SGU (1.08) Time

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

SGU (1.08) Time

Bericht door Capt.Jay »

Stargate Universe

Afbeelding

Stargate Universe - 1x08 - Time (13-11-2009)
On a mission to a jungle world, an away team finds a Kino with footage of themselves they haven't shot yet.




Briljante aflevering als je het mij vraagt.

En een heel apparte aflevering aangezien het einde nogal wat vragen overlaat of juist niet....
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (1.08) Life

Bericht door Trekscaper »

Capt.Jay schreef:
En een heel apparte aflevering aangezien het einde nogal wat vragen overlaat of juist niet....
De aflevering heet "Time" trouwens, niet "Life" maar was inderdaad een hele goede aflevering. Ik zat de hele tijd in spanning. Humor was er volop, ook (eindelijk) wat actie. Het einde was een resetknop, dat is wel jammer eigenlijk, want al de karakterontwikkelingen in deze aflevering zal niet gebeuren.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: SGU (1.08) Life

Bericht door Ace of Spades »

Moet je natuurlijk wel even de titel veranderen he ;) .
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: SGU (1.08) Life

Bericht door Ace of Spades »

En voor in de OP

---

Stargate Universe

Afbeelding

Stargate Universe - 1x08 - Time (13-11-2009)
The crew recovers one of their Kinos from a newly discovered jungle planet and finds it filled with data.

---
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (1.08) Time

Bericht door Vis »

Goed zo Ace :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: SGU (1.08) Life

Bericht door EMH »

Trekscaper schreef:
Capt.Jay schreef:
En een heel apparte aflevering aangezien het einde nogal wat vragen overlaat of juist niet....
De aflevering heet "Time" trouwens, niet "Life" maar was inderdaad een hele goede aflevering. Ik zat de hele tijd in spanning. Humor was er volop, ook (eindelijk) wat actie. Het einde was een resetknop, dat is wel jammer eigenlijk, want al de karakterontwikkelingen in deze aflevering zal niet gebeuren.

Die alien beestjes waren wel creepy :*)
Wel leuk ook dat ze teruggrijpen op die ijsplaneet, dat het water besmet bleek te zijn. Die resetbutton neem ik maar voor lief. Of voor zover je van reset kan spreken. Op het einde van de ep waarschuwt Scott via die kino wel de Destinybemanning, maar je weet daarna niet wat ermee gebeurd.
Overigens vond ik de filmstijl, het meest is te zien doormiddel van die kino, wel erg gaaf. Overigens de hele serie is beetje in Cloverfield stijl gefilmd. :)
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (1.08) Time

Bericht door Capt.Jay »

Ik hoopte echt dat Eli zou zeggen toen ze het filmpie keken waar iedereen doorboord werd door die aliens dat ie zou zeggen
How could I forget ALIEN! :P
in plaats van back to the future :P
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: SGU (1.08) Time

Bericht door Mansfeld »

ja een aflevering met tijdsprongen, soms verwarrend toch.

Dat Scott de bemanning van Destiny verwittigd is eigenlijk best wel nog een solide einde. De bemanning is dan zogezegd gewaarschuwd over de planeet en die 'creatures' daar.en dat ze dus in bepaalde doses het gif als geneesmiddel kunnen gebruiken tegen het besmette water.

Wat ik echter niet goed begrijp is dat in de 'reële' tijdslijn(zal ik het maar noemen) voor zover ik het begrepen heb op een bepaald moment onder andere een paar van de vrouwelijke hoofdpersonages komen te overlijden. Ten gevolge van die besmetting dus.

Dat ze wanneer ze het filmpje helemaal bekeken hebben Scott op het einde dus de nodig informatie geeft om de besmetting tegen te gaan is in de reële tijdslijn dus te laat, voor die mensen die dan al overleden waren...

Of de scènes waarbij die personages overlijden op het moederschip moeten eveneens tot het beeldmateriaal van die alternatieve tijdslijn behoren. Maar dat was dan in ieder geval niet erg duidelijk.

Missch. kan USS Defiant hier zijn licht nog eens laten over schijnen? :)
Plaats reactie