(4.01) He That Believeth in Me

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

(4.01) He That Believeth in Me

Bericht door uss defiant »

Battlestar Galactica
Afbeelding

He That Believeth in Me
Episode Number: 401
Original US Airdate: 04-04-2008

The crew members of the Galactica are shocked by the return of Starbuck. During the Cylon attack, Sam Anders has a strange confrontation with a Cylon Raider.



Afbeelding

_________________________________

Nog een paar dagen wachten. :dance:
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

leuke ep :D

damn zit met veel vragen in me kop :P
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

:bigeek: Mooi begin van het seizoen. Eerste paar minuten hebben wat gekost, maar het resultaat mag er wezen.
Wat betreft het verhaal is het vooral weer vragen en weinig antwoorden inderdaad. Gaius in de Jezus pose was ook mooi. Het zou wat zijn als ze aankomen op aarde en hij ook echt Jezus blijkt te zijn.
Nu weer 2 weken wachten voor mij. (maar dan wel meteen 2)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

De openingsscene had een aantal zeer gelikte shots. :9 En Raptors met rocketpods. :Y

En eindelijk is BSG direct in HD te bemachtigen. :Y)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Doet Cally eigenlijk nog mee in S4?

Mooie ep trouwens, ik was bijna vergeten dat het weer begint. Alleen Baltar nog steeds niet deaud ;(
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Lijkt me wel dat ze meedoet. Gewoon geen tijd om haar ook nog in de ep te stoppen gok ik.

En Baltar moet niet dood. ;-( (hoewel er volgens de makers wel iemand dood gaat in ep 3, maar das hopelijk niet Baltar)
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

Ik weet wie er doodgaat in ep.3 omdat ik toevallig een spoiler gelezen heb daarover. Persoonlijk doet het me niet zoveel, maar er zullen ongetwijfeld anderen zijn die het verschrikkelijk zullen vinden..

Anyway, wat deze aflevering betreft; de CGI was erg goed, maar toch had ik af en toe het gevoel alsof het 'minder' goed was dan voorgaande seizoenen (in ieder geval tot het eerste helft van het derde seizoen toen ik dat gevoel voor het eerst kreeg)..

Toen Tigh die nachtmerrie had sprong ik zowat uit m'n stoel.. Bloody hell! Ik schrok me echt een breuk (zou trouwens wel een geweldige manier zijn om het seizoen mee te beginnen). Over het algemeen vond ik het een goede aflevering en ik kan bijna niet wachten op de volgende! Nu maar hopen dat ze het seizoen dit jaar afronden en ons niet een jaar laten wachten tot de conclusie..
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

jarnozwanink schreef:Anyway, wat deze aflevering betreft; de CGI was erg goed, maar toch had ik af en toe het gevoel alsof het 'minder' goed was dan voorgaande seizoenen (in ieder geval tot het eerste helft van het derde seizoen toen ik dat gevoel voor het eerst kreeg)..
Maar wat maakt het dan minder? Een klacht die je veel hoorde in seizoen 3 was dat het teveel stand-alone verhalen waren (iets waar ik het niet mee eens ben, maar ik vind seizoen 3 dan ook niet minder goed) maar dat kan van deze ep toch zeker niet gezegd worden.
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

De aflevering op zich (qua verhaal) vond ik juist heel erg goed, dus daar zul je me zeker niet over horen.. Op sommige momenten zag de CGI er juist weer erg goed uit, terwijl het op andere momenten blurry en lelijk was..

Als je de specifieken wilt weten: vergelijk de explosies en de belichtingseffecten uit deze aflevering met die in Resurrection Ship II en je kunt een flink verschil zien; eerst waren de explosies 'voller', kleurrijker en leken daadwerkelijk op explosies. In deze aflevering (net als in Razor) leken de explosies meer op geelgekleurde, lege wolkjes.. Voor een vergelijking tussen de explosies kun je ook naar die aflevering kijken waarin de heavy raider voor het eerst voorkomt en de vipers door de flak vliegen..

Ook als je de botsing tussen de Cylon raider en de Pixys vergelijkt met de botsing tussen een raider en een raptor in Kobol's Last Gleaming is er een duidelijk verschil wat betreft de kwaliteit van de belichting, de explosie en de camerabewegingen na de klap..

Dit is mijn favoriete BSG fanvid: BSG - Total War. Er zitten alleen clips uit seizoen 1 en 2 in en je kunt vrij duidelijk de verschillen zien met de effecten die de serie heeft sinds het tweede deel van seizoen 3..

Het is trouwens ook bekend dat de serie eerst gemaakt werd met behulp van Zoic Studios (ook verantwoordelijk voor de CGI in Firefly en Serenity), terwijl ze ergens in het derde seizoen overgeschakeld zijn op hun 'in-house' CGI mensen, die eerder alleen de kortere, kleine shots voor hun rekening namen..

Maar goed, nu lijkt het net of ik de serie gigantisch aan het afkraken ben, terwijl ik het juist geweldig vind.. Misschien heeft het iets met die waardering te maken dat ik zo kritisch ben..
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Aah, je bedoelde alleen de special effects. Tja, ik vond het persoonlijk nergens minder goed, maar misschien ben ik iets minder kritisch daarop.

Overigens ook erg mooi: Baltar in zijn grootste Jezus gelijkenis tot nu toe :*) :

Edit: Hmm, plaatje is nu zwart bij mij, net deed ie het gewoon. Nouja, 16 minuten en 11 seconden, dat is het juiste moment.

edit 2: zie post hieronder van jarnozwanink.
Laatst gewijzigd door uss defiant op 05 apr 2008, 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jarnozwanink
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 okt 2007, 15:26
Locatie: Amsterdam

Bericht door jarnozwanink »

Ik neem aan dat de afbeelding er eentje van Baltar in zijn 'bidpose' was?

Ik moet toegeven dat ik daar flink om gelachen heb.. De hele Baltar verhaallijn was trouwens vrij grappig en tegelijkertijd ook best wel creepy: ik kreeg er echt zo'n Charles Manson vibe bij..

Ik hoop alleen wel dat ze in de toekomstige afleveringen even uitleggen waarom Baltar opeens deze messias-status gekregen heeft.. Dat vond ik eerlijk gezegd een beetje onduidelijk..

EDIT:
Here you go:
Afbeelding

Als je probeerde een screencap te maken vanuit Windows Media Player, USS Defiant; er is een trucje om dat voor elkaar te krijgen (zoals je kunt zien).. Normaal gesproken werkt het niet namelijk..
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Die messiasstatus is nog wat vaag idd, maar zoals hij zelf al zei: king of the fools. Heeft waarschijnlijk te maken met het boek dat ie uit zijn cel gesmokkeld had. Uit o.a. de ep Dirty Hands bleek dat veel mensen het daar wel met hem eens zijn.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Als ik het mij goed herinner(en sorry als dit niet zo is) had Baltar die die messias status al aan het einde van het vorige seizoen. Alleen is het nu een beetje uitvergroot.

Voor de rest goeie ep maar galactica wordt afgevoerd wegens te duur terwijl ik niet vindt dat ze al die super special effects echt nodig hebben(denk maar aan een sg-1 die het met beperktere midddelen even goed doen).
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Was vorig seizoen idd ook al, maar toen was het ook niet uitgelegd he. ;)

BSG eindigt niet alleen vanwege de kosten hoor, maar dat weegt wel mee. Persoonlijk denk ik dat het goed is dat ze het dit seizoen afronden en dan is het toch mooi dat ze die kosten mogen maken om het er ook nog goed uit te kunnen laten zien.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Je hebt inderdaad gelijk dat ze met dit als laatste seizoen er goed aan doen.

Misschien dat ze dan dit seizoen niet veel fillers gaan durven neerpoten, wat ik persoonlijk wel jammer vind want ik ben een fan van fillers:).
Was vorig seizoen idd ook al, maar toen was het ook niet uitgelegd he.
Je hebt hierin gelijk maar als ze het verder zouden uitdiepen denk ik dat er een gevaarlijk moeras dreigt waarin vast geraken in theologische kwesties een van de grote gevaren wordt.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

erg gave seizoensopener :) ik ben het niet noodzakelijk eens met de onthulling van de 4 aan t eind van S3, maar de manier waarop ze er nu mee omgaan spreekt mij tot nog toe erg aan :yes:

wat die explosies van de pixys en die raptor/raider bij Kobol betreft: dat was één kortere actiescene met verder weinig noemenswaardigs erin als ik t me goed herrinner, dus dan kan je al je geld daar in pompen. in dit geval was er veel meer dat ze wilden laten zien (deden ze IMO overigens ook best netjes), plus de scene was een stuk langer, dus dan heb je minder cash per explosie ter beschikking :)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Raynor's Revenge schreef:ik ben het niet noodzakelijk eens met de onthulling van de 4 aan t eind van S3
Je doelt dan vooral op Tigh neem ik aan? Daarvan verwacht ik namelijk zelf nog wel een uitleg aangezien die ook al meedeed in de eerste oorlog en al lang vrienden is met Adama. De andere 4 zijn redelijk jong en geloof ik allemaal wel.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

t is idd vooral Tigh waar ik mee zit jah. maargoed, gezien ze op caprica ook geprobeerd hebben Anders te mollen enzo konden de Cylons ze voor deze 'activering' duidelijk ook niet herkennen. wie weet, misschien komen ze nog met een semi-acceptabele uitleg :Y) in de tussentijd zie ik erg uit naar de volgende ep
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Maar ze hebben Anders niet gemold. Misschien omdat hij ze te slim af was, misschien omdat de Cylons toch de opdracht hadden om hem niet te doden. Maar Tigh is idd iets waar ik zelf ook mee zit. Zoals gezegd, de andere drie zijn redelijk jong, hetzelfde geldt voor Boomer en de andere zes die we gezien hebben.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

The Silencer schreef:Doet Cally eigenlijk nog mee in S4?
Secondary Character enzo hè...

Met de onthulling van de final five en de overige hoofdpersonages zal zij waarschijnlijk alleen als ondersteuning en beeldvulling dienen.

Fijn dat ik nu trouwens weet dat er iemand komt de overlijden in ep. 3 -O-
Dit is niet het spoilertopic!
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

jarnozwanink schreef:Ik weet wie er doodgaat in ep.3 omdat ik toevallig een spoiler gelezen heb daarover. Persoonlijk doet het me niet zoveel, maar er zullen ongetwijfeld anderen zijn die het verschrikkelijk zullen vinden..
Ik weet ook wie dood gaat, wel triest waarom, maar begrijpelijk
jarnozwanink schreef:
Toen Tigh die nachtmerrie had sprong ik zowat uit m'n stoel.. Bloody hell! Ik schrok me echt een breuk (zou trouwens wel een geweldige manier zijn om het seizoen mee te beginnen).
Ik dacht toen ook omg, wtf. Zeer krachtige scene.

Aflevering was zeer goed vooral de eerste 10min. Ben benieuwd wat de ontwikkeling met Baltar gaat worden nu hij die jongen als een god heeft genezen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Section31 schreef:
The Silencer schreef:Doet Cally eigenlijk nog mee in S4?
Secondary Character enzo hè...

Met de onthulling van de final five en de overige hoofdpersonages zal zij waarschijnlijk alleen als ondersteuning en beeldvulling dienen.

Fijn dat ik nu trouwens weet dat er iemand komt de overlijden in ep. 3 -O-
Dit is niet het spoilertopic!
nee dit is het topic over aflevering 4.01 waar dus al lang iemand dood is ;)
en het dus al geen spoiler meer is :)
en alles wat voor 4.01 dus besproken kan worden :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

hij zegt ep 3, niet S-3. dit gaat over een spoiler over 4x03, en dat dient hier idd dus ook niet verder besproken te worden :)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

oh maar goed dat ik het dan niet gelezen heb :D
want dat wil ik ook nog niet weten haha
mooi dat ik soms over dingen heen lees blijkbaar :D
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Bericht door Brunt »

Het begin van de aflevering vond ik erg goed. De scenes in de ruimte waren erg mooi. Vooral als je die kijkt in HD. Naar het einde toe werd de aflevering iets minder, maar bleef het nog wel goed. Hopelijk brengen ze er nu een beetje vaart in, want ik heb geen zin om straks weer een jaar te wachten op een volgende aflevering.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Niet dat de kijkcijfers nog meetellen, maargoed, hier voor de geinteresseerden:
Viewers Return For 'Battlestar Galactica' Premiere

Battlestar Galactica" is back over the 2 million viewer mark for SciFi Channel, and is getting some of its best ratings in two years in key demographics as the cable channel's signature show returned to Friday nights.
The Season 4 premiere earned a 1.6 household rating for the 10 p.m. slot, which translated into 2.1 million viewers, according to Nielsen Media Research and Multichannel News. All but 600,000 of those viewers were in the adults between the ages of 25 and 54 demographic, while all but 100,000 of those were between 18 and 49.

The numbers were the best live and same-day viewing numbers in the 18-to-49 demographic since the original airing of "Resurrection Ship, Part 2" in January 2006, and its best performance in the 25-to-54 demographic since the show's third season premiere in October 2006.

The numbers are at least a spike overall compared to the third season, which averaged about 1.9 million viewers during its second half. It has, however, matched the 2.1 million viewers that tuned into the first half of the season when it aired on Fridays, possibly indicating that it was good for SciFi Channel to move the show back to its Friday timeslot.
http://www.syfyportal.com/news424916.html
rexde500
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 103
Lid geworden op: 17 mei 2004, 21:31

Bericht door rexde500 »

Heeft iemand mischien een screenie van de raptors met rocketpods?
Gebruikersavatar
CmdrCrichton
Captain
Captain
Berichten: 2985
Lid geworden op: 16 jul 2003, 20:07

Bericht door CmdrCrichton »

Trekscaper schreef:Niet dat de kijkcijfers nog meetellen, maargoed, hier voor de geinteresseerden:
Viewers Return For 'Battlestar Galactica' Premiere

Battlestar Galactica" is back over the 2 million viewer mark for SciFi Channel, and is getting some of its best ratings in two years in key demographics as the cable channel's signature show returned to Friday nights.
The Season 4 premiere earned a 1.6 household rating for the 10 p.m. slot, which translated into 2.1 million viewers, according to Nielsen Media Research and Multichannel News. All but 600,000 of those viewers were in the adults between the ages of 25 and 54 demographic, while all but 100,000 of those were between 18 and 49.

The numbers were the best live and same-day viewing numbers in the 18-to-49 demographic since the original airing of "Resurrection Ship, Part 2" in January 2006, and its best performance in the 25-to-54 demographic since the show's third season premiere in October 2006.

The numbers are at least a spike overall compared to the third season, which averaged about 1.9 million viewers during its second half. It has, however, matched the 2.1 million viewers that tuned into the first half of the season when it aired on Fridays, possibly indicating that it was good for SciFi Channel to move the show back to its Friday timeslot.
http://www.syfyportal.com/news424916.html
Misschien gaat dit sci-fi's mening alleen nog maar meer bevestigen om het seizoen in twee stukken te hakken? :{
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Die beslissing was toch hoe dan ook al definitief?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

rexde500 schreef:Heeft iemand mischien een screenie van de raptors met rocketpods?
1, 2, 3, 4, 5 :yum:
Plaats reactie