(4.04) Escape Velocity

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

(4.04) Escape Velocity

Bericht door uss defiant »

Battlestar Galactica
Afbeelding

Escape Velocity
Episode Number: 404
Original US Airdate: 25-04-2008

Gaius Baltar sows unrest and violence in the fleet by promoting belief in the Cylon god. Meanwhile, the four secret cylons on the Galactica clash over how far they should go to keep their mutual secret.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

Wat 'n crap.

Maar er gebeurde vanalles! Ja, nogsteeds crap.

:r
Dennis
Fleet Captain
Fleet Captain
Berichten: 3288
Lid geworden op: 10 jun 2002, 20:41

Bericht door Dennis »

Idd.. behoorlijk slechte aflevering :X
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

enige positieve is dat roslin zeker doodgaat.

Negatieve is dat dit wsl nog tot het einde van het seizoen zal duren.

En ligt het nu aan mij of begint roslin na haar dictatortrekjes te manifesteren nu ook the old man om te praten naar haar gedachten?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

een positief geluid voor de afwisseling dan maar: ik vond dit een erg toffe aflevering :thumbs:
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Bericht door R2D2 »

aardige aflevering
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:een positief geluid voor de afwisseling dan maar: ik vond dit een erg toffe aflevering :thumbs:
Zin om dat uit te leggen?

Trouwens ik zou het hoe dan ook prettig vinden als de discussie in deze topics iets inhoudelijker wordt. Waarom was de ep slecht of waarom was de ep goed?
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

de ep was slecht omdat er absoluut geen vooruitgang geboekt werd op gelijk welk niveau dan.

Er werd buiten chief niet aan karakterverdieping gedaan en er was 0 actie te zien.

Daarenboven vindek het ni leuk om apollo de politicus te zien uithangen, vond hem leuker als cag.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Omdat jij iets niet leuk vind betekent dat nog niet dat het slecht is of niet leuk? En waarom moet er altijd actie in een aflevering zitten om het goed te maken?

Tuurlijk mooie effecten zijn lekker voor het oog, maar ik heb liever goed verhaal dan alleen maar hersenloze actie en dat je achteraf alleen maar denkt van nou het zag er wel goed uit in ieder geval...

Ik vond het een prima aflevering :) de dingen worden langzaam goed uitgewerkt, ze nemen er tenminste de tijd voor. Apollo als politicus vind ik wel een goede stap ook al vind ik zijn gedrag erg irritant, maar dat betekent niet dat het slecht is.

En wie zegt dat het zeker is dat Roslin dood gaat? Dat het daar nu op lijkt wil nog niet zeggen dat het zo is, voor hetzelfde is zij de laatste cylon van de final five, ook zij kreeg een vreemd gevoel zodra ze bij de nevel aankwamen ;) dus wie weet misschien zijn er nog wel 100derden roslins op aarde of iets dergelijks.

De Baltar verhaallijn begint ook interressant te worden, ben benieuwd hoe die verdeling binnen de vloot plaats gaat vinden.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Bericht door Vis »

nog niet iedereen heeft door dat de tijd dat alles van BSG per definitie perfect was allang voorbij is...

als dit een Voyager aflevering was was 't topic al kapot door een overvloed aan negatief commentaar :')
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

jou reactie past iig idd thuis bij de zinloze gesprekken die altijd bij voyager gehouden werden omdat iedereen het altijd af moest kraken :)

wat is er zo erg aan deze aflevering?
waarom is het crap?
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Bericht door darkowa »

Omdat jij iets niet leuk vind betekent dat nog niet dat het slecht is of niet leuk?
Zeggek niet maar waarom hem iets laten doen dat hem minder afgaat als hij even goed gwn cag kon blijven?
En waarom moet er altijd actie in een aflevering zitten om het goed te maken? Tuurlijk mooie effecten zijn lekker voor het oog, maar ik heb liever goed verhaal dan alleen maar hersenloze actie en dat je achteraf alleen maar denkt van nou het zag er wel goed uit in ieder geval...
Akkoord maar deze aflevering had geen van de twee;)
En wie zegt dat het zeker is dat Roslin dood gaat? Dat het daar nu op lijkt wil nog niet zeggen dat het zo is, voor hetzelfde is zij de laatste cylon van de final five, ook zij kreeg een vreemd gevoel zodra ze bij de nevel aankwamen dus wie weet misschien zijn er nog wel 100derden roslins op aarde of iets dergelijks.
Khoop van wel want dan hebbek een rationele reden om haar gezicht niet te kunnen uitstaan:) Toch betwijfel ik het want als Roslin Cylon is en de weg naar aarde ongeveer kan vinden waarvoor hebben de Cylons de overlevenden dan nodig?
Want het is toch duidelijk dat als ze wilden de Cylons de humans al lang hadden kunnen afmaken.
De Baltar verhaallijn begint ook interressant te worden, ben benieuwd hoe die verdeling binnen de vloot plaats gaat vinden.
Volledig mee eens, hier zit potentieel in.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:
Raynor's Revenge schreef:een positief geluid voor de afwisseling dan maar: ik vond dit een erg toffe aflevering :thumbs:
Zin om dat uit te leggen?
niet echt, eerlijk gezegd
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Tactical_Cube schreef:jou reactie past iig idd thuis bij de zinloze gesprekken die altijd bij voyager gehouden werden omdat iedereen het altijd af moest kraken :)
Wat bij Voyager vaak helaas met reden was...ik ben van plan mij nog een keer te wagen aan het herkijken maar vrees dat m'n oordeel niet beter zal zijn. Verder kunnen we over Voyager praten in het Voyagerforum, dat is ervoor...

Ik heb deze ep zelf nog niet gezien.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

Ik vind trouwens ook dat BSG een beetje de weg kwijt lijkt te zijn. Ik heb gisteren seizoen 2 (grotendeels) weer eens bekeken en het tempo lag daar wat hoger, meer interessante verhaallijnen tegelijk en karakterontwikkeling. Persoonlijk ben ik erg teleur gesteld in de ontwikkeling van Boomer. Niet waar ze nu is maar onderbelicht. Ook vind ik de editing en de muziek stukken beter in de eerdere seizoenen en de eerste afleveringen van seizoen 3. Ik weet niet wat ze aan het doen zijn maar het lijkt een compleet andere serie tegenwoordig in dat opzicht. Ook vind je ineens weer karakters waar je afleveringen lang niets over hoort terug met grote verhaallijnen of een hele aflevering daarover terwijl dit het laatste seizoen is. Niets mis met karakterontwikkeling of afsluiting maar ik snap niet dat ze niet een paar dingen kunnen laten langskomen in een aflevering of in ieder geval eens te noemen hier en daar om geleidelijk naar iets toe te werken. Dat miste ik ook al in het derde seizoen waarbij Boomer ineens weer leuk met Chief zit te praten over Cally die is weg gevoerd. De laatste keer is ze gestorven in zijn armen en nu ze elkaar weer zien heeft zij haar cylonnature geaccepteerd en is hij getrouwd met een kind op komst. En dan laten ze at niet eens zien? En zo zijn er meer van die voorbeelden wat ze gewoon lijken te zijn vergeten ofzo zoals The Cylon Plan. Wat is daar mee gebeurd? Het staat niet eens meer in de opening sequence...

De tijd dat ik niet kon wachten tot de volgende aflevering is allang voorbij. Als ik nu een paar dagen te laat ben dan vind ik het wel prima. Ik zie het uiteindelijk wel een keer. Het viel me ook op dat in de eerste 2 seizoenen er aan het eidne van bijna elke aflevering wel een cliffhanger zat. Dat is nu echt veel minder geworden. Ik ben zelf niet zo van de actie om het knallen ofzo maar het militaire aspect mag wel eens wat meer terugkomen i.p.v. dat religieuze en politieke gepraat de hele tijd. Dit was al sterk aanwezig in de eerste twee seizoenen maar het had wat mij betreft een perfecte balans daar. Ze lijken nu een beetje over boord te zijn gegaan in dit opzicht. En dat komt van iemand die The West Wing als 1 van de beste series ziet.

De aspecten die mij als fan aantrokken tot de serie zijn er op dit moment niet meer of bijna niet meer aanwezig. Ik zal toch blijven kijken tot het eind want wie weet, komt het later tot een conclusie waar ik me in kan vinden.

Nogmaals, dit is mijn personlijke mening en ik hoop dat dit onderbouwd genoeg is waarom ik teleurgesteld ben in het meeste van seizoen 3 en de start van seizoen 4.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik kan me er wel in vinden, zeker als het om de tweede deel van seizoen 3 gaat en om de eps die ik nu van 4 gezien heb. Komt de vraag naar voren: Zijn er mensen bij het productieteam weggegaan die achteraf zo belangrijk waren? Ik weet dat er flink geschoven is omdat een hoop mensen de beslissing van sci-fi niet wilden afwachten (stel zit geloof ik nou bij Heroes). Oh en het hardnekkig gerucht gaat nog steeds dat ze het helemaal niet gaan afronden in dit seizoen maar net als bij Stargate uiteindelijk nog met een DVD of TV-film komen waarin de boel echt afgerond wordt...dat zou ik nou stom vinden.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

zou ik niet heel erg vinden :)
dan krijgen we in ieder geval nog iets meer battlestar galactica :D
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Ik zou het wel stom vinden, geeft namelijk aan dat er daadwerkelijk aan het begin niet nagedacht is over de afronding van het verhaal. Dat idee krijg ik toch al steeds meer, en dat is iets wat ik echt niet begrijp. De eerste twee seizoenen en de miniserie lieten een serie en productieteam zien dat nagedacht had over de verhalen. De serie begon ergens en had een verhaal dat ergens naartoe aan het werken was. Dat ben ik zelf al kwijt vanaf halverwege seizoen 3. Toen kwam Raznor, een leuk tussendoortje maar het droeg niets bij aan het verhaal...en het waren wel twee eps die ze weggegooid hebben van dit seizoen. En nu dit weer. Ep trouwens ondertussen gezien, mening volgt later.
EMH
Admiral
Admiral
Berichten: 13484
Lid geworden op: 08 jul 2003, 16:54

Bericht door EMH »

Misschien iets te maken met het feit dat ze het nu helemaal zelf moeten verzinnen? In de eerste 2 seizoenen konden ze teren op bewerken van verhalen uit de oude serie.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Nee, want wat ze deden lag toch al heel ver af van wat in de originele serie gedaan was. Gold misschien nog voor de miniserie, maar in ieder geval al niet meer voor seizoen 1 en zeker niet voor 2.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ik denk idd niet dat ze het einde in gedachten hebben gehad, althans niet het einde waar ze nu naartoe werken. Misschien hadden ze in het begin wel een idee hoe ze het ongeveer wouden afronden, maar er is veel gebeurd en ik denk dat al die dingen ervoor gezorgd hebben dat ze of gewoon nog een einde moeten bedenken of het einde dat ze voor ogen hadden niet meer kunnen gebruiken omdat ze sommige dingen te ingewikkeld hebben gemaakt.

Het werkt idd het beste als je een begin en een eind voor ogen hebt als je een verhaal gaat beginnen, ik heb het zelf ook wel eens met dingen gehad dan ben ik aan een idee aan het denken zonder echt een einde te weten en dan maak je het soms gaandeweg veel te moeilijk om er nog een goed einde aan te maken omdat je gewoon teveel in het verhaal hebt gestopt in de tijd die je er voor hebt om het af te ronden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah of je moet zoals bij ds9 gewoon aan het einde van iedere seizoen kijken waar je bent en van daaruit verder gaan. Enige wat ze bij ds9 zeker wisten was dat ze Sisko de serie niet wilden laten "overleven". Oorspronkelijk had de serie moeten eindigen met Bajor bij de Federatie, is niet gebeurd. Het hoeft ook niet zo heel veel uit te maken of je wel of niet het einde van de serie kent als schrijver, maar ze wekten in dit geval erg de indruk het wel te weten. Daarbij was het de eerste twee seizoenen zo dat de karakter logisch gebruikt werden en ook dingen deden die uit het verleden verklaarbaar waren of verklaarbaar werden gemaakt. Dit is vanaf halverwege seizoen drie niet meer zo en wat ik van deze laatste ep heb gezien is dat ook niet zo. Met Raznor had ik zelf heel sterk het idee dat ze dat gewoon in de serie hadden moeten stoppen op het moment dat het terzake deed en niet nu nog eens. Beetje mostert na de maaltijd en daarbij ook nog eens het opofferen van zeer nodige eps om het verhaal af te kunnen maken. Ik heb op dit moment het idee dat ze gewoon aan het tijd rekken zijn. Ze zullen van SciFi wel niet in de eerste helft van dit seizoen op aarde mogen aankomen ofzo. Zal wel met een heftige cliffhanger eindigen waarna we weer een jaar ofzo moeten wachten straks op de tweede heflt van het seizoen. Tjah, SciFi heeft wat dat betreft inderdaad wel erg geholpen als het gaat om het verpesten van de serie.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

Ja Razor had idd niet erg veel nieuws, het enige wat nieuw was, was dat dat mannetje van de oude cylons zei dat starbuck de mensheid naar de vernietiging zal leiden als ze haar volgen. Maar voor de rest had het net zo goed in seizoen 2 kunnen zitten alhoewel het wel een leuke mooie 'film' was.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Jah maar het was geen "film" in de zin dat het echt apart gemaakt is. Is gewoon van het productiebudget van BSG afgegaan en het zijn ook gewoon twee eps minder dit "seizoen" (zover je uberhaupt van seizoen kan spreken als het zo in tweeen gedeeld wordt als ze gaan doen)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Bericht door Tactical_Cube »

ze hadden wel een apart budget als ik me niet vergis en het seizoen was voor 20 afleveringen + razor (2 eps) maar dat weet ik niet heel cker
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Bericht door martine »

captain crash schreef:

...... geeft namelijk aan dat er daadwerkelijk aan het begin niet nagedacht is over de afronding van het verhaal. Dat idee krijg ik toch al steeds meer, en dat is iets wat ik echt niet begrijp. De eerste twee seizoenen en de miniserie lieten een serie en productieteam zien dat nagedacht had over de verhalen. De serie begon ergens en had een verhaal dat ergens naartoe aan het werken was. Dat ben ik zelf al kwijt vanaf halverwege seizoen 3.

Het hoeft ook niet zo heel veel uit te maken of je wel of niet het einde van de serie kent als schrijver, maar ze wekten in dit geval erg de indruk het wel te weten. Daarbij was het de eerste twee seizoenen zo dat de karakter logisch gebruikt werden en ook dingen deden die uit het verleden verklaarbaar waren of verklaarbaar werden gemaakt. Dit is vanaf halverwege seizoen drie niet meer zo en wat ik van deze laatste ep heb gezien is dat ook niet zo
:yes:

Dat bedoel ik ja. Net alsof er niet vooruit wordt gedacht sinds die tijd in de planning ofzo en daar stoor ik me zelf vooral aan. En als ze het wel doen dan laten ze er weinig van merken tegenwoordig.

David Eick doet nu natuurlijk Bionic Woman en idd. er is wel wat weggegaan ja. Misschien is hun invloed of in ieder geval betrekking belangrijker dan we hadden gedacht.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ik mag hier niet meer lezen: te veel spoilers aangezien in nog maar S2 gezien heb en niet verder :lachhuil:
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

Najah het gaat dan ook over een ep uit seizoen 4 he.
Gebruikersavatar
Master Vanhu Botie
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5487
Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:26

Bericht door Master Vanhu Botie »

Ja, maar er wordt geproken over cylons waarvan ik nog niet weet dat ze cylons zijn. Dat mag hoor, daar dient dit draadje voor, maar ik mag 't alleen niet lezen ;(
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Bericht door captain crash »

waarom lees je het dan? ;)
Plaats reactie