Stargate: Atlantis

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

2x20 bevestigd nog maar een keer hoe goedgelovig en incompetent die hele Atlantis leiding is. :lachhuil:
En dan onbewust ook nog eens de positie van de aarde weggeven. Dan ben je lekker bezig! :P

Wel een leuke aflevering though :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Atlantis heeft net zoveel en soms meer stommigheden dan Voyager...toch kan ik de serie om de een of andere reden veel beter verdragen. Denk dat het komt door de karakters en een vrouw aan de leiding die wel vrouw blijft.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

captain crash schreef:Denk dat het komt door de karakters en een vrouw aan de leiding die wel vrouw blijft.
:lol:

Maar Weir leidt verder niet, en dat deed Janeway tenminste nog :')
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

Een dictator leidt niet.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Robert Picardo (The Doctor) is traveling from Stargate SG-1 to Stargate Atlantis, the actor revealed.

"They've spun my character over to Atlantis," Picardo told The IESB. "I've done the first ten. So all I can tell you is, I've visited two different galaxies in a matter of days."

Picardo plays Richard Woolsey, a representative of an International Oversight Advisory who visits Atlantis in that capacity. "My character is turning the screws on - I can't remember her name - Dr. Weir! Who runs Atlantis," he explained. "I'm basically there to review whether or not she should maintain her command...she's a little afraid of me, but I think by the end we have a meeting of the minds. But I can't tell you what happens!"

GateWorld has confirmed that Picardo will appear in the first two episodes of Season Three, "No Man's Land" and "Misbegotten." From an actor's perspective, Picardo noted, "I think I'll be back there...and that's good news!"

The Voyager actor's official web site reports that Picardo will be accused of some shocking behaviour on Stargate SG-1 before his move to Atlantis, involving Claudia Black of Farscape's character, Vala Mal Doran.

The site also reports that Picardo has joined the advisory board of Habitat for Humanity's San Gabriel Valley chapter, which has begun a fundraising drive for a new $1.1 million Glendale, California housing project. Details about how to make a donation are available at RobertPicardo.com.
Gebruikersavatar
Thierry
Captain
Captain
Berichten: 2154
Lid geworden op: 18 aug 2004, 21:20
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Bericht door Thierry »

Cool :)
Nog steeds een maand (min of meer) wachten totdat er wat op Canada wordt uitgezonden.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Thierry schreef:Cool :)
Nog steeds een maand (min of meer) wachten totdat er wat op Canada wordt uitgezonden.
Hoezo Canada? Volgens mij begint the scifi channel als eerste en enige met seizoen 3 in juli. Na de zomerstop begint Canada wel eerder met het voorzetten van de afleveringen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

echt goede serie dit :)
kvind het ook vele malen beter dan sg1
heb nu de eerste 7 eps gezien
binnenkort de rest van seizeon 1 en 2 effe zien

dis de enige series waar ik nog geen spoilers van heb gelezen (voor mezelf dan over de aankomende eps) :+
op series zoals greys anatomy na want daar maakt het me niet uit of ik weet wat er gebeurd in de volgende eps dat kijk ik wel gewoon
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:echt goede serie dit :)
kvind het ook vele malen beter dan sg1
:roll: Ga eerst SG-1 maar eens zien
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Inderdaad.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

kheb op dit moment meer sg1 dan sga gezien ;)

en ik weet zelf wel wat ik leuker vind
dat jullie sg1 beter vinden betekent niet dat het ook zo is
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:kheb op dit moment meer sg1 dan sga gezien ;)

en ik weet zelf wel wat ik leuker vind
dat jullie sg1 beter vinden betekent niet dat het ook zo is
Ligt eraan welke SG-1 eps. Zomaar een paar willekeurige?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik herinner me er 3 goed

eentje dat O'neill superslim werd ofzo en een andere taal begon te spreken toen zijn ze bij die asgard gekomen

eentje dat samantha bij een of andere stam was

kheb de pilot ook gezien btw

en nog meer eps die me zo niet bijstaan
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Jij heb van SG-1 een aantal losse eps gezien. Atlantis seizoen 1 is begin seizoen 8 van SG-1. ;)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

weet ik
Gebruikersavatar
Twilight_Link
Commander
Commander
Berichten: 1385
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:04

Bericht door Twilight_Link »

Als je dat al weet, waarom trek je dan voortijdige conclusies over wat je al meteen beter vind? Je kijkt wat mindere afleveringen van SG-1 en dan zeg je meteen dat Atlantis beter is, ga eerst eens de wat meer SG-1 kijken.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik weet zelf wel wat voor uitgangspunt mij meer intereseert ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:ik weet zelf wel wat voor uitgangspunt mij meer intereseert ;)
Dacht ik ook, kan je toch aanraden SG1 vanaf het begin te zien...die serie is alleen al de moeite waard omdat het de enige sf serie is die humor goed weet te gebruiken (ok Farscape kon 't ook maar daar zat gewoon minder humor in)
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Oh man, Jack O'neil en Daniel zijn de reden dat ik aan SG-1 veralssfd ben geraakt, ik vind het vooral grappig dat Daniel, wanneer hij gevangen is genomen, de Gua'oulds voor cliche aanziet en ze er ook op aanspreekt. Dat is in mijn ogen zelfspot met de serie (dat heb je ook veel in SG-1, met Wormhole-Xtreme als hoogtepunt), maar het sarcasme van Daniel is toch wel goud waard. :Y)

In Atlantis heb je dat ook, maar dan komt het vooral van Shepard, en hij heeft zeg maar gen tegenhanger die het nog eens op kan vrolijken. Hetzelfde als in Firefly, Walsh die altijd bijdehand doet, Reynolds doet dat ook, en dan nog Zoe dit het afmaakt, geweldig!

Als BSG nou ook eens van die humor had als Firefly en SG-1 zou het DE serie aller tijden zijn, nu is het gewoon, de beste serie ooit. 8-)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

er zijn veel mensen die zeggen dat BSG geen humor kent... ik vind er toch genoeg humor inzitten hoor, t is alleen misschien wat subtieler dan de meesten gewend zijn :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Tactical_Cube schreef:echt goede serie dit :)
kvind het ook vele malen beter dan sg1
Oh god, kan ook alleen jij zijn he.

Weer een topic naar de klote :shake:
Gebruikersavatar
Rogueborg
Commander
Commander
Berichten: 1095
Lid geworden op: 19 okt 2004, 11:44

Bericht door Rogueborg »

captain crash schreef:
Tactical_Cube schreef:ik weet zelf wel wat voor uitgangspunt mij meer intereseert ;)
Dacht ik ook, kan je toch aanraden SG1 vanaf het begin te zien...die serie is alleen al de moeite waard omdat het de enige sf serie is die humor goed weet te gebruiken (ok Farscape kon 't ook maar daar zat gewoon minder humor in)
Farscape minder humor ?
De gemiddelde Farscape aflevering heeft ongeveer evenveel (waarschijnlijk zelfs meer) humor dan een gemiddelde SG1 aflevering.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee hoor, zover Farscape humor bezit is het nogal van hetzelfde soort, waar niets mis mee is maar op een bepaald moment weet je 't wel weer. Stargate heeft mij tot op heden weten te verrassen met verschillende soorten humor. Nu heb ik mij ook laten vertellen dat er een omslagmoment komt...maar daar ben ik nog niet met kijken.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ahem, SG-1 heeft net als Farscape altijd dezelfde soort humor, ook in de eerdere seizoenen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

effe
sg1
1.1/2/4/5/6/ gezien

het bleek dus dat ik de eerste 5 eps al kende :) daarom heb ik deel 3 niet gezien want dat vond ik destijds ook niet echt een leuke aflevering.

Ik heb seizoen 2 ook al binnen dus daar begin ik aan zodra ik klaar ben met seizoen 1 maar ik blijf nog steeds bij mijn mening, sg1 is leuk daar ben ik het mee eens maar ik vind stargate atlantis nog steeds leuker, dat uitgangspunt vind ik tot op dit moment leuker dan dat van sg1 weg van huis alles onbekend :)

en daarbij komt ook nog dat ik de wraith een beter ras vind dan de goa'uld.

Qua humor moet ik zeggen dat sg1 van wat ik tot nu toe gezien heb meer heeft dan sga maar de verhalen van sga vind ik op dit moment beter, maar dat kan natuurlijk komen omdat seizoen 1 sg1 uit 97 komt en sga uit 2004
Laatst gewijzigd door Tactical_Cube op 17 mei 2006, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee dat wil en durf ik wel tegen te spreken en zelfs ooit als ik goede zin en tijd heb met voorbeelden te onderstrepen. Wat Farscape op Stargate voor heeft is dat ze verder durven te gaan met het hele SF gebeuren, er zitten een aantal geniale verhaallijnen in en een aantal afleveringen waarvan ik wel durf te stellen dat ze qua kwaliteit in de nabije toekomst niet snel zullen worden overtroffen door welke andere serie dan ook (en zeker niet door stargate sg1 of stargate atlantis).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:effe
sg1
1.1/2/4/5/6/ gezien

het bleek dus dat ik de eerste 5 eps al kende :) daarom heb ik deel 3 niet gezien want dat vond ik destijds ook niet echt een leuke aflevering.

Ik heb seizoen 2 ook al binnen dus daar begin ik aan zodra ik klaar ben met seizoen 1 maar ik blijf nog steeds bij mijn mening, sg1 is leuk daar ben ik het mee eens maar ik vind stargate atlantis nog steeds leuker, dat uitgangspunt vind ik tot op dit moment leuker dan dat van sg1 weg van huis alles onbekend :)

en daarbij komt ook nog dat ik de wraith een beter ras vind dan de goa'uld.

Qua humor moet ik zeggen dat sg1 van wat ik tot nu toe gezien heb meer heeft dan sga maar de verhalen van sga vind ik op dit moment beter, maar dat kan natuurlijk komen omdat seizoen 1 sg1 uit 97 komt en sga uit 2004
Hoeveel Atlantis heb je dan al gezien? Het weg van huis principe weten ze nog minder lang vast te houden dan Voyager en dat zegt veel...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

farscape heb ik nog nooit gezien, mijn vader zij dat dat nix aan was toen ik een keer een box wou kopen :+ :*)
wie weet ga ik dat ook ooit nog eens bekijken
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

captain crash schreef:
Tactical_Cube schreef:effe
sg1
1.1/2/4/5/6/ gezien

het bleek dus dat ik de eerste 5 eps al kende :) daarom heb ik deel 3 niet gezien want dat vond ik destijds ook niet echt een leuke aflevering.

Ik heb seizoen 2 ook al binnen dus daar begin ik aan zodra ik klaar ben met seizoen 1 maar ik blijf nog steeds bij mijn mening, sg1 is leuk daar ben ik het mee eens maar ik vind stargate atlantis nog steeds leuker, dat uitgangspunt vind ik tot op dit moment leuker dan dat van sg1 weg van huis alles onbekend :)

en daarbij komt ook nog dat ik de wraith een beter ras vind dan de goa'uld.

Qua humor moet ik zeggen dat sg1 van wat ik tot nu toe gezien heb meer heeft dan sga maar de verhalen van sga vind ik op dit moment beter, maar dat kan natuurlijk komen omdat seizoen 1 sg1 uit 97 komt en sga uit 2004
Hoeveel Atlantis heb je dan al gezien? Het weg van huis principe weten ze nog minder lang vast te houden dan Voyager en dat zegt veel...
tot nu toe aflevering 1 tot 7
:P omdat de rest nog niet klaar is :-( ]:(
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Tactical_Cube schreef:
en daarbij komt ook nog dat ik de wraith een beter ras vind dan de goa'uld.

Qua humor moet ik zeggen dat sg1 van wat ik tot nu toe gezien heb meer heeft dan sga maar de verhalen van sga vind ik op dit moment beter, maar dat kan natuurlijk komen omdat seizoen 1 sg1 uit 97 komt en sga uit 2004
Of een serie uit 1997 is of in 2005 gemaakt wordt maakt natuurlijk geen reet uit. Een goed verhaal is een goed verhaal of het nu 10 jaar of 1 jaar oud is.
Laatst gewijzigd door EMH op 17 mei 2006, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie