Uitgekeken op SGU???

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

ik ga SGU het eerste seizoen gewoon direct op dvd kopen, dan kan ik dat zaakje eens rustig bekijken. Maar het is geloof ik nog wachten tot eind oktober vooraleer SGU op dvd in de winkels ligt.
nog effe doorbijten dus... :{
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Vis »

er zijn zat series te kijken in de tussentijd die toch een heel stuk beter zijn hoor :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:er zijn zat series te kijken in de tussentijd die toch een heel stuk beter zijn hoor :)
alsjeblief! Vertel meer daarover!! Want ik sta helemaal droog ;(
4400 heb ik eerste seizoen van gekocht, maar dat was nu ook weer niet om naar huis over te schrijven.
weet niet of het de moeite is nog het tweede seizoen te kopen.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Vis »

euh tja.. echt "in space"-series: bsg, babylon 5, farscape, firefly, saab, ...
dan nog erg veel niet-in space wat de moeite waard is
en.. er is meer dan alleen scifi :)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Vis schreef:euh tja.. echt "in space"-series: bsg, babylon 5, farscape, firefly, saab, ...
dan nog erg veel niet-in space wat de moeite waard is
en.. er is meer dan alleen scifi :)
BSG heb ik gezien, Babylon 5 ook. Maar 'Farscape'? en 'Firefly' of 'Saab', dat ken ik niet... Zijn dat echte space sci fi series?
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Ace of Spades »

Saab = Space Above and Beyond

Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.

Leuke anime sf is trouwens Cowboy Bebop.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Ace of Spades schreef:Saab = Space Above and Beyond

Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.

Leuke anime sf is trouwens Cowboy Bebop.
Ah! Thanks! Die 'Farscape' ga ik dan toch wel eens uitproberen, eerst eens zoeken op het net ;)

WAUW! dat ziet er cool uit!! ik ben fan, kan je dat ook op dvd bestellen! okay, effe checken :*D
dat is niet eerlijk , niet meer verkrijgbaar bij Mediadis :X okay kalm blijven, ik ga naar Free Record.... ]:(
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Mansfeld schreef:
Vis schreef:er zijn zat series te kijken in de tussentijd die toch een heel stuk beter zijn hoor :)
alsjeblief! Vertel meer daarover!! Want ik sta helemaal droog ;(
4400 heb ik eerste seizoen van gekocht, maar dat was nu ook weer niet om naar huis over te schrijven.
weet niet of het de moeite is nog het tweede seizoen te kopen.

Ik heb the 4400 bijna helemaal gezien. Het algemene verhaal is erg interessant en goed bedacht. Sommige verhaallijnen zijn heel erg out of character geschreven en zijn niet goed. Leuke dingen zitten er tussen, leuk bedacht, helaas liep het mis en eindigt het met seizoen 4.. geen geld aan verkwanselen.. het is niet af en dat zal het ook niet worden.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

blij dat je het zegt Nemesis. Alles wat je daar vernoemt vermoede ik ook al bij het bekijken van het eerste seizoen. Ik beschouw 4400 het zwakkere broertje van Lost en Heroes. En al zeker het zwakkere broertje van Battlestar en Daedwood. The wire heb ik nog niet gezien, maar dat doe ik wel nog eens :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Vis »

The Wire is niet echt in space :')
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door EMH »

Misschien spacen die mensen wel in de serie.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

nee ja dat is het em juist. 't is niet in space, dus daarom heb ik het nog niet gezien. Maaaar de kritieken zijn eensluidend lovend, zodus, als ik geen kant meer op kan, dan kijk ik wel nog eens naar The Wire.

Nu heb ik pas de complete X-files collectie binnengehaald. Heb indertijd niet zoveel gezien van The X-files. Ik verwacht wel dat dat wel okay gaat worden ;)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:The Wire is niet echt in space :')
Ze bieden The Wire aan bij de Humo vanaf volgende week: €9,90 voor S1 en een extra €79,00 voor S2 tot S5 + de miniserie 'The Corner'.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ace of Spades schreef:Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.
Én als bonus zie je Vala Mal Doran en Lt.Colonel Cameron Mitchell terug :cheerblauw:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:
Ace of Spades schreef:Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.
Én als bonus zie je Vala Mal Doran en Lt.Colonel Cameron Mitchell terug :cheerblauw:
Claudia Black :9~ en Ben Bowder
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Master Vanhu Botie »

Blind Guardian schreef:
Master Vanhu Botie schreef:
Ace of Spades schreef:Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.
Én als bonus zie je Vala Mal Doran en Lt.Colonel Cameron Mitchell terug :cheerblauw:
Claudia Black :9~ en Ben Bowder
Ik kende ze natuurlijk eerst van Farscape voordat ze in SG1 verschenen 8-)

Btw, die SG1-ep in dat Farscape parallel universum was wel leuk gevonden :lol:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Blind Guardian »

Master Vanhu Botie schreef:
Blind Guardian schreef:
Master Vanhu Botie schreef:
Ace of Spades schreef:Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.
Én als bonus zie je Vala Mal Doran en Lt.Colonel Cameron Mitchell terug :cheerblauw:
Claudia Black :9~ en Ben Bowder
Ik kende ze natuurlijk eerst van Farscape voordat ze in SG1 verschenen 8-)

Btw, die SG1-ep in dat Farscape parallel universum was wel leuk gevonden :lol:
Claud kun je ook nog kennen van pitch black met Van ... :lachhuil:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Master Vanhu Botie »

Blind Guardian schreef:
Master Vanhu Botie schreef:
Blind Guardian schreef:
Master Vanhu Botie schreef:
Ace of Spades schreef:Farscape is een echte aanrader, heel erg in space, leuke (vreemde) humor.
Én als bonus zie je Vala Mal Doran en Lt.Colonel Cameron Mitchell terug :cheerblauw:
Claudia Black :9~ en Ben Bowder
Ik kende ze natuurlijk eerst van Farscape voordat ze in SG1 verschenen 8-)

Btw, die SG1-ep in dat Farscape parallel universum was wel leuk gevonden :lol:
Claud kun je ook nog kennen van pitch black met Van ... :lachhuil:
Idd, van Pitck Black ook :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Ace of Spades »

Pitch Black :good:
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

Mansfeld schreef:blij dat je het zegt Nemesis. Alles wat je daar vernoemt vermoede ik ook al bij het bekijken van het eerste seizoen. Ik beschouw 4400 het zwakkere broertje van Lost en Heroes. En al zeker het zwakkere broertje van Battlestar en Daedwood. The wire heb ik nog niet gezien, maar dat doe ik wel nog eens :)
Het is niet zo dat het een belabberde serie is. Er zit echt een heel goed verhaal in, maar het is het niet waard zoveel euro's voor uit te geven, dan kan je het beter op een andere methode binnenhalen :) ;)
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Wel Nemesis , wat me vooral opgevallen is, is dat zo'n dvd-box veel kost voor wat het eigenlijk maar is. En dan niet inhoudelijk ,maar het aantal episodes waaruit zo'n seizoen bestaat, toch dat eerste, dat waren misschien pakweg 7 episodes ofzo? Dat is meer wat ze noemen een miniserie.
En daarvoor is het dan weer wel veel geld vind ik :{
Gebruikersavatar
Nemesis
Admiral
Admiral
Berichten: 11595
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:40
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Nemesis »

In eerste instantie was het ook de bedoeling om er een mini-serie van te maken, maar het werd toch te succesvol. Daardoor kwamen er volledige seizoenen. Toch is het een beetje ingekakt. Ik heb alles op mijn PC staan, maar op dvd hoef ik het niet.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Ben nu aan the X-files bezig. Eerste seizoen. Wel een beetje gedateerd. Sommige episodes zijn ronduit slecht. Scenarios die gewoon nergens op slaan. Andere episodes zijn dan ineens erg goed. Heel bizar toch wel. Ik hoop dat het groeipijnen zijn:-)
9 seizoenen, dus ik ben wel nog even zoet nu.
Daarna misschien nog eens oppikken met de 4400 ;) of DS9 Want daar moet ik mijn mening toch nog eens over herzien :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Vis »

Mansfeld schreef: Scenarios die gewoon nergens op slaan.
Daar zijn het de X-Files voor.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Ja vis da's wel waar, maar een mysterie dat gekunsteld lijkt is niet mysterieus meer, en het dan een X-file noemen help ook al niet erg.
Ik geloof dat de kinderziektes er in dat eerste seizoen nog niet uit waren. Maar er zitten wel al een paar heel straffe episodes tussen. Dus hoewel ik nog geen fan ben, kan dat wel nog komen. :)
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mr Hayes »

Oké, ik heb eindelijk BSG helemaal gezien. En....ik ben daarna meteen SG-U gaan downloaden. Heb inmiddels het hele eerste seizoen gezien. En ondanks de gemakzucht van de schrijvers om de Lucian Alliance op de Destiny te dumpen in de laatste drie afleveringen (De Maquis...hear hear), ben ik wél aangenaam verrast.

Ik denk dat mensen SG-U 'saai' vinden omdat....er een gebrek is aan space battles en andere spectaculaire CGI. Tuurlijk, space battles kunnen een vitaal onderdeel zijn van het plot, zoals in BSG, of juist enkel aanwezig zijn voor het spektakel, zoals in ST-VOY, maar de simpele afwezigheid van space battles maakt SG-U voor mij nog niet saai.

Integendeel. SG-U doet datgene wat de schrijvers van ST-VOY, volgens zeer velen van ons, nalieten. En mijns inziens op een redelijk goede manier. Tuurlijk, deze serie heeft niet meteen dragende karakters. Maar vind je 't verrassend.....als een hele meute mensen met verschillende achtergronden op de Destiny 'gedumpt' worden?

En de kritiek dat er teveel GTST-gehalte aanwezig zou zijn. Kom zeg. Ik ben aangenaam verrast dat we in déze serie nu eens wél een geloofwaardige lesbische relatie zien (De SM-meesteres Helena Cain uitgezonderd....maar ik geloof niét dat veel lesbiennes zulke...bitches zijn op Aarde). De inkijkjes, d.m.v. de communication stones, in de levens van alle zeer diverse mensen van de Destiny vind ik interessant.

Maar het meest interessant vind ik het Star Trek-gehalte van deze serie. Eindelijk eens minder space battles en meer focus op wat 'good old space exploration' (In BSG niéts van dat alles.....zelfs de Cylons zelf zijn losgeslagen halffabrikaten van mensen...en dus geen aliens). Levi refereerde in de aflevering 'Faith' al aan de Genesis-planeet uit 'The Wrath Of Khan' en de mysterieuze obelisk die daar aanwezig was. En dan zijn er nog de 'blauwe aliens', waar zowel de originele Destiny-crew en de Lucian Alliance nog wel iets mee te maken gaan krijgen.

En ik ben ook blij dat eindelijk eens een full-time wetenschapper écht overtuigend wetenschapper speelt. Robert Carlyle is mijns inziens de commander-in-chief die officieel geen commander-in-chief is. Hij speelt geweldig. En het is maar wat knap dat ze een flinke bioscoopacteur hebben kunnen overtuigen voor deze rol. Bravo.

Kortom, ik heb wel zin in seizoen 2 van 'Star Trek: Voyager' new style :). Ooowh, en heb even wat geduld. Nu is er een keer een serie die probeert Stargate in een wat realistischere hoek te plaatsen -dat wilden we toch ook met Voyager?- en weer is het niet goed. Geduld.....
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Capt.Jay »

Precies,
stargate Universe krijgt nog wel een leuke omwending.

zowiezo vond ik het al boeiend dat ze op een roestbak terrecht kwamen ipv een mooi straalend scheepje of wat dergelijks.
en de verhaal lijnen om de karakters vind ik ook interresant want we hebben nu eenmaal een flinke crew... en dat ze daar iedereen mee benutten vind ik al helemaal boeiend ipv 8-9 personen als in Star Trek.
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Capt.Jay »

En natuurlijk lijkt het me interresant of ze er nog achter komen wat er met Franklin gebeurd is na zijn gebeuren in de stoel.

sommige speculeren dat hij ascended is....
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mr Hayes »

Of wat te denken van de mensen die achtergebleven zijn op die Earth-like-planet (Eli noemde die planeet gekscherend de Genesis-planeet) met die idioot grote lichtgevende obelisk.

Trouwens, in een van de eerste afleveringen, op die woestijnplaneet, zijn er ook nog 3 crewmembers voortijdig door een Stargate gaan lopen. Die zijn ook spoorloos verdwenen.

En dan zijn er nog die leuke blauwe aliens......die bleken toch een obsessie te hebben voor de Destiny? Reken maar dat we die nog gaan terugzien.
Gebruikersavatar
Mansfeld
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 746
Lid geworden op: 27 mei 2009, 16:26
Locatie: Belgium, Europe

Re: Uitgekeken op SGU???

Bericht door Mansfeld »

Tiens nu ineens toch nog twee fans van SGU, :) Dat stemt me toch weer een beetje hoopvol ;)
Plaats reactie