Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Bericht door X-File »

Cheyenne Mountain Entertainment, de studio die de MMO Stargate Worlds in ontwikkeling had, is failliet verklaard.


De ontwikkelaar heeft een brief aan aandeelhouders op de officiële website geplaatst. De verklaring geeft aan dat Cheyenne is gestopt met het ontwikkelen van games en dat er "geen werknemers meer zijn". Recentelijk was hoofdproject Stargate Worlds aan de kant geschoven om de multiplayershooter Stargate Resistance te ontwikkelen. Aandeelhouders van Cheyenne vonden het noodzakelijk om de game te verkopen aan bedrijf Fresh Start Studios, omdat zij geen alternatieven meer zagen.

Openstaande betalingen
Sinds 2008 ondervond Cheyenne problemen met de financiering van projecten. Een website berichtte toen dat de werknemers van het bedrijf niet werden betaald. Ook ontstonden er misverstanden over wie er nu eigenlijk de controle had over het bedrijf.
Jammer voor de die-hard Stargate fan/gamer. Waren er hier nog mensen die uitkeken naar het project?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Bericht door Paulstartrek »

uitkeken is een groot woord. Ik had het wel eens langs zienkomen, had er zeker meer van willen zien en in geval van een niet online game zeker eens willen spelen.

Ik had ook al wat plaatjes gezien en was al best enthousiast erover.
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Bericht door Guess who? »

Paulstartrek schreef:uitkeken is een groot woord. Ik had het wel eens langs zienkomen, had er zeker meer van willen zien en in geval van een niet online game zeker eens willen spelen.

Ik had ook al wat plaatjes gezien en was al best enthousiast erover.
Same here :)

Het zag er leuk uit, vooral de opzet met werkende Star-Gates was leuk. Maar het is niet dat ik nu gelijk teleurgesteld ben.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Bericht door CmdrCrichton »

Jammer, het wekte toch wel mijn mmorpg gevoelens. Die ergens na SWG waren uitgestorven.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Bericht door Vis »

he, wat jammer nou.. we hadden allemaal verwacht dat dit het meest geweldige spel ooit zou worden :(
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: Ontwikkelaar achter MMO Stargate Worlds failliet verklaard

Bericht door CmdrCrichton »

Ja hoor. :lachhuil:
Plaats reactie