(4.02) Six of One

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

(4.02) Six of One

Bericht door uss defiant »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Six of One
Episode Number: 402
Original US Airdate: 11-04-2008

The Cylons learn that the Final Five are in the Colonial fleet. Some of the Cylons want the Cavil model to stop lobotomizing the Raider ships.

Starbuck desperately tries to convince the others that the fleet is going the wrong way in their search for Earth.




Afbeelding
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Six :pray:

Baltar die met zichzelf praatte was ook wel sterk, hij mag nog even blijven :thumbs: Ik vraag me alleen af waarom hij nu opeens zichzelf ziet en niet Six.
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

kvondet baltar-baltar gedoe wel lache. Ook respect voor de acteur da hij zo gemakelijk kan omschakele van twijfelende profeet naar zelfverzekerde manipulator.

Om eerlijk te zijn zag ik de ruzie tusse de modelle onderling wel aankome alleen haddek ni verwacht dat het op deze manier ging gebeure. Ik dacht eerder dat het door acties van baltar in six' hoofd of door invloed van the final 5 zou gebeuren.

Het is in zekere zin wel door the final 5 gebeurt maar niet echt door een echte manipulatie van hun kant.
Gebruikersavatar
hiero
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 sep 2002, 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door hiero »

massive acting :pray2:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

waren er nog meer mensen die baltar en vooral roslin af en toe echt onverstaanbaar vonden in deze ep? :S
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

ik probeer wanhopig om niet naar roslin luisteren uit schrik dat ik er moordneigingen van zou krijgen
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Raynor's Revenge schreef:waren er nog meer mensen die baltar en vooral roslin af en toe echt onverstaanbaar vonden in deze ep? :S
inderdaad, regelmatig moeten terugspoelen ;(
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Bericht door Trekscaper »

Vis schreef:
Raynor's Revenge schreef:waren er nog meer mensen die baltar en vooral roslin af en toe echt onverstaanbaar vonden in deze ep? :S
inderdaad, regelmatig moeten terugspoelen ;(
Baltar verstond ik bijna niet onder de sex scene. Heb op diverse Amerikaanse forums gelezen dat zij dezelfde problemen ondervonden met het verstaan van Baltar en Tori in die scene.

Maar desondanks een goede aflevering :) Benieuwd of Kara de Aarde zal vinden.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

de afscheidsscenes van Apollo waren ook erg sterk overigens :)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Raynor's Revenge schreef:de afscheidsscenes van Apollo waren ook erg sterk overigens :)
absoluut, maar het is jammer dat jamie bamber niet meer in z'n ouwe rol als CAG zit, ik vond m daar beter dan nu, k heb het idee dat ie een beetje op een zijspoor is gezet.

daarnaast, inderdaad, katee sackhoff zet iets geweldigs neer. het kan zonder het schreeuwen en de bijna-huil-gezichten, die zijn wat over de top (vooral teveel), maar de karakter-ontwikkeling is zeer boeiend. betwijfel trouwens of ze de aarde gaat vinden hoor, en al kan zij het, dan werkt de rest op de galactica wel tegen. misschien een rechtszaakje met advocaat lee?
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

ohjee, net de aflevering gezien, spannend! :*D


zullen we nou een 2e avontuur krijgen, een 2e verhaallijn om te volgen?

iig, ik kon wel huilen toen ik lee en kara afscheid zag nemen, en daarna het officiele afscheid van lee, mooi uitgevoerd. maar het is wel weer een verschrikkelijke cliffhanger hoor, èrg pijnlijk...
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Mwjah wel aardige afleveringen tot nu toe. Tis alleen dat Balter me absoluut niet meer kan boeien en mag van mij nu toch echt wel een keer tegen een vuurpeleton aanlopen. Het zal allemaal wel samenvallen enz... maar het boeit me gewoon niet meer met z'n harem.

Ook vind ik Starfrack verrekte irritant tegenwoordig en had ze voor mijn part dood kunnen blijven. Snap ook niet dat mensen zo lyrisch waren over haar acteerwerk in deze aflevering. Ik vond het echt over the top en niet zo'n beetje ook.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

martine schreef:Mwjah wel aardige afleveringen tot nu toe. Tis alleen dat Balter me absoluut niet meer kan boeien en mag van mij nu toch echt wel een keer tegen een vuurpeleton aanlopen. Het zal allemaal wel samenvallen enz... maar het boeit me gewoon niet meer met z'n harem.

Ook vind ik Starfrack verrekte irritant tegenwoordig en had ze voor mijn part dood kunnen blijven. Snap ook niet dat mensen zo lyrisch waren over haar acteerwerk in deze aflevering. Ik vond het echt over the top en niet zo'n beetje ook.
nouja, wederom, het schreeuwen is net iets te veel, maar als je nou kijkt naar de scene waarin ze afscheid neemt van Lee zet ze toch aardig wat neer
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

martine schreef:Balter [...] mag van mij nu toch echt wel een keer tegen een vuurpeleton aanlopen.
:yes: Maar dan met bajonetten erop en hakken, spaart een paar kogels.
Gebruikersavatar
hiero
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 sep 2002, 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door hiero »

koent schreef:
martine schreef:Mwjah wel aardige afleveringen tot nu toe. Tis alleen dat Balter me absoluut niet meer kan boeien en mag van mij nu toch echt wel een keer tegen een vuurpeleton aanlopen. Het zal allemaal wel samenvallen enz... maar het boeit me gewoon niet meer met z'n harem.

Ook vind ik Starfrack verrekte irritant tegenwoordig en had ze voor mijn part dood kunnen blijven. Snap ook niet dat mensen zo lyrisch waren over haar acteerwerk in deze aflevering. Ik vond het echt over the top en niet zo'n beetje ook.
nouja, wederom, het schreeuwen is net iets te veel, maar als je nou kijkt naar de scene waarin ze afscheid neemt van Lee zet ze toch aardig wat neer
nou of je het kan waarderen of niet, wen er maar aan, dat is nou geweldig acteren.
Over de top, hoezo ? want ze is anders altijd zo afgemeten ?
of het is niet belangrijk genoeg voor haar om zich druk over te maken ?
geef me 1 goeie reden, of hou je mond over dingen die je niet begrijpt.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Voordat dit nieuwe seizoen begon dacht ik dat ik een return van Starbuck hoe dan ook ongeloofwaardig zou vinden. De wijze waarop dit gedaan word vind ik echter erg goed. Een wijze die ik vooraf nooit bedacht had en omdat Starbuck zo fantastisch is ook heel sterk.
Ik zit weer elke week in dat oude vertrouwde tergende gevoel van was het maar zaterdag :Y)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

hiero schreef:
koent schreef:
martine schreef:Mwjah wel aardige afleveringen tot nu toe. Tis alleen dat Balter me absoluut niet meer kan boeien en mag van mij nu toch echt wel een keer tegen een vuurpeleton aanlopen. Het zal allemaal wel samenvallen enz... maar het boeit me gewoon niet meer met z'n harem.

Ook vind ik Starfrack verrekte irritant tegenwoordig en had ze voor mijn part dood kunnen blijven. Snap ook niet dat mensen zo lyrisch waren over haar acteerwerk in deze aflevering. Ik vond het echt over the top en niet zo'n beetje ook.
nouja, wederom, het schreeuwen is net iets te veel, maar als je nou kijkt naar de scene waarin ze afscheid neemt van Lee zet ze toch aardig wat neer
nou of je het kan waarderen of niet, wen er maar aan, dat is nou geweldig acteren.
Over de top, hoezo ? want ze is anders altijd zo afgemeten ?
of het is niet belangrijk genoeg voor haar om zich druk over te maken ?
geef me 1 goeie reden, of hou je mond over dingen die je niet begrijpt.
Ik geef toch duidelijk aan dat IK het niet kan waarderen en ik ben echt niet de enige. Kijk maar eens rond op andere fora. En ik heb genoeg fantastisch acteerwerk gezien zowel op tv als live on stage en daar valt dit echt niet onder naar MIJN mening. Als een beetje hysterisch krijsen in vrijwel de hele aflevering fantastisch acteren is dan is Neve Campbell een oscarwinnares. Ik vind Katee Sackhoff een topwijf in real life maar het had wel wat minder gemogen. En als jij niet kan bevatten dat niet iedereen een starfrack fanboy is, dan heb je pech want ik hou mijn mond zeker niet voor jou.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Maar je geeft op het gegil na geen reden waarom ze slecht acteert volgens jou. Gillen kan ook gewoon in het script gestaan hebben en dan is het niet haar fout maar die van de schrijvers he.
Gebruikersavatar
hiero
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 sep 2002, 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door hiero »

????????????????? :X
id cc, ik vraag alleen 1 goeie reden, naast ik vind het en andere foraleden vinden ook.

overacting is als de reactie van de acteur veel te groot is voor de beschreven verhaallijn.
En ik denk dat je Kara niet snapt, als je niet begrijpt waarom een
agressief maar zwaar gelovig type, op deze manier zou reageren . Ze is
de enige die de weg naar, de enige hoop van deze groep mensen weet
(of denkt te weten).
Daarnaast moet ze het op een of andere manier binnen een uur geloofwaardig maken dat de meesten haar een gek vinden maar Adama haar geloofd.

p.s. ik heb ook een gloeiende hekel aan de personage Roslin, maar ik schrijf dat eerder toe aan goed acteren dan aan slecht acteren.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Mooie ep weer. Vooral de verhaallijn op de cylon baseships zijn erg interessant.

En Baltar die zichzelf ziet. :o
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

sry maar aan Roslin irriteer ik me al van in het begin van de reeks en zelfs het beetje hoop rond de wisseling van seizoen 1 en 2 dat ze niet meer zou trg komen heeft daar nix aan veranderd.
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

darkowa schreef:sry maar aan Roslin irriteer ik me al van in het begin van de reeks en zelfs het beetje hoop rond de wisseling van seizoen 1 en 2 dat ze niet meer zou trg komen heeft daar nix aan veranderd.

Irriteer me aan alles wat ze doet. Elk zuchtje, der bril goed zetten, zeuren etc. Heb ik pas sinds dit seizoen.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Roslin _O_
Krijg altijd een brok in m'n keel als ze tranen in d'r ogen krijgt. Niet veel acteurs kunnen dat realistisch brengen.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

hiero schreef:????????????????? :X
id cc, ik vraag alleen 1 goeie reden, naast ik vind het en andere foraleden vinden ook.

overacting is als de reactie van de acteur veel te groot is voor de beschreven verhaallijn.
En ik denk dat je Kara niet snapt, als je niet begrijpt waarom een
agressief maar zwaar gelovig type, op deze manier zou reageren . Ze is
de enige die de weg naar, de enige hoop van deze groep mensen weet
(of denkt te weten).
Daarnaast moet ze het op een of andere manier binnen een uur geloofwaardig maken dat de meesten haar een gek vinden maar Adama haar geloofd.

p.s. ik heb ook een gloeiende hekel aan de personage Roslin, maar ik schrijf dat eerder toe aan goed acteren dan aan slecht acteren.
doed, wat ben je nou de spiegeloog aan het uighangen, pure onzin in mijn kinderoortjes (ja, ga daar maar op door, lekker makkelijk)

dit is nog steeds een commerciele serie, voor het grote publiek, en dat wil zeggen dat het géén politiek verantwoorde überrealistische film hoeft te zijn. dus laat het nou maar hangen, als het voor jou fijn is dat iemand door de speakers van je tv, pc, wat dan ook schreeuwt, dan is dat heerlijk, maar dan hoef je niet de anderen die dat niet vinden voor dom uit te maken. danku
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

ze noemt niemand dom, althans niet dat ik kan zien, ze vraagt enkel om een goede reden en ik kan wel zien waarom. hoewel t geschreeuw af en toe pijn doet aan m'n oren (doch niet zoveel als het gelach van mevrouw starbuck, op de een of andere manier kan ik dat niet uitstaan) snap ik prima waarom t in dit geval gerechtvaardigd is.
Gebruikersavatar
Trutgras
Captain
Captain
Berichten: 2485
Lid geworden op: 04 jun 2004, 12:56
Locatie: suburbia

Bericht door Trutgras »

Laten we vriendjes zijn, enzo.

Ik vond het schreeuwen ook niet bijzonder aangenaam, maar we hebben haar nu eenmaal nog nooit iets kalm zien doen, ik zie niet waarom ze dan wel op een kalme manier een zenuwinzinking zou krijgen. Ze acteert Starbuck zoals Starbuck geschreven is, namelijk zonder matiging.

Mijn sympathie voor Starbuck wisselt met de vraag of er ook nog iets nuttigs voortkomt uit haar gedrag. En dat is soms wel en soms niet het geval.
Gebruikersavatar
hiero
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 sep 2002, 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door hiero »

ik maak niemand voor dom uit, ik vraag alleen naar de reden waarom mensen iets vinden.

en wat mij en Starbuck betreft: ze is de arrow of apollo, als je haar uit de verhaalijn knipt waren ze nog niet op weg geweest !
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

vriendjes duzz.

ze waren heus wel op weg geweest zonder starbuck, het zou alleen in de verkeerde richting zijn geweest en het verhaal had heel wat langer geduurd (niks mis mee). en ik snap het hele idee met dat schip waar zij nu op zit niet, want als ik het goed heb gesnapt, is het vrijwel onmogelijk voor de vloot en het schip van kara om mekaar nog terug te vinden, dus ik ben nu wel zeer geinteresseerd in hoe ze dat gaan oplossen
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

^ = onzin :)

de vloot is nog steeds op dezelfde koers al voorheen. ervan uitgaande dat ze dezelfde afstanden blijven springen als voorheen kun je dus redelijk precies voorspellen wanneer ze waar zullen zitten. voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat de demetrius verder kan springen dan het langzaamste schip in de vloot.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Raynor's Revenge schreef:^ = onzin :)

de vloot is nog steeds op dezelfde koers al voorheen. ervan uitgaande dat ze dezelfde afstanden blijven springen als voorheen kun je dus redelijk precies voorspellen wanneer ze waar zullen zitten. voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat de demetrius verder kan springen dan het langzaamste schip in de vloot.
waar was het dan dat ze zeiden dat 'wanneer je verder dan de rode lijn springt, je je navigatiecomputers iedere keer weer moet aanpassen aan de huidige positie'?

dat zou het toch heel wat moeilijker maken, of niet?
Plaats reactie