Galactica vs Pegasus

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Galactica vs Pegasus

Bericht door USS Enterprise »

Ik ben sinds kort weer Battlestar Galactica aan het kijken, net bij seizoen 2.
Wat ik me afvraag is, waarom hebben de Pegasus opgeofferd in plaat van de Galactica?
De Pegasus is moderner, lijkt me dus praktischer om die te houden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door uss defiant »

De serie heet Battlestar Galactica en niet Battlestar Pegasus. :*)

Maar vanuit het serie-oogpunt: geen idee.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door Raynor's Revenge »

complete-bullshit-om-de-zaak-heen-praat-reden:

galactica was 'vol', veel mensen aan boord ivm de aanval op new caprica. de pegasus was zo goed als leeg toen ze te hulp schoten. vanuit het 'de mensheid dreigt uit te sterven' oogpunt zou je kunnen zeggen dat het overleven van al die vele vele mensen op de galactica belangrijker was :P
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26503
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door captain crash »

...maar die hadden ook kunnen verhuizen. Een van de eerste dingen in de serie die aangaven dat de producenten de weg een beetje aan het kwijt raken waren...er zullen er nog meer volgen ;-(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door Raynor's Revenge »

captain crash schreef:...maar die hadden ook kunnen verhuizen.
toch niet tijdens t gevecht joh O-)

en nee, natuurlijk had adama niet in eerste instantie met de technologisch superieure pegasus de strijd in kunnen gaan, doe ff normaal zeg ;) :P
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door natural_lurker »

Misschien dat de Pegasus niet geschikt was voor de zgn. Adama-maneuver (het snel naar beneden vallen tussen dampkring en grond) . Dat ie dan geen vipers kon launchen of dat ie te groot/zwaar was voor zoiets. of zo..



Wat een mens allemaal kan verzinnen om z'n favo serie te verdedigen...
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door GPS »

Volgens mij wilde de schrijvers gewoon van de Pegasus af. Dat ding was gewoon te goed.

Of klinkt dat te logisch :?
Gebruikersavatar
USS Enterprise
Commander
Commander
Berichten: 1204
Lid geworden op: 11 jun 2002, 20:37

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door USS Enterprise »

Iets te logisch ja, weet je niks beters? ;)
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door GPS »

USS Enterprise schreef:Iets te logisch ja, weet je niks beters? ;)
De gezagvoerder van de Pegasus was een Japanner en zag harakiri als enige uitweg??
Gebruikersavatar
Flashback
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 124
Lid geworden op: 24 jul 2008, 13:56
Locatie: Westerlo, België
Contacteer:

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door Flashback »

Gewoon allemaal de schuld van Fat Lee...
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door Section31 »

GPS schreef:Volgens mij wilde de schrijvers gewoon van de Pegasus af. Dat ding was gewoon te goed.

Of klinkt dat te logisch :?
Ik heb nooit de indruk gekregen dat Pegasus 'te goed' was.
Bij 'te goed' denk ik aan een situatie waar Pegasus de Basestars met bosjes tegelijk uit de hemel knalt. Dat was nooit het geval in de serie.

Als Pegasus ergens voor zorgde, dan was het wel dat de schrijvers wat meer lucht kregen om toffe space-battles in het verhaal te verwerken.
Galactica is vrij beperkt in haar slagkracht en moet feitelijk vooral veel incasseren (behalve de nukes). Dat incasseren moest Pegasus ook, maar daarnaast heeft Pegasus ook een heel arsenaal aan Gun Batteries en die enorme Main Battery waarmee ze serieuze klappen uit kon delen.

Wat volgens mij toch heel duidelijk bleek uit de space-battles is dat Pegasus en Galactica eigenlijk niet bedoeld zijn om op een dergelijke manier de confrontatie aan te gaan met de vijand.
Je moet namelijk niet vergeten dat Galactica en Pegasus normaal gesproken het middelpunt vormen van een Battlestar Group. Door Ronald D. Moore vergeleken met een hedendaagse CBG.
Dat betekent dat een Battlestar normaal gesproken omringd is door misschien wel 25 support ships. Van bevoorrading, medisch en repair ships tot defensieve en offensieve cruisers/destroyers/frigates/kleine carriers etc.
Gebruikersavatar
GPS
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 9095
Lid geworden op: 24 jul 2004, 23:41

Re: Galactica vs Pegasus

Bericht door GPS »

Section31 schreef:
GPS schreef:Volgens mij wilde de schrijvers gewoon van de Pegasus af. Dat ding was gewoon te goed.

Of klinkt dat te logisch :?
Ik heb nooit de indruk gekregen dat Pegasus 'te goed' was.
Bij 'te goed' denk ik aan een situatie waar Pegasus de Basestars met bosjes tegelijk uit de hemel knalt. Dat was nooit het geval in de serie.

Als Pegasus ergens voor zorgde, dan was het wel dat de schrijvers wat meer lucht kregen om toffe space-battles in het verhaal te verwerken.
Galactica is vrij beperkt in haar slagkracht en moet feitelijk vooral veel incasseren (behalve de nukes). Dat incasseren moest Pegasus ook, maar daarnaast heeft Pegasus ook een heel arsenaal aan Gun Batteries en die enorme Main Battery waarmee ze serieuze klappen uit kon delen.

Wat volgens mij toch heel duidelijk bleek uit de space-battles is dat Pegasus en Galactica eigenlijk niet bedoeld zijn om op een dergelijke manier de confrontatie aan te gaan met de vijand.
Je moet namelijk niet vergeten dat Galactica en Pegasus normaal gesproken het middelpunt vormen van een Battlestar Group. Door Ronald D. Moore vergeleken met een hedendaagse CBG.
Dat betekent dat een Battlestar normaal gesproken omringd is door misschien wel 25 support ships. Van bevoorrading, medisch en repair ships tot defensieve en offensieve cruisers/destroyers/frigates/kleine carriers etc.
Wat ik bedoelde, is dat de schrijvers met dat ding in hun maag zaten. Ze was sterker dan de Galactica en zeker in combinatie zouden ze meer aankunnen dan hun (de schrijvers) bedoeling was. De Pegasus moest weer verdwijnen zodat ze terug konden keren naar het idee van opgejaagd worden.
Plaats reactie