Nieuwe Stargate-film

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Nieuwe Stargate-film

Bericht door Vis »

Paulstartrek schreef:Vervolg op Stargate (1994) en Independance day (1996) zitten in conceptuele fase.

http://www.hollywoodreporter.com/heat-v ... age-346511

Oftwel over een jaar of 3 a 4 zou er een vervolg kunnen zijn, ruim 20 jaar na het origineel :O
"Stargate has always had this empty hole," he confessed. "When we made the first one, we always intended on doing part two and three, and we were prevented for years. And our hope is that we can get another chance at Stargate and tell the entire story we wanted to tell."
Nog wat info van Wikipedia:
Sequels

According to Devlin, the second film is intended to be set around 12 years after the original, with Daniel Jackson making a discovery that leads him back to Earth and to the uncovering of a new Stargate. The second movie would supposedly use a different mythology from the Egyptian one which formed the background to the original movie, with the third movie tying these together to reveal that "all mythologies are actually tied together with a common thread that we haven't recognized before."[40] Devlin stated that he hoped to enlist original stars Kurt Russell (Col. Jack O'Neil) and James Spader (Dr. Daniel Jackson) for the sequels. The actors have reportedly expressed an interest in participating in the project.[41]

The film trilogy would not directly tie in to the Stargate SG-1 series. According to Devlin, the relationship between the movie and the series is "we would just continue the mythology of the movie and finish that out. I think the series could still live on at the end of the third sequel. So we're going to try to not tread on their stories."[40] Plans for sequels to the original film are unrelated to the development of straight-to-DVD movies made as sequels to the Stargate SG-1 TV series. Using some of Roland Emmerich's notes, Bill McCay wrote a series of five novels, continuing the story the original creators had envisioned, which involved the Earth-humans, the locals and the successors of Ra. See Stargate literature. According to Devlin, he and Emmerich had always planned to do three films with the potential for more, but MGM preferred to play out the television series first.[42]
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door USS Enterprise »

Hmm voor mij hoeft het niet.
Voor mij blijft Richard Dean Anderson Jack O'Neill met 2 ll's :)
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door MajinSource »

Inderdaad ik zit nu ook niet te juichen, volgens mij brengen ze zo heel serie in het diskrediet. :{
Visgraat schreef:According to Devlin, the second film is intended to be set around 12 years after the original
dus wat willen ze nou, dat deze film na de series komt of dat de series 12 jaar later afspelen als de eerste film. :S
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Vis »

According to bovenstaande:
The film trilogy would not directly tie in to the Stargate SG-1 series. According to Devlin, the relationship between the movie and the series is "we would just continue the mythology of the movie and finish that out. I think the series could still live on at the end of the third sequel. So we're going to try to not tread on their stories.
Maar zie niet echt hoe dat werkt, want Daniel Jackson kwam in SG-1 na een jaar ofzo weer terug; in deze film zou hij 12 jaar lang aan de andere kant hebben gezeten en dus tijdens de 10 jaren van SG-1 helemaal niet aanwezig zijn geweest. Lijkt me niet dat dat bij elkaar past, want hij was best wel een belangrijk karakter :')
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door USS Enterprise »

dus wat willen ze nou, dat deze film na de series komt of dat de series 12 jaar later afspelen als de eerste film.
Volgens mij willen ze dat de series na de films afspelen.
. Lijkt me niet dat dat bij elkaar past, want hij was best wel een belangrijk karakter
Ik heb alle seizoenen van SG-1 gezien en volgens mij had hij een kleine bij rol ;)
Maar serieus, gewoon een stom idee hoe ze het van plan zijn.
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door MajinSource »

USS Enterprise schreef:Ik heb alle seizoenen van SG-1 gezien en volgens mij had hij een kleine bij rol ;)
Dan heb je denk ik niet dezelfde serie gezien als ik. :{
USS Enterprise schreef: Maar serieus, gewoon een stom idee hoe ze het van plan zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door USS Enterprise »

Dan heb je denk ik niet dezelfde serie gezien als ik.
Jammer dat jij mijn knipoog niet gezien hebt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door captain crash »

USS Enterprise schreef:Hmm voor mij hoeft het niet.
Voor mij blijft Richard Dean Anderson Jack O'Neill met 2 ll's :)
Ik zie het WEL zitten. Zou een soort van reboot worden waardoor er daarna weer meer mogelijkheden komen binnen dat universum. Na Universe zaten ze met de tv-serie verhalen duidelijk op een dood spoor. Komt nog eens bij dat ook het verhaal van de series niet helemaal logisch en kloppend is...dus...who really cares. Probleem is makkelijk te verhelpen: De serie Daniel was een replicator kloon all the way...:lachhuil: of zijn tweelingbroer :rofl:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Blind Guardian »

In de film is Ra overigens nog helemaal geen goa'uld maar gewoon een opgefokte energie alien die graag van slaven houd dus opzich zelf kunnen ze wel alle kanten op ....
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door EMH »

captain crash schreef:
USS Enterprise schreef:Hmm voor mij hoeft het niet.
Voor mij blijft Richard Dean Anderson Jack O'Neill met 2 ll's :)
Ik zie het WEL zitten. Zou een soort van reboot worden waardoor er daarna weer meer mogelijkheden komen binnen dat universum. Na Universe zaten ze met de tv-serie verhalen duidelijk op een dood spoor. Komt nog eens bij dat ook het verhaal van de series niet helemaal logisch en kloppend is...dus...who really cares. Probleem is makkelijk te verhelpen: De serie Daniel was een replicator kloon all the way...:lachhuil: of zijn tweelingbroer :rofl:

Of ook deze serie blijkt een holodeck programma van het gezellige dikkerdsduo Riker en Troi te zijn. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Blind Guardian »

EMH schreef:
captain crash schreef:
USS Enterprise schreef:Hmm voor mij hoeft het niet.
Voor mij blijft Richard Dean Anderson Jack O'Neill met 2 ll's :)
Ik zie het WEL zitten. Zou een soort van reboot worden waardoor er daarna weer meer mogelijkheden komen binnen dat universum. Na Universe zaten ze met de tv-serie verhalen duidelijk op een dood spoor. Komt nog eens bij dat ook het verhaal van de series niet helemaal logisch en kloppend is...dus...who really cares. Probleem is makkelijk te verhelpen: De serie Daniel was een replicator kloon all the way...:lachhuil: of zijn tweelingbroer :rofl:

Of ook deze serie blijkt een holodeck programma van het gezellige dikkerdsduo Riker en Troi te zijn. :lachhuil:
Wij zijn allemaal een holodeck programma van Riker en Troi .... ;)
Gebruikersavatar
Dark*staR
Administrator
Administrator
Berichten: 5700
Lid geworden op: 11 jun 2002, 10:49
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Dark*staR »

The horror... :lachhuil:
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door MajinSource »

En dat programma speelt zich af in het hoofd van iFish
Gebruikersavatar
Punisher
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3489
Lid geworden op: 12 jun 2002, 13:11
Locatie: Dunedin, Nieuw Zealand
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Punisher »

Een nieuwe stargate film zou op zich wel iets kunnen zijn, *als* het losstaat van de TV serie(s), het ziet er naar uit dat dit het geval zal zijn.
Ik geloof dat er oorspronkelijk ook meerdere films gepland waren, maar die zijn nooit gemaakt...
Gebruikersavatar
X-File
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 7388
Lid geworden op: 10 jun 2002, 22:26

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door X-File »

Kurt Russell: Yay!

Snake Plissken is back in the house!

Ik zie een vervolg, los van de serie, zeer zeker wel zitten. De originele film vind ik nog steeds een heerlijke film om te zien, iets wat ik van de serie(s) niet kan zeggen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Raynor's Revenge »

Als ik dit zo lees zouden ze er idd vanuit gaan dat de series niet hebben plaatsgevonden. Gezien dat na 15 jaar is vastgelopen (niet zo gek na zo'n lange tijd) is dat geen verkeerde keuze denk ik.

Heb erg genoten van de series, en die zullen altijd een wamr plekje bij mij houden, maar het woord tijd voor wat 'nieuwe' stargate, en verdergaan op de eerste (zeer goede) film is dan een prima optie.

En ja, een soort reboot dus, maar waarom niet? Van Batman, Spiderman en al die andere film/tv/whatever series accepteren we dat ook, en de nieuwe BSG was (wat mij betreft) ook een groot succes.

Doen! Heb er zin in :)
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik zie dat ook wel zitten, een reboot van SG1 in het genre van BSG :Y)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Vis »

MvB schreef:Ik zie dat ook wel zitten, een reboot van SG1 in het genre van BSG :Y)
Klinkt goed. En hopelijk weer veel nadruk op mythologie i.p.v. space ships.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door GPS »

Vis schreef:
MvB schreef:Ik zie dat ook wel zitten, een reboot van SG1 in het genre van BSG :Y)
Klinkt goed. En hopelijk weer veel nadruk op mythologie i.p.v. space ships.
:stupid:
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Master Vanhu Botie »

Vis schreef:
MvB schreef:Ik zie dat ook wel zitten, een reboot van SG1 in het genre van BSG :Y)
Klinkt goed. En hopelijk weer veel nadruk op mythologie i.p.v. space ships.
En zo hoort het ook alhoewel ik graag space ships zie
Gebruikersavatar
Vash
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 684
Lid geworden op: 12 apr 2003, 22:48
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Vash »

Oh yeah, als het in dezelfde trant als bsg is ben ik helemaal voor!

Anders zal ik het wel als AU negeren...
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door HelloCath »

Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze die laatste direct on DVD film afmaken. Alle losse eindjes afknopen in de stargate series universum en dan leuk een reboot zoals Star Trek, Batman, BSG etc etc.
Weer lekker overnieuw beginnen. Bij Star Trek is dit redelijk goed geslaagd. Lijkt niet meer echt op de oude Trek maar dat hoeft ook niet. Het heeft genoeg van het oude concept weg maar heeft zich aangepast aan wat men nu wil.
Star Trek is weer cool en als oude fan heb ik toch weer Star Trek.
Mogen ze ook wel doen met Stargate nadat ze de oude stargate afgemaakt hebben dan.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18794
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Blind Guardian »

Met James Spader en Kurt Russel ? :lachhuil:
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door el spoque »

HelloCath schreef:Ik zou eigenlijk liever hebben dat ze die laatste direct on DVD film afmaken. Alle losse eindjes afknopen in de stargate series universum en dan leuk een reboot zoals Star Trek, Batman, BSG etc etc.
Weer lekker overnieuw beginnen. Bij Star Trek is dit redelijk goed geslaagd. Lijkt niet meer echt op de oude Trek maar dat hoeft ook niet. Het heeft genoeg van het oude concept weg maar heeft zich aangepast aan wat men nu wil.
Star Trek is weer cool en als oude fan heb ik toch weer Star Trek.
Mogen ze ook wel doen met Stargate nadat ze de oude stargate afgemaakt hebben dan.
:stupid:

Inderdaad eerst nog een film of zelfs twee, die de Universe en de Atlantis verhalen volledig maken (maar dat zit er niet meer in, denk ik) en dan rebooten die handel.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door HelloCath »

Pff :greg:

Maargoed nee die laatste film zal er wel niet meer komen.
Er zit nu ook gewoon teveel tijd tussen om nog veel publiek te trekken en laten we zeggen dat RDA ook niet meer de man was die hij was.
De enige die niet ouder (dikker) lijkt te worden is Amanda Tapping.

Dus dan maar die reboot :)
Beta
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 285
Lid geworden op: 21 aug 2013, 17:25

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Beta »

Liever nu nog een film dan een reboot. Ik vond die van J.J. Abrams al een beetje... apart, or so to say.
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door HelloCath »

Zit er niet in.
Er is openlijk gezegd een paar jaar terug dat Stargate de komende tijd dood is...
De al gescripte film die naar continuuum zou komen is nooit geschoten.
Misschien dat we over een paar jaar een reboot krijgen.
el spoque
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 796
Lid geworden op: 02 feb 2011, 11:00

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door el spoque »

Het laatste nieuws (begin september 2013) was dat er een reboot trilogie gepitched was bij MGM.
Dus geen vervolg op de film van 1994, geen vervolg op de tv-reeksen, maar een volledige reboot.
Maar dat kan dus evengoed afgewezen worden door MGM.

http://www.blastr.com/2013-9-5/finally- ... -trilogy-0

Geen vervolg direct-to-dvd op Universe of Atlantis dus...
Afbeelding
Gebruikersavatar
HelloCath
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 334
Lid geworden op: 03 jun 2013, 13:58
Locatie: Noord Nederland
Contacteer:

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door HelloCath »

Nouja ik had liever eerst die afsluiting..
Ergens vind ik het ook wel erg jammer dat ik mijn geliefde personages niet meer ga zien..
Dat er jaren aan serie materiaal in de prullenbak wordt gegooid..

Maar what the hell. Beter iets dan niets.
het oude stargate is misschien ook wel wat doodgebloed. Het is jammer, het is niet leuk...
Maar zoals ik al zei. Liever iets dan niets. Dus reboten die handel.
Dat er maar veel jonge mensen mogen kennismaken met de stargate.
Ze kunnen vast iets moois maken met het concept.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: Nieuwe Stargate-film

Bericht door Vis »

Hmm.. jammer. SGU had nog redelijk wat mogelijkheden door het open einde.
Plaats reactie