SG:A (4.20) The Last Man (1)

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

SG:A (4.20) The Last Man (1)

Bericht door Aaargh »

Afbeelding

SG:A (4.20) "The Last Man (Part 1)"
EPISODE NUMBER - 420
ORIGINAL U.S. AIR DATE - 03.07.08
WRITTEN BY - Joseph Mallozzi & Paul Mullie
DIRECTED BY - Martin Wood

GUEST STARRING - Robert Picardo (Richard Woolsey), Jewel Staite (Jennifer Keller), David Nykl (Radek Zelenka), Kate Hewlett (Jeannie Miller), Connor Trinneer (Michael)
Afbeelding
When Sheppard returns from a routine mission, he finds that Atlantis has been abandoned by everyone, and the city is surrounded by nothing but sand dunes for miles. Now, as the last man in the city, he must uncover the reason for this strange turn of events.
Sheppard returns to Atlantis after an off-world mission and finds the city abandoned, all systems dead -- and instead of ocean, sand dunes as far as the eye can see. Sheppard is greeted by the hologram of an elderly Rodney McKay and discovers that he has been taken 40,000 years into the future. Now, as the last man in the city, he must uncover the reason for this strange turn of events.

This episode will introduce the Phoenix
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Leuke epi. Jammer dat we zo lang moeten wachten. September?

De aflevering deed me denken aan "Before I Sleep" waar ze oma Elizabeth ontdekken. Dit was een hele goeie episode. Daar kan deze epi trouwens niet aan tippen. Kep weer het gevoel dat ze veel te veel willen vertellen in te weinig tijd. Maar that is tv, baby...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

...nee dat is tv waarbij ze niet durven een langer verhaal over meerdere eps uit te spreiden omdat ze bang zijn kijkers te verliezen, maak het vooral niet te moeilijk ;) Als je dan eens echt wat wil vertellen heb je te weinig tijd :P
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:...nee dat is tv waarbij ze niet durven een langer verhaal over meerdere eps uit te spreiden omdat ze bang zijn kijkers te verliezen, maak het vooral niet te moeilijk ;) Als je dan eens echt wat wil vertellen heb je te weinig tijd :P
Daarom prefereer ik nog altijd boeken boven films/tv... :Y)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

kijk maar eens naar de serie kidnapped.

Fantastische serie maar gecancelled.
Die serie was opgebouwd uit 1 kidnapping die over een heel seizoen was gespreid.
Vanished same deal trouwens.

Ik ben toch blij met het seizoenseinde van atlantis, zoals ik in een van de vorige threads al zei is een skipp naar de toekomst een goed idee volgens mij en look at that ze doen het nog ook:p

Natuurlijk gaan ze nu trg naar het "verleden" maar toch ben ik blij met de aflevering.
Deris mss iets té veel gepakt in 1 aflevering das waar ma toch kan ik me ni van het gevoel ontdoen da ze da bij sg-1 ook enkele keren hebben gedaan.

btw: kben trg begonnen met sg-1 te bekijken vanaf het einde van de reps en dus het begin van the ori(einde seizoen 8 dus)
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:kijk maar eens naar de serie kidnapped.
Ja, goeie serie? Kep hem op mijn lijstje gezet. Kep net de Sopranos binnen gehaald. Toch maar eens aan beginnnen.

Kep ook nog een hele goeie serie voor jou. Misschien ken je hem al: Dexter.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter_(TV_series)
Een serie wanneer je er aan begint continue door wilt kijken. Het betreft twee seizoenen in totaal 24 afleveringen.
btw: kben trg begonnen met sg-1 te bekijken vanaf het einde van de reps en dus het begin van the ori(einde seizoen 8 dus)
Veel kijk plezier!

Ik werk altijd thuis en heb vaak SG1 en Atlantis aanstaan als achtergrond-geluid als ik er ff zat van ben om muziek te luisteren... :-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nou ik heb hem vandaag ook gezien :)
de aflevering op zich was erg vermakelijk, maar als seizoenssluiter vind ik hem niet heel erg super ofzo.

Idd lijkt hij een beetje op Before I Sleep, maar die is gewoon stukken beter :) die aflevering neemt genoeg tijd voor alles. Ik heb bij deze aflevering gewoon het gevoel dat ze veel te veel in een aflevering stoppen, ik vond het ook niet echt sneu ofzo dat iedereen dood ging/was.

Het was echt zon idee van, nou iedereen is lekker dood, en dan vertellen we van iedereen even vlug hoe heroisch dat ging, en dat is dan vet cool :D maar het mist heel erg de impact. Hoogstens de dood van Samantha was mooi, maar dat was eigenlijk soort ripp-off van Year of Hell einde, en zag er ook niet allemaal even mooi uit.

Ook vind ik het een beetje erg slap dat ze zich zo van het Michael verhaal gaan afwerken (althans dat lijkt er erg op) door effe snel te laten zien hoe erg het zou zijn en hoe het ging. Ik vond het ook een beetje een ontwerkelijk iets, een heel universum overnemen, kom op zeg :) maar ja zoals ik al zei was de aflevering wel vermakelijk.

Maar zoals vaak vind ik dat SGA zich er een beetje makkelijk vanaf doet, en dat is imo ook dit keer weer het geval.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

:stupid:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Wiej iemand is het met me eens :D:P

Oh ja ben ik trouwens de enige of stond dat pakje Richard Woolsey dus echt niet :S
damn leek echt of hij daar niet in thuis hoorde haha, waarom houd ie niet gewoon een pak aan met zon plakkertje van sga er op? dit zag er echt niet uit eerlijk gzegd :) en vond em ook niet super als leider, hoop dat dat in seizoen 5 anders wordt.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef: Oh ja ben ik trouwens de enige of stond dat pakje Richard Woolsey dus echt niet :S
Nee, hij zag er belachelijk uit. Hoe kun je nu zo kruipertje hoofd van de Atlantisch-expeditie maken....?
damn leek echt of hij daar niet in thuis hoorde haha, waarom houd ie niet gewoon een pak aan met zon plakkertje van sga er op? dit zag er echt niet uit eerlijk gzegd :) en vond em ook niet super als leider, hoop dat dat in seizoen 5 anders wordt.
Ik weet niet wat er aan de hand is met de verantwoordelijken binnen de Stargate-franchise...maar gaat imho de verkeerde kant op. Krijg het gevoel dat Richard Dean-Anderson er helemaak niet meer bij betrokken is....misschien is dat het?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

denk het niet :)
die had sowieso niks met stargate atlantis te maken voor zover ik weet

ik vind de remake van atlantis ook niet zo mooi trouwens, vond het oude vertrouwde atlantis toch mooier dan zoals het nu is... ziet er ineens heel anders uit.

Volgens mij is de grootste fout die ze hebben gemaakt gewoon het feit dat de schrijvers van sg1 naar sga zijn gegaan toen sg1 afgelopen was, de gastjes die sga tot die tijd maakten zijn toen weg gegaan om plaats te maken voor die van sg1 :S
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef: ik vind de remake van atlantis ook niet zo mooi trouwens, vond het oude vertrouwde atlantis toch mooier dan zoals het nu is... ziet er ineens heel anders uit.
Kwist niet eens dat er een remake was gemaakt. Twas me ook niet opgevallen. Atlantis zat dan ook onder een flinke lading zand...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oh maar dat is al een paar afleveringen zo
de stasis pods zijn ook ineens heel anders en de gangen zien er anders uit, het oogt allemaal net iets anders
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:oh maar dat is al een paar afleveringen zo
de stasis pods zijn ook ineens heel anders en de gangen zien er anders uit, het oogt allemaal net iets anders
Ik moet beter opletten, begrijp ik.... Jij ook trouwens...hehehehe ;) (zie eerste foto deze thread)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

:O heb je dat echt niet gezien
de hele base ziet er eigenlijk anders uit op de control room enz na, als ik me niets vergis.
gewoon heel anders, andere kleuren, andere soorten machines, kamers die eerst anders waren.

andere kleur muren, andere soorten deuren.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef::O heb je dat echt niet gezien
de hele base ziet er eigenlijk anders uit op de control room enz na, als ik me niets vergis.
gewoon heel anders, andere kleuren, andere soorten machines, kamers die eerst anders waren.

andere kleur muren, andere soorten deuren.
En dan die graffiti! Hahahaha
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Nah, hier een mooie foto van je favo vrouw. Omdat ik iets nasties gezegd heb over haar acteerwerk... :+
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja shame on you dat je dat durft te zeggen >)
haha
en thnx :P
en ook voor dat bovenste plaatje haha :*D
Plaats reactie