SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Vis »

Afbeelding

EPISODE NUMBER - 501
ORIGINAL U.S. AIR DATE - 07.11.08
WRITTEN BY - Martin Gero
DIRECTED BY - Andy Mikita
GUEST STARRING - Amanda Tapping (Samantha Carter), Connor Trineer (Michael), Mitch Pileggi (Colonel Steven Caldwell), Kavan Smith (Lorne), Leela Savasta (Alicia Vega), Martin Christopher (Major Kevin Marks)

After a conflict with Michael leaves several Atlantis personnel trapped, Colonel Carter leads a rescue mission -- unaware that Michael is still nearby.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Vis »

OH HAI. Daedalus hier. We worden beschoten door de Wraith Cruiser van Michael, maar we schieten niet terug omdat Teyla op dat schip zit. En wie is nu belangrijker? Hmm... ze gaan er vandoor, laten we nu maar wel schieten en hun hyperdrive disabelen! Zo, ze kunnen niet meer vluchten. Laten we onszelf nu vóór de Cruiser manoeuvreren, zodat ze ons nog meer kunnen beschieten zonder dat we iets terug doen! Oh noz, er zijn nog twee van onze mensen op de planeet, die zijn ook veel belangrijker dan dit schip. Schilden omlaag! We laten ons gewoon half kapot schieten, zodat we die twee aan boord kunnen beamen. Hm.. wat vreemd, nu hebben we ineens geen sublight, hyperdrive en Asgard weapons meer en nog maar 50% life support!? Aah, wat nu! Oh, gelukkig, de Wraith Cruiser vindt ons zielig en schiet gewoon niet meer.

OH HAI. John Sheppard hier. Ik ben onmisbaar en wil weer achter Wraith aanhollen, ookal moet ik geopereerd worden. Hou me maar tegen als je durft! Ha! Hee kijk, een Wraith Cruiser. Hee kijk, er komen Darts uit — laten we snel naar binnen vliegen want ze kunnen alles scannen behalve dat wij eraan komen. McKay, druk even op drie knoppen zodat we een map hebben van het schip en weten waar Teyla is en d'r kunnen redden. En laten we ook de hyperdrive even opblazen als we er twintig meter vanaf staan. Ohnee, onze cloaked jumper is gestolen!? Laten we 't maar gewoon compleet negeren. Ook wel fijn dat er maar 10 Wraith op een hele Cruiser rondlopen en niemand ons hier opwacht, dan kunnen we gezellig een Dart lenen en weer rustig terugvliegen naar de Daedalus.

OH HAI. Daedalus weer even. Zijn jullie allemaal veilig? Ok. Dan schieten wij met één straaltje de Wraith Cruiser wel even kapot. Ssst, niet doorvertellen, dat konden we al die tijd al! Maar het is veel leuker om net te doen alsof de Cruisers heel sterk zijn.

Toch fijn om te zien dat het hoge niveau niet verdwenen is dit seizoen!
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door darkowa »

akkoord sommige plotwendingen laten nog een beetje aan realisme te wensen over maar is dat niet één van de vele voordelen aan sci fi?

Je gaat me toch niet wijsmaken dat er nix positief aan was? Micheal zal wsl ontsnapt zijn met die gestolen jumper, hoe hij dat gedaan heeft is me niet helemaal duidelijk maar hij zal wel zijn palmtop via usb ingeplugd hebben en de jumper gehotwired hebben, in alle geval dat verklaart het gebrek aan personeel rond het verlaten landingsplatform van de jumper.

Persoonlijk vondek het een goeie aflevering, er gebeurde veel, leuke special effects en het stoer rondlopen van sheppard kwam in mijn ogen wel overtuigend over.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Vis »

Er is een groot verschil tussen niet-realistisch en compleet achterlijk.

De schrijvers van SG:A gaan er al vijf jaar lang vanuit de de kijkers niet na kunnen denken.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Thierry »

Vondt het wel vreemd over die Asgard weapons...

#1: "How we doing?"
Caldwell: "Not well, we lost Hyperdrive, sublight and Asgard weapons"

*wat later*

Sheppard: "Everyone's out, feel free to fire on that cruiser"
Caldwell: "Fire beam weapons!"

Echt... :duh2:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Vis »

Misschien waren dat hun eigen 'Earth' wapens, dat zou nog kunnen.

Maar of mijn geheugen moet aangetast zijn, of ze hadden eerder toch verd** veel moeite om van slechts één Wraith Cruiser te winnen. En dit was wel met Asgard wapens. Maar nu kunnen ze het hele schip met slechts twee schoten vernietigen... right.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Ace of Spades »

Heeft aarde dan beam wapens?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Heeft aarde dan beam wapens?
De Daedalus en die andere Earth-schepen hebben beam-technologie van de Asgard gekregen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door uss defiant »

darkowa schreef:akkoord sommige plotwendingen laten nog een beetje aan realisme te wensen over maar is dat niet één van de vele voordelen aan sci fi?
Oke, ook al ben ik allang gestopt met Atlantis te volgen, moet ik hier toch even op reageren: juist die mentaliteit bij schrijvers is wat bij een hoop series ervoor zorgt dat het een stuk minder blijft dan het had kunnen zijn. Ook in star trek met de technische oplossing aan het eind, die niemand snapt. Ging nergens meer over na een tijd, vooral bij voyager. (maar ook de andere series maakten zich er dikwijls schuldig aan)
Dus realisme graag, binnen de grenzen van wat er eerder vastgesteld is in de serie en ook daarbinnen niet teveel geblaat dat niemand gelooft. Je moet je wel nog kunnen inleven in wat er gebeurt.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door darkowa »

het kan natuurlijk ook zijn dat ze hun beamweapons gewoon hebben gerepareerd in de tussen tijd.

Derbij die asgard beamweapons zijn heel sterk aangezien die orischepen uit de lucht schoten, dus ik veronderstel dat ze wel een cruiser aankunnen.

Heeft er nu niemand iets positief te zeggen over deze aflevering? Het optreden van Jewel Staite vondek bijvoorbeeld ook beter dan verwacht.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door R2D2 »

ik kijk toch alleen nog maar om mcKay;
de rest is idd down the drain;
*eensch met Visch*
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door darkowa »

tzal aan mij liggen maar ik blijf het goed vinden:)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Ace of Spades »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Heeft aarde dan beam wapens?
De Daedalus en die andere Earth-schepen hebben beam-technologie van de Asgard gekregen.
Jaja, maar geen zelf ontwikkelde beam wapens dus? ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Vis »

Ace of Spades schreef:Jaja, maar geen zelf ontwikkelde beam wapens dus? ;)
Nee, volgensmij niet, dat maakt 't dus allemaal vrij dubieus.
darkowa schreef:het kan natuurlijk ook zijn dat ze hun beamweapons gewoon hebben gerepareerd in de tussen tijd.
Zou kunnen, want om onverklaarbare redenen werden ze niet meer beschoten door de Wraith Cruiser...
darkowa schreef:Derbij die asgard beamweapons zijn heel sterk aangezien die orischepen uit de lucht schoten, dus ik veronderstel dat ze wel een cruiser aankunnen.
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat dit in eerdere gevechten ooit duidelijk is geworden. Als ze werkelijk zo sterk zijn, en een Wraith Cruiser zo gemakkelijk neer kunnen halen, dan zie ik niet in waarom de Wraith überhaupt nog een probleem zouden zijn.
darkowa schreef:Heeft er nu niemand iets positief te zeggen over deze aflevering? Het optreden van Jewel Staite vondek bijvoorbeeld ook beter dan verwacht.
Nog zo'n mislukt karakter. Bang, onzeker en naïef. Loopt om alles te janken en te zeuren.

Ook bij haar precies dezelfde tegenstrijdigheiden als bij Beckett. Beckett bracht z'n team en zelfs heel Atlantis verschillende keren in gevaar omdat hij per se een aantal Wraith wilde helpen. Dat was zijn taak als dokter, vond hij. Maar in een volgende aflevering worden al deze normen aan de kant geschoven en kan hij niet wachten om alle Wraith af te knallen omdat ze 'm bedreigd hebben.

Keller begint te flippen wanneer iemand gewond raakt, maar ze laat Sheppard, ondanks dat hij een operatie nodig heeft (wat toch aangeeft dat het vrij ernstig is), gewoon weer een nieuwe missie leiden naar de Wraith Cruiser. Als Chief Medical Officer is het je taak ervoor te zorgen dat Sheppard geopereerd had moeten worden, ipv half dood-bloedend rond te gaan rennen. Maar nee, hier wordt niet over nagedacht. Het is veel belangrijker dat dezelfde 4-5 personen altijd alle missies uitvoeren, en hoe geloofwaardig dit is maakt niks uit.

Begrijp me niet verkeerd, het is best amusant. Ik kijk ook voornamelijk alleen nog maar om McKay. Die humor en onderonsjes met Sheppard zijn gewoon erg leuk.
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Paulstartrek »

Vis schreef:
Ace of Spades schreef:Jaja, maar geen zelf ontwikkelde beam wapens dus? ;)
Nee, volgensmij niet, dat maakt 't dus allemaal vrij dubieus.
Ze ontwikkelen zelf ook hun eigen wapens hoor. Dat doen ze imo weliswaar iets te snel en ik dacht ook niet dat ze die al hadden, maar ze zouden ze idd gerepareerd kunnen hebben.
Vis schreef:
darkowa schreef:het kan natuurlijk ook zijn dat ze hun beamweapons gewoon hebben gerepareerd in de tussen tijd.
Zou kunnen, want om onverklaarbare redenen werden ze niet meer beschoten door de Wraith Cruiser...
De wapens van de cruiser waren uitgeschakeld door de 302 strike.
Vis schreef:
darkowa schreef:Derbij die asgard beamweapons zijn heel sterk aangezien die orischepen uit de lucht schoten, dus ik veronderstel dat ze wel een cruiser aankunnen.
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat dit in eerdere gevechten ooit duidelijk is geworden. Als ze werkelijk zo sterk zijn, en een Wraith Cruiser zo gemakkelijk neer kunnen halen, dan zie ik niet in waarom de Wraith überhaupt nog een probleem zouden zijn.
Volgens mij is het grote probleem dat er maar 1 atlantis schip is en duizenden wraith schepen. Maar dat weet ik niet zeker.
Vis schreef:
darkowa schreef:Heeft er nu niemand iets positief te zeggen over deze aflevering? Het optreden van Jewel Staite vondek bijvoorbeeld ook beter dan verwacht.
Nog zo'n mislukt karakter. Bang, onzeker en naïef. Loopt om alles te janken en te zeuren.

Ook bij haar precies dezelfde tegenstrijdigheiden als bij Beckett. Beckett bracht z'n team en zelfs heel Atlantis verschillende keren in gevaar omdat hij per se een aantal Wraith wilde helpen. Dat was zijn taak als dokter, vond hij. Maar in een volgende aflevering worden al deze normen aan de kant geschoven en kan hij niet wachten om alle Wraith af te knallen omdat ze 'm bedreigd hebben.

Keller begint te flippen wanneer iemand gewond raakt, maar ze laat Sheppard, ondanks dat hij een operatie nodig heeft (wat toch aangeeft dat het vrij ernstig is), gewoon weer een nieuwe missie leiden naar de Wraith Cruiser. Als Chief Medical Officer is het je taak ervoor te zorgen dat Sheppard geopereerd had moeten worden, ipv half dood-bloedend rond te gaan rennen. Maar nee, hier wordt niet over nagedacht. Het is veel belangrijker dat dezelfde 4-5 personen altijd alle missies uitvoeren, en hoe geloofwaardig dit is maakt niks uit.
Hier moet ik ook weer half eens en half tegen zijn.
Idd, zij is chief medical en heeft de macht Sheppard tegen te houden. Het enigste wat ze moet doen is hun vriendschap te verbreken en een beveiligingsteam te bevelen hem tegen te houden. Maar ik vrees dat een dergelijk team de kant van hun militaire leider zouden kiezen.
Sheppard zelf zei al, "Als ik terugkom is er tijd voor de krijgsraad".
Ik vrees dat Keller niet de lef heb gehad om de vriendschap te verbreken en Sheppard met geweld in de ziekenboeg te houden
Vis schreef:Begrijp me niet verkeerd, het is best amusant. Ik kijk ook voornamelijk alleen nog maar om McKay. Die humor en onderonsjes met Sheppard zijn gewoon erg leuk.
McKay is goed :) :pray:
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door darkowa »

Paulstartrek schreef:Vis schreef:
darkowa schreef:
Derbij die asgard beamweapons zijn heel sterk aangezien die orischepen uit de lucht schoten, dus ik veronderstel dat ze wel een cruiser aankunnen.
Ik kan me vergissen, maar ik kan me niet herinneren dat dit in eerdere gevechten ooit duidelijk is geworden. Als ze werkelijk zo sterk zijn, en een Wraith Cruiser zo gemakkelijk neer kunnen halen, dan zie ik niet in waarom de Wraith überhaupt nog een probleem zouden zijn.

Volgens mij is het grote probleem dat er maar 1 atlantis schip is en duizenden wraith schepen. Maar dat weet ik niet zeker.
Hetzelfde probleem als de ancients een paar duizend jaar geleden hadden, en die hadden dan nog meer en sterkere schepen...
Paulstartrek schreef:Vis schreef:
darkowa schreef:
Heeft er nu niemand iets positief te zeggen over deze aflevering? Het optreden van Jewel Staite vondek bijvoorbeeld ook beter dan verwacht.
Nog zo'n mislukt karakter. Bang, onzeker en naïef. Loopt om alles te janken en te zeuren.

Ook bij haar precies dezelfde tegenstrijdigheiden als bij Beckett. Beckett bracht z'n team en zelfs heel Atlantis verschillende keren in gevaar omdat hij per se een aantal Wraith wilde helpen. Dat was zijn taak als dokter, vond hij. Maar in een volgende aflevering worden al deze normen aan de kant geschoven en kan hij niet wachten om alle Wraith af te knallen omdat ze 'm bedreigd hebben.

Keller begint te flippen wanneer iemand gewond raakt, maar ze laat Sheppard, ondanks dat hij een operatie nodig heeft (wat toch aangeeft dat het vrij ernstig is), gewoon weer een nieuwe missie leiden naar de Wraith Cruiser. Als Chief Medical Officer is het je taak ervoor te zorgen dat Sheppard geopereerd had moeten worden, ipv half dood-bloedend rond te gaan rennen. Maar nee, hier wordt niet over nagedacht. Het is veel belangrijker dat dezelfde 4-5 personen altijd alle missies uitvoeren, en hoe geloofwaardig dit is maakt niks uit.

Hier moet ik ook weer half eens en half tegen zijn.
Idd, zij is chief medical en heeft de macht Sheppard tegen te houden. Het enigste wat ze moet doen is hun vriendschap te verbreken en een beveiligingsteam te bevelen hem tegen te houden. Maar ik vrees dat een dergelijk team de kant van hun militaire leider zouden kiezen.
Sheppard zelf zei al, "Als ik terugkom is er tijd voor de krijgsraad".
Ik vrees dat Keller niet de lef heb gehad om de vriendschap te verbreken en Sheppard met geweld in de ziekenboeg te houden
Had je liever gehad dat een of andere nobody meeging met ronan om de boel te klaren? Het staat ook in de lijn van sheppards karakter dat hij dat niet overlaat aan iemand anders.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door captain crash »

Nee, we hadden liever gehad dat ze vanaf het begin een echte bemanning hadden neergezet...ze hebben per slot van rekening een hele tijd niet geweten of ze uberhaupt nog contact met aarde konden hebben. Ik dacht toen ik 'm downloadbaar zag staan, laat ik het nog een proberen...daar heb ik spijt van. De rest van dit seizoen kijk ik denk ik niet meer.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door Tactical_Cube »

qua geloofwaardigeheis is het niks :)
maar voor een uurtje vermaak op de late avond is het best oke
maar.....

Sheppard die tegen Samantha zegt:
Ik heb nog nooit meer respect voor een leider gehad dan jou....
dat kan echt niet ]:( ]:( ]:( :X :X :X
je zag haar vorig seizoen bijna nooit en ze gaat mee op elke missie waar ze gevaar kan lopen, wat voor leider ben je dan...
en daarbuitenom is Weir gewoon beter :P
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door darkowa »

ik denk idd da het een slechte beslissing was om ze weer contact met aarde te late krijgen maar anders zou het zo zijn dat ze in sg-1 het universum kunnen oversteken elke keer ze er zin in hebben en dat dat dan niet meer lukt in atlantis.

Hoe dan ook blijvek het een goeie reeks vinden ondanks de daling in kwaliteit. Mahja ik ben dan ook iemand die enterprise fantastisch vond:)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door captain crash »

Het is de vooral waarom je kijkt. Ik kijk een serie of om het goede verhaal (zoals bsg) of omdat karakters me aanspreken. SG1 had zeker ook niet altijd het beste verhaal, maar er zaten een hoop leuke karakters in. In Atlantis zit niemand die mij echt kan schelen, zelfs McKay niet (ik weet het wel na vier seizoenen).
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.01) Search and Rescue (2)

Bericht door darkowa »

ik vond de dood van beckett toen redelijk indrukwekkend ook al was het op zo'n belachelijke manier dus ik kan me voorstellen dat ik hetzelfde heb met de andere karakters.
Plaats reactie