SCI FI Announces Caprica

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Is hier eigenlijk nog ooit iets van gehoord of is het idee nooit echt van de grond gekomen?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

het script ligt op de tafel heb ik gehoord :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Tactical_Cube schreef:het script ligt op de tafel heb ik gehoord :P
Dat het daar maar ook blijft liggen. Ik heb liever dat ze alle energie in BSG steken.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Mou als de verhalen de ronde doen dat BSG mogelijk geen seizoen 4 krijgt zal het ook nog maar afwachten zijn of ze een spin-off gaan maken waarbij het in dit geval eigenlijk ook best wel twijfelachtig is of die t gaat redden gezien het concept.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ja precies..

Maar wat ik niet snap is dat er uberhaupt twijfel is.. er moet toch een behoorlijk grote scifi fanbase zijn in de US die ook SCIFI ontvangt. En ik heb nog nooit een scifi liefhebber gehoord die niks aan BSG vond, dus daar kan 't ook niet aan liggen...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

nee idd,

ik vind bsg de beste sci-fi serie die ik tot nu toe heb gezien, en ik zou verwachten dat alle trek fans bijna wel naar bsg kijken, vooral degenen die ent missen (niet dat dat er nou zoveel zijn maar oke)

als bsg stopt laat het maar weer zien hoe kut alles is, goede tv series worden gecancelled en de slechten gaan door.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

(January 02 2007) - Moving a show to Sunday nights might at first glance appear to be an act of desperation, but SciFi Channel is expected to officially give the greenlight to a fourth season of "Battlestar Galactica," possibly even before the show makes its Sunday night debut on Jan. 21.
The "Battlestar Galactica" prequel spinoff "Caprica," however, may not be getting the same good news.

"Anyone expecting to see 'Caprica' before 2008 is fooling themselves," a SciFi Channel source told SyFy Portal. "There is still quite a bit to be worked out."
http://www.syfyportal.com/news423107.html
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wellicht na BSG. BSG moet ook geen tweede SG-1 project worden, na 4 of 5 seizoenen kan het wel afgerond worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Het bericht bevat naar mijn mening nog veel te veel vaagheden. Ik wil die aankondiging eerst zien en naar mijn mening is de verhuizing wel een teken van opgeven van de kant van SciFi. Of beter: toegeven dat ze niet mee kunnen met de concurentie van de grote netwerken. OF beter nog: toegeven dat SciFi misschien toch wel een hele kleine markt is waar veel te veel geweigerd wordt te betalen en men gewoon maar download (ook in de VS). Ik geloof namelijk niet dat de mindere kijkcijfers komen door de verhuizing.
Gebruikersavatar
enterprise E
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 750
Lid geworden op: 11 jun 2002, 14:47
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door enterprise E »

Dit is juist wel leuk! kan je zien hoe de mens cylon oorlog begonnen is :Y)
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

enterprise E schreef:Dit is juist wel leuk! kan je zien hoe de mens cylon oorlog begonnen is :Y)
Ik denk niet dat Caprica gemaakt zal worden. Vooral niet nu BSG zo'n lage kijkcijfers halen en er gevaar dreigde dat BSG gecancelled zou worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik dnek eerlijk waar dat we er ook niet veel aan missen. Laat ze gewoon BSG goed verder maken en niet dezelfde fout als Stargate maken...teveel projecten in een keer is nooit goed.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

idd en daarbuitenom lijkt het me gewoonweg niet erg interesant
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

3/8/08: KoenigRules is reporting that the pilot has been greenlit and that production will ramp up in two weeks. From The Doctor and Mrs. Who
http://www.patriotresource.com/bg/insig ... prica.html

Ok, dan toch Caprica, aldus bovenstaande bron.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ben benieuwd of dit wat gaat worden :)
maar we zullen het zien

had liever gehad dat ze gewacht hadden tot bsg dan helemaal afgelopen was zodat ze precies weten wat die van plan zijn en dat ze elkaar niet in de weg gaan lopen.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Tegen de tijd dat ze echt aan Caprica beginnen (de pilot niet meegenomen dan) hebben ze alle eps van BSG al wel geschreven denk ik.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Nu officieel bevestigd geworden dat er idd een 2 uur durende Caprica pilot wordt gemaakt:
During a recent news conference, the SciFi Channel announced that "Caprica," the prequel to the network's popular series "Battlestar Galactica" which has been in development for two years, will get a two-hour pilot episode that will begin production this Spring, according to the Hollywood Reporter.

"Caprica" is set 50 years before the "Galactica" series takes place, and will focus on the Adama family and the origins of the mechanical race of Cylons. Ronald D. Moore and David Eick will oversee the project.
http://www.syfyportal.com/news424829.html
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

2 castleden zijn al gecast. Het betreft:

Esai Morales (Jericho) als Joseph Adama, de vader van William Adama.

Afbeelding

Paula Malcolmson (Deadwood) als Amanda Graystone

Afbeelding
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ik ben met beide eigenlijk totaal niet bekend.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Paula ken ik uit Deadwood (serie die ik trouwens ontzettend kan aanraden, drie top seizoenen). Maar, wat is nu de bedoeling van deze serie?
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Van battlestarwiki:
The Sci Fi Channel will delve into the backstory of Battlestar Galactica with a new series that looks at the creation of the race of robots known as Cylons by the humans of the Twelve Colonies of Kobol and the eventual revolt of the Cylons against their human masters, which will lead the two races to become locked to the death in a bitter war for their respective survivals. Caprica begins over 50 years before the Ronald D. Moore-created Battlestar Galactica series.

As Battlestar Galactica is about a lot more than space battles, Caprica will be as much family drama as sci-fi tale. Remi Aubuchon (The Lyon's Den, 24) is writing the pilot script with co-writer (and executive producer) Ronald D. Moore; "Galactica" veterans Ronald D. Moore and David Eick will executive produce it. The two-hour pilot will be directed by Jeff Reiner (Friday Night Lights).[1]
Plot (niet officieel bevestigd):
Caprica will take place more than fifty years before the events of the Re-imagined Series. It will follow the lives of two families, the Graystones and the Adamas (the family of William Adama, who will later become the commander of the Galactica). When the series begins, a startling development is about to occur - the creation of the first cybernetic life-form node or "Cylon"[2].

The Graystone family includes the father Daniel and mother Amanda, a computer scientist and surgeon respectively. When their daughter Zoe dies due to the religious fanaticism of her boyfriend, Ben Stark, her father manages to resurrect her - after a fashion. Already having Zoe-A, a digital clone of her personality, he uses stolen technology to create a robotic version of his daughter, known as Zoe-R, the first step towards creating the Cylon race.

The same terrorist attack claimed the lives of Joseph Adama's wife and daughter, Tamara. Together with Daniel Graystone he works on bringing back their children, but is appalled at his partner's methods and ethics. However, as a result of this tragedy, he grows closer to his 9-year old son, William Adama. [3]
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar het wordt dus wel een "volwaardige" serie? Geen internetgedoe enzo dus.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Gewoon op tv als alles goed is.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah 't zou eerst een internetserie worden...

...maar waarom maken ze dit? volgens mij krijg je hier dezelfde soort problemen mee als met Enterprise. We weten immers al hoe het afloopt en over deze karakters hebben we tot nu toe niets gehoord in de serie. zou een beetje flauw zijn als ze dat nu alsnog deden trouwens. Weet niet, voor mijn gevoel is het alleen maar meer uitmelken, ga dan gewoon op een fantsoenlijke manier door met BSG.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

mijn voornaamste probleem is dat ze de adamas enzo erin forceren.... zo'n serie zou best kunnen werken op zich volgens mij, maar neem dan originele karakters enzo.... (en begin niet meteen met zo dicht tegen de human-cylons aan te zitten als deze pitch lijkt te doen...)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

...maar vind jij het dan niet ontzettend vervelend om naar iets te kijken waarvan je al weet hoe het af gaat lopen? Ik wel.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

In theorie zou het weinig uit moeten maken; de serie kan alsnog erg goed zijn, en dat het ervoor speelt maakt dan weinig uit. Maar zoiets is lastig, en gezien de huidige BSG crap heb ik alle hoop hierop al lang verloren ]:( .
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

:stupid: dat dus, hoewel ik BSG vermoedelijk iets minder crap vind :)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

vermoedelijk als je de moeite neemt het helemaal nog een te kijken dat je daar dan ook anders over denkt. Dat is denk ik mijn grootste probleem, met * ben ik seizoen 1 en 2 aan het herkijken en dan kijk ik er 4 "digitaal" naast. Niet zo'n goede combinatie.

En in alle eerlijkheid, er zijn heel veel ideeen die in theorie best werken maar gelukkig toch nooit uitgevoerd worden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Ondertussen is ook bekend van de castleden (battlestarwiki.org):

Eric Stoltz als Daniel Graystone

Afbeelding

Polly Walker als Clarice Willow

Afbeelding

Alessandra Toressani als Zoe Graystone

Afbeelding

En van imdb: Avan Jogia als Ben Stark

Afbeelding
Plaats reactie