(3.09) Unfinished Business

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

(3.09) Unfinished Business

Bericht door Section31 »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Unfinished Business
Episode Number: 309
Original US Airdate: 01-12-2006

Adama stages a boxing tournament on the Galactica to help the crew relax. The competitive atmosphere sets off a brutal match between Kara and Lee. Flashbacks from New Caprica reveal the origin and nature of their dispute.



AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding



Afbeelding
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Ik vond hem geweldig :) Ben heel nieuwsgierig hoe het nou verder gaat. Er is weer een hoop unfinished business ontstaan.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Unfinished Business behandelde zoals de titel aflevering aangaf, zaken die nog diep in vele personages lagen. Het was dan ook goed en erg cool om te zien hoe ze in de boksring hun frustaties uitsloegen. Vooral van Adama had ik niet verwacht dat hij in de boksring ging om de chief uit te dagen en vervolgens ten onder ging voor zijn eigen manschappen. Maar de speech die hij gaf, over dat hij de bemanning had laten gaan op New Caprica was ontroerend. En dan komen we aan bij Lee en Kara. Ze sloegen op elkaar in :*) Elkaar hatend, maar ook dat ze van elkaar houden, waarin ze uiteindelijk in elkaars armen belanden na een stevige gevecht en toegeven aan elkaars gevoelens. Toch vind ik Kara nog steeds een bitch, vooral nu we weten waarom Lee haar haatte. De muziek was weer supermooi in deze aflevering :9~
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Ik vond 't ook een goede aflevering. :)
Eindelijk zijn er wat vragen beantwoord en de Adama en Roslin scenes op New Caprica waren mooi! Alleen die snor... O-)

Een goed aggressief potje boksen om de frustraties af te schudden, dat zou je in TNG nooit hebben gezien. :o
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Trekscaper schreef:De muziek was weer supermooi in deze aflevering :9~
zeker :yes: go zo door Bear :good:

verder idd een hele mooie ep, ben wel benieuwd hoe het nu verder gaat, vooral tussen lee en duala. het huwelijk van kara en sam is iig wel voorbij... oh en cottle was weer erg tof deze ep :P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Adama & Roslin :yes:
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

The Silencer schreef:Adama & Roslin :yes:
Getting high :*)

Wat waren ze nou precies aan het roken?
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Trekscaper schreef:Toch vind ik Kara nog steeds een bitch, vooral nu we weten waarom Lee haar haatte.
Maar wat een leuke en complexe bitch :love2: Met alle info die we hebben over haar karakter gedurende de serie snap ik dat ze zo'n idiote stap maakt. Toen het tussen Lee en Kara begon op te bloeien ontmoette ze Anders. Een liefdesrelatie met Lee is lastig. Ze zijn al zolang vrienden, Bill Adama zei al eens Kara is family. Haar grote liefde was zijn broer. Zij was verantwoordelijk voor zijn dood. Hierdoor heeft ze moeite met intimiteit en helemaal met zijn broer. Het kijkje wat we in haar leven hebben gehad toen we haar appartement bezochten bij haar terugkeer op Caprica was ook al niet rooskleurig. Ze is een mens van uitersten, frak or fight. Op het moment dat zij en Lee gefrakked hebben op New Caprica laat zij emoties toe die tot dan toe ver verborgen zaten. Lee is ook veel te heftig met zijn liefdesverklaring. Zij kan dat niet aan, dat moet ze kapot maken, niet voelen. Anders is een soort van Lee kloon, zonder alle eerder genoemde complicaties.
Ik ben gek op Starbuck

BTW wat ik vreemd vond in deze aflevering is de matte reactie van Bill op Lee als hij vertelt over het huwelijk van Kara en Sam. Je ziet Lee helemaal uit elkaar vallen en naar adem snakken. Ook op zijn vraag of het gaat reageert Lee helemaal niet. Was zeker nog high van de nacht daarvoor.

Door deze aflevering is meteen ook duidelijk waarom Lee zoveel overgewicht had :P
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

Trekscaper schreef:
The Silencer schreef:Adama & Roslin :yes:
Getting high :*)

Wat waren ze nou precies aan het roken?
Niet al te hard anders komt die stoner hier weer :{
Gebruikersavatar
Romulanoperative
Commander
Commander
Berichten: 1309
Lid geworden op: 11 okt 2002, 22:17
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Romulanoperative »

Miriam schreef:
Trekscaper schreef:
The Silencer schreef:Adama & Roslin :yes:
Getting high :*)

Wat waren ze nou precies aan het roken?
Niet al te hard anders komt die stoner hier weer :{
Ok, ik ben er, ja, ik heb het ook gemerkt, ik denk hetzelfde wat colonel tigh rookte tijdens de bezetting, en ik kan je van 1 ding verzekeren, shaggies gaan niet zomaar uit zichzelf uit.... :*)
Adama en roslin rookten waarschijnlijk een blunt, een sigaar met extra inhoud.

Wel leuk dat ze in BSG smoken, geeft een nieuw iets aan de serie, beetje stoner film achtigs iets. :lachhuil:

Smoke On!

Voor de rest was het duidelijk een low budget aflevering (moet ook wel na al die actie), allerlei boze blikken enzo, het was voor het eerst dat ik keek wanneer de ep eigenlijk voorbij zou zijn.
Miriam
Admiral
Admiral
Berichten: 14285
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:12

Bericht door Miriam »

:eek: ik had je no zo gewaarschuwd. TS
stoners ook ]:(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

wat vonden jullie eigenlijk van Tigh's nieuwe ooglapje?
van mij krijgt ie two thumbs up :thumbs:
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:wat vonden jullie eigenlijk van Tigh's nieuwe ooglapje?
van mij krijgt ie two thumbs up :thumbs:
Wie had ie de vorige keer toch ook al? Een echte bikkel spijkert zo'n ooglapje aan zijn schedel vast :*)
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

mooie aflevering!
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

The Silencer schreef:
Raynor's Revenge schreef:wat vonden jullie eigenlijk van Tigh's nieuwe ooglapje?
van mij krijgt ie two thumbs up :thumbs:
Wie had ie de vorige keer toch ook al? Een echte bikkel spijkert zo'n ooglapje aan zijn schedel vast :*)
neej, in Hero zat ie nog met die watjes op zn oog :)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Helemaal op het einde had hij toch dat lapje?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

*kijkt* verrek ja, de laatste twee minuten... was me helemaal niet opgevallen :)
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Bericht door Ace of Spades »

Raynor's Revenge schreef:*kijkt* verrek ja, de laatste twee minuten... was me helemaal niet opgevallen :)
Shame on you :+ .
Het was een mooie ep :) . Adama geowned door de chief :') .
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

gelukkig wel, was ff bang dat ze die ouwe nog zouden laten winnen ook :X
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Raynor's Revenge schreef:gelukkig wel, was ff bang dat ze die ouwe nog zouden laten winnen ook :X
Het was wel mooi hoe Adama de Chief meteen even tegen de vlakte aansloeg 8-) En liever bier drinken terwijl er een kapotte Viper is :nothanks: Dat is zo interbellum.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Top aflevering :)
ik had er zo mijn bedenkingen bij, dat het effe wat leuk boxen zou zijn zodat ze dat ook een keer gedaan hebben zoals bijvoorbeeld in Charmed met het worstelen, maar dit was echt goed :)

en erg leuk om Roslin met Adama te zien als de verhouding van admiraal/president er niet was.

en Helo die Apollo verlsaat :pray2:

mooi dat Dualla straks zonder zit :) had ze Billy maar niet moeten laten vallen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

heb inmiddels de extended versie kunnen bekijken :) erg tof allemaal, heleboel scenes zijn uitgebreid en er zijn ook volledig nieuwe scenes (vooral die met Tigh en Starbuck is erg gaaf :') )
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Raynor's Revenge schreef:heb inmiddels de extended versie kunnen bekijken :) erg tof allemaal, heleboel scenes zijn uitgebreid en er zijn ook volledig nieuwe scenes (vooral die met Tigh en Starbuck is erg gaaf :') )
Ja, Tigh helemaal in de deuk van het lachen :*) Vond de extended version ook leuk om te zien. De muziek in sommige scenes zijn anders dan de versie die is uitgezonden.
Plaats reactie