SGU (2.04) Pathogen

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Capt.Jay »

Afbeelding

When Eli and Rush realize Chloe is acting strangely, they investigate and determine that a pathogen placed by her alien captors allows them to control her and learn the secrets of Destiny.



Ook weer 1 van de betere afleveringen van dit seizoen. Dat die blauwe aliens terugkomen zat ik al een tijdje op te wachten namelijk. en Rush en Cloe wordt ook nog een dolle pret heb ik het idee :P
En de vraag wat heeft Camill's chick gedaan met de moeder van Eli???
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Vond deze persoonlijk nou niet echt geweldig, zat naar mijn smaak iets teveel gezeik in met die communication stones.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Vis »

50% whine
50% superslimmaak-virus-waardoor-ze-alles-kunnen-oplossen
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Trekscaper »

Ik mis de actie en avontuur, niet alleen ik, maar een hoop andere mensen ook. Dit zie je dan ook terug in de kijkcijfers:
The fourth episode of Stargate Universe‘s second season made for the franchise’s first trip south of the 1 million mark for live viewing. “Pathogen” drew an estimated 974,000 viewers yesterday
http://www.gateworld.net/news/2010/10/s ... 1-million/

Ik proef het einde van SGU. Ze konden er zoveel meer van maken, maar er gebeurt eigenlijk niks of te weinig per aflevering.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door captain crash »

Wow, dat is wel erg weinig.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door CmdrCrichton »

Dat heeft niets te maken met de kwaliteit van die serie, het is nog steeds een van de betere series die op dit moment op de buis is.

Maar de dinsdagavond is gewoon té druk, NCIS en Dancing With The Stars halen rond de 15 miljoen kijkers gedurende hetzelfde tijdstip. En ook was er die avond een goed bekeken honkbalwedstrijd.

Syfy moet zich realiseren dat de dinsdagavond een slechte avond is om deze serie (en Caprica for that matter) uit te zenden. Als je naar live+7 days kijkt dan was er voor de eerste aflevering van dit seizoen een 'jump' van 78% in kijkers. Dus er zijn wel genoeg kijkers, maar ze kiezen er voor om op dinsdagavond iets anders te kijken.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Blijft natuurlijk dat doorgaan met deze matige afleveringen uiteindelijk gevolgen gaat hebben. Het verhaal heeft zoveel mogelijkheden met de Lucian Alliance, de nieuwe aliens en die blauwe aliens maar het lukt ze gewoon niet die mogelijkheden te benutten en in een goedlopend verhaal om te zetten, vandaar de filler zoals Eli die naar z'n moeder moet.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door CmdrCrichton »

Dat is geen filler hoor :lachhuil: en seizoen 2 is tot nu toe erg goed te noemen. :)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Trekscaper »

CmdrCrichton schreef: Syfy moet zich realiseren dat de dinsdagavond een slechte avond is om deze serie (en Caprica for that matter) uit te zenden. Als je naar live+7 days kijkt dan was er voor de eerste aflevering van dit seizoen een 'jump' van 78% in kijkers. Dus er zijn wel genoeg kijkers, maar ze kiezen er voor om op dinsdagavond iets anders te kijken.

Helaas kijkt de zender niet naar de live+7 days. Er wordt alleen gekeken naar de daadwerkelijke kijkcijfers die men live kijkt. Dus het opnemen en bekijken op een andere dag wordt niet meegeteld.

Warehouse 13 haalde in de eerste twee weken van de "fall seizoen" toch nog dubbel zoveel kijkers als SGU. Dus het moet mogelijk zijn om redelijke kijkcijfers te halen op die avond. Hoe je het ook bekijkt, er zijn niet genoeg kijkers voor SGU, want ook op de vrijdagavond haalde SGU slechte kijkcijfers, zie ook http://www.sgusucks.com/s1-ratings.html (let niet op de site zelf). Seizoen 1.5 van SGU haalde tussen de 1,178 en 1.6 miljoen kijkers.

Ik heb niks tegen SGU, maar de makers konden er iets veel beters van maken, wat meer actie, spanning en avontuur zou de serie niet slecht doen en als je overal op diverse scifi forums zou kijken, dan zijn dat precies de dingen die men mist in SGU. Zoals eerder gezegd, er gebeurt gewoon te weinig of te langzaam. Karakters zijn slecht of niet interessant (alleen Rush en Eli zijn interessante karakters).
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Miriam »

.:Admiral-Janeway:. schreef:Blijft natuurlijk dat doorgaan met deze matige afleveringen uiteindelijk gevolgen gaat hebben. Het verhaal heeft zoveel mogelijkheden met de Lucian Alliance, de nieuwe aliens en die blauwe aliens maar het lukt ze gewoon niet die mogelijkheden te benutten en in een goedlopend verhaal om te zetten,
Voyager all the way ...
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Ace of Spades »

Deze serie heeft gewoon een lekker wijf in een strak pak nodig :P
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Capt.Jay »

Jeri Ryan kan wel weer denk?
is nog niet te oud :P
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Ace of Spades schreef:Deze serie heeft gewoon een lekker wijf in een strak pak nodig :P
Ming-Na :9~
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Miriam »

Capt.Jay schreef:Jeri Ryan kan wel weer denk?
is nog niet te oud :P
Die vraag is makkelijk te beantwoorden ..,.

Gaat je plassertje omhoog als je haar naakt ziet?
Gebruikersavatar
Capt.Jay
Ensign
Ensign
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:31
Locatie: Langedijk

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Capt.Jay »

Alleen in der seven of nine pakje :P kwamen haar vormen goed uit vind ik :P
verder niet:P

dus dat geeft me mijn antwoord al :P
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Mr Hayes »

Ik.....zie SG-U toch meer als sci-fi-drama. 'Lost' meets 'X-Files' meets 'miniseries Taken', maar dan in outer, unknown, space En deze aflevering had ook een interessant X-Files-achtig gehalte. Mensen die hier space battles en actie, actie en actie willen zien, moeten SG-U gewoon niet kijken. Ik heb erg gefascineerd naar deze aflevering zitten kijken. Er zaten ook echt wat van die Steven Spielberg-momentjes in. Bijvoorbeeld toen de moeder van Eli met de communication stones de Destiny kwam bezoeken. Prachtig. Ik krijg daar een warm gevoel van. Interessant ook om te zien dat zelfs communication stones beperkingen hebben voor het menselijke voorstellingsvermogen.

Verder interesseert Chloe mij ook. Wat hebben die blauwe aliens uitgevroten met haar? En zit er een verband tussen de blauwe aliens en de 'bruine' aliens uit de vorige aflevering die dus in principe de stargates produceren? En wat gebeurt er met Telfort die nu op het zusterschip van de Destiny zit? En wat te denken van de visioenen van Johansen, die haar terugbrachten naar de mensen die op de obelisk-planeet zitten? En wat is het verband tussen de blauwe aliens en de 'bruine' aliens?

Kortom, ik ben nog steeds gefascineerd en geïnteresseerd in SG-U. Niet vanwege de 'saaiheid' die sommige mensen hier opwerpen, maar vooral vanwege de vragen die elke aflevering blijft oproepen. Dat er in principe niet zoveel gebeurd in de ruimte waar de Destiny zich bevind, deert me niet zo. Het is mijns inziens de charme van de serie tot dusver.

Jammer dat zoveel andere sci-fi fans zo gauw hun oordeel klaarhebben. Wees eens geduldig. Het zijn namelijk de sci-fi fans die als enige kijkers overblijven. Immers, sci-fi on the whole wordt allang doodgenegeerd in de jonge kapitalistenhonden die zich anno 2010 nog sci-fi fans durven noemen. Het zijn deze newbies die het lef hebben om series zo vroeg neer te sabelen en die het ontbreekt aan geduld. Ik heb daar niets mee. Tuurlijk, puur kijkcijfermatig moet SG-U slecht nieuws verwerken. Maar dat is de zorg van SyFy/MGM. Wil je de serie echt beter maken? Ga een carriere starten in tv-productie. Start change at the core. Kritiek moet er zijn. Maar feit is dat ik me niet kan vinden in de kritiek.

Ik ben namelijk tot dusver fan van SG-U. Hoezee! :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Vis »

Fijn dat je een fan bent, maar kun je eens ophouden met dat eeuwige generaliseren? En zijn Lost, X-Files en Taken de enige andere sci-fi series die je kent? Natuurlijk hebben elke twee series bepaalde overeenkomsten, maar SGU is toch werkelijk geen combinatie van die drie.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Mr Hayes »

Vis schreef:Fijn dat je een fan bent, maar kun je eens ophouden met dat eeuwige generaliseren? En zijn Lost, X-Files en Taken de enige andere sci-fi series die je kent? Natuurlijk hebben elke twee series bepaalde overeenkomsten, maar SGU is toch werkelijk geen combinatie van die drie.
Dat is een mening. Ik heb het constant over mijn eigen mening. Ik spreek niet in subjectieve onzin als "maar SGU is toch werkelijk geen combinatie van die drie." Sterker nog, ik wilde ze enkel vergelijken. SGU deed me aan die series denken. En je KUNT gedachtes en associaties van mensen niet veranderen. Denken dat dat wel kan is louter intolerant. En ik kan pas ophouden met generaliseren als ik het werkelijk doe. Als het aantal series dat je kent de norm moet worden voor het wel of niet leuk vinden van een serie, dan doe ik nog liever de tv uit om een boek te lezen.

En Vis? Ik zou graag....leuk met je willen discussieren over de aflevering. En ook eens op zoek willen gaan naar elementen uit de serie die we wel goed vinden. Beetje common ground vinden kan geen kwaad denk ik. Levert ook wat meer begrip op.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Vis »

Mr Hayes schreef:Dat is een mening. Ik heb het constant over mijn eigen mening. Ik spreek niet in subjectieve onzin als "maar SGU is toch werkelijk geen combinatie van die drie." Sterker nog, ik wilde ze enkel vergelijken. SGU deed me aan die series denken.
Dan moet je dát gewoon zeggen, en niet dat je SGU ziet als "'Lost' meets 'X-Files' meets 'miniseries Taken'", dat impliceert namelijk wat anders. Zoals ik zei, elke serie is met elke andere serie te vergelijken op een of meerdere punten. SGU doet me ook wel 's aan South Park, ER en West Wing denken. Maar het is toch geen 'South Park' meets 'ER' meets 'West Wing' ;) .
Mr Hayes schreef:En je KUNT gedachtes en associaties van mensen niet veranderen. Denken dat dat wel kan is louter intolerant.
En toch ben jij degene die hier constant mensen zit te vertellen wat ze wel of niet moeten denken of vinden. Dat ze 'hun oordeel niet zo snel klaar moeten hebben', 'geduld moeten hebben', 'niet altijd zo negatief moeten doen', en 'alles niet zo serieus moeten nemen, want het is maar...'.
Mr Hayes schreef:En ik kan pas ophouden met generaliseren als ik het werkelijk doe.
In vrijwel al je posts waarin je je mening uit over iets uit is er jouw mening, en die van 'alle anderen', waarbij de laatste veelal een generalisatie op basis van een paar reacties die je (hier) eens gelezen hebt. Twee mensen op een StarTrek-forum vinden iets, en vervolgens is dat de mening van heel de scifi community. Deze fictieve mening van 'de rest' gebruik je vervolgens om je eigen mening tegen af te zetten en deze daardoor meer weging proberen te geven. En als iemand er vervolgens tegenin gaat mag dit niet, want het is immers jouw mening. Praat gewoon namens jezelf, niet namens "iedereen moet eens". En er kan geen discussie plaatsvinden als je je enkel als relativist opstelt.
Mr Hayes schreef:Mensen die hier space battles en actie, actie en actie willen zien, moeten SG-U gewoon niet kijken.
Ik denk dat iedereen hier vanaf het begin al wist dat SGU geen serie zou zijn vol space battles; ook vóór de serie werd door de makers al duidelijk aangegeven dat de focus op de karakters zou komen te liggen. Ik heb ook niemand hier horen vragen om "actie, actie en actie". Wat mij betreft is actie alleen positief als het het verhaal ondersteunt, en niet andersom. Dat lijkt redelijk het geval bij SGU tot nu toe.
Mr Hayes schreef:En zit er een verband tussen de blauwe aliens en de 'bruine' aliens uit de vorige aflevering die dus in principe de stargates produceren?
De bruine aliens hadden verder niks te maken met de productie van de Stargates. Aan de pods te zien waren ze ooit eens op dat schip gekomen, om te stelen, verkennen, etc. Maar ze zaten er vast en wachtten op een mogelijkheid om van het schip af te kunnen komen. In dit geval bleven ze waarschijnlijk op het productieschip omdat ze niet wisten hoeveel tegenstand ze konden verwachten op Destiny en wachtten ze af.

Zoals ik al in het topic van deze aflevering zei: de ene keer nemen ze het hele militaire gedoe zó serieus, maar hier lopen ze met een paar man rond op een compleet onbekend schip, wetende van de pods dat er mogelijk een grote groep potentiële vijanden rondloopt waar ze helemaal niets van weten. Dat er een paar mensjes met een geweertje door een gang lopen verandert hier niks aan. Zo'n situatie moet op een totaal andere manier benaderd worden.

Daarnaast was het succesvol omzetten van de energie naar de Stargate van Destiny bijzonder belangrijk, het betekende namelijk het verschil tussen gestrand blijven en thuis komen — zeg maar waar heel de serie om draait. Maar toch werd dit in de handen gelaten van één persoon zonder ook maar enige backup. Erg slim hoor, heel geloofwaardig. Dit soort schrijfwerk stoort me enorm; ze proberen drama toe te voegen door problemen te creëren, maar die problemen zijn gewoon het gevolg van domme en ongeloofwaardige acties van de karakters zelf.
Gebruikersavatar
Mr Hayes
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3691
Lid geworden op: 11 jun 2002, 12:54
Locatie: Barcelona
Contacteer:

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Mr Hayes »

Weet je Vis? Je neemt alles veel te serieus :). Dat mag hoor, maar ik ben nog liever een tikje onwetend....dan dat ik me 'dooderger' aan dit soort dingen.

Ga anders zelf een scenario schrijven voor een serie. Ik ben dan best benieuwd wat er uit jouw hoge hoed komt :).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door captain crash »

SGU neemt zichzelf te serieus....iets wat trouwens helemaal niet binnen het geheel van Stargate pas. Oh en wanneer gaat Wesley Crusher dood?
Gebruikersavatar
Paulstartrek
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5935
Lid geworden op: 13 jun 2002, 14:21
Locatie: zoeterwoude
Contacteer:

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Paulstartrek »

[oogkleppen op mode] Wesley zit niet in de serie [/oogkleppen op mode]

Eli is een belangrijk character en zal dan ook niet verdwijnen vrees ik. Net als McKay uit Atlantis.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.04) Pathogen

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:Eli is een belangrijk character en zal dan ook niet verdwijnen vrees ik. Net als McKay uit Atlantis.
Ben er ook bang voor. Al vind ik Eli verder niet zo irritant als Wesley, hij is voornamelijk gewoon totaal niet interessant.
Plaats reactie