
Er zit wel een paar redelijke epi's tussen maar echt goeie afleveringen durf ik ze niet te noemen. Welke afleveringen vond je echt goed, als ik vragen mag?

Ik zal eens kijken of ik de ratings online kan zetten. Dan kun je goed zien dat ook de kijkcijfers enorm zijn teruggelopen...
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

travelers vond ik de eerste goeie aflevering van dit seizoen(op de openingsaflevering na dan)

ook this mortal coil en be all my sins remembered(allez de aflevering waarin ze de reps inmake, kdenk da da deze is) konde voor mij toch meedraaien bij de betere afleveringen

mag ik vragen welke afleveringen van vorige seizoen zoveel beter waren dan die van dit seizoen?
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:travelers vond ik de eerste goeie aflevering van dit seizoen(op de openingsaflevering na dan)

ook this mortal coil en be all my sins remembered(allez de aflevering waarin ze de reps inmake, kdenk da da deze is) konde voor mij toch meedraaien bij de betere afleveringen
De dubbele afleveringen waren inderdaad de betere afleveringen van seizoen 4 maar imho van mindere kwaliteit dan de vorige seizoenen. Mijn criteria is heel simpel: heb ik wel of niet genoten...
darkowa schreef: mag ik vragen welke afleveringen van vorige seizoen zoveel beter waren dan die van dit seizoen?
Uiteraard!

301 "No Man's Land (Part 2)" en natuurlijk de eerste epi in seizoen 2 + de volgende aflevering 302.
Gewoon erg spannend. Ook wanneer ze in Atlantis de Wraith op visite hebben....

304 "Sateda". Op de thuiswereld van Ronon. Goeie standalone epi!

305 "Progeny (Part 1)". Een van de beste standalone epi. Hier komen ze voor het eerst in aanraking met de Pegasus-replicators. Waarom is dit zo'n goeie aflevering? Omdat er echt iets ontdekt wordt.

306 "Common Ground" Net zoals de vorige aflevering errug spannend. Dit is de epi waar Sheppard wordt leeggezogen door een wraith.

307 "McKay and Mrs. Miller". Goeie epi. Zeer vermakelijk. Erg goeie tussen-epi.

310+311 "The Return". Behoeft niet eens uitleg

314 ""Tao of Rodney". Weer een leuke tussen-epi waarbij Zelenka en Rodney stuiten op een mysterieus ancient-device.

318 "Submersion". Ook erg spannend en wederom ontdekken ze weer iets wat moet worden onderzocht...

320 "First Strike (Part 1)" Erg goeie aflevering waarbij ik op het puntje van mijn stoel zat en gewoon niet kon wachten dat ze met Seizoen 4 zouden beginnen...

Een hele lijst. Je had me beter kunnen vragen welke afleveringen ik niet beter vond. Er zijn trouwens nog afleveringen die ik niet genoemd heb die ik toch zeker "redelijk ok" wil kwalificeren....
Seizoen 3 was een ijzersterk seizoen.

Seizoen 4 is een enorme tegenvaller. De main-reason is dat de tussen-afleveringen erg matig tot slecht zijn. Ik doel op:

403 "Reunion" (matig)
404 "Doppelganger" (om te janken)
406 "Tabula Rasa" (slecht)
407 "Missing" (slecht)
409 "Miller's Crossing" (ok tot matig)
413 "Quarantine" (erg erg slecht, tranen met tuiten)
414 "Harmony" (erg slecht)
416 "Trio" (om te janken)

Zo'n lijstje kan ik niet produceren van de vorige seizoenen. Echt niet....

Ik ben een echte StarGate-fan. Een verhaal met enorme potentie. Het doet gewoon pijn om te zien met wat voor garbage ze op de proppen komen... :notgood:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

dat noemen we hier het Enterprise syndroom ;)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:dat noemen we hier het Enterprise syndroom ;)
¿Que?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Aaargh schreef:
captain crash schreef:dat noemen we hier het Enterprise syndroom ;)
¿Que?
zelfde verhaal, serie met enorm veel potentie en volledig om zeep geholpen door slechte eps en stomme verhalen.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:
Aaargh schreef:
captain crash schreef:dat noemen we hier het Enterprise syndroom ;)
¿Que?
zelfde verhaal, serie met enorm veel potentie en volledig om zeep geholpen door slechte eps en stomme verhalen.
Juist.... Nou... Dat dus....

Je schrijf't 'enterprise' en ik dacht aan TNG. Mijn fout. Maar je hebt helemaal gelijk. Met Enterprise is hetzelfde gebeurd. En daar mee hebben de schrijvers de gehele Star Trek Franchise omzeep geholpen.
Er komt nu nog een film maar daar verwacht ik niets van. Als de film zo slecht wordt als ik denk dat ie wordt, kunnen we StarTrek wel begraven. Met pijn in mijn hart...

Het lijkt wel of ze in Hollywood (=Vancouver) denken dat het alleen maar om actie gaat. Actie is leuk maar niet waar een SF-fan op zit te wachten. Die wil verrast worden met het onbekende... Mee eens?
Laatst gewijzigd door Aaargh op 11 feb 2008, 01:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De film zal zeker niet slecht worden, alleen al niet omdat JJA hem maakt...misschien wordt het wel een slechte Star Trek film maar dat zien we dan wel weer (maar, zelfs dat verwacht ik niet). Is eigenlijk voor het eerst dat ik echt in spanning zit te wachten op een Star Trek film, had ik bij Nemesis nou helemaal niet...om het over de puistenprut daarvoor maar helemaal niet te hebben ;) En weet je wat het mooie aan 1 film is, als het echt volstrekte rotzooi is kan je achteraf altijd besluiten dat het er niet bijhoort. Met een serie van vier seizoenen zoals Ent was is dat veel lastiger...en met Atlantis begrijp ik het helemaal niet...ze hebben nu ook geen andere serie meer om zich druk over te maken, dus waarom niet wat creatiever?!
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:De film zal zeker niet slecht worden, alleen al niet omdat JJA hem maakt...misschien wordt het wel een slechte Star Trek film maar dat zien we dan wel weer (maar, zelfs dat verwacht ik niet). Is eigenlijk voor het eerst dat ik echt in spanning zit te wachten op een Star Trek film, had ik bij Nemesis nou helemaal niet...
Ik hoop dat je gelijk hebt... *Aaargh droogt zijn traantjes*

Nemesis: Ik zag hem toendertijd al tijden in de videotheek liggen maar ik heb erg lang mee gewacht om hem te huren. Hij lag er ook zo maar. Er is totaal geen media-coverage geweest. De film heeft (geloof ik) ook niet in de bios gedraaid. Toen ik hem bekeek vond ik de film best redelijk. Niet echt fantastisch maar wel aardig. Wel waardeloos hoe ze met Data omgaan...

om het over de puistenprut daarvoor maar helemaal niet te hebben ;)
Oh? Wat bedoel je?
en met Atlantis begrijp ik het helemaal niet...ze hebben nu ook geen andere serie meer om zich druk over te maken, dus waarom niet wat creatiever?!
Gaat mij net zo. Ik ben geen schrijver maar ik weet zeker dat ik betere epi's kan bedenken...
Volgens mij vergeten ze dat het om Atlantis gaat... Waar is Daniel wanneer je hem nodig hebt? ;(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Met de puistenprut bedoel ik Star Trek Insurrection...worf krijgt in die film een puist wat dan ook meteen een van de vele absolute dieptepunten van die film is ;)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Och, Insurrection vond ik best te doen eigenlijk. Nemesis ook wel. (die overigens wel in de bios heeft gedraaid) Maar het waren idd wel de mindere films. The Undiscovered Country, dat was nog eens een film. (ja, die vind ik beter dan Wrath of Khan)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:Met de puistenprut bedoel ik Star Trek Insurrection...worf krijgt in die film een puist wat dan ook meteen een van de vele absolute dieptepunten van die film is ;)
"It's a gorge!"

Ik vond Insurrection beter dan Nemesis... Op de een af andere manier kan Picard geen kwaad bij mij doen... ;-)
Maar je hebt gelijk wanneer het allemaal veeeeeel beter kan...
Laatst gewijzigd door Aaargh op 12 feb 2008, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

uss defiant schreef:Och, Insurrection vond ik best te doen eigenlijk. Nemesis ook wel. (die overigens wel in de bios heeft gedraaid) Maar het waren idd wel de mindere films. The Undiscovered Country, dat was nog eens een film. (ja, die vind ik beter dan Wrath of Khan)
Wel in de bios gedraaid? Dat is dan helemaal aan mij voorbij gegaan... Als ik de film in de bios had bekeken had ik het ook nog wel de moeite waard gevonden. En ik ben iemand die midden in een film wegloopt als het echt een slechte film betreft... ;-)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Hij heeft ook maar 2 weken gedraaid. :lachhuil:
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ff trg reactie op aaargh me zijn lange lijst eps

Seizoen 3 is uiteraard een ijzersterk seizoen en mss wel beter dan dan seizoen 4 ma om seizoen 4 slecht te noemen of om die afleveringe die je noemt van seizoen 4 zo hard te bekritiseren lijkt me ook ni helemaal fair.

Ook mijn criteria is of het mij entertained en meestal als dit niet het geval zet ik het gewoon af. Bij seizoen 4 is het zelfs nooit in me opgekomen om een aflevering af te zetten(waar dat bij doctor who bijvoorbeeld wel een aantal keer is gebeurd).

En dan nog ff voor iedereen die op enterprise zit te kakken, ik ben star trek begonnen met voyager toen ik nog jong was dan lange tijd niks en vorig jaar heb ik voor het eerst terug star trek gekeken toen ik enterprise de 4 seizoen bekeken heb en het was met pijn in het hard dat ik de laatste ep moest afzette.
Ik heb daarna geprobeerd om voyager te bekijken maar het kon toch ni helemaal tippen aan enterprise(ware de seven of nine seizoen wel en ik hoor nu dat die niet van de ebste zijn).
Laatst gewijzigd door darkowa op 12 feb 2008, 18:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:ff trg reactie op dinkske me zijn lange lijst eps(sry kan ff ni op u naam kome:p)
De naam is 'Aaargh'. Je had na het posten van je tekst m'n nick kunnen opzoeken en alsnog je post kunnen editten. Dat editten is echt heel handig. Ik zou je willen vragen wanneer je een tekst post, of je het daarna nog even wilt doorlezen. Wat je schrijft is allemaal wat lastig lezen...
Seizoen 3 is uiteraard een ijzersterk seizoen en mss wel beter dan dan seizoen 4 ma om seizoen 4 slecht te noemen of om die afleveringe die je noemt van seizoen 4 zo hard te bekritiseren lijkt me ook ni helemaal fair.
Nou, klinkt raar maar ik ben blij verrast dat jij er zo overdenkt. Toch weet ik dat seizoen 4 erg slecht wordt ontvangen. De ratings zijn echt om te janken. Maar dat houdt niet in dat jij niet van de serie mag genieten.
Ook mijn criteria is of het mij entertained en meestal als dit niet het geval zet ik het gewoon af. Bij seizoen 4 is het zelfs nooit in me opgekomen om een aflevering af te zetten(waar dat bij doctor who bijvoorbeeld wel een aantal keer is gebeurd).
In series 4 zijn er heel veel slechte verhalen. Verhalen die al meerdere keren zijn gebruikt in zowel SG1 als Atlantis. Persoonlijk krijg ik echt het gevoel dat het budget gehalveerd is...
vorig jaar heb ik voor het eerst terug star trek gekeken toen ik enterprise de 4 seizoen bekeken heb en het was met pijn in het hard dat ik de laatste ep moest afzette.
Ik denk ook dat Enterprise nog niet zo slecht is als Season 4 van SGA. Toch heb ik Enterprise niet uitgekeken op tv. De eerste twee seizoenen waren nog leuk. Dan gaan ze ook op 'exploration'. Maar zodra het alleen maar actie/oorlog betreft haken de meeste SciFi-fans af. Het gaat niet om de actie het gaat om het onbekende...imho.
Ik heb daarna geprobeerd om voyager te bekijken maar het kon toch ni helemaal tippen aan enterprise(ware de seven of nine seizoen wel en ik hoor nu dat die niet van de ebste zijn).
Deze twee series moet je niet zo met elkaar vergelijken. Er zit een behoorlijk tijdverschil tussen. Vergeleken Enterprise lijkt VOY oudbollig. Toch is VOY zoveel beter dan Enterprise juist omdat ze continue nieuwe dingen ontdekken. Het is ook niet voor niets dat Enterprise maar 4 seizoenen heeft terwijl VOY het 7 seizoenen heeft volgehouden.

Weet je wat trouwens echt oudbollig is? StarTrek TNG! Maar met een glas whiskey wordt het weer een harstikke leuke serie om naar te kijken. Ik zal maar geen mening geven over TOS... hehehe
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

khebbet geëdit en hierbij verontschuldig ik mij ook, waar ik woon wordt er niet zo opgekeke maar nu da ik weet dat zo'n dingen jou stoort zal ik er op proberen letten.

Allemaal redelijk commentaar maar toch vind ik niet dat S4 verhalen recupereert van andere stargate zaken, mss dat de reps daar wel een beetje op wijzen maar ik vind het op zo'n orginele manier aangepakt(zoals het wannabe ascension gedeelte van de reps of de verschillende "menselijke" kanten van de alternatieve reps).

Dat vond ik allemaal zeer goeie verhalen die toch zeker niet van oude stargate verhalen zijn gepikt want in sg-1 waren de reps nauwelijks in staat te communiceren(behalve natuurlijk the human form reps die het leuker maakten).

Ik hoop dat mijn tekst een beetje overzichtelijk is nu;)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:khebbet geëdit en hierbij verontschuldig ik mij ook, waar ik woon wordt er niet zo opgekeke maar nu da ik weet dat zo'n dingen jou stoort zal ik er op proberen letten.
Ja, nu ben ik nieuwsgierig waar je woont.. ;-)
Het is ook niet belangrijk wanneer iemand wat taalfoutjes maakt. Het leuke van reageren op forums is dat ook je taalkunde er op vooruit gaat. Ik probeer zelf zo weinig mogelijk fouten te maken maar de NL-taal is een lastige taal. Zelfs wanneer je je eigen tekst nog een keer doorleest, kun je nog steeds over je eigen fouten heen lezen. Toch is dat dé manier om je fouten dat het minimum te beperken.
Want pas maar op dat "juf Guess Who?" je posts gaat lezen
Allemaal redelijk commentaar maar toch vind ik niet dat S4 verhalen recupereert van andere stargate zaken, mss dat de reps daar wel een beetje op wijzen maar ik vind het op zo'n orginele manier aangepakt(zoals het wannabe ascension gedeelte van de reps of de verschillende "menselijke" kanten van de alternatieve reps).
"recupereren"...je bent belg, right? ;-)
Replicators komen natuurlijk uit SG1. Het feit dat de schrijvers niet de fantasie om een nieuwe vijand te bedenken zegt genoeg...

Ik vermoed dat jij sneller tevreden bent dan ik. Niets mis mee overigens... :thumb:
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

[/quote]
"recupereren"...je bent belg, right? ;-)
[/quote]

En proud of it!:d

Ondanks da het Hollands Nederlands(jaja holland is slechts een provincie blabla...:p) en het Beglisch Nederlands in principe dezelfde taal zijn verschillen ze toch even sterk als brits en amerikaans engels. Hiermee wil ik zeggen dat dingen die voor jou niet vlot lezen misschien mensen uit mijn directe omgeving wel vlot kunnen lezen.
Ik woon trouwens in Leuven wat op zich niet opzienbarend is ware het niet dat ik in de "crapuulschool" van mijn stad en grote omstreken zit.
Dit wilt zeggen dat ongeveer 80% van de leerlingen wel al eens in aanraking is geweest met de politie, dit verklaart mss een beetje gebrek aan formaliteiten en/of beleefdheiden.

On topic: dat de reps uit sg1 zijn gehaald heb ik hier al eens gezegd en daar geef ik je gelijk in maar dit betekent niet dat daarom de verhalen hetzelfde zijn. Naar mijn mening geeft SGA een zeer aparte invulling van deze herbruikte vijand.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

En op welke school zit je dan wel ?

Btw, je teksten zijn, ook voor mij, niet echt makkelijk te lezen ;-(
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

En proud of it!:d
Ja? Mooi! Tis mooi als je trots bent op je afkomst. Ik ben soms ook trots op Nederland. ;-)
Ondanks da het Hollands Nederlands(jaja holland is slechts een provincie blabla...:p) en het Beglisch Nederlands in principe dezelfde taal zijn verschillen ze toch even sterk als brits en amerikaans engels. Hiermee wil ik zeggen dat dingen die voor jou niet vlot lezen misschien mensen uit mijn directe omgeving wel vlot kunnen lezen.
Ja? Maar jullie schrijven toch gewoon in het nederlands alleen gebruiken jullie woorden die wij ons niet meer kunnen herinneren. :*)
Wat ik begrijp is dat Belgen beter in de nederlandse taal zijn dan Nederlanders. Jullie staan toch voor met 'Het Groot Dictee der Nederlandse Taal'.
Ik kom uit Groningen. Geloof me, wanneer ik in mijn dialect zou gaan schrijven, snapt niemand er nog iets van op dit forum... ;-)
Dit wilt zeggen dat ongeveer 80% van de leerlingen wel al eens in aanraking is geweest met de politie, dit verklaart mss een beetje gebrek aan formaliteiten en/of beleefdheiden.
Nog niets van gemerkt. Ik baal er nu wel van dat ik verteld heb waar ik woon! :rofl:

[/quote]On topic: dat de reps uit sg1 zijn gehaald heb ik hier al eens gezegd en daar geef ik je gelijk in maar dit betekent niet dat daarom de verhalen hetzelfde zijn. Naar mijn mening geeft SGA een zeer aparte invulling van deze herbruikte vijand.[/quote]
Ja, je hebt gelijk. Een van de mooiste afleveringen vind ik "305 Progeny". Ook zeer indrukwekkend wanneer ze uit het raam kijken en de stad voor het eerst aanschouwen...
Plaats reactie