(3.07) A Measure of Salvation (2)

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(3.07) A Measure of Salvation (2)

Bericht door Vis »

Battlestar Galactica
Afbeelding

A Measure of Salvation (2)
Episode Number: 307
Original US Airdate: 10-11-2006

Admiral Adama and President Roslin must decide whether to use a biological weapon against the Cylons when the result may be genocide.

D'Anna Biers (Number Three) attempts to find out who created the virus. She believes Baltar knows, and she is willing to take extreme measures to learn the truth.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Baltar heeft problemen :cheer: .
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik zie de uitdrukking op z'n gezicht nu al voor me :biggrin:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Ace of Spades schreef:Baltar heeft problemen :cheer: .
Dat had hij al hoor in mijn ogen; in principe gevangen op een Basestar van de 'vijand', omringt door Cylons die hem niet mogen en waarschijnlijk een nekschot krijgende als hij ooit in de handen van de Colonials valt :*)

Naja, tenzij je dat heel gewoon vindt. Ben benieuwd iig, Baltar heeft zijn klep gehouden over dat beacon, heeft hij misschien toch nog iets van menselijkheid in zich? Natuurlijk moet hij tegen de muur gezet worden door de Colonials zodra hij in hun handen valt, maar dat betekent niet dat hij de Cylons moet helpen. Dus Baltar, doe eens iets goed.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

The Silencer schreef:Naja, tenzij je dat heel gewoon vindt. Ben benieuwd iig, Baltar heeft zijn klep gehouden over dat beacon
Maar hij heeft er wel een foto van gemaakt. :bonk:
Dit gaat de uitgelezen kans voor Adama worden om meer te weten te komen over de Basestar en Raiders denk ik.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Six was de enige toch die opmerkte dat er iets vreemds was op de foto's?
Wat zou Tigh gaan doen eigenlijk? Zich dood drinken of wordt dat nog wat? :)

Ik ben ook benieuwd hoe het met Athena zal gaan en dat virus.
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

Vis schreef:Wat zou Tigh gaan doen eigenlijk? Zich dood drinken of wordt dat nog wat? :)
je kunt niet straffeloos een flinke liter sterke drank drinken; hoe groot je lever ook is geworden;
hij doet iig een poging imho
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Zouden ze de basestar en de raiders compleet strippen volgende aflevering?

Dat is iig wat ik zou doen als ik Adama was. :o
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Dat zou zeker niet slecht zijn, ik kan me voorstellen dat er onder de vloot altijd al materiaalschaarste heeft geleden.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Ik heb 3x07 nog niet gezien, maar ik lees op vele forums al dat het een dramatisch slechte aflevering zou zijn. Vooral op scifi.com messageboards staan veel negatieve uitingen. Nouja, ik zie het vanavond wel :)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Wat een cliche aflevering zeg.... goeiendag..

Dat einde zag je al van mijlenver aankomen. :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Aan de andere kant, Baltar gepijnigd zien is altijd goed 8-)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

vond dit niet een 'dramatisch slechte' ep :) maar er had wel meer in kunnen zitten op zich...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:vond dit niet een 'dramatisch slechte' ep :) maar er had wel meer in kunnen zitten op zich...
Tja, de mensen zijn gewoon een beetje te verwend geraakt volgens mij.
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Ik vond deze ep ook niet erg slecht ofzo. Vooral de martelscenes waren erg tof.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Was mooi om Baltar te zien schreeuwen en te zien dat Galactica nogsteeds beschadigd is aan de buitenkant. Verder een crappy aflevering :{ Athena toevallig niet geïnfecteerd, te makkelijk. Genocide vraagstuk werd veel te kort behandeld. Acties van Helo die niet worden onderzocht, ook veel te makkelijk. Ik hoop toch echt dat ze hier nog niet mee klaar zijn, anders slaat deze hele verhaallijn nergens meer op.

Ik snapte ook niet waarom Starbuck ineens weer aan 't vliegen is? Die is ineens al d'r trauma's kwijt in een dag?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:Was mooi om Baltar te zien schreeuwen en te zien dat Galactica nogsteeds beschadigd is aan de buitenkant. Verder een crappy aflevering :{ Athena toevallig niet geïnfecteerd, te makkelijk. Genocide vraagstuk werd veel te kort behandeld. Acties van Helo die niet worden onderzocht, ook veel te makkelijk. Ik hoop toch echt dat ze hier nog niet mee klaar zijn, anders slaat deze hele verhaallijn nergens meer op.

Ik snapte ook niet waarom Starbuck ineens weer aan 't vliegen is? Die is ineens al d'r trauma's kwijt in een dag?
Deze vraagstukken maakten idd deze aflevering tot een van de mindere afleveringen van BSG. Baltar martelscene was idd mooi om te zien. En het einde vond ik wat vreemd, was ineens afgelopen. Ik verwachtte op z'n minst dat ze Helo gingen uitvragen naar zijn actie.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Het kan toch nooit zo zijn dat Helo hiermee wegkomt? Hij is gvd de X.O. van Galactica!
Hij negeert een Presidential Order! Dat is zo ongeveer hoogverraad. :o
Zijn positie is toch onwerkbaar geworden?

En Athena... blies ze nou die baseship op? Betekent dus dat ze niet betrouwbaar is = uniform afpakken!
Het is alsof ze daar niet doorhebben dat ze met het opblazen van die baseship enorm veel intel en R&D mogelijkheden verliezen. En ze zullen nooit weten wat die beacon nou voor functie had.

In zo'n situatie zou ik graag willen dat Cain er nog was... die had ze allebei het airlock uitgegooid...
Nu snap ik wat Starbuck bedoelde toen ze zei dat de rag tag fleet veiliger zou zijn met Cain erbij...
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Athena niet geinfecteerd is nog redelijk goed uitgelegd vind ik. Ik vind raar dat ze het beacon niet op zijn minst meegesleept hebben om het te onderzoeken (desnoods buiten Galactica laten zweven totdat men wist dat de ziekte niet gevaarlijk was).

Ook had ik van Adama meer verzet verwacht. Roslin heeft geen moeite met extreme dingen, dat was al bekend (verkiezingen manipuleren omdat het beter voor de mensheid is), dus van haar vond ik het genocide order niet verrassend. Maar Adama heeft wat meer integriteit wat zulk soort zaken aangaat (hij accepteerde de gemanipuleerde verkiezingen niet ook al wist hij dat Baltar up to no good was). Hij laat de beslissing dan wel aan Roslin over maar ik had meer verzet of argumenten tegen genocide verwacht van hem.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

kijk daarom houd ik het dus bij 'er had meer in kunnen zitten', jullie leggen dat allemaal veel beter uit dan ik kan terwijl jullie precies zeggen wat ik bedoelde :)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Nog wat; ten eerste vond ik het maar vreemd dat van elk vd 5 modellen die we kennen er één nog in leven was. Ten tweede, waarom alle 5 doodschieten? Eén is genoeg, twee of drie voor de zekerheid. Dan heb je er nog twee om verder te ondervragen. En ik had ze sowieso allemaal apart opgesloten.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Vis schreef:Nog wat; ten eerste vond ik het maar vreemd dat van elk vd 5 modellen die we kennen er één nog in leven was. Ten tweede, waarom alle 5 doodschieten? Eén is genoeg, twee of drie voor de zekerheid. Dan heb je er nog twee om verder te ondervragen. En ik had ze sowieso allemaal apart opgesloten.
Om maar niet te beginnen over het feit dat ze opgesloten zaten zonder dat er iemand toezicht hield of enige vorm van camerabewaking. ;)
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

De pest is ook dat je met zo'n slappe aflevering ook weer na gaat denken over andere losse eindjes. De Prophecy die zegt dat een dying leader de weg naar aarde zal wijzen. Roslin is gezond. Baltar was de andere optie en zolang hij gemarteld en tevens gefrakt word zal zijn dood ook nog wel even op zich laten wachten. Of sloeg die Prophecy alleen op het brengen van de Arrow of Apollo naar de Tomb of Athena? Ligt de Lion's Head Nebula dichterbij de aarde dan de Orion Nebula?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Het stoort me nogsteeds dat Kara ineens weer aan 't vliegen was :(

Grmbl, ze hebben echt veel goed te maken na deze aflevering :{
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Vis schreef:Het stoort me nogsteeds dat Kara ineens weer aan 't vliegen was :(

Grmbl, ze hebben echt veel goed te maken na deze aflevering :{
? wat een geblaaskaak..?
ik zat me giga te irriteren aan Helo, ik wilde hem zijn strot dicht knijpen
oftewel: goede aflevering
Plaats reactie