SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Tactical_Cube »

Ik zat te twijfelen of ik deze wel wou kijken omdat ik al wist dat torri er zelf niet in zou zitten. maar ik verveelde me een beetje dus heb hem toch maar aangezet. Ik vond het toch wel een erg goede aflevering ook al had ik het leuker gevonden als torri er zelf in zat. Maar ik moet eerlijk toegeven dat Michelle Morgan heel goed werk heeft gedaan, het voelde soms echt of Weir er was.

Ik heb gelezen dat ze uren naar SGA heeft gekeken om te leren hoe Weir was en deed en daar heeft ze zelf nog wat aan toegevoegd, ze zei dat ze heeft geacteerd alsof Weir in de hel is geweest door alle dingen die ze heeft meegemaakt.

Hoewel ze het zelf dus niet was, voelde het toch wel een beetje dat het zo was. De reden dat Torri het zelf niet deed was omdat er geen afsluiting van het Weir verhaal was. Ze was van plan eerst wel terug te komen voor de fans omdat ze het voor hun wou doen, maar dat zou ze alleen doen als de verhaallijn van Weir een einde kreeg en dat was niet het geval met dit verhaal.

Ben wel blij dat de deur mogelijk nog openstaat voor Weir om terug te komen, het hoeft van mij overigens niet echt als het dan weer Michelle Morgan is ook al doet ze het goed. Dan mogen ze van mi een kopie van het lichaam van de echte Weir maken en haar daar weer in stoppen.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door captain crash »

Wat mij betreft is SGA met deze ep echt laten zien dat alle creativiteit op is. Eerst werk je een karakter weg en daarna haal je het weer terug maar wil het verhaal niet afsluiten...waarom niet...omdat ze dan keuzes zouden moeten maken, omdat er dan echt iets zou moeten gebeuren, omdat er dan karakterontwikkeling bij de anderen plaats zou moeten vinden...omdat het dan echt ergens over gaat!
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Tactical_Cube »

oke met het niet afsluiten gedeelte ben ik het geheel met je eens :)
dat was dus ook de reden van torri om zelf niet de rol te spelen

ik heb de vorige 2 eps niet gezien en ben alleen van plan selectief weer de paar eps te gaan kijken die wat met een mogelijk groter verhaal te maken hebben dus de two parters seasons endings en begin afleveringen. voor de rest boeit het mij niet zoveel.

nog wel effe vraagje, vond jij niet dat michelle morgan goed speelde? ze leek soms zelfs een beetje op weir vond ik haha ook qua uiterlijk
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door captain crash »

het is haar redelijk goed gelukt, ik vind het wel jammer. Ik had weinig met Weir maar dit verdient haar karakter echt niet.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Tactical_Cube »

ik vind het idee om haar er uit te schrijven nog steeds niet goed en imo heeft het ook niet goed uitgepakt, ik vond atlantis in seizoen 3 nou ook niet echt goed te noemen, oke er zaten wel aantal leuke eps tussen en met de replicators ging het wel weer iets beter (ook al zeg ik niet dat het de beste vijand was om te introduceren, maar het bracht wel eindelijk weer een klein beetje verhaal). En zeker weten dat het beter geweest zou zijn als Weir was gebleven kan ik natuurlijk ook niet zeggen, maar ik vond het erg jammer dat ze pas een echt interressant karakter van haar maakten toen ze haar er uit schreven. Als ze dit nou in seizoen 3 hadden gedaan bij die ep dat ze geinfecteerd was.

Het is er iig niet beter op geworden nadat ze er uit geschreven is :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door captain crash »

Nee, maar de vraag is natuurlijk of het op het oude (ook al niet al te beste) niveau was gebleven als ze er in was gebleven. Dat zullen we gewoon nooit weten. Je hebt absoluut gelijk dat het er niet beter op geworden...maarja, eigenlijk was het einde al zoek met de komst van Ronon.
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door MiVo »

Wat is er nou weer mis met Ronon ?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door captain crash »

Met Ronon opzich niet heel veel, maar ze hebben gewoon te weinig met het karakter gedaan terwijl ze de ontwikkeling van andere karakters hebben lagen liggen. Zijn komst was het begin van dat proces. Dat is trouwens echt iets dat de producenten valt aan te rekenen. Tot mijn stomme verbazing vind ik het acteren in Atlantis namelijk keer op keer eigenlijk best aardig voor een SF serie (paar uitzonderingen zijn er wel). Atlantis heeft ook nog steeds goede SF verhalen, maar het verhaal als geheel gaat gewoon eigenlijk helemaal nergens meer over en dat is jammer. Aan karakterontwikkeling doen ze ook al tijden niet meer, zie deze vreemde actie met Weir maar weer als een ultiem voorbeeld.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door darkowa »

ik vrees dat ik je gelijk moet geven, het totale verhaal is gwn te weinig uitgediept ondanks de soms zeer degelijke fillers. Het blijft een vergissing om ze trg in contact te laten stellen met aarde want afgesneden was er zoveel meer mogelijk.

Nu goed, mss kunnen ze nog het een en ander goed maken in de komende weken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door captain crash »

een fantastisch mooi einde, dat verdient de serie namelijk :)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door darkowa »

akkoord maar aub geen replicator of wraith verhaal, probeer eens iets orgineel.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door captain crash »

wraith kan wat mij betreft wel, mits goed uitgevoerd. Dat waren per slot van rekening toch eigenlijk de vijanden van Atlantis. Replicators hadden gewoon nooit in de serie moeten zitten, dus nee, liever niet ;)
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door MiVo »

Wat een hoge eisen stellen jullie zeg, accepteer nu gewoon zoals het is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Raynor's Revenge »

'de klant is koning'
kijkers zijn de klanten van de zenders
die mogen dus best wat 'eisen' stellen en hoeven niet zomaar alles te slikken dat zo voorgeschoteld krijgen.
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door MiVo »

Daar ben ik het dus niet mee eens, je betaalt er niet voor om er naar te kijken, ik vind dat als je iets niet goed vindt je het dan maar moet negeren en gewoon de knop op je tv moet uitzetten en niet zo dom gaan zitten blaten ofzo dat iets goed of slecht is.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Raynor's Revenge »

stel: je vindt appels niet lekker
als iemand je dan een appel aanbiedt, zeg je dan eerlijk dat je appels niet lekker vindt of negeer je dat feit en eet je de appel toch op?
Gebruikersavatar
MiVo
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 637
Lid geworden op: 02 feb 2003, 22:32
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door MiVo »

Dat heeft er niks mee te maken, voor een appel betaal je, voor het kijken niet. Klaar.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Raynor's Revenge »

Raynor's Revenge schreef:als iemand je dan een appel aanbiedt,
hij wordt aangeboden, je hoeft er dus niet voor te betalen.... net als een televisieserie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: SG:A (5.05) Ghost in the Machine

Bericht door Tactical_Cube »

hehe lol :)

we zullen zien wat het einde brengt :)
deze ep op zich was best goed zoals ik eerder ook al zei, en michelle speelde goed. Had het alleen liever anders gezien.


En het is idd waar dat je niet weet hoe het geweest zou zijn als Weir er in was gebleven, maar dan hadden we iig niet in 3 jaar 3 verschillende leiders van Atlantis gehad. En ik had gewoon graag gehad dat ze de eerste 2 eps van seizoen 4 hetzelfde hadden gehouden maar Weir hadden laten blijven, met de reppies in haar lichaam, daar hadden ze leuke dingen mee kunnen doen en dan bedoel ik niet haar eens in de paar afleveringen slecht laten worden ofzo maar gewoon qua interactie en de gevolgen die het met zich meebrengt.
Plaats reactie