(4.04) Escape Velocity

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik weet het, ik weet het, daarom dat ik zeg dat ik hier niet meer mag lezen :lachhuil:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Bericht door uss defiant »

Raynor's Revenge schreef:een positief geluid voor de afwisseling dan maar: ik vond dit een erg toffe aflevering :thumbs:
Eens. ik heb hem zojuist gezien (mijn pc sleep ik nu eenmaal niet iedere week mee tussen de huizen) en kan me nog steeds niet vinden in het commentaar van een hoop mensen.
Martine schreef:Ook vind ik de editing en de muziek stukken beter in de eerdere seizoenen en de eerste afleveringen van seizoen 3.
Kan niet zeggen dat ik de manier van de editing erg veranderd vind. Kun je misschien uitleggen wat je precies bedoelt hier?
De muziek evolueert wel sterk (ook goed te merken als je luistert naar de verschillende albums) maar ik vind de muziek nog steeds geniaal. Ik vind het eerste seizoen qua muziek eigenlijk het "slechtste".

Martine schreef:Ook vind je ineens weer karakters waar je afleveringen lang niets over hoort terug met grote verhaallijnen of een hele aflevering daarover terwijl dit het laatste seizoen is. Niets mis met karakterontwikkeling of afsluiting maar ik snap niet dat ze niet een paar dingen kunnen laten langskomen in een aflevering of in ieder geval eens te noemen hier en daar om geleidelijk naar iets toe te werken
Het probleem dat je krijgt als je in elke ep elke verhaallijn wilt stoppen (en het zijn er behoorlijk wat ondertussen) is dat er per aflevering weinig verteld kan worden per verhaallijn. Dan krijg je hetzelfde gezeik als bij Lost (andere oorzaak daar overigens): men vindt dat er niks gebeurt.

Martine schreef: zoals The Cylon Plan. Wat is daar mee gebeurd? Het staat niet eens meer in de opening sequence...
Hmm, ik heb dat plan zelf nooit echt opgevat als een letterlijk plan. Het doel van de Cylons is ook nog wel eens veranderd imo. Eerst vernietiging van de mensen, naderhand wilden ze (overtuigd door Caprica Six en Boomer. Is ergens aan bod gekomen in S3. Ik geloof de Occupation arc) proberen samen te leven met ze. Beiden vind ik logisch, aangezien Boomer en Caprica Six een behoorlijk aanzien hadden, zoals blijkt uit de ep Downloaded.
Waarom ze nu de Aarde als hun thuis willen is nog wat vaag, maar ik neem het maar aan op dit moment. Komt er een verklaring voor: leuk. Zo niet, ook best. Af en toe moet je dingen ook maar gewoon geloven, anders moeten ze 30 seizoenen vol maken met hetzelfde verhaal.
Darkowa schreef: Zeggek niet maar waarom hem iets laten doen dat hem minder afgaat als hij even goed gwn cag kon blijven?
Dat het hem minder afgaat in de zin van dat hij het minder goed kan of dat het minder leuk is om naar te kijken? In het tweede geval slaat het argument nergens op, in het eerste geval: dat is zijn keuze. Waarom zou hij CAG blijven, puur en alleen omdat hij dat toevallig beter kan?
Darkowa schreef: Akkoord maar deze aflevering had geen van de twee;)
Totaal niet mee eens dat er geen verhaal in zat. Ook wat je eerder zei, geen karakterontwikkeling, op de Chief na. Wat dacht je van Tigh? En Tory, die nu volledig heeft geaccepteerd dat ze Cylon is?
Feitelijk, het enige wat ik mis tot nu toe is hoe Anders met zijn Cylon-zijn omgaat. Dat is nog wat onderbelicht gebleven.
Plaats reactie