Stargate: Atlantis

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:kheb seizoen 1 t/m 7 al :P
dus die hoef ik niet te kopen,
tssk gedowned :nothanks:
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Al een idee wanneer 3x01 wordt uitgezonden? (canada waarschijnlijk)
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

In Amerika wordt 03x01 ''No Man's Land'' uit gezonden op 07.14.06
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Thierry schreef:Al een idee wanneer 3x01 wordt uitgezonden? (canada waarschijnlijk)
Hoe kom je toch bij Canada? Het is je nu al 10x verteld dat ze niet eerder zijn :')
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Je weet toch hoe goed mensen lezen...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

In ieder geval komt S1 van Atlantis vanaf september bij Veronica.

Voor de 3 mensen die de serie nog niet gezien hebben :*)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Vis schreef:
Thierry schreef:Al een idee wanneer 3x01 wordt uitgezonden? (canada waarschijnlijk)
Hoe kom je toch bij Canada? Het is je nu al 10x verteld dat ze niet eerder zijn :')
Gatenkaas geheugen :*)
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Voor degene die wat spoilers willen weten, bij Wikipedia zijn er al aardig wat spoilers over een aantal S3 eps.

Link: S3 Atlantis
Utopia
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 nov 2005, 23:01
Locatie: België

Bericht door Utopia »

lees ze niet, je gaat weten wat er gaat gebeuren ...


Obvious, i know, maarja, tis leuker het toch echt niet te weten :P
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

ff vraagie wanneer komt seizoen 2 box eigenlijk uit in nederland?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

7 september
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

thnx ik verheug me er al dagen op. ik vind dit zo'n toffe serie leuker als SG1
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

MajinSource schreef:thnx ik verheug me er al dagen op. ik vind dit zo'n toffe serie leuker dan SG1
When does the hurting stop? ;(
Gebruikersavatar
MajinSource
Captain
Captain
Berichten: 2123
Lid geworden op: 28 jan 2005, 10:14

Bericht door MajinSource »

:yawn: achja ik en mijn algemeen beskaafd nederlandz
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Vis schreef:
MajinSource schreef:thnx ik verheug me er al dagen op. ik vind dit zo'n toffe serie leuker dan SG1
When does the hurting stop? ;(
Heb zo'n hekel aan mierenneukers die 'the obvious' duizenden keren herhalen, alsof niemand de regels kent, bah. Man, wat maakt het uit of iemand een typo/spellingsfout maakt? Of je moet echt denken dat we hier Amerikaanse taferelen hebben (mensen die niet de basiswoorden kunnen spellen). :{

Anyway, SG-A is 'anders' (en niet als synoniem voor slecht) het is een iets andere situatie in de eerste twee seizoenen tenminste, nou (oh, ik had nu moeten zeggen:*)) is het een SG-1 extensie. De verhaallijnen gaan steeds meer en meer naar elkaar toe bewegen, en blijven niet gescheiden, nu de Aarde ruimteschepen heeft, en helemaal nu Atlantis een ZPM heeft. Iets zegt me wel dat ze het binnenkort knap lastig ullen krijgen, want nu ziet de toekomst van Atlantis er te rooskleurig uit.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Romulanoperative schreef:Heb zo'n hekel aan mierenneukers die 'the obvious' duizenden keren herhalen, alsof niemand de regels kent, bah. Man, wat maakt het uit of iemand een typo/spellingsfout maakt? Of je moet echt denken dat we hier Amerikaanse taferelen hebben (mensen die niet de basiswoorden kunnen spellen). :{
Rustig maar, m'n cry for help ging helemaal niet om die spelfout ;-(

SPOILERS (SGA S3 + SG1 S9) AHEAD
Romulanoperative schreef:Anyway, SG-A is 'anders' (en niet als synoniem voor slecht) het is een iets andere situatie in de eerste twee seizoenen tenminste, nou (oh, ik had nu moeten zeggen:*)) is het een SG-1 extensie.
De eerste twee seizoenen zijn galaxy verkennen en standaard opvul verhalen met het monster van de week. Nu vechten ze hun eigen battles in hun eigen afgesloten universum.
Romulanoperative schreef:De verhaallijnen gaan steeds meer en meer naar elkaar toe bewegen, en blijven niet gescheiden, nu de Aarde ruimteschepen heeft, en helemaal nu Atlantis een ZPM heeft. Iets zegt me wel dat ze het binnenkort knap lastig ullen krijgen, want nu ziet de toekomst van Atlantis er te rooskleurig uit.
Waar haal je dit vandaan? De verhaallijnen bewegen niet naar elkaar toe. Hoevaak is er al overlappig geweest over de Ori? Eén keer een opmerking tegenover Weir en Jackson heeft een tijdje in hun hologram-kamertje gestaan, verder niks. We horen soms dat Coldwell naar de Aarde gaat en terug, en soms zien we Weir met wat secundary karakters in een SGC kamertje. Daar blijft 't bij.

In het eerste seizoen was er helemáál geen contact met de Aarde. Aan het einde van het tweede seizoen zijn er wat extra troepen gestuurd die gelijk werden afgemaakt door de Wraith. Dat noem ik geen overlapping, de verhaallijnen blijven geheel apart namelijk. Het mooiste voorbeeld komt uit 3x05 waar ze de Replicator vijand geheel kopieren en er hun eigen afzonderlijke vijand van maken zonder SG1 er ook maar enigszins bij te betrekken.

De Aarde heeft maar weinig schepen, en veel ervan zijn vernietigd door de Ori. De afstand is véél te groot om meerdere schepen naar de Pegasus galaxy te sturen, vandaar dat we alleen Coldwell soms zien -- die overgens níet in SG1 speelt, en dus ook niet voor overlapping zorgt. De Aarde is te druk met hun eigen problemen, biedt geen extra support voor de Wraith dreiging, geen overlapping. De Asgard zijn schijnbaar nogsteeds bezig met heropbouwen van hun werelden, want die zien we ook nogsteeds nergens.

Ze hebben een ZPM maar kunnen hier vrij weinig meer. Waarom denk je dat ze nogsteeds opzoek zijn naar extra ZPM's? Ze kunnen hun cloak aanzetten, maar de schilden van de stad kunnen nogsteeds weinig weerstaan, laat staan dat ze met de stad kunnen vliegen. Ondanks dat ze de Wraith steeds te slim af zijn met lamme tructjes is de Wraith nogsteeds een gevaarlijke vijand, en nu moeten ze het ook op gaan nemen tegen de knockoff Replicators. Daar zal die ZPM ze niet veel bij helpen, en hun toekomst ziet er dus niet bepaald rooskleurig uit.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Okee, maar het is niet zo somber als in het eerste seizoen. En nu hebben ze evenveel bad guys als sg-1, als je de Gua'ould dreiging nog steeds meetelt. Ik vind het gewoon jammer dat er een mogelijkheid is om met Aarde in contact te staan of troepen te sturen, dat maakt het minder hopeloos, hoewel de troepen niet echt iets kunnen doen tegen 20 Wraith hives.
Het is gewoon de sfeer, in het begin was het 'okee, we zijn nu echt de sjaak' en nu is het 'okee, we zijn nu echt de sjaak, maar voorlopig hebben we nog tijd'.

Misschien wordt het replicator verhaal verklaard door te zeggen dat de ancient replicators dat meisje hebben gekloond, en zij weer "speelgoed" heeft gemaakt.
En, ik vind de replicators van Sg-1 niet echt een serieuze vijand, ik bedoel ze zijn wel evil enzo, maar ze lijken te veel op van die lego mindstorms robots, en dat wordt versterkt door het feit dat ze uit blokjes bestaan :*)
De Wraith; evil Marlyn Manson minus de muziek met slechte eetgewoonten
Gua'ould; een cliche vijand, die nog clicheer wordt nadat Daniel toe gaat geven dat de Gua'oulds altijd zo voorspelbaar en cliche overkomen.
De Ori; gelovige gekken gebacked door Q-achtige wezens, wel geinig, en komen dreigend over.
De Ancient-replicators; zijn van nature slecht, maar kunnen wellicht bondgnoten worden tegen de Wraith (zoals die nazi/jaren 50 retro planeet met Colm Meaney)

Kijk, de slechterikken zijn wel slecht, maar, behalve de Wraith dan, komen ze niet zo over ja ze zeggen dat ze werelden gaan veroveren, mensen uitmoorden, maar ze hebben iets steriels, zonder gevoel, gewoon, eerst de wereld veroveren, dan koffie leuten, en daarna een toetje halen soort plannen. De Wraith zijn agressief en willen iedereen leegzuigen, en hebben geen "aspirations for world domination" (Dr. Evil) en tonen tegelijkertijd hun vastberadenheid en methodes met hun griezelige schepen en holding chambers.

Ok, ik geef niet zo veel om al het gedoe rond atlantis, het is een goede serie, en ik wil het blijven zien, al dat gemauw eromheen is vrij overbodig en zonde van de tijd ^^
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Romulanoperative schreef:Misschien wordt het replicator verhaal verklaard door te zeggen dat de ancient replicators dat meisje hebben gekloond, en zij weer "speelgoed" heeft gemaakt.
Nee, het is al verklaard. De Ancients experimenteerden met nanites, en zo zijn de knockoff Replicators ontstaan. Dit was ook al duizenden jaren voordat de originele Replicators ontstonden.
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Ja, maar zou er niet een link kunnen zijn tussen de ancient rep. en dat meisje?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Wie is er nou echt de baas van Atlantis?

Ik dacht dat dit Weir was of is het spepherd?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Officieel Weir, maar dat is een incompetente hola.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Tot nu toe ben ik het nog met haar eens, al vond ik wel dat ze snel akkoord ging om wapens aan de djenih te geven.

Ik heb net die ep gezien met het nano virus en daarom vroeg ik het me dus even af, maar nu ik het einde gezien heb snap ik het wel.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Ze weet niks van militaire dingen. Sheppard hoort de leiding te hebben :Y)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Zaterdag zat ik SGA te kijken en het viel me opeens op dat de intro theme toch wel lijkt op de SG-1 theme, maar tegelijkertijd ook weer heel anders is. Is wel mooi gedaan imo.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

die van seizoen 2 is mooier :)
het enige wat ik er jammer aan vind is dat de gezichten stil staan
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Bericht door natural_lurker »

moeten er nu eigenlijk geen aparte VS en NL-topis van Atlantis komen?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

misschien wel een idee :P zodat de mensen die het niet downloaden niet teveel gespoilerd worden
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

nuja de 3Xzoveel topics zijn natuurlijk uiteraard niet spoiler-vrij :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:die van seizoen 2 is mooier :)
het enige wat ik er jammer aan vind is dat de gezichten stil staan
De theme van seizoen 2 is het zelfde, de beelden zijn alleen anders. :*)
Gebruikersavatar
Guess who?
Admiral
Admiral
Berichten: 13287
Lid geworden op: 12 apr 2004, 16:42
Locatie: Delft
Contacteer:

Bericht door Guess who? »

Het muziekje vind ik trouwens wel leuk van SG Atlantis, kan iemand die toevallig naar het Vraagteken sturen? :*)
Plaats reactie