(4.08) Sine Qua Non

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

(4.08) Sine Qua Non

Bericht door Vis »

Afbeelding

Episode Number: 408
Original UK Airdate: 27-05-2008

A power struggle among the Colonials results when one of their leaders is abducted.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Vis »

Wat een grap :') ...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Section31 »

Vis schreef:Wat een grap :') ...

De aflevering?
Ik ben 'm nog aan het binnenhalen, maar de 1gig versie duurt altijd wat langer... :greg:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door martine »

Nou, ik vond het wel een goede ep. Eindelijk weer eens wat ontwikkelingen en vaart in de verhaallijnen. Ook Adama heeft voor het eerst sinds lange tijd weer eens wat te doen en Hogan was perfect als Tigh. Ik had een aantal spoilers gelezen voor ik de ep heb bekeken en toen had ik wel een wtf moment. Lijkt op papier voor sommigen wat out of character maar heel mooi uitgevoerd door de acteurs waardoor het voor mij toch wel geloofwaardig is.

Bring on the next ep! :dance:
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Vis »

Goede ep... :rofl:

Adama die er maar mee kapt;
Tigh die Six zwanger maakt;
Adama Jr. for President...

Het kan niet belachelijker. Sinds Lee z'n wings heeft afgegeven komt hij over al een 15 jarige die geen flauw idee heeft waar ie mee bezig is. En nu moeten we geloven dat ie wel even snel voor President gaat spelen. Nogmaals: wat een grap :') ...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door captain crash »

Er werd absoluut goed geacteerd, dat kan een volstrekt geschifte verhaallijn echter niet verstoppen. Waarom gaan ze niet gewoon bezig met waar het echt om gaat? Oh wacht, omdat er straks een cliffhanger moet komen omdat ze volgend jaar de laatste eps uitzenden. Jeetje, dit was echt kolder. Maar ook kolder van het soort dat niet meer teruggedraaid wordt, dus zal ik er maar mee moeten leven ofzo. Oh en six zwanger...alsof dat er niet aan zat te komen ;)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Brunt »

Oké, deze aflevering wil ik weer zo snel mogelijk vergeten. Wat een gedrocht en wat een idioot verhaal. Dit is de eerste BSG-aflevering waarbij ik eigenlijk hoopte dat deze zo snel mogelijk afgelopen was. Wat een teleurstelling ;( .
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Section31 »

Six + Saul = mini-toaster?

Verder vond ik het allemaal een beetje: :duh2:

Ik had (natuurlijk) meer een vervolg op de 4.07 verwacht. Waar zijn Gaius en Roslin? :o
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door captain crash »

jah maar de logica dat een verhaal verder gaat als je eraan begonnen bent is al een tijdje zoek bij BSG...verwacht vervolg op 7 in 10 ofzo ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door The Silencer »

Section31 schreef:
Vis schreef:Wat een grap :') ...

De aflevering?
Ik ben 'm nog aan het binnenhalen, maar de 1gig versie duurt altijd wat langer... :greg:
Waarom haal je dan ook een gig versie? Die 350 mb versies voldoen voor mij prima. Als ik dit topic niet toevallig gezien had, zou ik overigens gewacht hebben tot zaterdag :o Dus thx voor de heads-up, hoewel enkele reacties in dit topic (heb me wel van inhoudelijk spoilers weggehouden) niet zo positief waren :P Download is bijna binnen, uurtje totaal ofzo, valt nog mee.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Section31 »

Omdat de 350mb versie er niet uitziet op een HD-TV. ;)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door martine »

Eh of stream het gewoon ofzo?

Dat Adama er (tijdelijk) mee kapt vond ik niet ongeloofwaardig. En hij zei al tegen Tigh dat ie niet aan moest wennen, oftewel die komt wel terug op zijn plek. Daarnaast was het ook overduidelijk dat Roslin en hij ontzettend naar elkaar toe zijn gegroeid.

Lee Adama... dat die gast president zou worden was al heel erg lang duidelijk sinds midden seizoen 3. De manier waarop het is gegaan had iets beter gekund. Meer Zarek bijv.

En Six zwanger, daar konden we op wachten toen ie voor het eerst in elkaar werd gemept door Six en daarna ehm je weet wel.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door captain crash »

Lee Adama... dat die gast president zou worden was al heel erg lang duidelijk sinds midden seizoen 3. De manier waarop het is gegaan had iets beter gekund. Meer Zarek bijv.
Wat nog niet betekent dat die ontwikkelingen in seizoen drie wel ergens op sloegen...en daarbij komt nog dat een groot deel van die ontwikkelingen eerst weer genegeerd is en nu opeens weer naar voren komt. Ik vind het eerlijk waar nergens op slaan, van een duidelijk doorlopend verhaal is al een hele tijd geen sprake meer. Is halverwege seizoen drie inderdaad opgehouden ;)
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Vis »

martine schreef:Dat Adama er (tijdelijk) mee kapt vond ik niet ongeloofwaardig. En hij zei al tegen Tigh dat ie niet aan moest wennen, oftewel die komt wel terug op zijn plek. Daarnaast was het ook overduidelijk dat Roslin en hij ontzettend naar elkaar toe zijn gegroeid.
Toen BSG nog consequent de karakters in stand hield maakte Adama ook moeilijke beslissingen als geliefden of zelfs z'n eigen zoon hierbij betrokken waren. Ik zie niet in hoe dit anders is. Nu vliegt ie wat wild in 't rond, laat de fleet in de steek en gaat zelf maar op Cylon jacht. Whatever.
martine schreef:Lee Adama... dat die gast president zou worden was al heel erg lang duidelijk sinds midden seizoen 3. De manier waarop het is gegaan had iets beter gekund. Meer Zarek bijv.
Al die duidelijkheid is mij blijkbaar ontgaan. Sinds hij lid is van het quorum is het enige wat hij heeft gedaan wat misplaatste en ondoordachte opmerkingen maken. Hij komt over als een 12 jarig jongetje dat voor het eerst een spreekbeurt mag houden. Alles behalve president-materiaal. De hele manier waarop hij nu president is geworden is nog veel belachelijker.
martine schreef:En Six zwanger, daar konden we op wachten toen ie voor het eerst in elkaar werd gemept door Six en daarna ehm je weet wel.
Oh, het was te verwachten.. Sorry, dan is het inderdaad een geniale verhaallijn!
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door martine »

Vis schreef:
martine schreef:Dat Adama er (tijdelijk) mee kapt vond ik niet ongeloofwaardig. En hij zei al tegen Tigh dat ie niet aan moest wennen, oftewel die komt wel terug op zijn plek. Daarnaast was het ook overduidelijk dat Roslin en hij ontzettend naar elkaar toe zijn gegroeid.
Toen BSG nog consequent de karakters in stand hield maakte Adama ook moeilijke beslissingen als geliefden of zelfs z'n eigen zoon hierbij betrokken waren. Ik zie niet in hoe dit anders is. Nu vliegt ie wat wild in 't rond, laat de fleet in de steek en gaat zelf maar op Cylon jacht. Whatever.
martine schreef:Lee Adama... dat die gast president zou worden was al heel erg lang duidelijk sinds midden seizoen 3. De manier waarop het is gegaan had iets beter gekund. Meer Zarek bijv.
Al die duidelijkheid is mij blijkbaar ontgaan. Sinds hij lid is van het quorum is het enige wat hij heeft gedaan wat misplaatste en ondoordachte opmerkingen maken. Hij komt over als een 12 jarig jongetje dat voor het eerst een spreekbeurt mag houden. Alles behalve president-materiaal. De hele manier waarop hij nu president is geworden is nog veel belachelijker.
martine schreef:En Six zwanger, daar konden we op wachten toen ie voor het eerst in elkaar werd gemept door Six en daarna ehm je weet wel.
Oh, het was te verwachten.. Sorry, dan is het inderdaad een geniale verhaallijn!
Ehm tja ik ben naar de Londen Expo geweest waar Edward James Olmos ook was. Hij heeft toen een aantal dingen uit de doeken gedaan wat betreft zijn karakters ontwikkeling en relatie ten overstaan van Roslin. Was er dus al op voorbereid :P
Maar zelfs zonder dat dan nog vind ik het niet ongeloofwaardig. Ieder mens heeft wel eens een moment waarin je "breekt"

Sorry er mist een deel van mijn post. Ik was tegelijkertijd ergens anders mee bezig. Wat ik wilde toevoegen aan zwangere Six is dat dat idd. niet van mij had hoeven gebeuren want ik zie de toegevoegde waarde er niet van in. Maar tegelijkertijd erger ik me er niet aan. Iets wat ik wel bij veel andere dingen had en nog steeds heb sinds halverwege seizoen 3.

Wat betreft Lee... tja zoals ik al zei het had veel beter uitgewerkt kunnen worden, maar het is niet als een donderslag bij heldere hemel uit de lucht komen vallen. Ze hebben hem al geruime tijd als zodanig gepositioneerd. Daarom weegt het bij mij miss. wat minder zwaar dan gevallen waarbij iets echt uit het niets komt.

Begrijp me niet verkeerd, ik blijf bij wat ik eerder al zei. BSG is de weg kwijt sinds seizoen drie. Vooral de planning van de verhaallijnen is er niet (meer?)
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Raynor's Revenge »

Vis schreef:
martine schreef:Dat Adama er (tijdelijk) mee kapt vond ik niet ongeloofwaardig. En hij zei al tegen Tigh dat ie niet aan moest wennen, oftewel die komt wel terug op zijn plek. Daarnaast was het ook overduidelijk dat Roslin en hij ontzettend naar elkaar toe zijn gegroeid.
Toen BSG nog consequent de karakters in stand hield maakte Adama ook moeilijke beslissingen als geliefden of zelfs z'n eigen zoon hierbij betrokken waren. Ik zie niet in hoe dit anders is. Nu vliegt ie wat wild in 't rond, laat de fleet in de steek en gaat zelf maar op Cylon jacht. Whatever.
Uhm, op zich heeft Adama dit al eerder geflikt hoor: toen starbuck in S1 vast zat op de Red Moon heeft hij ook de hele vloot gegijzeld en flink wat materiaal opgeofferd. Tegen Lee zei hij op de vraag wat hij gedaan had als Lee zoek was zelfs "we would have never left" ofzo. Dus nee, je kan echt niet zeggen dat dit zo uit de lucht komt vallen en niet in z'n karakter past :huh:

Over (in)consistentie in de serie wat dit soort dingen betreft valt genoeg te zeggen natuurlijk, zal ik niet ontkennen, maar in dit geval klopt het wat mij betreft toch wel :)

Die advocaat is bij mij overigens alle geloofwaardigheid kwijt inmiddels... erg jammer, want hij was best tof op t eind van S3. En twee Cylons die een baby krijgen? Ik dacht dat dat niet mogelijk kon zijn? :S
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Trekscaper »

Raynor's Revenge schreef: En twee Cylons die een baby krijgen? Ik dacht dat dat niet mogelijk kon zijn? :S
De final five cylons zijn andere soort cylons dan de andere cylons die bekend zijn. Dus het zou mogelijk kunnen zijn.

Ik vond de aflevering op zich meevallen. Alleen de ontwikkelingen in karakters wat ongeloofwaardig. Meeste springt eruit Lee. Maar Admiral Adama is zo close met Roslin, en dat is al vanaf het begin af aan tussen hun twee in ontwikkeling dat ik best wil geloven dat Adama alles voor haar over heeft.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Raynor's Revenge »

Trekscaper schreef:
Raynor's Revenge schreef: En twee Cylons die een baby krijgen? Ik dacht dat dat niet mogelijk kon zijn? :S
De final five cylons zijn andere soort cylons dan de andere cylons die bekend zijn. Dus het zou mogelijk kunnen zijn.
ja okeej, maar dat mag dan wel een heul groot verschil zijn als ze hier opeens geen last meer van hebben...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Section31 »

Daar zit ook een heul groot verschil.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Raynor's Revenge »

gezien ze nog steeds niets hebben gezegd over op welke manier die final five anders zijn van de rest, vind ik niet dat je dat zomaar mag aannemen ;)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door captain crash »

en vind ik het nogal flauw als ze dat straks "opeens" allemaal wel verklaren om het verhaal toch nog kloppend te krijgen. Ze hadden gewoon meer aandacht aan het verhaal moeten besteden en minder aan al het andere gedoe.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Section31 »

Raynor's Revenge schreef:gezien ze nog steeds niets hebben gezegd over op welke manier die final five anders zijn van de rest, vind ik niet dat je dat zomaar mag aannemen ;)
Ze zijn iig door de Cylon Detector van Baltar heen gekomen?
Boomer bijvoorbeeld kwam daar niet doorheen.
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: (4.08) Sine Qua Non

Bericht door Tactical_Cube »

ik heb hem net bekeken
en ik vond het helemaal niet zo'n slechte aflevering eerlijk gezegd
veel had je al kunnen zien aankomen en daarom is het nie zo out of character als sommigen het hier doen lijken.
Het einde vond ik nog wel het mooist, Adama daar helemaal in zijn eentje te wachten op Roslin
echt liefw
Plaats reactie