Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Trekscaper »

Stargate Universe renewed for second season

It’s official: Stargate Universe has been renewed for a second season, MGM and Syfy Channel announced late last night (via The Hollywood Reporter).

A 20-episode season will begin filming in early 2010 for a fall premiere. Meanwhile, the second half of Season One will return in April. Work on the first episodes of Season Two is already underway in Vancouver, British Columbia, where the show’s writing team has hammered out storylines and already started writing scripts.
http://www.gateworld.net/news/2009/12/s ... nd-season/

Goed nieuws. Ook al was dit geen verrassing, sinds de kijkcijfers wel in orde zijn.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Stargate: Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door EMH »

the second half of Season One will return in April.
meh, ik dacht in januari :{




wel cool dat er iig een volgend seizoen komt. :*D
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Stargate: Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Paulstartrek »

April :(

en ik zag dat ze dan al gelijk beginnen met een two parter :(
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Capt.Jay »

Naja er komt iig een 2e seizoen.

April idd.. LAME!


maar er zijn nog genoeg shows om er naast te kijken in het dagelijks leven :P
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door EMH »

Idd ik kijk de resterende afleveringen van MacGyver, daar was RDA nog lekker strak en slank :+
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Capt.Jay »

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door EMH »

:lol:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door captain crash »

:cheer:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Trekscaper »

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de reden was dat SGU pas in April terugkeerd ,dat de makers zo de tijd hebben om de derde Stargate SG1 DVD film te schrijven/maken. Het filmen van de resterende afleveringen van het eerste seizoen van SGU is namelijk al afgerond.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Capt.Jay »

dat zou ook top zijn :D

n April 2009, MGM confirmed a third new SG-1 film that Brad Wright had first announced in May 2008.[109][110] Wright and former Stargate Atlantis executive producer Carl Binder will co-write the film,[111] with the working title Stargate: Revolution.[112] The start of the film's production is planned for 2009,[113] with Martin Wood as director.[8] However, production is on hold, partly due to the effects of the late-2000s recession, though Wright has said that movie would "almost certainly" start filming before the end of 2009.[114] According to Wright, the film will center on the Jack O'Neill character and will reunite as many of the SG-1 cast as possible, depending on the cost of the film and actor availability.[109] Michael Shanks (Daniel Jackson) has confirmed his and Richard Dean Anderson's participation,[2] although contracts have not been signed as of April 2009.[113] Amanda Tapping confirmed her appearance in the third SG-1 film and the first Atlantis movie.[6] According to Wright, the character of Vala Mal Doran will not appear in the film


Hier wat info over de 3e film
dus het kan best ja!
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Master Vanhu Botie »

Geen Claudia Black ;-(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Vis »

wel met [Teal'c voice] Daniel Jackson [/] !

die had ook nog een gastrolletje in de laatste Sanctuary episode.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Blind Guardian »

Geweldig zeg, ik ben altijd voor series met hoogstens 13 afleveringen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:Geen Claudia Black ;-(
Ik treur met u mee. ;-( :9~ :9~
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door sonpas »

Ik vraag me af......

ik ben nu Stargate SG1 seizoen 9 aan het kijken en daarna komt normaal Stargate Atlantis aan de beurt.
Nu heb ik ook al Stargate Universe liggen......kan ik die eerst kijken of beter niet?
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Mansfeld »

sonpas schreef:Ik vraag me af......

ik ben nu Stargate SG1 seizoen 9 aan het kijken en daarna komt normaal Stargate Atlantis aan de beurt.
Nu heb ik ook al Stargate Universe liggen......kan ik die eerst kijken of beter niet?
Ik heb SG1 helemaal verzameld en bekeken, echter 'k heb wat 'remmingen' om mij ook nog eens Stargate Atlantis aan te schaffen. Is dat nou de moeite of niet? Verschild het erg van SG1

En het eerste seizoen van Stargate Universe hebben ze dat al op dvd te koop? Hoe is dat die Stargate Universe, het bekijken/aanschaffen waard?
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door sonpas »

Stargate Atlantis is een spin off van SG1 met andere bad guys.......als je SG1 goed vind zal je waarschijnlijk die serie ook wel lusten.

MGM heeft bekend gemaakt dat Stargate Universe seizoen 1 in de Verenigde Staten verschijnt op 9 februari 2010. Wanneer de DVD box verschijnt in Nederland en in België is nog niet bekend.
ze zijn wel te downloaden...... :*)

Het zal zeker wel het bekijken waard zijn als je fan bent van de franchise.........de vraag is enkel in welke volgorde kijk je de series?.......of is dat niet belangrijk?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Paulstartrek »

Atlantis was leuk om naast SG1 te kijken. Soms refereerde ze naar een gebeurtenis die gelijktijdig in sg1 gebeurde. (soms, vaak ook niet) en andersom

Ik weet niet meer welke seizoenen dat waren, maar dat is wel uit te zoeken. SGU is dan idd voor erna
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Mansfeld »

Sg1 heb ik helemaal bekeken, als ik nog iets van Stargate ga bekijken dan zal het toch Stargate Atlantis moeten zijn, en pas daarna Stargate Universe.

Ik ben gewoon wel nog wat aan het twijfelen over Atlantis. Maar vroeg of laat zal het er toch wel nog van komen ;)
tegen dat ik daar door ben zal er wel al iets van Stargate universe op dvd verschenen zijn.

Maar ik had graag Stargate Universe op tv willen volgen, maar ik denk niet dat er hier bij ons zenders zijn die Stargate Universe gaan uitzenden.
kopen dus :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Blind Guardian »

mweh ik heb season 1 nog van een kennis gekregen en op mijn laptop gezet maar nog niet bekeken behalve de premiere (.... wat ben ik stout he mijnheer kuik) ...
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Mansfeld »

Ah!! BG, ik ben er nu aan begonnen. En het lijkt me echt wel de moeite ... dus ik ben nu al blij dat er een 2e seizoen komt... En er mag daarna best nog wel volgen..
Wat is er anders nog van ruimte sci fi? Als die ermee ophouden is het definitief afgelopen ;(
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Vis »

Clone Wars
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door sonpas »

Mansfeld schreef:Wat is er anders nog van sci fi? Als die ermee ophouden is het definitief afgelopen ;(
Wij hebben nog altijd de Rode Duivels die zich plaatsen voor een EK of WK........ :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door captain crash »

sonpas schreef:
Mansfeld schreef:Wat is er anders nog van sci fi? Als die ermee ophouden is het definitief afgelopen ;(
Wij hebben nog altijd de Rode Duivels die zich plaatsen voor een EK of WK........ :lachhuil:
Najah, en er is ook wel meer SF, alleen niet zo heel veel space based series. Is ook logisch, we leven in een tijd dat "de ruimte" niet meer het grote onbekende is.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Mansfeld »

^ het grote onbekende missch. niet, maar toch nog altijd mysterieus en eigenlijk volledig ongeëxploreerd. Behalve de maan dan, een paar vierkante kilometer :) En wat onbemande sondes richting Venus en Mars... (leuke plaatjes van het Mars oppervlak enzo ;) maar ja, dat is allemaal nog ver van warp of beaming technologie ...

Nu ja, andere sci fi is ook best wel goed... Lost stuff enzo... of de Twilight zone bijv. maar die laatste is wel wat gedateerd... Eerder uit nostalgie bekijken... :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef:^ het grote onbekende missch. niet, maar toch nog altijd mysterieus en eigenlijk volledig ongeëxploreerd. Behalve de maan dan, een paar vierkante kilometer :) En wat onbemande sondes richting Venus en Mars... (leuke plaatjes van het Mars oppervlak enzo ;) maar ja, dat is allemaal nog ver van warp of beaming technologie ...
Het is gewoon niet boeiend meer. Iedereen weet dat er ruimte is, dat we naar planeten kunnen komen en naar sterretjes kunnen kijken. Alle magie die het vroeger had is weg. Weinig aan te doen, helaas.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Master Vanhu Botie »

sonpas schreef:
Mansfeld schreef:Wat is er anders nog van sci fi? Als die ermee ophouden is het definitief afgelopen ;(
Wij hebben nog altijd de Rode Duivels die zich plaatsen voor een EK of WK........ :lachhuil:
In 2018 doen we weer mee, als we 't zelf met NL organiseren en daardoor automatisch geplaatst zijn :')
Gebruikersavatar
sonpas
Commodore
Commodore
Berichten: 4257
Lid geworden op: 11 dec 2002, 21:44
Locatie: Lokeren-België
Contacteer:

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door sonpas »

Master Vanhu Botie schreef:
sonpas schreef:
Mansfeld schreef:Wat is er anders nog van sci fi? Als die ermee ophouden is het definitief afgelopen ;(
Wij hebben nog altijd de Rode Duivels die zich plaatsen voor een EK of WK........ :lachhuil:
In 2018 doen we weer mee, als we 't zelf met NL organiseren en daardoor automatisch geplaatst zijn :')
Dat zal dan toch alleen maar doorgaan als de steekpenningen bij de juiste mensen terecht komen.... ;)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door uss defiant »

Vis schreef:
Mansfeld schreef:^ het grote onbekende missch. niet, maar toch nog altijd mysterieus en eigenlijk volledig ongeëxploreerd. Behalve de maan dan, een paar vierkante kilometer :) En wat onbemande sondes richting Venus en Mars... (leuke plaatjes van het Mars oppervlak enzo ;) maar ja, dat is allemaal nog ver van warp of beaming technologie ...
Het is gewoon niet boeiend meer. Iedereen weet dat er ruimte is, dat we naar planeten kunnen komen en naar sterretjes kunnen kijken. Alle magie die het vroeger had is weg. Weinig aan te doen, helaas.
Een film als Moon bewijst eigenlijk het tegendeel. Je kan nog heel boeiende dingen doen met de ruimte als setting. Dat die zich misschien ook ergens anders afgespeeld zouden kunnen hebben doet daar voor mij iig niks aan af.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Stargate Universe krijgt 2e seizoen!

Bericht door Vis »

uss defiant schreef:
Vis schreef:
Mansfeld schreef:^ het grote onbekende missch. niet, maar toch nog altijd mysterieus en eigenlijk volledig ongeëxploreerd. Behalve de maan dan, een paar vierkante kilometer :) En wat onbemande sondes richting Venus en Mars... (leuke plaatjes van het Mars oppervlak enzo ;) maar ja, dat is allemaal nog ver van warp of beaming technologie ...
Het is gewoon niet boeiend meer. Iedereen weet dat er ruimte is, dat we naar planeten kunnen komen en naar sterretjes kunnen kijken. Alle magie die het vroeger had is weg. Weinig aan te doen, helaas.
Een film als Moon bewijst eigenlijk het tegendeel. Je kan nog heel boeiende dingen doen met de ruimte als setting. Dat die zich misschien ook ergens anders afgespeeld zouden kunnen hebben doet daar voor mij iig niks aan af.
Ik zeg niet dat je niks boeiend kan doen in de ruimte. En Moon was enkel populair bij een beperkt publiek en bracht maar weinig op.
Plaats reactie