SG-1 Disc voor disc - favoriete afleveringen van seizoen 3

Stargate SG-1, Stargate: Atlantis & Stargate Universe

Moderator: Vis

Plaats reactie
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

SG-1 Disc voor disc - favoriete afleveringen van seizoen 3

Bericht door 3rd RemataKlan »

Daar gaan we weer. :)

DISC 1
Into The Fire
Seth
Fair Game
Legacy

DISC 2
Learning Curve
Point Of View
Deadman's Switch
Demons

DISC 3
Rules Of Engagement
Forever In A Day
Past And Present
Jolinar's Memories

DISC 4
The Devil You Know
Foothold
Pretense
Urgo

DISC 5
A Hundred Days
Shades Of Grey
New Ground
Maternal Instinct

DISC 6
Crystal Skull
Nemesis
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: STARGATE SG1 - favoriete aflevering disc voor disc seizo

Bericht door Blind Guardian »

Daar gaan we weer

Bedankt he !

DISC 1
Into The Fire
Seth
Fair Game
Legacy

Enorm moeilijk, aangezien het allemaal goede sterke afleveringen zijn maar uiteindelijk ga ik denk ik toch voor, al is het maar omdat Hammond in deze aflevering in actie moet voorkomen, en dat zie je niet vaak. Seth is ook een goede aflevering, een geschifte Goa'uld die verbannen is en een sekte heeft opgericht op de Aarde (wel typisch dat die sekte zich bevind in de usa maar dat terzijde), Fair Game is ook een uistekende aflevering aangezien dat die aflevering belangrijk is voor het verloop van de serie en Legacy is ook goed...

DISC 2
Learning Curve
Point Of View
Deadman's Switch
Demons

Learning Curve valt af, aardige aflevering maar niet echt dat ik zeg dat deze aflevering meedingt... Point of View is dan weer een betere aflevering, Stargate sg-1 met hun alternatie reality partners helpent egen de de Goa'Uld, en Teal'c moet zijn zelfs dood maken... Dead man switch aardige aflevering waarin wij een bounty hunter zien, die uiteindelijk zijn leven opoffert voor sg-1 , en de laatste is ook een aardige aflevering, en de eerste waar we zien waar Sokar tot in staat is. Uiteindelijk ga ik voor een Point of View...


DISC 3
Rules Of Engagement
Forever In A Day
Past And Present
Jolinar's Memories

Rules of Engagement is een aardige aflevering... Forever in Day ook alsmede, dat deze aflevering belangrijk is voor het verloop van de serie... Past and Present is aardig, maar ik ga voor Jolinar's Memories, deel I van deze vervolg aflevering... Tevens ook de kennismaking van Sokar, alleen dat Apophis terug kwam was te verwachten...

DISC 4
The Devil You Know
Foothold
Pretense
Urgo

Uitstekende aflevering, het vervolg op Jolinar's Memories, zoals bovenstaand dat Apophis terug keerde was iets wat te verwachten, Sokar gaat dan wel de pijp uit maar voorlopig zitten ze opgescheept met een erg sjagerijnige Appie... Foothold is aardig, en zal nog belangrijk zijn in het voorloop van de serie, pretense is ook een belangrijke aflevering... En Urgo is dan weer een van de komische afleveringen...

DISC 5
A Hundred Days
Shades Of Grey
New Ground
Maternal Instinct

Niet veel echt geweldige aflevering Shades of Grey is wel goed, een nevenorganisatie geleid door Maybourne vind ik dan wel de beste aflevering de rest vind ik wel aardig, bij een aflevering als new ground vraag me ik dan weer af, waarom ze zoveel planeten rond gooien met geavanceerde technology en er later niks mee doen... Maternal Instinct is een belangrijke afleveringen m.b.t de ancients...


DISC 6
Crystal Skull
Nemesis[/quote]

De Asgard hebben een vijand die hun niet kunnen bevechten omdat zij te geavanceerd zijn... Cyrstal Skull is dan weer zo'n aflevering waar ze meer mij hadden moeten doen zeker omdat die Quezt veel meer invloed had kunnen hebben...
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

DISC 1
Into The Fire
Seth
Fair Game
Legacy

DISC 2
Learning Curve
Point Of View
Deadman's Switch
Demons

DISC 3
Rules Of Engagement
Forever In A Day
Past And Present
Jolinar's Memories

DISC 4
The Devil You Know
Foothold
Pretense
Urgo

DISC 5
A Hundred Days
Shades Of Grey
New Ground
Maternal Instinct

DISC 6
Crystal Skull
Nemesis


Grappig trouwens dat een er aardig wat episodetitels overeenkomen met titels uit de ST series. In dit seizoen Shades of Grey(TNG), Nemesis(ST film), Learning Curve(VOY)
Gebruikersavatar
3rd RemataKlan
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9931
Lid geworden op: 02 jun 2002, 14:04

Bericht door 3rd RemataKlan »

DISC 1
Into The Fire
Seth
Fair Game
Legacy
"Into The Fire" en "Seth" vind ik wat zwakker. De andere twee daarentegen niet. Vooral "Fair Game" vind ik sterk, bindt een aantal plotpunten bij elkaar, diept het Stargate universum verder uit door de politieke aspecten te belichten. De Aarde is zich gaan bemoeien met allerlei zaken zonder goed op de hoogte te zijn van de situatie en krijgt nu te maken met de consequenties.

DISC 2
Learning Curve
Point Of View
Deadman's Switch
Demons
Het alternatief universum vind ik het beste. Iets ander universum dan die Daniel eerder bezocht. Tof om Kawalsky weer te zien. Leuke knipoog naar Star Trek door Apophis een ringbaardje te geven. :lol:

DISC 3
Rules Of Engagement
Forever In A Day
Past And Present
Jolinar's Memories
"Forever In A Day" vind ik erg goed. Jammer voor Daniel dat hij zijn vrouw niet kan redden maar hij krijgt de taak om haar zoontje te vinden. Maar Jolinar's Memories vind ik net iets beter. Hoop plotpunten komen bij elkaar.

DISC 4
The Devil You Know
Foothold
Pretense
Urgo
"Pretense", uitstekend. Skaara wordt bevrijd van de Goa'uld. Inzicht in Jack en Daniels' kijk op het universum. Goed detail met Daniels. Hij realiseert zich dat hij Skaara heeft gered maar waarom lukte het niet met zijn vrouw? "Urgo" vind ik overigens slecht. Ben geen fan van Dom DeLuise.

DISC 5
A Hundred Days
Shades Of Grey
New Ground
Maternal Instinct
Au, zwakke disc. Alleen "Hundred Days" vind ik fatsoenlijk. Het illegale NID team had goed kunnen zijn maar er had meer mee gedaan moeten worden, veel meer IMO. Niet één aflevering waarin Jack even undercover gaat en het hele team oprolt. Aan de ene kant jammer dat Col. Makepeace de NID mol was, aan de andere kant, was hij een terugkerend personage waardoor het verrassender is dan een nieuw personage dat deze aflevering zou worden geintroduceerd. Wat ik dan wel weer zwak vind is de manier hoe hij wordt neergezet, het moment dat hij naar Teal'c verwijst als 'The Jaffa'. Kom op zeg, Teal'c loopt al ruim 2 jaar rond en doet uitstekend werk.

DISC 6
Crystal Skull
Nemesis
"Nemesis" vind ik toffe cliffhanger, geen clips deze keer. Komen te weten wie de gevaarlijke vijand voor de Asgard is. Die Replicators zijn taaie rotzakken.
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

DISC 1
Into The Fire
Seth
Fair Game
Legacy

DISC 2
Learning Curve
Point Of View
Deadman's Switch
Demons

DISC 3
Rules Of Engagement
Forever In A Day
Past And Present
Jolinar's Memories

DISC 4
The Devil You Know
Foothold
Pretense
Urgo

DISC 5
A Hundred Days
Shades Of Grey
New Ground
Maternal Instinct

DISC 6
Crystal Skull
Nemesis
Plaats reactie