(4.09) Hub

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

(4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Afbeelding

Episode Number: 409
Original US Airdate: 06-06-2008

Colonial Viper pilots plan an attack on the Resurrection Hub with their Cylon rebel allies.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Ik vond het wel een aardige aflevering. Vooral het gezicht van de president wanneer Diana vraagt of ze niet weet dat ze een van de Final Five is, geweldig :lachhuil:

Baltar en de Centurion was ook wel leuk.

Het 'verraad' gaat nog wel gevolgen hebben lijkt me voor Roslin.
Gebruikersavatar
Trekscaper
Moderator
Moderator
Berichten: 2681
Lid geworden op: 05 okt 2004, 22:02
Locatie: Sittard

Re: (4.09) Hub

Bericht door Trekscaper »

Goede aflevering! Battlescenes zagen er cool en anders uit. Had ergens gelezen dat Ron Moore moeite had om telkens met wat nieuwe battlescenes op proppen te komen en niet in herhaling te vallen. Dit zag er anders heel cool uit, vooral ook met de muziek erbij. Verder mooie momenten wanneer Baltar zijn geheim opbiegt aan Roslin dat hij verantwoordelijk is voor de aanval van de Cylons en de eindscene tussen Adama en Roslin.

Volgende week alweer de laatste aflevering voor een lange tijd ;(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Raynor's Revenge »

ik hoop eigenlijk dat baltar's praatje met die centurion nog wat consequenties gaat hebben :') staan centurions met elkaar in verbinding zoals de skinjobs dat doen?
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.09) Hub

Bericht door Vis »

+ space battles :yum:
+ baltar/centurion :rofl:

- president-cylon grap :roll:
- boomer drama :Z
- fokking president visions :r
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Raynor's Revenge »

[quote="Vis- president-cylon grap :roll:[/quote]
:lol: dat was wel extreem flauw idd....
darkowa
Commander
Commander
Berichten: 1601
Lid geworden op: 18 aug 2007, 17:16
Locatie: leuven

Re: (4.09) Hub

Bericht door darkowa »

Vis schreef:- fokking president visions :r
Vondek wel grappig
Vis schreef:fokking president visions :r
Oh dear god, save us from this horror.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

darkowa schreef:
Vis schreef:- fokking president visions :r
Vondek wel grappig
Vis schreef:fokking president visions :r
Oh dear god, save us from this horror.
:? Eerst is ie grappig en dan horror? Ik denk dat je in plaats van de eerste quote het stukje met de President = cylon grap bedoeld?
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18796
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Blind Guardian »

The Silencer schreef:
darkowa schreef:
Vis schreef:- fokking president visions :r
Vondek wel grappig
Vis schreef:fokking president visions :r
Oh dear god, save us from this horror.
:? Eerst is ie grappig en dan horror? Ik denk dat je in plaats van de eerste quote het stukje met de President = cylon grap bedoeld?
Het kunnen ook twee persoonlijkheden zijn, dat heb je weleens.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Ze heten niet allemaal BG
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Raynor's Revenge »

GhulRa schreef:I may have been a little too hasty in my first post. After watching “Hub” a few more times, the music grew on me. The Hub theme reminds me a bit of parts of “Violence and Variations”, one of my favorites. I still feel it’s a bit incomplete, though. But I’m sure Bear will expand on it in forthcoming episodes.
een of andere sukkel in Bear's muziekblog begrijpt geloof ik nog niet helemaal dat de hub vernietigd is en het thema daardoor waarschijnlijk ook niet meer terug zal komen :')
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Zeg nooit nooit. Ik zie het nog gebeuren dat ze er toch nog een seizoen om uitmelkredenen erachter aan doen en dat dan blijkt dat de Cylons een nieuwe Resurrection Hub gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door captain crash »

Denk het niet, zou ze echt veel te veel gaan kosten. Maar uitmelken zullen ze het wel, dus niet als bij Voyager kan er opeens uit het niets nog wel een tweede hub gevonden worden hoor. Of misschien is de aarde wel omgebouwd tot een hele grote hub ofzo.

De ep kon me matig boeien, ontwikkelingen waren aardig maar niet echt heel onverwacht. Ik kom er dit seizoen maar moeizaam in met BSG. Is geheel m'n eigen fout, ik kijk het superieure eerste en tweede seizoen gelijktijding. Kan iedereen afraden dat ook te doen. Denk dat deze eps veel beter te verteren zijn als je minder goed weet wat was.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Re: (4.09) Hub

Bericht door Brunt »

The Silencer schreef:Zeg nooit nooit. Ik zie het nog gebeuren dat ze er toch nog een seizoen om uitmelkredenen erachter aan doen en dat dan blijkt dat de Cylons een nieuwe Resurrection Hub gemaakt hebben.
Ja, waarom kunnen de cylons eigenlijk niet gewoon een nieuwe hub maken? Dat is iets wat ik niet begrijp.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door captain crash »

Brunt schreef:
The Silencer schreef:Zeg nooit nooit. Ik zie het nog gebeuren dat ze er toch nog een seizoen om uitmelkredenen erachter aan doen en dat dan blijkt dat de Cylons een nieuwe Resurrection Hub gemaakt hebben.
Ja, waarom kunnen de cylons eigenlijk niet gewoon een nieuwe hub maken? Dat is iets wat ik niet begrijp.
Ik geef nu het standaard voyagerfan-antwoord: Omdat dat nu eenmaal zo is, snap je dat dan niet?
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Raynor's Revenge »

:lachhuil: tja, op t moment is dat idd de enige verklaring... er is wel naar gehint dat dit later in t seizoen nog uitgelegd zou worden, maar of dat ook echt gebeurd is afwachten natuurlijk....
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Maar feit blijft dat die Hub wel ooit gebouwd moet zijn. Er zou dus op zich niets in de weg moeten staan om dit nog een keer te doen. Maar ik denk niet dat, als het mogelijk zou zijn, zo een Hub binnen een week gebouwd wordt (in Voyager zou dat wel kunnen). Dus wellicht dat de Cylons er wel aan beginnen maar dan wordt het een race tegen de klok en in de tussentijd is elk verlies een echt verlies (wat me weer doet afvragen, waarom is die Hub nu zo belangrijk? Goed, de skinjobs kunnen dood, maar de Centurions en de Raiders zijn het leger en die kunnen door fabrieken in enorme veelvouden worden uitgepoept lijkt me. Desnoods maak je maar compleet mechanische machines zonder enige vorm van bewustzijn, zolang ze maar mensen doormidden kunnen schieten).
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door captain crash »

Blijft de vraag voor mij: Als die hub zo belangrijk is voor ze, waarom hebben ze er dan niet meer dan een? Gezien het feit dat ze alles grondig voorbereiden zou het echt niet logisch zijn als ze zo'n, toch vrij stomme, fout gemaakt hebben.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Zouden machines last kunnen hebben van hubris en het voor onmogelijk hebben gehouden dat de mensheid de hub kan uitschakelen? (dit kon immers alleen maar omdat er Cylons collaboreerden)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door captain crash »

Lijkt me niet, ze hebben ook met allerlei andere scenario's rekening gehouden.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

En toch hebben de Colonials vaker met wanhoopspogingen hun plannen doorkruist; zoals bij "Hand of God" en de bevrijding van New Caprica. Vooral bij zoiets belangrijkers als een brandstoffabriek verwacht je toch meer verdediging (een baseship misschien), vooral als je iemand met beperkte middelen aan het opjagen bent. Dan MOET je er rekening mee houden dat ze je eigen productie gaan aanvallen.

En zo hebben ze er ook geen rekening er mee gehouden dat de Colonials met Cylon hulpjes de Hub konden vinden en dat terwijl er al lange tijd een skinjob aan zijde van de Colonials volgt.
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Re: (4.09) Hub

Bericht door Brunt »

Maar dan nog, die hub is al een keer gebouwd door de cylons. Waarom zouden ze die dan niet nog een keer kunnen bouwen? Het zou nogal stom zijn als je je vermogen om nooit dood te kunnen gaan volledig zou laten afhangen van één hub, die je dan ook nooit meer zou kunnen herbouwen :S . Bovendien snap ik ook niet waarom de rebellerende cylons ertegenin gingen om de mensenvloot te vernietigen. Zolang je maar zorgt dat er een ressurectionship in de buurt is downloaden de final five daar vanzelf wel heen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Raynor's Revenge »

^uhm, nee, want daarvoor zouden ze een body klaar moeten hebben liggen, en gezien ze op d'anna na niet weten wie de final five zijn...
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door captain crash »

"we" weten het niet, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er bij de cylons ook niet ergens iemand is die het weet.

Ik voorspel: Ergens dit seizoen komt de "grote cylon leider" naar voren. Wat ik trouwens volstrekte onzin zou vinden, maar er is wel meer onzin ontstaan in BSG. De "grote cylon leider" noemen ze trouwens creatief "brains"
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door The Silencer »

Ik moet opeens aan de Big Giant Head van 3rd Rock from the Sun denken. :lachhuil:
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.09) Hub

Bericht door uss defiant »

Trekscaper schreef:Goede aflevering! Battlescenes zagen er cool en anders uit. Had ergens gelezen dat Ron Moore moeite had om telkens met wat nieuwe battlescenes op proppen te komen en niet in herhaling te vallen. Dit zag er anders heel cool uit, vooral ook met de muziek erbij. Verder mooie momenten wanneer Baltar zijn geheim opbiegt aan Roslin dat hij verantwoordelijk is voor de aanval van de Cylons en de eindscene tussen Adama en Roslin.

Volgende week alweer de laatste aflevering voor een lange tijd ;(
Eens met alles dat je zegt.
captain crash schreef:"we" weten het niet, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat er bij de cylons ook niet ergens iemand is die het weet.

Ik voorspel: Ergens dit seizoen komt de "grote cylon leider" naar voren. Wat ik trouwens volstrekte onzin zou vinden, maar er is wel meer onzin ontstaan in BSG. De "grote cylon leider" noemen ze trouwens creatief "brains"
Jij gaat uit van het idee dat er 13 cylon modellen zijn vanwege de 13e kolonie, aarde?
Iig gaat je idee hier niet geheel op lijkt me. Als de 13e cylon op de hub zou zitten, zodat de final five gedownload konden worden, denk je dan niet dat de cylons dat door zouden hebben?

En om ook buiten dit topic te reageren:
RR in Bear's blog schreef:a ‘question’ about the Hub Theme:

Is it just my imagination or is it sort of an alternate version to Gaeta’s Lament from Guess What’s Coming…? I really loved the similarities between the two, making the last line of the Lamtent’s lyrics seem to be reflecting on both the hybrid and D’Anna waking up… very nicely done.
Dat idee had ik ook idd. Ik heb de bladmuziek op zijn blogs eens naast elkaar gelegd, maar de intervallen tussen de noten zijn toch echt anders. (evenals de toonsoort) Maar toch klinkt het enigszins gelijk.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.09) Hub

Bericht door Raynor's Revenge »

dat de toonsoort anders is hoorde je al bij de eerste noot natuurlijk ;) de intervallen zijn wel anders, maar de 'flow' van de note is erg gelijkend IMO, als je de opmaat van 'lament' wegdenkt... ik moest er iig gelijk aan denken, zeker omdat de ep ook begon met de 'lament-mix' van t einde van 'guess what...' :)
Plaats reactie