Welke herhaling heb jij zitten kijken?

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Welke herhaling heb jij zitten kijken?

Bericht door Aaargh »

Stargate SG1 is no more. En we zitten weer een tijdje zonder nieuwe afleveringen van Stargate Atlantis. Maar je zult vast af en toe een oude aflevering bekijken. Deel het met de rest van het forum. Welke aflevering heb je gekeken? Waar gaat het over en wat vond je er van?

Voor de kleine samenvatting heb ik hier een lijst van alle SG1 afleveringen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_St ... 1_episodes

En hier de lijst van alle afleveringen van SG Atlantis:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_St ... s_episodes
Laatst gewijzigd door Aaargh op 15 mar 2008, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Stargate SG1: (603) Descent
SG-1 attempts to salvage a Goa'uld mothership that has been mysteriously abandoned in space near Earth. Unfortunately, the ship crashes in the ocean. SG-1 discovers that Thor's consciousness is still in the central computer.
Een van de vele goede afleveringen van SG1. Zo zie je maar weer dat een standalone-aflevering heel goed kan zijn. Lekker mysterieus en veel actie! :Y)
In de vorige aflevering werd er vanuit gegaan dat Thor dood zou zijn maar in deze aflevering komen ze tot de conclusie dat thor's conscious zich in de ship's computer begeeft en dat het mogelijk zou zijn om zijn 'conscious' te downloaden en hem te voorzien van een nieuw lichaam. Het klinkt belachelijk maar ik de aflevering ga je er helemaal in mee. Zo zie je maar weer dat in SciFi dood nooit echt dood hoeft te betekenen alhoewel ik niet denk dat ze de Asgard ooit weer tot leven zullen wekken. Zo jammer dat ze de Asgard zo beroert uit de serie hebben geschreven...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ging ook veel te snel, sloeg echt 10 keer nergens op :) maar ja dat doen ze wel vaker met stargate alles veel te snel.

ik ga denk ik zometeen Before I Sleep kijken :*D
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:ging ook veel te snel, sloeg echt 10 keer nergens op :) maar ja dat doen ze wel vaker met stargate alles veel te snel.
Het ging niet alleen veel te snel...de schrijvers hebben gewoon totaal geen oog voor het feit dat ze een enorm groot verhaal hebben weggegooid. Toch kunnen ze de Asgard zo weer tot leven wekken. Wie zegt dat ze ALEMAAL zelfmoord hebben gepleegd? Misschien staat er op een verlaten planeet nog een laptopje + usb-disk met al hun 'conciouses'... :Y)
Tactical_Cube schreef: ik ga denk ik zometeen Before I Sleep kijken :*D
Goeie epi!
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vandaag speelde op 2BE (nieuwe naam voor Kanaal 2) 2x20 Show and Tell
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Master Vanhu Botie schreef:Vandaag speelde op 2BE (nieuwe naam voor Kanaal 2) 2x20 Show and Tell
Ik moest het ff opzoeken.. :Y)
2BE (pronounced like "two be") is a Belgian television channel owned by the Vlaamse Media Maatschappij. Its parent channel is VTM, the first Flemish commercial network.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ja tmarketing verstand in belgië staat op een triestig laag niveau als je zo'n dingen ziet:p

Ik ga 10x04 insider straks zien.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Nou het is niet meer Before I Sleep geworden, maar Home.

Ook een erg vermakelijke aflevering :) Ze denken dat ze naar huis gaan maar dit blijkt achteraf helemaal niet zo te zijn. Vanaf het begin is er eigenlijk iets vreemds aan de hand, al helemaal aangezien General Hammond aan de andere kant staat, maar voor kijkers die alleen SGA kijken zegt dit natuurlijk nog niks. Maar in principe lijkt het alsof alles goed gaat, iedereen gaat terug naar zijn eigen leventje en zo kom je althans van Weir en Rodney meer te weten.

Achteraf blijkt het allemaal een alien hoax te wezen.

Nog steeds een erg leuke aflevering en nu ik er aan denk is Atlantis eigenlijk achteruit gegaan nadat ze contact hebben gehad met aarde, na de cliffhanger toen het makkelijk werd om van en naar aarde te gaan.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:Maar in principe lijkt het alsof alles goed gaat, iedereen gaat terug naar zijn eigen leventje...
En Tayla die er achter komt dat Aarde wel een aardige planeet is...
Nog steeds een erg leuke aflevering en nu ik er aan denk is Atlantis eigenlijk achteruit gegaan nadat ze contact hebben gehad met aarde, na de cliffhanger toen het makkelijk werd om van en naar aarde te gaan.
Toen ze het zo gemakkelijk hadden gemaakt om naar de Aarde te reizen, was de gehele trip toch een beetje gedeclasseerd...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

haha en dat ja dat ze lekker uurtjes geshopt heeft :P

ja klopt, en ja als het zo makkelijk is om naar aarde te gaan dan is het gewoon een stuk minder leuk, daarom was het begin van seizoen 4 ook gewoon erg goed, niet weten waar ze aan toe zijn enz, maar ja ze vonden gelijk een planeet en toen was het weer goed :(

net effe instinct en conversion gezien
eigenlijk een soort 2-parter aangezien ze gelijk in elkaar overgaan :) leuke eps en vooral grappig om doctor keller in een wraith rol te zien, wat ze overigens goed neer zet :)

Instinct vind ik een erg goede stand-alone ep :) je leert wat nieuws over de wraith en het verhaal zit gewoon goed in elkaar, het is niet zo dat je gelijk doorhebt wat er precies allemaal aan de hand is. Het feit dat blijkt dat zij toch mensen heeft gedood en dat die oude man eigenlijk de zoon is zijn gewoon leuke feitjes waar je pas tijdens het kijken achter komt.

Conversion is ook een leuke ep :) maar die vind ik weer iets meer standaard.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

Tactical_Cube schreef:net effe instinct en conversion gezien
eigenlijk een soort 2-parter aangezien ze gelijk in elkaar overgaan :) leuke eps en vooral grappig om doctor keller in een wraith rol te zien, wat ze overigens goed neer zet :)
Snel ff de episode er bij gepakt. Ik wist dit niet. Heel leuk om te weten! Ik vind het zo grappig dat zoveel acteurs meerdere rollen spelen. Dit zouden ze juist expres moeten doen. Nu ik weet dat Ellia door Jewel Staite wordt vertolkt herken ik haar stem en herken ik wat facial-features...
dat die oude man eigenlijk de zoon is zijn gewoon leuke feitjes waar je pas tijdens het kijken achter komt.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit al vermoedde voordat ze dit bekend maakten...
Conversion is ook een leuke ep :) maar die vind ik weer iets meer standaard.
Agree. Geen sterke epi maar toch spannend en leuk om te bekijken... De volgende aflevering vond ik ijzersterk (Aurora)...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

SGA - Sunday
The expedition tries to relax during a mandatory day off, until an unexpected explosion leaves three people dead, and reveals that one other scientist is a walking time bomb. Unfortunately, the attempt to resolve the issue will result in the loss of an important face in Atlantis.
Relaxe epi. Vooral funny in het begin tijdens de golf-instructies van Shepperd richting Ronan. Vervolgens mept Ronan met zijn single-handed-swing... :lol:

Wel lullig dat Dokter Beckett er in deze epi zo lullig uitgeschreven werd...
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

veel mense vinde het zo lullig der uit geschreve en om eerlijk te zijn het exploderende tumor is niet helemaal geniaal maar de ep zelf vindek steen goed.

heb dus nu onlangs het vele baal/ball/whatever ophalen gezien(dat ze zo met 14 ball's zitten).
Leuke aflevering maar leek me toch iets meer potentieel in te zitte.

kben nu wel ff naar the unit aant kijke(valt ook aan te rade voor de mense die van een beetje actie houde). Wel geen sci fi ma ik kan er mee leve:p
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:veel mense vinde het zo lullig der uit geschreve en om eerlijk te zijn het exploderende tumor is niet helemaal geniaal maar de ep zelf vindek steen goed.

heb dus nu onlangs het vele baal/ball/whatever ophalen gezien(dat ze zo met 14 ball's zitten).
Leuke aflevering maar leek me toch iets meer potentieel in te zitte.

kben nu wel ff naar the unit aant kijke(valt ook aan te rade voor de mense die van een beetje actie houde). Wel geen sci fi ma ik kan er mee leve:p
Ba'al... :lachhuil:
De enige Goa'uld met humor... Behalve in die epi waar hij O'Neill martelde... iets minder...
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

die dikzak die ze naar de eerste beachhead stuurde vondek ook soms grappig:p

Kheb de ep waarin vala(of hoe het ook geschreve wordt:d) haar geheuge kwijt is overgeslage(ook sg1 heeft zijn mindere momente:p) en ben dan maar naar de lucian alliance stuff gegaan.

Idd wel spijtig da ze zelf geen operative de lucian alliance hebbe late overneme, zou toch ni zo moeilijk te doen zijn.

Ik ga nu 10x10 & 10x11 bekijke, en als ik het mij goe herinner zijn da(op de laatste aflevering na) bij de beste afleveringe van seizoen 10.

Want om eerlijk te zijn vindek seizoen 10 een pak saaier dan seizoen 9.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:die dikzak die ze naar de eerste beachhead stuurde vondek ook soms grappig:p

Kheb de ep waarin vala(of hoe het ook geschreve wordt:d) haar geheuge kwijt is overgeslage(ook sg1 heeft zijn mindere momente:p) en ben dan maar naar de lucian alliance stuff gegaan.

Idd wel spijtig da ze zelf geen operative de lucian alliance hebbe late overneme, zou toch ni zo moeilijk te doen zijn.

Ik ga nu 10x10 & 10x11 bekijke, en als ik het mij goe herinner zijn da(op de laatste aflevering na) bij de beste afleveringe van seizoen 10.

Want om eerlijk te zijn vindek seizoen 10 een pak saaier dan seizoen 9.
Aan het einde van seizoen 9 heb je het gevoel dat ze wat grip moeten gaan krijgen op de Ori. Maar in het begin van season 10 wordt het alleen maar hopelozer... Ik vond dat wel erg sterk...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

exploderende humor is gejat uit the x files ep drive en die hadden het ook weer uit een oudere serie...
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

kheb juist de 'daniel is een prior' aflevering gezien.
Kwas sterk onder de indruk van de kwaliteit hiervan, zowel op plot als op acteer vlak(soms vindek brady een beetje bombastisch acteren).

kga nu da museum gedoe bezien en als ik het mij goe herinner was da een leuke maar niet bepaald fantastische aflevering.
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

captain crash schreef:exploderende humor...
:rofl:

maar nu je het zegt... kan me inderdaad zo'n x-files aflevering herinneren...
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

darkowa schreef:kga nu da museum gedoe bezien en als ik het mij goe herinner was da een leuke maar niet bepaald fantastische aflevering.
Klopt... maar voor een standalone-epi best goed. Call me new-fasion, I liked season 9 & 10... :*)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Aaargh schreef:
captain crash schreef:exploderende humor...
:rofl:

maar nu je het zegt... kan me inderdaad zo'n x-files aflevering herinneren...
Jah en die is weer gebaseerd op een ep uit de originele Outer Limits waar ik de titel ff van vergeten ben (wordt wel gezegd in het commentaar van Chris Carter op die ep).
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

het blijft een onnozel einde van een waardig cast member
Gebruikersavatar
Aaargh
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 401
Lid geworden op: 29 sep 2006, 17:05
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Aaargh »

812 "Prometheus Unbound"
Prometheus's crew are incapacitated and removed, exept Daniel, when it is hijacked by Vala, a pirate. Vala wishes to trade the ship for Naqahdah, but Daniel succeeds in retaking control of the ship. Vala escapes.
Steengoeie Epi. Vooral wanneer Daniel die maffe aliens te woord staat:
"My name is Olo... Hans Olo" -Dr. Daniel Jackson

En in het begin wanneer het lijkt dat een Kull-warrior Daniel probeert te versieren.... :rofl:
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

vooral leuk da ze claudia black de serie hebbe ingebracht wat naar mijn mening de beste nieuwe cast member was(nieuwe cast member = niet orginele sg1 of hammond)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ik heb vorig jaar de hele SG-1 reeks al eens op nieuw zitten kijken. :*)

Of ik dit met Atlantis ga doen denk ik nog over na. Vind eigenlijk SG-1 opnieuw zien leuker dan Atlantis
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik ben gedaan met seizoen 9 en 10 en na arc of truth nog is gezien te hebben ben ik nu begonne vanaf seizoen 2(seizoen 1 heb ik in de zomer al is opnieuw bekeke).


Hierna ga ik ook atlantis nog is bekijke valt nog te zien ofk veel afleveringe oversla
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Nu juist window of oppurtunity gezien. Ongetwijfeld mijn favoriete aflevering van de hele sg1 reeks(das de aflevering waarin o'neill en teal'c altijd maar opnieuw dezelfde 10 uur herhalen).
Vooral de vele grappige situaties vondek geniaal.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Tao of Rodney :lachhuil:

Window of Oppurtunity is echt de beste ep ooit :*)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Tao of rodney was de eerste aflevering die ik herbekeken heb van atlantis, en mss wel de beste filler die er in atlantis tussen zit:)
Gebruikersavatar
onok
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 129
Lid geworden op: 12 dec 2002, 18:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door onok »

Ik kijk niet zo snel een losse aflevering. Ik ben zoiemand die op een onhelder moment besluit om 1x01 te gaan kijken en vervolgens alle 10 sezoenen afgaat :+

Maar een aflevering die wel goed los te kijken is de wat recentere "200". Werkelijk waar schitterende, geniale aflevering :D
Plaats reactie