(4.02) Six of One

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

daar zullen ze ook wel aan gedacht hebben neem ik aan
dat is denk ik ook de reden dat Geate mee gestuurd is met Kara om dit probleem op te lossen :)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

dat gedoe met de rode lijn had volgens mij meer te maken met het feit dat de grens van 'known space' ofzo was, maar da's wel erg lang geleden dus dat heb ik niet meer helemaal helder.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ja klopt binnen de rode lijnen heb je standaard jump coordinaten en kan je die gewoon invoeren omdat dat allemaal in de computer staat en al eens onderzocht is, zodra je buiten die lijn komt moet je elke positie waar je op terecht komen eerst calculeren om vervolgens te kijken waar je heen wilt.

maar daarom lijkt het me dat ze geate dus hebben meegestuurd die berekende het bijna altijd als ik me niets vergis, dus als ze afspreken hoe de galactica jumpt is hij degene die makkelijk kan bereken hoe ze het snelst weer bij de galactica komen lijkt mij.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Tactical_Cube schreef:ja klopt binnen de rode lijnen heb je standaard jump coordinaten en kan je die gewoon invoeren omdat dat allemaal in de computer staat en al eens onderzocht is, zodra je buiten die lijn komt moet je elke positie waar je op terecht komen eerst calculeren om vervolgens te kijken waar je heen wilt.

maar daarom lijkt het me dat ze geate dus hebben meegestuurd die berekende het bijna altijd als ik me niets vergis, dus als ze afspreken hoe de galactica jumpt is hij degene die makkelijk kan bereken hoe ze het snelst weer bij de galactica komen lijkt mij.
maar het zal toch tactisch zeer onverantwoord zijn om alle coordinaten die galactica gaat afjumpen van tevoren af te spreken? de mensen weten toch dat ze nog niet alle modellen kennen, en mocht er iets verkeerd gaan, en ze jumpen naar de volgende plek, dan kan daar alweer een andere cylon vloot wachten.

en als ze dan een nood-coordinaat nemen, dan spring je naar een totaal andere plek, en moeten ze dus weer geheel opnieuw berekenen waar ze zijn, maar dat punt kan dan toch al niet meer overeen komen met het de vorige afgesproken 'jumpsite'?

oh, en mochten ze blind jumpen, zijn ze dan volledig de weg kwijt?
Plaats reactie