SGU (2.05) Cloverdale

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

SGU (2.05) Cloverdale

Bericht door Vis »

Stargate Universe

Afbeelding

Stargate Universe - 2x05 - Cloverdale (26-10-2010)
Scott is infected by a highly contagious plant organism, and can't be brought back to Destiny for fear of infection. As the crew on the planet try to improvise a cure, more of the plant organisms close in... and Scott hallucinates that he's in the town of Cloverdale on the day before his wedding.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: SGU (2.05)

Bericht door Trekscaper »

Durf ik nog te vragen wat je ervan vond Vis? :*)

Zonder die hallucinaties was het een veel betere aflevering. Die planten in actie waren wel cool om te zien. Einde was tja, beetje jammer...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.05)

Bericht door Vis »

Ver — schrik — ke — lijk     :r

Zonder twijfel de slechtste aflevering van heel SGU tot nu toe. Leek het eindelijk ergens heen te gaan, komt er weer zo'n niets-toevoegende filler tussendoor. En waarom? Eén reden: dit is leuk voor de cast. Je kon duidelijk zien dat ze er lol in hadden voor de verandering even andere karakters te spelen onder het mom van een hallucinatie. Wat ze alleen weer vergeten is dat dit voor de cast veel leuker is dan voor de kijker. Dit zegt erg veel over een serie en hoe ze met hun fans omgaan. Als kijker voel ik me hierdoor gewoon opgelicht en beledigd.

En als 42:20 minuten van onze tijd verspillen nog niet erg genoeg, vergooien ze ook nog even ik weet niet hoeveel resources:

...

MOTHERF***ING FLAMETHROWERS BABY! :dance:

En maar vuurspuwen dat die dingen doen. Ten eerste, waar halen ze die dingen überhaupt vandaan? Is dat standard issue tegenwoordig? Oh god, oh god, onze basis wordt vernietigd laten we snel alle flamethrowers pakken want als er íets is dat we nodig hebben zijn het wel flamethrowers! En laten we gelijk wat gasflessen meenemen want dat weegt toch niks. Yeah, right. Oh, en als ze leeg zijn gooien we ze op de grond, want we hebben hierna ze vast nooit meer nodig.

En check out die wall. Hoeveel kratten staan daar wel niet? En een deel nog ingegraven ook. Hint: lege kratten houden niks tegen, dus ga er maar van uit dat alles vol zit. Vol waarmee? Het lijkt me niet dat ze voor de grap tientallen enorme kratten en tonnen vol met stenen in de gateroom houden voor het geval eens evil monsters tegenkomen op een planeet en ze een muurtje moeten bouwen. En natuurlijk komen ze allemaal nét voordat Destiny weer in FTL gaat terug op het schip, en zijn ze dit allemaal kwijt.

Als dit geen low quality bagger is weet ik 't ook niet meer.
Trekscaper schreef:Die planten in actie waren wel cool om te zien.
In 1990 zouden ze een award hebben gekregen voor de FX.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: SGU (2.05) Cloverdale

Bericht door Raynor's Revenge »

ik ben het toch wel een beetje met vis eens.... maar niet helemaal :P

deze ep is technisch gesproken geen filler denk ik, omdat ze het verhaal wel een beetje vorderen doordat scott nu ook die alien troep in zich heeft.... maar dat blijkt pas op het eind, en tot dat moment is het gevoel dat je naar een (slechte) filler aan het kijken bent inderdaad best overweldigend. en dat gevoel is dan op het eind ook nog eens niet opeens weg, wat je soms in een goed uitgewerkte aflevering van sommige series nog wel eens hebt (de zogenaamde 'mindfuck' :P )

dus ja, zonder de hallucinaties was het idd al een stuk beter geweest, en dan hadden ze de tijd die overblijft nog wat kunnen wijden aan de gevolgen voor scott hiervan ipv dat we daar weer een week op moeten wachten.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: SGU (2.05) Cloverdale

Bericht door Vis »

Ok, ok.. 42 minuten filler, 20 seconden 'voortgang' :')
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: SGU (2.05) Cloverdale

Bericht door Raynor's Revenge »

precies ;)
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: SGU (2.05) Cloverdale

Bericht door IG88 »

Alleen zo jammer dat je die 20sec. vooruitgang aan het begin van de aflevering al door heb (op het moment dat er geen hulpmiddelen zijn om hem te genezen).
Plaats reactie