Stargate: Atlantis

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Stargate: Atlantis

Bericht door captain crash »

Deze zomer zal naast het achtste seizoen van Stargate SG-1 ook het eerste, 20 afleveringen lange, Stargate: Atlantis van start gaan op het Amerikaanse Sci-Fi channel.

De pilot van Atlantis zal een dubbele aflevering zijn met daarin gast-optredens van een aantal bekende SG-1 sterren (Michael Shanks en RDA in ieder geval).

Stargate Atlantis draait om de ontdekking van een oude basis van de Ancients, de bouwers van het Stargate systeem. De basis wordt ontdekt op Aarde, in de verloren stad Atlantis (vandaar de naam). De nieuw ontdekte basis leid het SGA team naar een nieuwe wereld met primitieve mensen die worden bedreigd door een groep nieuwe, mysterieuse en lugubere aliens... the Wraith...

Twee oude bekenden van de Stargate SG-1 crew zullen mee verhuizen naar Stargate Atlantis. Robert Cooper, nu executive producer van Sg-1 zal dezelfde rol op zich nemen voor Atlantis. SG-1 co-creator (en inmiddels ook SG-1 executive producer) Brad Wright zal eveneens eens de rol van executive producer van Atlantis op zich nemen.

Met dank aan borisje :)

Ik weet zelf niet helemaal wat ik hiervan moet denken eigenlijk.
Gebruikersavatar
Cmdr. The Patriot
Lieutenant Commander
Lieutenant Commander
Berichten: 889
Lid geworden op: 02 jun 2003, 14:11
Locatie: Utrecht and Zoetermeer, The Netherlands
Contacteer:

Bericht door Cmdr. The Patriot »

Kicke man! De legende van Atlantis wordt nieuw leven ingeblazen. Het blijft natuurlijk alleen klote dat SG-1 nergens op de nederlandse buis wordt uitgezonden en dat Atlantis pas over 5 jaar minimaal in nederland te zien is :(
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Ik ben best benieuwd, ik geniet op dit moment net zoveel van Stargate Sg-1 als ik destijds van Star Trek The Next Generation genoot. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het soms zelfs leuker vind dan Star Trek.

Ik hoop dat die Spin-Off echt goed gaat worden. Ik hoop wel op veel referenties naar Sg-1. Maarja Seizoen 8 van Stargate ben ik ook zo benieuwd naar
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Het hele concept van Stargate is ook zo goed, nooit gedacht na het zien van de film, dat het zo leuk zo kunnen worden. Maarja er zit een grote kracht achter de serie
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Vroeger, toen ik nog klein en naief was, vond ik StarGate niets, tegenwoordig wel, ben helemaal verslaafd (bijne net zo erg als met b5) ben dan ook heel benieuwd naar wat dit gaat worden.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

EMH schreef:Nog wat info:

STARGATE ATLANTIS

ATLANTIS NOW IN PRODUCTION!
Atlantis has begun production in Vancouver, Canada. Casting has also begun. Sci-Fi has commissioned a 20-episode season for Atlantis, matching the number for SG-1's Season Eight.

Sci-Fi revealed the following: "Stargate Atlantis will debut as a two-hour movie event on Sci-Fi and will feature cross-over appearances by select members of the SG-1 team. Following its premiere, Atlantis will assume a regular hourly slot." The show may even accompany SG-1 on Friday evenings.

PREMISE
Stargate Atlantis is the brand new spin-off television series from Brad Wright, SG-1 co-creator. It will be a whole new adventure with a new team in the Stargate universe.

In this spin-off, a secret base left by the Ancients (the builders of the Stargate system) is found in the most unlikely of places: on Earth, buried within the ruins of an Ancient city in Antarctica. This base is the Lost City the team have been looking for throughout Season Seven of SG-1.

The implications of this discovery lead a new international team composed of scientists and military personnel to the Pegasus Galaxy. Here, they find another abandoned Ancient City (Atlantis) and the gateway to a whole new Stargate system, populated by human cultures. They also encounter a new, sinister enemy known as the Wraith, who are even more powerful than the Ancients being sought by the team.

AIRING INFORMATION
Atlantis will find a home at The Sci-Fi Channel in the U.S. to air in the 2004 - 2005 schedule year.

The series will most likely begin production in February 2004 for a June release. This indicates that the show will run alongside the eighth season of SG-1 and that casting should begin soon.




En hier alvast een overzicht van de karakters voor SG:Atlantis.
De acteurs moeten nog bekend worden.

CAST AND CHARACTERS

The following information is only an outline at this time but stay tuned in early 2004 for more information on the new team as it becomes available.

COLONEL MARSHALL SUMNER
A hardened officer with a buzz cut and a hair-trigger temper, 50-year-old Sumner is no-nonsense and autocratic, a man who is accustomed to having his orders followed without question. Sumner is the military leader of the Atlantis expedition, but he is second-in-command to Dr. Weir. At times, he forgets who's in charge, but he is committed to the mission, however dangerous. Later, he refuses to give vital information to the Wraith Queen before meeting an untimely end.

Though only a Major in rank, it is likely that the following character, Sheppard, will assume control of the team after Sumner is (possibly) killed.

MAJOR JOHN SHEPPARD
Sheppard, 35 to 40 years old, is a gifted military pilot, posted at McMurdoch Air Force Base. Sheppard once defied a direct order and flew his helicopter to rescue two Rangers trapped behind enemy lines. He presents a tough exterior and hides his mathematical ability. He has a wry sense of humour and likes to pretend he's not as smart as he really is.

Sheppard tries his best to be a perfect and charming gentleman but fights with determination and with a single purpose. He distrusts authority and always goes with his gut feeling, letting his strong common sense morality lead his actions.

Sheppard apparently possesses a rare gene that allows him to interact with Ancient technology.

TEYLA EMMAGAN
Teyla is a native of the world the team encounter on their first mission - a world once inhabited by the Ancients. In her short life (her age is between 20 and 25 years) she has lost most of her family to the powerful Wraith but has become a leader to her people. Teyla joins the team in an effort to defeat the Wraith, now an enemy of Earth. Feelings develop between Teyla and Sheppard, with their budding romance becoming playful sexual tension.

Teyla is a strong fighter and a survivor. She proves herself to be an invaluable source of knowledge about the people and worlds the team will visit.

LIEUTENANT AIDEN FORD
Described as 'boyishly good-looking' with a keen sense of humour, this 25-year-old is an officer who volunteers for the Atlantis mission. A good man in a tight spot, he accompanies Major Sheppard on a perilous rescue mission to the Wraith planet. He keeps a cool head and his finger on the trigger when the Wraiths are closing in on the rescue party.

DOCTOR BENJAMIN INGRAM
In his 40's, Ingram is a brilliant African Canadian scientist who has done a heroic job of interfacing modern technology with those of the Ancients, and is in large part responsible for the new discoveries that have made the Atlantis mission possible. However, it bothers Ingram that he doesn't possess the rare gene that would allow him to physically interact with the Ancients' technology.

DOCTOR ELIZABETH WEIR
Doctor Weir is an attractive and brilliant scientist and the master of five languages. Weir was initially a critic of the government's spending on the military. Deciding that the best way to fight the establishment was to join it and change what she could from within, Weir worked behind the scenes for the U.S. government as a high level international negotiator. When a new President was elected, Weir was offered command of the Stargate Program, effectively replacing General Hammond. Now, she has been given the opportunity to join the new team, a challenge she is reluctant to turn down.

Weir may likely remain at the Atlantis base, similar to General Hammond.

BATES
Most likely a guest character, Bates is a member of the Atlantis team's first mission.

GRODIN
Grodin is either a scientist or an engineer, who works with Doctor Ingram on the first mission.

WEX, JINTO, HALLING AND TORAN
These four are member's of Teyla's race and are encountered on the first mission.


bon: http://allstargate.television-series.com/atlantis/

effe voor het gemak uit het SG1 topic gecopuleerd.

Eigen atlantis topic uiteraard makkelijk.
Ik ben ook benieuwd naar deze serie. Ik vind SG1 nog steeds een topserie.(wacht met smart op de nieuwe dvd's hiervan :9~ )
Dus heb ik heb hoge verwachtingen van deze nieuwe reeks.
Naast de Star Trek franchise zometeen ook een Stargate franchise.

Ik denk dat we voor deze reeks ook wel aangewezen zijn op het internet of de DVD releases ervan.
Want als Atlantis net zo enthousiast wordt uitgezonden hier in NL als SG1 (NIET dus) zie ik het wat betreft TV-uitzendingen somber in.

Dus zal ik de afdeling aankoop maar even pushen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Stargate is zeker een hele leuke serie. Ik heb het een hele tijd gevolgd (toen nog op de oude Veronica). Helaas is het hele uitzendschema toen verpest, toen ben ik ook gestopt met kijken.
Ik zou graag nog een keer heel SG-1 zien, maar ik heb geen zin om ook daar voor nog eens allemaal DVD's aan te schaffen.

Dat zou een leuke opstap zijn voor deze nieuwe serie denk ik.
Is het filmen van SG-1 gestopt nu ze verder gaan met Atlantis?
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

^^^^ Nee. Er komt een seizoen 8 van SG1. Deze wordt geloof ik wel een paar eps korter.

Dus er draaien 2 Stargate series naar elkaar. De Pilot van Atlantis wordt in ieder geval een crossover met SG1. Ook in SG1 zal Atlantis voorkomen
Gebruikersavatar
Jim Kirk
Commander
Commander
Berichten: 1402
Lid geworden op: 11 jun 2002, 11:57
Locatie: Scheveningen/Den Haag

Bericht door Jim Kirk »

Zou wel geinig zijn als die aflevering hetzelfde was in beide series, maar je het bij allebei vanuit een ander perspectief meemaakt.
Gebruikersavatar
Nebulaguy
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8152
Lid geworden op: 13 jul 2003, 21:19
Locatie: Gent

Bericht door Nebulaguy »

Stargate is goed op weg om een vervolg te maken alla Trek, eerst TNG (SG-1) en dan DS9 (Atlantis)... :)
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

en hier is de atlantis site http://www.stargateatlantis.com/

Er staan wat locatieshots en een preview op
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

http://www.scifi.com/atlantis/

Nog een site over Atlantis, met een kleine preview filmpje op de site.
Ziet er goed uit! :thumbs:
Gebruikersavatar
HorckDude
Moderator
Moderator
Berichten: 7236
Lid geworden op: 02 jun 2002, 09:25

Bericht door HorckDude »

Ik ben pas begonnen met het volgen van Stargate, en heb dus alleen gezien wat Veronica heeft uitgezonden van seizoen 1. Als ik nu Atlantis ga volgen, die tegelijk met SG-1 seizoen 8 loopt, zal ik dan gespoilt worden m.b.t. latere seizoenen Stargate?
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Openings Post van X-Proof:
Stargate Atlantis
Premiering July 16, 2004 on SCI FI Channel!

Afbeelding

A new galaxy of adventure is about to be discovered! Join Colonel Marshall Sumner, Major John Sheppard, Dr. Elizabeth Weir and an international team of explorers from Earth on humanity's greatest adventure yet. The ancient portal known as the Stargate has been taking SG-1 on adventures across the galaxy for years - now, the door has been unlocked to an entirely unexplored network of gates in another galaxy.

Stargate Command has spent the past year searching for the Lost City of the Ancients, a fabled city created thousands of years ago by the same advanced race that built the Stargate network. When SG-1 finds a vital clue, Dr. Weir prepares her team to step through the gate to the distant Pegasus Galaxy. What they find is the legendary city of Atlantis - including new technologies, new allies, and a frightening new enemy! But without enough power to gate back home, the explorers may have been given a one-way ticket.

Stargate Atlantis is a brand new science fiction television series set in the explosive Stargate universe, with a whole new cast of characters. The MGM series is now in production, headed by Stargate SG-1 executive producers Brad Wright and Robert C. Cooper, and will premiere on SCI FI Channel July 16, 2004 with a special 2-hour event! Keep it locked on this site for more details.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

HorckDude schreef:Ik ben pas begonnen met het volgen van Stargate, en heb dus alleen gezien wat Veronica heeft uitgezonden van seizoen 1. Als ik nu Atlantis ga volgen, die tegelijk met SG-1 seizoen 8 loopt, zal ik dan gespoilt worden m.b.t. latere seizoenen Stargate?
Dat kan je wel verwachten denk ik.
Ik zelf heb SG-1 gezien tot en met wat Veronica jaaaren geleden heeft uigezonden (tot seizoen 2/3 denk ik). Dus voor mij zullen er ook heel wat spoilers inzitten. :)

Jammer dat SG-1 nooit fatsoenlijk is uitgezonden hier. Met die wekelijkse SG-1 aflevering op Veronica duurt het ook nog jaren voordat we bij seizoen 8 zijn.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

ik ben wel benieuwd, maar ik vind het jammer dat robert patrick alleen een gastrol heeft in de pilot (en je weet wat er daar altijd mee gebeurt) en dat het team van atlantis een beetje uitstralingsloos is. ik he een aantal foto's gezien en ik vind nou niet dat ze echt charisma uitstralen (op robert patrick na dan).


maar we zullen zien.
ruba
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 mei 2004, 21:58

Bericht door ruba »

Zonet de eerste 2 eps van S8 gezien van SG:1. Daar wordt heel even op het laatst een zetje gedaan naar Atlantis. De "preview" zag er trouwens wel aardig uit zo ook van "stargate to atlantis lowdown".
Maar een van de dingen die SG:1 zo leuk maakte was de casting. De humor etc. Ben benieuwd of het zelfde sfeertje terug te vinden is in Atlantis.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

*Spoilers* Ik heb nu de pilot gezien, en moet zeggen dat het een zeer goede start is. Alleen verwacht ik nu ik het gezien heb toch geen crossover afleveringen meer. Ze komen naar atlantis dmv een 8 symbol adres, en kunnen (voorlopig lijkt me iig) niet meer naar de aarde. Ze zitten dus in een andere galaxy far far away. Ook de wraith vond ik zeer geslaagd. Ik vroeg me al af wat voor eng ras de Goa'ulds kan toppen. Maar ze zijn echt kicke slecht. Na het zien van de publicity shot vond ik het uiterlijk van de uniformen ook vreemd. Maar nu ik ze in levende lijve heb gezien, en de bedoeling ervan snap valt het wel mee. Sheppard vond ik wel OK, maar moet hem wat beter leren kennen. MacKay is zoals altijd leuk (let op de verwijzing naar lemons :-D ) en de anderen weet ik nog niet.
Gebruikersavatar
Kira1701
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 279
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:50
Locatie: Planet Zeist
Contacteer:

Bericht door Kira1701 »

Atlantis premiere sets ratings record
JULY 20, 2004

Stargate Atlantis smashed The SCI FI Channel's ratings records on July 16, becoming the highest-rated series in network history. The 2-hour event "Rising" earned an amazing 3.2 household rating, drawing nearly 4.2 million viewers.
The premiere was the most-watched cable program of the day among 18 to 49-year-olds and in the 25 to 54-year-old demographic, and made SCI FI the number one cable network of the day among those groups. It's the first SCI FI episode ever to surpass a 3.0 rating, and 4 million viewers.

"Rising" improved a whopping 33 percent on the season premiere of sister show Stargate SG-1, which earned a record-setting 2.4 rating the previous week. The two series will air new episodes back-to-back starting this Friday, July 23, at 9 p.m. Eastern/Pacific on SCI FI!
Yeehaaaaaaaaaaa!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Misschien dat ik er overheen lees, maar is Atlantis nu een vervolg serie of staat het er los van? Ik heb van SG1 maar weinig gezien, maar is die voorkennis nodig/beter, of kan ik zo rustig Atlantis gaan kijken? :-P
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ah, ik heb 1x01&1x02 net al gezien.. Hoera, weer 'n verslaving erbij! :lol:
Gebruikersavatar
Havok
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2004, 15:03

Bericht door Havok »

Heb de eerste drie afleveringen! En idd weer een verslaving erbij! 8-)

Maar ik volg SG1 niet, heb ik wel gedaan tot ze ineens stopte met uitzenden en nu zijn ze weer aan het herhalen..maar andere wegen betreden dan maar.. *D
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Toen ik een tijdje terug van deze serie hoorde had ik mij voorgenomen om deze serie proberen te volgen.
Ik heb nooit StarGate gekeken, alleen die film uit 1994 een keer gezien en die vond ik wel aardig.
Om een beetje in het hele StarGate: Atlantis gebeuren te komen besloot ik om de afleveringen 1x01, 1x02, 7x21, 7x22, 8x01 en 8x02 van de originele StarGate te bekijken en dan dus de pilot van Atlantis.

Ik vond de special effects van de eerste StarGate een beetje mondjesmaat en ook de acteerprestaties niet echt geweldig, maar Atlantis vind ik super. Die serie ga ik zeker volgen. Aflevering 3 ben ik inmiddels aan het downen.
ruba
Cadet 3rd Class
Cadet 3rd Class
Berichten: 63
Lid geworden op: 19 mei 2004, 21:58

Bericht door ruba »

Na de eerste 3 afleveringen gezien te hebben is het toch even wennen. Lijkt me dat Sheppert voor de nodige droge nuchtere humor gaat zorgen.
Wel aardig dat nu een half universum aan nieuwe enemies geexploreerd kan worden.
Maar verder niet verkeerd. Vond de seizoen 8 opener van sg:1 iets tegen vallen trouwens.
Maar ga beide series zeker wel volgen dit seizoen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

1 & 2 waren best indrukwekkend. Aflevering 3 niet echt bijzonder. Maar ik blijf de serie zeker volgen, ik wil in ieder geval weten hoe 't verder gaat, dus dat zegt wel genoeg *D
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

1x04 weer niet echt bijzonder. 3 & 4 zijn van die 'tussen' afleveringen die weinig met 't grote plaatje te maken hebben. Krijg een ENT seizoen 1 gevoel hierbij... :{
Maargoed, wie weet wordt het nog spetterend! *D
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Is misschien nog wennen, nieuwe serie en andere acteurs die ook nog in hun rol moeten groeien. En de schrijvers moeten ook nog even de draai zien te vinden. (Als er andere schrijvers mee bezig zijn dan bij SG-1 tenminste)
Ik vond SG-1 seizoen 1 ook minder dan de latere seizoenen. Uiteraard zaten er zeer goede eps tussen.
Visitor1982
Commander
Commander
Berichten: 1674
Lid geworden op: 06 jul 2003, 18:20

Bericht door Visitor1982 »

Ik blijf de serie nog steeds volgen nadat ik dus de pilot en 2 reguliere afleveringen heb gezien. Ben erg benieuwd hoe het nu gaat met die Wraith... Colm Meaney (O'Brien) is als het goed is binnenkort ook in 3 afleveringen te zien.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

1x05 was best aardig! Ik vind tot nu toe de karakters wel goed verdeeld. Nog geen super-geweldige serie, maar zeker leuk genoeg om te volgen :P

Het doet me wel veel aan ENT denken trouwens :) Verhaal / karakters natuurlijk anders, maar meer qua de hele setting.
DarthMaulSithLord
Ensign
Ensign
Berichten: 164
Lid geworden op: 13 jun 2002, 00:23
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door DarthMaulSithLord »

Het is wel nep dat er weer een buitenaardse bij het team komt. Op die manier wordt het een beetje kopiëren.
Plaats reactie