(3.20) Crossroads, Part 2

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

De opbouw had zeker beter gekund en de cliffhanger zelf is pas goed als er ook een goed vervolg op komt. Dat is wat de cliffhanger in seizoen 1 zo goed maakte en die uit seizoen 2 minder.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

nouja, deze cliffhanger heeft wel zo'n enorm open vervolg...t kan niet mis
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

koent schreef:maar het is dus beter geweest...bewijzend dat deze ook weer niet superbriljant is
helemaal fout, t feit dat wat hiervoor zat misschien minder was zegt niks over deze ep zelf ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:
koent schreef:maar het is dus beter geweest...bewijzend dat deze ook weer niet superbriljant is
helemaal fout, t feit dat wat hiervoor zat misschien minder was zegt niks over deze ep zelf ;)
Maar deze ep alleen is ook nog geen bewijs dat het goed is. Pas als het vervolg goed is was deze ep dat ook ;) Das 't nadeel van cliffhangers. En het feit dat het einde zo open is is zeker geen garantie voor een goed vervolg hoor ;) maar hopelijk wordt het vervolg netzo goed als het einde van deze ep.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:
Raynor's Revenge schreef:
koent schreef:maar het is dus beter geweest...bewijzend dat deze ook weer niet superbriljant is
helemaal fout, t feit dat wat hiervoor zat misschien minder was zegt niks over deze ep zelf ;)
Maar deze ep alleen is ook nog geen bewijs dat het goed is. Pas als het vervolg goed is was deze ep dat ook ;)
maar daar heb ik verder dan ook (nog) niks over gezegd :P
Das 't nadeel van cliffhangers. En het feit dat het einde zo open is is zeker geen garantie voor een goed vervolg hoor ;)
helaas kan ik je daar enkel gelijk in geven, gezien het door zijn openheid ook de mogelijkheid tot een bagger voortzetting open laat...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Ik vond 'm niet erg sterk voor een cliffhanger (shoot me :))

Niks tegen op de aflevering zelf, maar na een matig seizoen 3 werd het ook wel eens tijd dat er wat meer niveau in kwam. Verloop van Baltar's rechtzaak was erg goed, alleen de rest kwam véél te laat. Cliffhangers horen imho middenin de actie te stoppen. Geen voorafje geven en dan een jaar later het vervolg laten zien. Ze hadden beter de Baltar afleveringen hiervoor kunnen laten zien, en heel de aflevering in het teken laten staan van wat er nu gaat gebeuren, niet de dreiging pas de laatste 5 minuten laten opbouwen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:Ik vond 'm niet erg sterk voor een cliffhanger (shoot me :))
*poef!*
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

Vis schreef:Ik vond 'm niet erg sterk voor een cliffhanger (shoot me :))

Niks tegen op de aflevering zelf, maar na een matig seizoen 3 werd het ook wel eens tijd dat er wat meer niveau in kwam. Verloop van Baltar's rechtzaak was erg goed, alleen de rest kwam véél te laat. Cliffhangers horen imho middenin de actie te stoppen. Geen voorafje geven en dan een jaar later het vervolg laten zien. Ze hadden beter de Baltar afleveringen hiervoor kunnen laten zien, en heel de aflevering in het teken laten staan van wat er nu gaat gebeuren, niet de dreiging pas de laatste 5 minuten laten opbouwen.
Is dat niet juist de bedoeling als ze het in de laatste minuten zo sterk opbouwen dan wil je gewoon het vervolg zien en dan weten zij zo ongeveer zeker dat je het volgende jaar weer kijkt :{
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Bericht door Galenfuinion »

Seizoen 3 was na aflevering 10 gewoon matig. Maar ze brachten de laatste 10 minuten wel erg sterk, dus het was gewoon vet! 8-)

Heel simpel, ik heb genoten dus kom maar op met het volgende seizoen!
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

.:Admiral-Janeway:. schreef:Is dat niet juist de bedoeling als ze het in de laatste minuten zo sterk opbouwen dan wil je gewoon het vervolg zien en dan weten zij zo ongeveer zeker dat je het volgende jaar weer kijkt :{
Bij mij lukte dat in ieder geval niet. Ze bouwden wat spanning op rondom de nieuwe Cylons, en dat was 't. Wat er ook komen gaat, daar zaten we niet middenin, en is weer een heel nieuw verhaal. Ik heb dus zeker niet 't gevoel dat ik niet kan wachten tot S4 :)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Aangezien RDM antwoorden op het officiele scifi forum geeft over Tigh die een cylon is e.d. kan je er van uit gaan dat ze het niet alleen denken maar ook zijn.

De keuzes vind ik in ieder geval erg tegenvallen maar wie weet als we wat meer achtergrond hierover hebben. Als Tigh er 1 kan zijn qua leeftijd had ik liever de admiraal gehad.
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

martine schreef:Aangezien RDM antwoorden op het officiele scifi forum geeft over Tigh die een cylon is e.d. kan je er van uit gaan dat ze het niet alleen denken maar ook zijn.

De keuzes vind ik in ieder geval erg tegenvallen maar wie weet als we wat meer achtergrond hierover hebben. Als Tigh er 1 kan zijn qua leeftijd had ik liever de admiraal gehad.
Zou zwaar onwaarschijnlijk zijn dan hadden ze gewoon simpel eerder kunnen activeren zodat de Admiraal een bevel zou geven dat ze naar een plek vol Cylons gaan. Tigh heeft daar niet genoeg macht voor.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

het lijkt me erg twijfelachtig dat deze 4 'geactiveerd' kunnen worden zoals boomer in S1, eerlijk gezegd...
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Gaven de bekende Cylons niet aan dat naast hun alleen de final 5 nog onbekend waren? In dat opzicht ook wel raar om 4 nieuwe modellen te introduceren. Tenzij ze allemaal Cylons zijn, maargoed... :)

En Tigh moet dan ergens in de afgelopen zoveel jaar zijn vervangen door een Cylon, eerder waren er nog geen human-like Cylons. Maar hoe hebben ze al z'n herinneringen in stand gehouden? Overzetten tussen Cylons is heel wat anders dan van een mens naar een Cylon. En ze hebben hem niet een nep-geheugen kunnen geven, dan was hij allang door de mand gevallen door zolang te leven met bekenden en vrienden van vroeger, o.a. Adama.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Komt nog bij dat hij zoveel kans gehad heeft te kloten in eerdere omstandigheden dat het niet logisch zou zijn als hij nu een cylon is. Ik hoop dat ze daar dus wel een goede verklaring voor hebben. Enige wat ik als een reeele optie zie is dat hij ergens op New Caprica vervangen is. Als dat voor alle laatste vijf geldt zou die hele landing daar trouwens toch nog nut hebben...dus ik ben wel voor dat scenario.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Al verklaart dat niet echt waarom de Cylons op NC eigenlijk de hele planeet wilden bombarderen omdat ze de mensen zat waren, en ze gingen er verder niet vanuit dat ze ooit gered zouden worden door Adama.

Verklaart wel erg goed waarom het deze mensen zijn. Tigh en Anders waren erg belangrijk voor de Resistance, de Chief zat met z'n union, en die vrouw stond dicht bij de president. Belangrijke posities. Zodra ze de Cylons teveel last zouden bezorgen konden ze ze activeren, of als ze iets met de president wilden.

Neemt niet weg dat ze behoorlijk arrogant zijn, en zoiets eigenlijk niet nodig was omdat ze iedereen op elk moment wel konden vermoorden. En verklaart ook niet waarom ze -nu- pas geactiveerd worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Dat weet ik allemaal. Sinds ik deze eps gezien heb ben ik zoekende naar een verklaring die goed binnen de serie past (en aan het hopen dat Moore er nu wel vooraf goed over nagedacht heeft, valt me echt enorm van hem tegen dat hij niet langer dan zo'n anderhalf seizoen vooruit gedacht heeft). Het bombarderen van New Caprica kan in dit scenario trouwes verklaard worden door het feit dat ze de cylons om de een of andere reden niet geactiveerd kregen. Maargoed, ik weet dat het ver gezocht is. Ik vrees echter dat bijna iedere verklaring dat gaat zijn, zeker als het om Tigh gaat.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ehm wie zegt dat de 5 bij de rest horen en door hen zijn 'geactiveerd'?

Lijkt me eerder een aparte groep met een andere agenda die misschien wel de 7 bespelen om wat voor reden dan ook.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ik denk niet dat ze vervangen zijn
ze zijn geaciveerd dacht ik omdat ze nu dicht bij aarde zijn als ik me niet vergis, die dinges nebula, toen ze daar aankwamen werden ze allemaal geactiveerd, dus dat zal wel van enig belang zijn.

een verklaring ervoor heb ik ook niet, we zullen moeten wachten tot eind seizoen 4 ben ik bang.

de vervangingstheroie is echter wel goed bedacht op nieuw caprica, maar daar hoefden de andere cylons niets van te weten, misschien zijn ze wel vervangen zonder dat iemand het wist.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Vis schreef:Ik vond 'm niet erg sterk voor een cliffhanger (shoot me :) )
Ik ben het met je eens. Ik vond de cliffhangers in de vorige seizoenen veel beter. Seizoen 1 dat was echt frustrerend. Seizoen 2 toen heb ik de rest van de avond die schepen horen overkomen. Maar nu, de terugkeer van mijn geliefde Starbuck, en het was zo ongeloofwaardig. Lee lijkt de enige die haar ziet maar hij heeft ook haar schip kapot zien gaan. Straks word het afgedaan als een hersenspinsel en vliegt Lee zich ook kapot in 1 of ander ' zwart gat'.
De rechtzaak en de nasleep vond ik geweldig en dan Baltar die aan het eind toch weer word opgevangen door een stel dames(volgelingen) De verhaallijn van Roslin die dezelfde visioenen heeft als Six vond ik erg intrigerend en dat is het enige dat dat sterke verlangen geeft van ik wil meer en ik kan niet wachten.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

het is dan toch ook weer een cliffhanger om erachter te komen of starbuck nu een hersenspinsel is van lee? :)
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

koent schreef:het is dan toch ook weer een cliffhanger om erachter te komen of starbuck nu een hersenspinsel is van lee? :)
Tsja dat zou wel superflauw zijn wat mij betreft.
Ik heb je iig wel een keer aan het lachen gekregen want ik zie meestal van die chagerijnige of boze smilies naast je replies ;)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

nou, er is ook wel veel om je over te beklagen...*vind ik*.
maar d'r is wel af en toe een lichtpuntje :*)
sonix666
Ensign
Ensign
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 jun 2002, 20:16

Bericht door sonix666 »

Ik heb hem net gekeken. Was toch wel weer een erg gave cliffhanger. Maar niet vergeten, de 4 personen DENKEN Cylons te zijn. Er is nergens in de hele aflevering ook daadwerkelijk bekend gemaakt dat ze dat ook zijn. Wie weet is er wel een nog diepere verklaring. :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ow vet, dan zijn het misschien de "cylon-hunters".
4 mensen
een heleboel cylons
1 battlestar
iedereen is geflipt
en ze hebben een taak...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

sonix666 schreef:Ik heb hem net gekeken. Was toch wel weer een erg gave cliffhanger. Maar niet vergeten, de 4 personen DENKEN Cylons te zijn. Er is nergens in de hele aflevering ook daadwerkelijk bekend gemaakt dat ze dat ook zijn. Wie weet is er wel een nog diepere verklaring. :)
In ieder geval niet vóóraf, misschien verzint Moore er achteraf nog eentje...
Gebruikersavatar
.:Admiral-Janeway:.
Captain
Captain
Berichten: 2544
Lid geworden op: 08 aug 2005, 22:02
Locatie: Enschede

Bericht door .:Admiral-Janeway:. »

koent schreef:ow vet, dan zijn het misschien de "cylon-hunters".
4 mensen
een heleboel cylons
1 battlestar
iedereen is geflipt
en ze hebben een taak...
Kun je ook nog met een goed opgebouwde mening komen? Of kun je alleen maar wat raak typen zonder echt te weten wat je bedoelt?
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

dat weten wat je bedoelt slaat zowiezo nergens op, en hier heb je de mening:
in hoeveel interviews is dit al niet naar boven gekomen en wat was het antwoord?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

I happened to catch Ron Moore in the hallway at Universal and, in a brief conversation, got everything I needed to know. I learned that the idea was not that Bob Dylan necessarily exists in the characters' universe, but that an artist on one of the colonies may have recorded a song with the exact same melody and lyrics. Perhaps this unknown performer and Dylan pulled inspiration from a common, ethereal source. Therefore, I was told to make no musical references to any "Earthly" versions, Hendrix, Dylan or any others. The arrangement needed to sound like a pop song that belonged in the Galactica universe, not our own.
TARAraboemdijee
Lieutenant Junior Grade
Lieutenant Junior Grade
Berichten: 277
Lid geworden op: 17 okt 2003, 01:49
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door TARAraboemdijee »

Wat ik niet snap is dat Chief Galen Tyrol ergens in volgens mij seizoen 1 werd aangetoond als niet zijnde een cylon.

Grappig is wel dat hij er twijfels over had vlak voor het einde van seizoen 2 met zijn nachtmerries en broeder Cavil heel resoluut zei dat hij er geeneen was. Maar Cavil had natuurlijk geen weet van de Final Five.

Ook grappig dat Baltar in de Temple of Five staat, wil weten wie de Final Five zijn, en dat dan juist de Chief hem groet en neermept. :)
Plaats reactie