SGU (1.05) Light

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SGU (1.05) Light

Bericht door Vis »

Stargate Universe

Afbeelding

Stargate Universe - 1x05 - Light (23-10-2009)
The crew are in close proximity to one of the three planets. Col. Young tells everyone that only seventeen people can go in the shuttle and a lottery will determine their fate.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Trekscaper »

Goede aflevering! De beste tot nu toe. Spanning en drama genoeg. Eindelijk een space probleemsituatie waarin goed over technische details werd nagedacht. De Destiny door de ster heen was mooie FX.

Maar de ultieme vraag: wist Rush dat de Destiny zich ging heropladen in de ster?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Vis »

Ik kreeg de indruk dat hij een vermoeden had dat het schip zo werkte toen hij de buitenkant van het schip zag via Eli's videocamera. Maar aangezien het enkel een vermoeden geweest zal zijn kon hij er verder niets mee op dat punt. De shuttle was op dat moment al vertrokken; zonder zekerheid over wat er ging gebeuren konden zij toch niks anders doen dan naar de planeet gaan. Ook had het weinig zin om de achtergebleven mensen valse hoop te geven.
tuvok4774
Commander
Commander
Berichten: 1187
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:34
Locatie: Huizen

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door tuvok4774 »

Tsja.. goede aflevering.

Ik denk dat Rush in ieder geval een sterk vermoeden had. Ongeveer een kwartiertje in de aflevering had ik namelijk ook het sterke vermoeden dat het een oplaad-maneuvre zou zijn. Als ik dat kan bedenken kan Rush dat ook wel :P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Vis »

Het lag er inderdaad wel dik bovenop. Destiny zou daar al duizenden jaren rondvliegen. Die reserves gaan echt niet zo lang mee, dus er moest een geautomatiseerd proces zijn waarmee het schip zichzelf weer oplaadde. Maar afgezien daarvan deden ze 't wel OK. En Chloe is maar een slet.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Capt.Jay »

ik denk idd dat ze het houden bij hij had een sterk vermoeden.
want stel hij had het mis... niet dat het veel aan de situatie zou brengen maar toch.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Trutgras »

Dit is science fiction! Yes!
Trekscaper schreef:Maar de ultieme vraag: wist Rush dat de Destiny zich ging heropladen in de ster?
Het moet zoals alle voorgaande posts zeggen een sterk vermoeden zijn geweest, en om de volgende reden: als hij het zeker had geweten, zou hij met het wegsturen van de shuttle z'n eigen overlevingskansen hebben geschaad (want shuttle weg, mensen weg, voorraad weg). Maar dat vermoeden was er wel vanaf het begin al, anders zou het niet in reactie op Everett z'n 'you gave up your place in the lottery' naar voren zijn gekomen.

Everett is nu natuurlijk over de zeik omdat hij de hele aflevering z'n best heeft gedaan om Rush tegemoet te komen, om er vervolgens achter te komen dat Rush zich er toch geen bal van aantrekt.

Ik ben nog steeds vast van plan Chloe met een open geest te benaderen omdat ze afwijkt van het gebruikelijke, maar ze is zich heel snel aan het ontwikkelen richting onpruimbaar. En had ze nou ineens nieuwe kleren aan? Hoe? Iedereen draagt vanaf het begin dezelfde kleren, behalve zij.

Greer was goed. Ray was goed.

Heel mooi dat er stil werd gestaan bij het feit dat de bemanning het schip nog niet van buiten had kunnen zien.
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door IG88 »

Naar mijn idee wist Rush meer op het moment dat hij mee keek op Eli z'n PSP.
vooral de uitdrukking op zijn gezicht.
en als hij zo gedreven is om daar te komen en het te onderzoeken, dan ga je niet rustig een boek lezen.
dan ga je toch tot het laatste monent door om toch nog zoveel mogelijk te zien van het schip.
Ik ben nog steeds vast van plan Chloe met een open geest te benaderen omdat ze afwijkt van het gebruikelijke, maar ze is zich heel snel aan het ontwikkelen richting onpruimbaar. En had ze nou ineens nieuwe kleren aan? Hoe? Iedereen draagt vanaf het begin dezelfde kleren, behalve zij.
Ze ging toch "stomen"! waarschijnlijk lagen daar andere kleren :*)
Ik denk dat ze Eli eerder ziet als een broer dan als een 2de vriendje. Maar goed het komt wel wat krom over.

tevens ben ik erg blij dat er nog geen alien v/d week langs is gekomen.dat is tot nu toe wel hoopvol.
Laat ze eerst maar het schip ontdekken.

Tot nu toe geniet ik wel van deze serie.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Trutgras »

IG88 schreef:tevens ben ik erg blij dat er nog geen alien v/d week langs is gekomen.
Dat is voor een Stargate serie een belangrijk punt om op te letten. Tot nu toe kwamen de Stargate teams tientallen planeten vol met normaal uitziende mensen tegen omdat die daar gezaaid waren. Maar dat zal hier niet gebeurd zijn. Benieuwd wat ze in plaats daarvan gaan doen.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Capt.Jay »

Ook wel een puntje.

Er wordt nog steeds vollop gebruik gemaakt van de personen die niet in de hoofdcast zitten.
dat vind ik ook wel mooi dat een serie daar goed gebruik van maakt.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

De aflevering is op zich wel goed maar ik vind het sci-fi element maar een beetje matig. Tot nu toe hebben we 5 afleveringen gehad waarvan ze bijna allemaal een race tegen de klok waren. Echter het Rush personage bevalt me dan wel weer en zorgt ervoor dat ik toch blijf kijken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door EMH »

Goede ep weer. Behalve dat je eigenlijk al wel weet dat het schip ongeschonden door die ster heen komt is het interessant om te zien wat een groep mensen doen op het moment dat het einde nadert. Die loterij, je zou diegene maar zijn die daar de verantwoording voor neemt.

Dr Rush weet volgens mij stiekum meer dan dat hij laat zien. Ik vertrouw m niet erg op een bepaalde manier. Young denkt daar ook zo over zo te zien.
De SFX van deze serie zijn overigens erg goede kwaliteit, en dat voor een tv-serie.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Vis »

EMH schreef:De SFX van deze serie zijn overigens erg goede kwaliteit, en dat voor een tv-serie.
Inderdaad, dat doen ze best goed.

Ik blijf die ruimte erg gaaf vinden waar ze overzicht hebben op het schip en space :9~ . Ook die FTL-effecten zijn erg nice.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door CmdrCrichton »

Ongelooflijk dat de muziek in de afleveringen van dezelfde hand komt als van SG-1 en Atlantis, deze soundtrack is zoveel beter. 8-)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.05) Light

Bericht door Mansfeld »

ja ik vind de muziek ook veel beter hier in deze reeks. En de effecten , ja daar hebben ze goed aan gewerkt... Zit allemaal snor :)

Vraag me ook wel af wat er met die twee gebeurd is die door de stargate gewandeld waren op die planeet. Hoop dat ze daar nog eens naar teruggrijpen..
Wat de afscheiding van de shuttle betreft, vond ik het een beetje jammer dat ze op het einde eigenlijk gewoon allemaal weer samen waren op het schip van the ancients...

Ik weet niet. Had ergens het gevoel dat het misschien juist wel interessant was geweest om twee groepen te hebben. Die ze dan konden volgen... maar ja eens het moederschip zijn reis vervolgt was er geen weg meer terug heb ik zo het gevoel... Kans op hereniging zat er dan niet meer in, zou dus een doodlopend straatje geweest zijn...

goeie aflevering toch..
Plaats reactie