Stargate Atlantis cancelled!!!

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Trekscaper »

The SCI FI Channel is ending Stargate Atlantis after five seasons, Multichannel News reports.

The show will go on, though, with a 2-hour movie that will air on SCI FI in 2009, and be released on DVD by MGM. The film will be written by executive producers Joseph Mallozzi and Paul Mullie.

It's intended to be the first of an on-going series of Atlantis movies, according to the report. Stargate SG-1 has released two very successful movies direct-to-DVD this year (Stargate: The Ark of Truth and Stargate: Continuum), though neither has aired on U.S. television yet.

"The show will live on as a network franchise," the report also says. This could indicate that future Atlantis movies are a lock for SCI FI, or it may be a general statement about the cable network's commitment to the Stargate franchise.

Brad Wright and Robert C. Cooper, who created and executive produced Atlantis, pitched a third television series in the 11-year-old TV franchise to the network last year (story). While SCI FI has not yet announced a green light for that show, the end of Atlantis may clear the way -- the dollars available for original programming, that is -- for the next series.

Though Stargate Atlantis has been a solid ratings performer for SCI FI -- and was its highest-rated original program ever when it premiered in July 2004 -- in recent years series like Eureka have supplanted it in the "Live" ratings.

Atlantis remains an extremely strong performer in DVR-delayed viewing, though, often building as much as 25 to 30 percent on its premiere night audience.

Season Five will go out on a cliffhanger, with "Enemy At the Gate" expected to premiere in January. Expect the first Atlantis movie to wrap up that hanging storyline.
http://www.gateworld.net/news/2008/08/i ... _thi.shtml

:{
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Aan jullie commentaren te horen was 't laatste seizoen niet veel zaaks en zullen de kijkcijfers wel navenant geweest zijn. Geen verrassing dus. Toch wel spijtig dat er een eind komt aan de SG-series. Ik heb er altijd van genoten (globaal gezien dan).
Gebruikersavatar
Dalek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2008, 00:55

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Dalek »

Donderdag (hey da's vandaag) komt MGM met een officiele melding, dus het zal idd geen gerucht zijn. Don't like it! De uiterste houdbaarheidsdatum van een serie wordt met 't jaar korter. Nu is Eureka best een lollige serie hoor, maar het is niet het type SF als ST of SG(1/A)...
;-(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

Mwah, serie had zichzelf duidelijk overleefd. Is van heel aardig (seizoen 1) tot zo nu en dan nog eens een leuk SF verhaaltje (huidige seizoen) gegaan en dat is naar mijn mening zonde omdat er veel meer mogelijk was. Geeft SciFi misschien de financiele ruimte om weer eens met iets nieuws te komen.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door darkowa »

Ik vind ook dat er in atlantis een hele hoop gemiste kansen zijn maar ik zal hoe dan ook mijn wekelijkse dosis stargate missen.

Ben benieuw of die nieuwe serie er in de nabije toekomst aankomt alhoewel dat er dan onmogelijk acteurs van de vorige twee series kunnen worden overgenomen
Gebruikersavatar
Dalek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2008, 00:55

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Dalek »

captain crash schreef:Mwah, serie had zichzelf duidelijk overleefd. Is van heel aardig (seizoen 1) tot zo nu en dan nog eens een leuk SF verhaaltje (huidige seizoen) gegaan en dat is naar mijn mening zonde omdat er veel meer mogelijk was. Geeft SciFi misschien de financiele ruimte om weer eens met iets nieuws te komen.
Helemaal waar! Maar aangezien er geen verse trek is te krijgen (iig van enig niveau, de huidige privaat geproduceerde series kunnen me echt weinig boeien) was het een redelijk adequaat surrogaat voor mij. :duh2:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

Voor mij niet meer, daar was het gewoon over het algemeen te slecht voor geworden (seizoen 1 niet!). We weten niet waar ze bij SciFi mee komen. Een nieuwe serie in het Stargate universum is niet ondenkbaar, maar zelf hoop ik gewoon op iets heel nieuws. Het probleem met "space opera's" is dat ze zichzelf overleeft hebben. Wij leven in de tijd waarin water ontdekt wordt op Mars en misschien maken we het zelfs wel mee dat er elders leven gevonden wordt. Dat is geen Science Fiction meer maar Science Fact ;)
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door darkowa »

het verschil tussen water op mars en waar atlantis zich mee bezig houd blijft in mijn ogen groot genoeg om te blijven boeien, als ze het tenminste op een degelijke manier uitwerken.

Het is wel zo dat een van de problemen die ik heb met series als stargate en star trek is dat alle aliens overal net als ons zijn. Terwijl het wetenschappelijk gezien hoogst onwaarschijnlijk is dat iedereen overal dezelfde darwinistische weg aflegt.

Ik zie het persoonlijke liever zoals in farscape waar ze tenminste nog moeite doen om af en toe eens een ander ras er tussen te steken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

Het punt dat ik probeer te maken is dat de magie van de ruimte als iets dat we niet helemaal begrijpen begint te verdwijnen. Daardoor is het ook veel moeilijker om series te maken die juist van dat aspect gebruik maken. We weten ondertussen zo goed als zeker dat er leven mogelijk is, we weten echter ook zo goed als zeker dat dat niet is op de ouderwetse manier waarop Star Trek en later Stargate ons dat zijn gaan laten zien.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Trekscaper »

Vind wel rot dat ze Atlantis cancellen en dezelfde richting op willen gaan als met SG1 met de dvd films. Ook al werd de kwaliteit van Atlantis het laatste seizoen minder toch waren de kijkcijfers nog steeds goed. Geen reden om daarvoor te cancellen.

Had gehoopt dat Atlantis voor de volle 7 seizoenen ging en daarna een paar jaar rust en dan pas Stargate: Universe.... Als ze nu Universe meteen al uitbrengen lijkt me dat erg gehaast en ook geen mooi gebaar naar de fans toe.

Maargoed, 100 afleveringen is een mooi getal en dvd films uitbrengen na het beeindigen van een serie lijkt de toekomst te hebben, zie BSG, Dead Like Me, Futurama, Stargate SG1.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

d'r werd allang gefluisterd dat dit seizoen er alleen maar gekomen is om de 100 eps te krijgen zodat er nog goed verdiend kan worden. Kijkcijfers zijn aardig maar ze halen niet de kijkers die ze de adverteerders hebben beloofd waardoor de inkomsten alsnog tegenvallen. Beetje het probleem dat Voyager en later ook Ent bij UPN ook hadden.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Trekscaper »

Ladies and gentleman, de echte reden waarom Atlantis gecancelled is:
A third live-action "Stargate" series, "Stargate: Universe," will launch early next year on the SciFi Channel.

According to James Hibberd's story for The Hollywood Reporter:

“Universe” introduces a team of explorers who find an ancient unmanned ship called the Destiny. Unable to return to Earth, the crew must fend for themselves aboard the ship, which has a preprogrammed mission taking them to the far reaches of the universe.

http://www.aintitcool.com/node/38024

Ben benieuwd hoe de Atlantis fans de nieuwe serie tegenmoet zien.
Gebruikersavatar
Dalek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2008, 00:55

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Dalek »

Hmm... Hoe ver zijn ze van huis? Lichtjaartje of 70.000? Of zijn hun kolonieen gesloopt door boze robots? Voy meets BSG comes to my mind... :{ geen idee wat ik daarvan moet vinden
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

najah alles staat of valt bij hoe ze het uitvoeren. Als ze geleerd hebben van wat er mis is gegaan met Atlantis kan het opzich wel wat worden ;)
Gebruikersavatar
Dalek
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 jul 2008, 00:55

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Dalek »

I am of :*) 2 ;-( minds here...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Tactical_Cube »

ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet heel erg zal missen :) zou het alleen nu wel jammer vinden als torri nu nooit meer terugkomt
misschien dat ze haar nog in de film kunnen gebruiken dat ze de hulp van de replicators nodig hebben bij het verslaan van de nieuwe vijand ofzo of iig die van Weir alleen en dan Torri Weir en niet Michelle Weir.

En die nieuwe serie spreekt me nog niet heel erg aan want voor mijn gevoel nu wordt het gewoon net zoals nu een story of the week verhaal. Maar we zullen het zien :)
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door enterprise E »

Zat er dik in. De verhalen werden voorspelbaar, alles was eigenlijk al gedaan. De Deadalus is te overpowerd. En de grote vijand van de serie is zo erg onderling aan het knokken dat ze geen (directe) bedreiging vormen.

Kortom de echte spanning die meerdere afleveringen overstijgt (zonder cliffhangers meegerekend) is al weg sinds de replicators verslagen zijn. Hierdoor heb je minder zin om de serie te blijven kijken. Een jaar geleden was het stipt het eerste wat ik deed op zaterdag. Nu kom ik er ergens in de loop van de week wel weer een keer aan toe. (niet dat ik meetel voor ratings maar goed).

Ze hadden in het begin van dit seizoen met een nieuwe vijand moeten komen. Of er op een of andere manier voor zorgen dat de Wraith weer echt een geduchte vijand werd. Die kans hebben ze laten liggen. Er zijn tot nu toe voor het merendeel fillers geweest. En hoewel ze beter zijn dan geen stargate, trek je er geen kijkers mee.

Maar misschien is het wel beter zo. Dan kunnen ze tenminste met volle kracht aan die 2de stargate spinoff serie werken.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

Ze hadden helemaal niet met nieuwe vijanden moeten komen, ze hadden veel zuiniger moeten zijn met de vijanden die ze hebben...tjah, bij Stargate hebben ze niets geleerd van Star Trek Voyager en dus maken ze precies dezelfde "fouten". Is wel jammer want de serie had een goede basis. Ik heb in de basis van Stargate Universe veel minder vertrouwen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Blind Guardian »

ik ... ben van mening dat ze niet een tweede serie moeten annuleren en alle hoop moeten vestigen op een derde serie, ben benieuwd of serie nummer drie meer dan een season zal draaien
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Blind Guardian schreef:ik ... ben van mening dat ze niet een tweede serie moeten annuleren en alle hoop moeten vestigen op een derde serie, ben benieuwd of serie nummer drie meer dan een season zal draaien
Mwa, je was toch ook blij met DS9. Dat was ook een derde serie nadat de tweede op sterven na dood was.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:
Blind Guardian schreef:ik ... ben van mening dat ze niet een tweede serie moeten annuleren en alle hoop moeten vestigen op een derde serie, ben benieuwd of serie nummer drie meer dan een season zal draaien
Mwa, je was toch ook blij met DS9. Dat was ook een derde serie nadat de tweede op sterven na dood was.
Tijden waren anders toen ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

...bovendien was TNG niet op sterven na dood, die serie is NIET gestopt omdat er te weinig mensen keken.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Tactical_Cube »

Afbeelding

een nieuw alien ras uit de 2 parter, er zit nog een nieuw ras in als ik het goed begrijp, dus of dit de slechten zijn is niet 100% zeker
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Raynor's Revenge »

Big Bad Beetleborgs! :O
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door captain crash »

ah, ik was dus niet de enige die dat dacht
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Miriam »

Raynor's Revenge schreef:Big Bad Beetleborgs! :O

:lachhuil:
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Ace of Spades »

Raynor's Revenge schreef:Big Bad Beetleborgs! :O
En ze hebben enge lampjes...
Blij dat die serie eindelijk weg is. Ik kreeg het tweede seizoen niet eens afgekeken :lachhuil: .
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Blind Guardian »

wrum denk ik nou ineens aan dr who :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Blind Guardian schreef:wrum denk ik nou ineens aan dr who :lachhuil:
:yes:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Stargate Atlantis cancelled!!!

Bericht door uss defiant »

Ace of Spades schreef:
Raynor's Revenge schreef:Big Bad Beetleborgs! :O
En ze hebben enge lampjes...
Blij dat die serie eindelijk weg is. Ik kreeg het tweede seizoen niet eens afgekeken :lachhuil: .

Inderdaad. Ergens op een kwart van seizoen 2 ben ik afgehaakt. Voornamelijk de eerste helft van het eerste seizoen vond ik behoorlijk goed, maar daarna is het wat mij betreft heel erg afgezakt.
Plaats reactie