(3.11) The Eye of Jupiter (1)

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(3.11) The Eye of Jupiter (1)

Bericht door Vis »

Battlestar Galactica
Afbeelding

The Eye of Jupiter (1)
Episode Number: 311
Original US Airdate: 15-12-2006

Tyrol discovers the Temple of Five on the algae planet. The temple may hold the Eye of Jupiter, which is believed to show the way to Earth. The Cylons take a keen interest in the discovery.

Athena learns that her baby, Hera, may still be alive. Lee relies on Anders to help build civilian support for the protection of the Eye. His relationship with Kara complicates matters.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Raynor's Revenge schreef::cheer: The Eye of Jupiter :cheer:


ik had maar 1 probleem met deze aflevering: het feit dat ze die god nu jupiter noemen, terwijl ie getrouwd zou zijn met hera (waarom dan niet juno? :S ) en dat ze in S2 al naar 'm verwezen als zeus...

verder echt geweldig :thumbs:
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Dit was het soort aflevering waar ik op zat te wachten. :)
Eindelijk komt iedereen elkaar weer tegen, met een heerlijk scene tot gevolg tussen de twee rivalen.
Met een geweldige Brother Cavil trouwens. Hij lijkt de enige te zijn die zich er niet al te druk om lijkt me maken (als we aarde nu niet vinden, dan wel over 5000 jaar, we zijn toch machines).
Mooi ook hoe hij aanbood to 'sweeten the pot'. :*)

Ik vraag me ook af of er nou een breukje is ontstaan in de Adama, Roslin verhouding. Adama was duidelijk érg pissed daarover.

De nukes zagen er ook erg tof uit, peggy heeft galactica duidelijk voorzien van een nieuw nuke-arsenaal.

Helaas weer wachten tot 21 januari... ;-(
Wat is dat archifect nou precies? Is Baltar 'the chosen one'? Bluft Adama? En welke rol gaat die supernova nog spelen?

Oh en:

Afbeelding

Afbeelding

;)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Wat voor mij trouwens ook nog niet helemaal duidelijk is, is de overeenkomst tussen de Goden van de Colonials en de God van de Cylons. Het lijk me op dit punt wel veilig om te zeggen dat er een belangrijke connectie is, maar welke???
Is de God van de Cylons een vergeten God? Een verstoten God?

Is er een overeenkomst tussen de 'Temple of Five' en de 5 laatste Cylon models die D'anna zo koorstachtig zoekt?
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Net zoals hierboven beschreven vond ik dit ook een hele goede aflevering. Het ging allemaal zo snel voorbij, voordat ik het wist waren de 42 min weer voorbij en verlangde je naar het vervolg.

Arme Baltar, de cylons willen hem uitleveren aan de mensen, maar de mensen willen Baltar zo snel mogelijk uit de airlock hebben :*)

En ben benieuwd of ze de cylon raiders gaan neerschieten of laten landen. Natuurlijk schiet Adama de nukes niet op de planeet af, maar hij zal wel de Cylon raiders willen tegenhouden. Nouja, vervolg is dus 21 januari..
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Section31 schreef:Wat voor mij trouwens ook nog niet helemaal duidelijk is, is de overeenkomst tussen de Goden van de Colonials en de God van de Cylons. Het lijk me op dit punt wel veilig om te zeggen dat er een belangrijke connectie is, maar welke???
Is de God van de Cylons een vergeten God? Een verstoten God?
volgens mij stond roslin op het punt hier een onthulling over te doen met haar citaat uit de pythia-rollen toen adama haar bruut afbrak ;)
goed gezien trouwens van dat schilderij :biggrin: mijn vermoeden is overigens dat de komende supernova op de een of andere manier in combinatie met de tempel het oog is...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

vette ep 8-)

ja ik denk het ook, er zal wel iets gebeuren, bijvoorbeeld dat de supernova of de tempel net voordat de supernova een energiestraal ergens heen schiet en dat dat de richting van de aarde is.

Iets in die richting lijkt mij waarschijnlijk iig.

dat van dat schilderij was ik vergeten het lijkt er idd erg op, het zou wel heel toevallig zijn als er geen connectie is, leoben heeft het vaak over starbuck gehad dus misschien heeft dat er mee te maken.

Vind het leuk voor Baltar :) dat ie bij geen van de 2 kanten echt terecht kan, mooi voor em. Eigen schuld vanaf het begin.

Nog 8 dagen wachten :-( :-(
Plaats reactie