(4.12) A Disquiet Follows My Soul

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

(4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Episode Number: 412
Original US Airdate: 22-01-2009

Admiral Adama wants to use Cylon technology to help the fleet find a new permanent home, but not everyone agrees with his plan.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

Die laatste scène wil niet van m'n netvlies af. ;(
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

Verder wel een toffe ep. 8-)
Zarek is weer bezig met z'n oude spelletjes, er dreigt nu duidelijk een splitsing in de vloot.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

"Was Adama having sex with Jean-Luc Picard at the end? " ;( _O- ;(
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Raynor's Revenge »

:')

ik vond wel dat roslin erg een 'bobblehead' had op t eind hoor :P

en dat hotdog de papa van dat kind is kwam een beetje uit t niets

maar verder was er niet echt iets in deze ep waar ik me aan stoorde ofzo, keek lekker weg ^^ wel vraag ik me nog steeds af hoe ze die scenes met felix z'n been filmen, bij mijn beste weten heeft de acteur er gewoon twee :o
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door uss defiant »

Ik vond het een beetje een matige eigenlijk. Vooral een aanzetje voor volgende afleveringen, maar op zichelf niks bijzonders.
FL_Freak
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jul 2008, 02:32

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door FL_Freak »

Ik kreeg er een depressief gevoel van, laatste afleveringen wss alleen over de opstand ofzo :lachhuil:
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door martine »

Ik heb zo'n gevoel dat Geata de volgende is die uit de luchtsluis gaat.

Verder matige aflevering. Er zaten wel momenten in maar dit is toch vooral een opzetje naar de splitsing van de vloot en de opstand.

Dus dan heb je dat de volgende aflevering en dan zijn er nog 7 over om de rest in te vertellen. Hmmz

Ze mogen nu wel eens op gaan schieten.

Wat is HeadSix nou?
Wat is er eigenlijk werkelijk gebeurd op de aarde en Kobol?
Waar is Cavil?
Is de dying leader provicy van de baan of wordt er iemand anders mee bedoeld?
Echte duidelijkheid over de Final Five.
WTF is Kara Thrace?
Harbinger of death?
Baltars Cult?
Boomer?
Roslin en d'r ziekte?
Cylon baby
Een paar individuen die nog geairlocked moeten worden.

Wordt nog lekker druk zo.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

+ een definitief antwoord over aarde.

De planeet waar ze nu zitten blijft me te vaag. Ik zie het niet gebeuren dat de serie eindigt op een willekeurige habitable planet (waar ze nu naar op zoek gaan).
Er moet nog een dikke plottwist aankomen... (hoop ik althans)
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

Okay.. iemand met veel te veel tijd heeft iets mogelijk interessants ontdekt:
Where Did the Tylium Ship Go?
The tylium refinery ship, Hitei Kan, jumped away. Where did it go? Adama extorted the coordinates from Vice President Tom Zarek, who wrote them in a paper that he crumpled and tossed on the floor. The tylium ship was unceremoniously retrieved. Let’s take a closer look at the star patterns where the tylium ship was hiding:

Afbeelding
Top: Tylium ship. Note part of Ursa Major ('Big DIpper') at top left. (Credit: Sci-Fi) Bottom: Stars as viewed from Earth, constellations noted. (Credit: Celestia software.)

The visible constellations are a match. Ironically, the jump coordinates Tom Zarek wrote on the piece of paper were the coordinates for Earth, or at least our Solar System. No, not the cinder planet they found in “Revelations,” but the real deal! The refinery ship is brightly lit from an external light source, and that light source is our Sun, according to the stars. From another star system, there would not be such a good match with the stars. From Alpha Centauri, our own Sun would appear as a very bright star below Cassiopeia in this shot in the picture. From the next closest star systems, namely Barnard’s Star, Wolf 359, Lalande 21185, and Sirius, Cassiopeia is severely distorted. Using Celestia software, I checked all the star systems out to 12 light years from Earth, and only the view from our Solar System matches the view from the tylium refinery ship’s location. (Beyond 12 light years, nearly all the constellations are quite distorted.)

Note that although Gaeta said the visible constellations are a match at Revelations planet, he is probably comparing against those in the Tomb of Athena, which do not match the constellations from Earth. (See “Are the Constellations a Match?”)

Now the question is, who came up with the coordinates for our Solar System? Was it Tom Zarek? Was it Felix Gaeta? Or somebody else?

http://www.galactica-science.com/battle ... s-my-soul/
:o
Gebruikersavatar
Ace of Spades
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 17638
Lid geworden op: 29 mei 2004, 10:28
Locatie: Prachtig Dellûf

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Ace of Spades »

Using Celestia software, I checked all the star systems out to 12 light years
:rofl:
In de trant van ik heb geen leven :') .
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

idd... :+
wel ideaal natuurlijk dat wij nu met 2 minuten lezen dezelfde informatie vergaren. 8-)
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Tactical_Cube »

tis wel een heel interressante website vooral ook dit stukje :D
Before the start of season 4, Ronald D. Moore, the show’s executive producer, said, “We will get to a place that we will call Earth before the end of the season.” That should be a warning that the planet called “Earth” in “Revelations” is not necessarily the Earth.

And there is a fake Earth in the original 1978 Battlestar Galactica. In the episodes “Greetings from Earth” and “Experiment in Terra,” the Colonials find a world that they (and we, the audience) are led to believe is Earth. Commander Adama, played by Lorne Greene, says, “Terra in Gemonese means Earth!” However, Terra turns out to merely be a colony of people who originally came from Earth - the Thirteenth Tribe, or descendants thereof. In “Experiment in Terra”, the inhabitants of the planet are on the brink of destroying themselves in a nuclear war, whereas in the planet in “Revelations” appears to have been destroyed by a nuclear war.

When Gaeta declares in “Revelations” that “the visible constellations are a match,” one might be inclined initially to take this as absolute proof that the planet is Earth. Not so fast. It may be quite the opposite.

“We’re standing o­n it. We’re standing o­n Earth,” said Starbuck in “Home, Part 2″. Starbuck assumed the constellations in the virtual holo-projection (or whatever) were as they are from Earth. However, the constellations she and the others saw in the Tomb of Athena were inconsistent with the appearance of the constellations from Earth: past, present, and future. The constellations are distorted and missing some very bright stars. You can judge for yourself. See the two Galactica-Science.com articles:

Although we saw Earth in the season 3 finale, complete with North America, we did not any recognizable continents on the planet in “Revelations.” We did not see the Moon. There is simply nothing to prove the planet is Earth, and there is something to prove that it is not Earth: the constellations match those in the Tomb of Athena, which do not match the constellations from Earth.

So if Earth is not the nuked planet in “Revelations”, where is Earth?
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Tactical_Cube »

en nog effe dit artikel over starbuck
http://www.galactica-science.com/battle ... starbucks/

heel interressant allemaal dan vraag ik me eens af of ik wel goed op de dingen let.
bij de dood van starbuck kloppen er dus allemaal dingen niet en ook kan haar haar niet zo lang gegroeid zijn toen ze terugkwam, iets wat ronald d ook vertelde als ik me niet vergis.

anyway deze site is het lezen waard, er staan allemaal gedetailleerde dingen op en als deze waar zijn denken de schrijvers dus best wel erg voorruit :) ben erg benieuwd wat het allemaal gaat worden.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door captain crash »

...jah maar of je er daadwerkelijk wat aan hebt hangt van de schrijvers af en tot nu toe is nog niets gebleken van een serieuze poging tot afronden van het verhaal.
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door martine »

Spoiler (weergeven)
Ik weet niet of het waar is maar er gingen geruchten dat er in een casting call acteurs of extra's werden gezocht die primitieve mensen moeten gaan voorstellen voor / tegen het einde van Battlestar Galactica dus misschien hebben ze hier wel iets gevonden.
  Ik heb alleen niet echt vertrouwen meer in RDM aangezien hij ook gewoon heeft toegegeven dat hij geen duidelijke planning of omlijning heeft gehad tijdens de productie van deze serie.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Raynor's Revenge »

ze schijnen idd zo tegen eind S3 eens rond de tafel te zijn gaan zitten met het idee van 'zo, en wie zullen we eens de laatste 5 cylons maken?'

en dat dan ook nog naar t publiek presenteren als een goed iets in de laatste special, zucht...
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Tactical_Cube »

nee oke dat is waar dat ze nog niet echt aan het afronden zijn, maar er zijn dan ook nog 7 afleveringen, als het vanaf nu aan afgerond wordt moet dat wel mogelijk zijn.

Overigens zag ik op een of andere onbekende site dat de finale een 3 parter was, maar dit kan ik nergens anders vinden dus dat zal wel een foutje zijn geweest.

En dat van de laatste final five cylons dat klinkt best stom idd, maar misschien maakt het niks uit, want in principe kon iedereen dus een cylon zijn en dan maakte het niet uit wat ze in hun leven hadden gedaan. Dus dan hoefden ze het ook pas te beslissen wanneer ze de final five zouden introduceren. En het feit dat ze het pas op zon laat moment beslist hebben betekent niet dat ze niet al in hun hoofd hadden wie het konden gaan worden.

Ik weet niet meer wanneer die scene van baltar met die kinderen om hem heen was, maar daar kon je eigenlijk al zien dat tigh er eentje was.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Raynor's Revenge »

Tactical_Cube schreef:En dat van de laatste final five cylons dat klinkt best stom idd, maar misschien maakt het niks uit, want in principe kon iedereen dus een cylon zijn en dan maakte het niet uit wat ze in hun leven hadden gedaan. Dus dan hoefden ze het ook pas te beslissen wanneer ze de final five zouden introduceren. En het feit dat ze het pas op zon laat moment beslist hebben betekent niet dat ze niet al in hun hoofd hadden wie het konden gaan worden.
het probleem met deze stelling is dat je er van uit gaat dat ze al aan t begin van de serie wisten dat de final five van aarde zouden komen enzo.... ik betwijfel dit ten zeerste :{
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door martine »

Raynor's Revenge schreef:
Tactical_Cube schreef:En dat van de laatste final five cylons dat klinkt best stom idd, maar misschien maakt het niks uit, want in principe kon iedereen dus een cylon zijn en dan maakte het niet uit wat ze in hun leven hadden gedaan. Dus dan hoefden ze het ook pas te beslissen wanneer ze de final five zouden introduceren. En het feit dat ze het pas op zon laat moment beslist hebben betekent niet dat ze niet al in hun hoofd hadden wie het konden gaan worden.
het probleem met deze stelling is dat je er van uit gaat dat ze al aan t begin van de serie wisten dat de final five van aarde zouden komen enzo.... ik betwijfel dit ten zeerste :{
Als je af en toe eens leest wat RDM in interviews e.d. zegt dan is die twijfel niet ongegrond.

Ik zei het al toen we in het begin van seizoen 3 zaten, na de miniserie en de eerste 2 seizoenen zijn ze de focus, de omlijning van de serie kwijt geraakt. Volgens mij hebben ze nooit verder nagedacht dan dat punt en uit recente interviews lijkt dit idd. het geval te zijn geweest. The FF zijn pas later bedacht en wie dat moesten zijn hebben ze zelf ook een dartbord opgehangen en wat pijltjes in de lucht gegooid...

Het maakt me verder niet uit als je een nieuwe richting uit gaat maar doe dit wel consistent. Bedenk wel in ruwe lijnen waar je uiteindelijk naar toe wil werken met bepaalde verhaallijnen en karakters. En dit onbreekt ontzetten bij BSG de laatste tijd.

Een serie dit dit wel heel goed lijkt te doen is Lost.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

Het grote plaatje, of zeg maar het mysterie van Lost is veel ongrijpbaarder en daardoor beter geschikt als uitgangspunt. Dat kan letterlijk nog alle kanten op.

Het hele final five vraagstuk is een zware teleurstelling geworden. Alle mogelijkheden waren al dood ge-analyseerd op internet. En de vijf waarmee ze uiteindelijk op de proppen kwamen waren nog teleurstellender en onverklaarbaarder dan bepaalde theorieën op internet.

Misschien het gevolg van het feit dat er vooraf geen doordacht plan was, of omdat de verwachtingen zo hoog opgeschroefd werden dat je de ultieme mindfuck verwachtte.
En die bleef uit. :{


Overigens blijf ik de hele situatie rondom de aarde wel bijzonder interessant vinden (zoals eerder gezegd, hier zit ongetwijfeld nog een plottwist aan te komen) Daar verheug ik me serieus nog op. :)
De soundtrack, acteerwerk en het camerawerk blijven indrukwekkend in BSG. :Y
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Raynor's Revenge »

vooral de soundtrack ^^
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door captain crash »

Raynor's Revenge schreef:
Tactical_Cube schreef:En dat van de laatste final five cylons dat klinkt best stom idd, maar misschien maakt het niks uit, want in principe kon iedereen dus een cylon zijn en dan maakte het niet uit wat ze in hun leven hadden gedaan. Dus dan hoefden ze het ook pas te beslissen wanneer ze de final five zouden introduceren. En het feit dat ze het pas op zon laat moment beslist hebben betekent niet dat ze niet al in hun hoofd hadden wie het konden gaan worden.
het probleem met deze stelling is dat je er van uit gaat dat ze al aan t begin van de serie wisten dat de final five van aarde zouden komen enzo.... ik betwijfel dit ten zeerste :{
Hoef je niet aan te twijfelen, dit is door verschillende mensen rond de productie van de serie allang toegegeven. Ofwel, ze weten het zelf niet en een groot deel van de verklaringen komen daarom ook pas achteraf. Misschien maken ze er nog niets moois van hoor...maar ze verdoen nu in ieder geval kostbare tijd.
Gebruikersavatar
Section31
Moderator
Moderator
Berichten: 7164
Lid geworden op: 02 jun 2002, 01:03

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door Section31 »

martine schreef:
Spoiler (weergeven)
Ik weet niet of het waar is maar er gingen geruchten dat er in een casting call acteurs of extra's werden gezocht die primitieve mensen moeten gaan voorstellen voor / tegen het einde van Battlestar Galactica dus misschien hebben ze hier wel iets gevonden.
  Ik heb alleen niet echt vertrouwen meer in RDM aangezien hij ook gewoon heeft toegegeven dat hij geen duidelijke planning of omlijning heeft gehad tijdens de productie van deze serie.
Heb je voor die spoiler eventueel ook een bron? :*)
Gebruikersavatar
martine
Captain
Captain
Berichten: 2177
Lid geworden op: 21 jul 2002, 14:22
Locatie: Londen UK

Re: (4.12) A Disquiet Follows My Soul

Bericht door martine »

Nee daarom zeg ik ook volgens geruchten. Heb het laatst ergens gelezen, te lui om weer op te zoeken. Misschien wel BS hoor.
Plaats reactie