SGU (2.02) Aftermath

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Vis »

Stargate Universe

Afbeelding

Stargate Universe - 2x02 - Aftermath (05-10-2010)
Desperate for food and water, Rush directs the ship to a planet that has been locked out of Destiny's controls. Young and Wray clash over how far to trust the Lucian prisoners.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Vis »

10% nietszeggende Lucian Alliance scenes
40% Rush die tegen dode lui praat
50% Crybabies
0% Boeiend

En ja, Young liet een van z'n mannen letterlijk stikken om 'm uit z'n lijden te verlossen. Maar is dit boeiend? Misschien als je nooit TV kijkt of een krant leest en je zoiets in 't algemeen ontzettend schokkend vindt. Het was een redshirt, niet meer niet minder. We wisten niks van 'm, en nadien een zielig filmpje laten zien over hoe hij z'n familie en gewone leventje mist telt niet. Het is echt geen Fraiser die na 6-7 jaar dood gaat tijdens een reddingsactie. Dát was drama.

Wat willen ze hier nu mee bereiken? Moet dit drama voorstellen? Een crash zonder goede reden (blabla iets in de blabla waardoor de shuttle blabla neerstortte.. whatever) met als enige doel een situatie creëren waarbij ze een nutteloos karakter konden laten gaan en iedereen er om kon gaan huilen. Werden er eerder meerdere episodes besteed aan het wegkomen van een planeet waarop men gecrasht was, hier blazen ze even wat stenen weg en hoppa, alles is opgelost. Laat dan die hele shuttle achterwege creëer een dodelijke situatie met de Lucian Alliance.

Ze proberen het allemaal wel, maar het lukt gewoon niet. Er is nul dynamiek waardoor alle 'drama' niet meer dan gezeur is. Vergelijk dit met BSG en hoe Adama, Lee en vele anderen duidelijk veranderden door alles wat er gebeurde. Bij SGU blijven ze maar vast zitten in de 'drama van de week'-verhaaltjes en lijken ze niet meer te durven doen. Dat, zonder ook maar enige humor, interessante(re) karakters of gewoon kick-ass actie zoals in SG-1 en toch ook vaak in SG:A maakt SGU bijzonder saai.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Mr Hayes »

Ben het voor het overgrote deel met je eens. Maar....um nu zo te gaan 'ranten' vind ik ietwat over the top. Nergens voor nodig mijns inziens. Wat Young deed met TJ, hem laten stikken, sloeg nergens op. En Young zelf begint me ook wat te irriteren.

Maar de cliffhanger op het eind riekt naar meer. Ik kon niet goed herkennen wat ze daar nu tegenkwamen. En Tamara Johansen blijft nu even de persoon om op te letten. Die planeet met die grote obelisk uit seizoen 1......daar zit meer achter.

PS Vis: Het is maar een serie....Niet té serieus nemen alles. Of zat je echt stampvoetend deze aflevering te kijken?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Trekscaper »

We zijn er allemaal over eens dat SGU niet SG1 en Atlantis is en zeker niet het beste is, maar SGU totaal afkraken heeft ook geen zin. Accepteer liever dat SGU anders is en anders kijk je gewoon niet :)

Ik ben trouwens van mening dat ze Atlantis niet hadden moeten cancellen voor SGU. Ik mis ook de vlotte actie, sarcasme, humor en epic verhaalvertelling dat SG1 en Atlantis had. Maar ik kijk SGU voornamelijk omdat er geen andere scifi serie in space meer is en ik het wel aardige serie vind.

Op de genoemde punten van Vis ben ik het voornamelijk mee eens, maar totaal de aflevering afkraken is inderdaad niet nodig. De aflevering had wel een interessante opzetje die we hopelijk in dit seizoen zullen zien: de Lucian Alliance die van plan is om de Aarde aan te vallen.

De kijkcijfers waren overig down: slecht 1,07 miljoen kijkers. Hopelijk zet Syfy SGU terug naar de vrijdag, evenals Caprica die maar 889.000 kijkers had.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door captain crash »

Er is misschien wel een reden dat er niet meer van dit soort series zijn - alle verhalen zijn al eens verteld (en beter) en we leven in een tijd dat "space" niet meer eng en ver weg is. Realiteit heeft de fantasie ingehaald en dan is het niet echt leuk meer.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Vis »

:')

zijn we op dit forum niet eens voorbij "het is maar een serie" en "als je 't niet leuk vindt kijk je toch niet?"

"als je geen commentaar wil lezen log je toch lekker uit?" :W
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Mr Hayes »

Wilders zegt dat ook redelijk vaak :). Gewoon....beetje liever doen kan toch geen kwaad? Ik heb soms het idee dat je echt stampvoetend en met rode kop SGU zit te kijken. Niet zo opwinden joh :P.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Vis »

Ik weet niet wat meer verontrustend is, dat je je aan 't voorstellen bent hoe ik tv-series kijk, of dat je er zo van ontdaan blijkt te zijn als ik ergens negatief over ben. Zoveel boeit mijn mening niet hoor; als jij blij wordt van SGU is dat toch prima? Laat dat niet verpest worden door negatieve reacties van anderen.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: SGU (2.02) Aftermath

Bericht door Miriam »

Mr Hayes schreef:Wilders zegt dat ook redelijk vaak :). Gewoon....beetje liever doen kan toch geen kwaad? Ik heb soms het idee dat je echt stampvoetend en met rode kop SGU zit te kijken. Niet zo opwinden joh :P.
Nee, meestal kijkt hij in een school. Soms ook met 1 oog tijdens de seks. Maar wat die vissen verder doen :?
Plaats reactie