(4.03) The Ties That Bind

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(4.03) The Ties That Bind

Bericht door Vis »

Battlestar Galactica
Afbeelding

The Ties That Bind
Episode Number: 403
Original US Airdate: 18-04-2008

Kara Thrace seeks her own path in the search for Earth as the commander of a lone freighter. The Cylons face the threat of the newly sentient Centurions unleashed by Natalie, a copy of Number Six.

On the Galactica, a member of the crew learns a dark secret about a loved one.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

En nog maar 'n chief filler er achteraan ;(

Ze mogen wel 's wat opschieten, zoveel afleveringen zijn er niet meer...
Waar is de BSG gebleven waarbij ik steeds op 't puntje van m'n stoel zat?
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Al zoek sinds halverwege seizoen 3 vrees ik. En idd, ze hebben 't nog niet teruggevonden en dat terwijl er idd weinig tijd over is. Ik vrees echt dat ze veel te laat op aarde gaan komen om er nog iets aardigs van te maken...beetje Voyagergevoel op het moment. Zitten per ep hele goede stukken in, maar ook zulke "gaap" delen :(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

weapons locker 1701D :pray2:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Had ik ook gezien ja. :p
Vis schreef:En nog maar 'n chief filler er achteraan ;(

Ze mogen wel 's wat opschieten, zoveel afleveringen zijn er niet meer...
Waar is de BSG gebleven waarbij ik steeds op 't puntje van m'n stoel zat?
Hoezo een chief filler? Er zaten 3 verhaallijnen in de ep: Chief en Cally, onenigheid bij de cylons en Starbuck's zoektocht naar de aarde, waarbij de andere twee verhaallijnen ook veel screentijd kregen. Hoe kun je dat een chief filler noemen? Hoe kun je het uberhaupt een filler noemen?
Maargoed, ik hoor geloof ik ook bij de minderheid die seizoen 3 niet minder vond dan de vorige 2.

Imo was dit weer een sterke ep. En Cally. ;( Dit gaat problemen veroorzaken binnen de final four.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Bericht door The Silencer »

Cally :-( Dat de auteurs van deze aflevering een gruwelijke en pijnlijke dood mogen sterven :-(

Weapons locker 1701D :lachhuil:
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Oh my God, they killed Cally!

En wie weet komt ze nog eens terug. Is toch vreemd dat zij ook problemen heeft sinds de nebula ...
Verder een erg matige aflevering. Jammer vond de eerste 2 goed.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

Spot schreef:Oh my God, they killed Cally!
:lol: :pray:
En wie weet komt ze nog eens terug. Is toch vreemd dat zij ook problemen heeft sinds de nebula ...
ik denk dat de bedoeling was dat dat meer met de continue afwezigheid van haar lieftallige echtgenoot te maken had ofzo
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Bericht door Section31 »

Mwa... mindere aflevering. Met name het Cylon plot was erg voorspelbaar deze week, die ambush van Cavil lag er zo dik bovenop dat ik niet snapte dat Six en de andere modellen dat niet aan zagen komen.

Tori is wel op rampage... :o
Gebruikersavatar
hiero
Lieutenant
Lieutenant
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 sep 2002, 01:28
Locatie: Amsterdam

Bericht door hiero »

:bloos: skwees me

zelf vond ik het 1 van de minder goeie alfleveringen.
Ik had al zolang nix van deze verhaallijn meegekregen,
dat ik me niet erg betrokken voelde.
Daarbei heb ik Callie? altijd al een peeuwwijf gevonden.
so good riddance!
ik begrijp alleen niet waarom ze haar bevindingen niet eerst even deelt voor ze ze meeneemt in haar graf.

enig lichtpuntje: de verhaallijn van de cylons wordt dit seizoen wel erg fijn !
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik vind dit zeker geen filler
ik vond het een erg goede aflevering, je weet nu wat ze zullen doen om hun geheim te bewaren (althans Tori) het probleem tussen de cylons zelf is erg interressant, ben benieuwd wat daar verder mee gaat gebeuren en ik wil dat D'anna terugkomt :*D

Ik ben blij dat ze wat dieper op een aantal dingen ingaan, zo komt het goed aan bod en ik hoef niet elke week cylon gevechten te zien of iets dergelijks.

En wiej geen Baltar deze ep :D ik bedenk het me nu pas en ik heb hem niet echt gemist om eerlijk te zijn.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Uit de synopsis van ep 4 blijkt iig dat Baltar dan weer een grote rol krijgt.

Overigens, iemand op het scifi forum heeft een interessante screenshot gemaakt:

Afbeelding

Ze zitten redelijk in de buurt van de aarde geloof ik.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

wow, idd :) als dat klopt hebben ze dat goed gezien.... echt, de details waar sommige mensen op letten :biggrin:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Jah, echt belachelijk he. Die mensen kijken al die eps gewoon frame by frame ofzo. :lachhuil:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

sterrenbeeld ofzo?

ja je moet er maar op letten, ik zou daar dus echt niet naar gekeken hebben, maar ze doen het er ook niet voor niets in als het waar is lijkt mij. wel leuk als ze dat als serie er echt instoppen voor mensen die opletten.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Het sterrenbeeld Orion.
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

mooie aflevering, de laatste daad van tory vond ik mooi, t kwam als een schok maar toch niet onverwacht.

iig, de verwachte 2e verhaallijn van starbuck vindt ik maar iets magertjes uitgewerkt, t mag er wel wat dikker op liggen. daarnaast ben ik roslin helemaal zat, altijd weer hetzelfde, en de verhaallijn van lee is ook wel erg saai geworden, ik houd meer van apollo. iig, allround wel een goede aflevering, maar wederom niet zo'n spannende waarvan ik kippevel krijg of zo triest dat ik ga huilen
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

koent schreef:mooie aflevering, de laatste daad van tory vond ik mooi, t kwam als een schok maar toch niet onverwacht.
:huh2: ....hoe?
iig, de verwachte 2e verhaallijn van starbuck vindt ik maar iets magertjes uitgewerkt, t mag er wel wat dikker op liggen.
:S
daarnaast ben ik roslin helemaal zat, altijd weer hetzelfde, en de verhaallijn van lee is ook wel erg saai geworden, ik houd meer van apollo.
*zucht* had niet anders verwacht... :nooo:
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

over de verhaallijn van starbuck kan je nog niks zeggen ;) die is nog maar net begonnen :)

dat je het stukje uit deze aflevering niet leuk vond wil niet zeggen dat de verhaallijn van starbuck saai is.

en wat is er irritant aan Roslin?

En ik vind dit op zich wel beetje bij Lee passen, en is ook nog effe afwachten wat daar verder mee gaat gebeuren maar het is zeker wel interressant, het is alleen niet vechten in een cockpit nee ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

wat is er niet irritant aan Roslin op het moment? Dat jij nou een vreemde voorkeur voor dat type vrouwen hebt kunnen wij ook niet helpen he ;)
Gebruikersavatar
Spot
Captain
Captain
Berichten: 2252
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:43

Bericht door Spot »

Tactical_Cube schreef:En wiej geen Baltar deze ep :D ik bedenk het me nu pas en ik heb hem niet echt gemist om eerlijk te zijn.
Goed punt. Het is me in eerdere seizoenen al eens opgevallen dat alle afleveringen die ik minder vond Baltar niet meedeed.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

uss defiant schreef:
Vis schreef:En nog maar 'n chief filler er achteraan ;(

Ze mogen wel 's wat opschieten, zoveel afleveringen zijn er niet meer...
Waar is de BSG gebleven waarbij ik steeds op 't puntje van m'n stoel zat?
Hoezo een chief filler? Er zaten 3 verhaallijnen in de ep: Chief en Cally, onenigheid bij de cylons en Starbuck's zoektocht naar de aarde, waarbij de andere twee verhaallijnen ook veel screentijd kregen. Hoe kun je dat een chief filler noemen? Hoe kun je het uberhaupt een filler noemen?
Ik zeg niet dat er geen verhaallijnen in zitten?

We zien een eeuwigheid niets van Cally, dan ineens proppen ze een zooi Chief drama in een paar minuten, zodat ze daar iets mee kunnen doen. Zelfde voor Starbuck; schijnbaar aan 't doordraaien na 3 weken en een geirriteerde crew. Het zal wel aan mij liggen, maar met zo'n opzet en manier van verhalen schrijven kan ik me totaal niet identificeren met of inleven in de personages. De rode draad in het Cylon verhaal is al langer zoek; als ze zo door gaan geldt dat ook voor die van de fleet.

Daarnaast is Helo en Gaeta meesturen met Starbuck leuk om bekende gezichten screentime te geven. Het lijkt me alleen dat die toch een stuk nuttiger kunnen zijn in de fleet zelf, in plaats van op een oud vrachtschip zonder enige backup en waarvan niemand weet waar 't uberhaupt is.
uss defiant schreef:Overigens, iemand op het scifi forum heeft een interessante screenshot gemaakt:

Afbeelding
Of het is toeval, of het is erg lame :')
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Raynor's Revenge schreef:
koent schreef:mooie aflevering, de laatste daad van tory vond ik mooi, t kwam als een schok maar toch niet onverwacht.
:huh2: ....hoe?
iig, de verwachte 2e verhaallijn van starbuck vindt ik maar iets magertjes uitgewerkt, t mag er wel wat dikker op liggen.
:S
daarnaast ben ik roslin helemaal zat, altijd weer hetzelfde, en de verhaallijn van lee is ook wel erg saai geworden, ik houd meer van apollo.
*zucht* had niet anders verwacht... :nooo:
hoe?
nou, ik von het gewoon bijzonder, kan jij nou werkelijk verklaren wat er allemaal omgaat in dat puberhoofdje van mij?

:S
wat? ik wil gewoon meer zien van starbuck, en niet een of ander ruzietje en een sexpartij (die ik niet eens zag, bummer), ik wil duidelijk krijgen wat er allemaal omgaat in dat schip, veel liever dan

*zucht* had niet anders verwacht... :nooo:
roslin, die helemaal niks boeiends uitvoert, en ook niet met lee. ik vind het absoluut niet passen, het is voor mij wel erg vreemd om een extreem gespierd, knap en jong quorum (ho0e spel je dat?)-lid in het echt ook zou voorkomen, en zijn uiterlijk verraadt hem net iets te makkelijk
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

1: t was wel een schok maar niet onverwacht? sorry, maar dat kan gewoon niet ;)

2: wat bedoelde je met 'het mag er wel dikker boven op liggen'? wat mag er wel dikker boven op liggen?

3: is misschien een kwestie van smaak. persoonlijk vind ik het wel erg goed passen, en deze nieuwe rol past IMO zelfs zeer goed bij Apollo, die al vanaf t begin wat onwennig in z'n cockpit zat, alsof ie er eigenlijk niet thuis hoorde. uiterlijk heeft overigens met wat voor functie je in zit niks te maken, is een erg shallow en inhoudsloos argument

quorum heb je volgens mij overigens goed gespeld
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

captain crash schreef:wat is er niet irritant aan Roslin op het moment? Dat jij nou een vreemde voorkeur voor dat type vrouwen hebt kunnen wij ook niet helpen he ;)
Oh ik zeg ook zeker niet dat ik haar op dit moment erg mag, maar dat betekent nog niet dat het irritant is. Tijdens de aflevering kon ik me er ook wel beetje aan ergeren, maar dat hoort er op dit moment gewoon bij denk ik. Daarom wil ik het niet gelijk irritant noemen.

En oke ze hadden misschen idd wat eerder naar Cally kunnen verwijzen ofzo, dat was niet veel moeite geweest maar ik kan nou niet zeggen dat ik er zeer veel moeite mee heb.

En ik snapte eerlijk gezegd ook niet dat Helo enz er zaten, maar die zullen wel vrijwilliger zijn geweest. Helo vanwege zijn band met Kara en Geate is waarschijnlijk meegestuurd om al die dingen te calculeren omdat Adama zo erg hoopt dat Starbuck gelijk heeft.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Vis schreef:
uss defiant schreef:
Vis schreef:En nog maar 'n chief filler er achteraan ;(

Ze mogen wel 's wat opschieten, zoveel afleveringen zijn er niet meer...
Waar is de BSG gebleven waarbij ik steeds op 't puntje van m'n stoel zat?
Hoezo een chief filler? Er zaten 3 verhaallijnen in de ep: Chief en Cally, onenigheid bij de cylons en Starbuck's zoektocht naar de aarde, waarbij de andere twee verhaallijnen ook veel screentijd kregen. Hoe kun je dat een chief filler noemen? Hoe kun je het uberhaupt een filler noemen?
Ik zeg niet dat er geen verhaallijnen in zitten?

We zien een eeuwigheid niets van Cally, dan ineens proppen ze een zooi Chief drama in een paar minuten, zodat ze daar iets mee kunnen doen. Zelfde voor Starbuck; schijnbaar aan 't doordraaien na 3 weken en een geirriteerde crew. Het zal wel aan mij liggen, maar met zo'n opzet en manier van verhalen schrijven kan ik me totaal niet identificeren met of inleven in de personages. De rode draad in het Cylon verhaal is al langer zoek; als ze zo door gaan geldt dat ook voor die van de fleet.
Een eeuwigheid? Eind seizoen 3 lijkt voor ons misschien lang geleden, maar opzich is het niet veel eps terug hoor. En problemen tussen de Chief en Cally speelden al langer.

En over je zin "Ik zeg niet dat er geen verhaallijnen in zitten?": Wat ik wilde aantonen is dat het geen chief filler is, omdat er ook andere verhaallijnen veel aandacht kregen. (maar toegegeven, het chief-cally verhaal kreeg de meeste aandacht)
Gebruikersavatar
koent
Commander
Commander
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 mar 2007, 17:01
Locatie: Nijmegen

Bericht door koent »

Raynor's Revenge schreef:1: t was wel een schok maar niet onverwacht? sorry, maar dat kan gewoon niet ;)

2: wat bedoelde je met 'het mag er wel dikker boven op liggen'? wat mag er wel dikker boven op liggen?

3: is misschien een kwestie van smaak. persoonlijk vind ik het wel erg goed passen, en deze nieuwe rol past IMO zelfs zeer goed bij Apollo, die al vanaf t begin wat onwennig in z'n cockpit zat, alsof ie er eigenlijk niet thuis hoorde. uiterlijk heeft overigens met wat voor functie je in zit niks te maken, is een erg shallow en inhoudsloos argument

quorum heb je volgens mij overigens goed gespeld
1: het kan wel, nieuwe tijden :)

2: de verhaallijn van starbuck, daar wil ik meer van zien, wat het nu was is niet erg veel en wel erg verwacht, ik wil een mooi plot zien daar, en dus ook simpelweg meer scenes op de demetrius (zo heet dat schip toch?)

3: ik heb er gewoon moeite mee om te wennen aan het feit dat hij zichzelf nu vertoont in een maatpak in plaats van een uniform. hij is niet echt meer die kinderheld (of hij dat ooit geweest is, daar valt over te twisten), en dat vind ik jammer
Gebruikersavatar
Galenfuinion
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3119
Lid geworden op: 01 okt 2002, 14:12
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: (4.03) The Ties That Bind

Bericht door Galenfuinion »

Even een bump.

Ik ben dus bezig de hele serie aan het herkijken. In oktober met de miniserie begonnen, en inmiddels bij deze ep beland. De vorige keer dat ik keek was ik echter bij S04E02 afgehaakt.

Ik denk nu, dat veel kritiek komt doordat er te lang tussen afleveringen zit. Ik kijk het nu vlot achter elkaar, en ik ben geboeid en alle verhaallijnen lopen goed door. Ook deze Cally-verhaallijn zat er al langer aan te komen.

2e deel van seizoen 3 is nog altijd het minste, maar doordat ook in de zogenaamde fillers rode-draad scenes zitten, valt het niet meer op als je 1 episode per dag kijkt.

Ik ben in ieder geval nu een stuk enthousiaster over de serie dan eerst, en denk over een week bij te zijn en dan nog een paar weken maar 1 per week dus.

Weet niet of dit wel het goede topic hiervoor is, maar las de reacties hier. Verder durf ik andere topics niet in, vanwege spoilers:P
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.03) The Ties That Bind

Bericht door The Silencer »

Slim plan, ik kan je vertellen dat je behoorlijk gespoiled wordt als je daarin kijkt, dus pas lezen als je de ep gezien hebt.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.03) The Ties That Bind

Bericht door captain crash »

Ik weet wel zeker dat een deel van de kritiek komt doordat er veel tijd zit tussen de eps...maar dat hadden ze zelf ook kunnen weten, ofwel maakt de kritiek in mijn ogen niet minder terecht. Voor mijzelf blijft staan, en ik heb toen der tijd wel alles teruggekeken, dat ik vind dat de richting die ze gekozen hebben voor het verhaal te erg achteraf goed gepraat (of geschreven in dit geval) moet worden. Ofwel, er is vooraf voor mijn gevoel niet over nagedacht en alle puzzelstukjes die dan toch nog inelkaar passen komt meer door toeval dan doordat dit zo bedoeld is. Dat vind ik dus ontzettend zwak voor een serie die het toch vooral van het verhaal moet hebben (de rest blijf ik niet zo bijster origineel vinden).
Plaats reactie