(4.18) Islanded in a Stream of Stars

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

(4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door The Silencer »

Afbeelding

(4.18) Islanded in a Stream of Stars
The rebel Cylons and the Colonial humans react to Hera's kidnapping while the physical condition of the Galactica continues to deteriorate.
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door The Silencer »

Het was Cavil dus toch te doen om Hera. Vraag me af of Boomer straks een echte change of heart gaat krijgen.

En ik twijfel nu bijna niet meer dat Galactica het einde niet zal halen. En wat is Starbuck nu? Een soort messias die uit de dood is opgestaan? Nog twee weken.
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door IG88 »

Hoeveel leestekens heeft dat melodietje eigenlijk ?

Ook 13 net zoveel als de cylons en de colonien

Of net zoveel als het aantal planeten in ons zonnestelsel

Of zoek ik het helemaal in de verkeerde richting?
Gebruikersavatar
R2D2
Administrator
Administrator
Berichten: 5446
Lid geworden op: 05 jun 2002, 15:33
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door R2D2 »

IG88 schreef:Hoeveel leestekens heeft dat melodietje eigenlijk ?

Ook 13 net zoveel als de cylons en de colonien

Of net zoveel als het aantal planeten in ons zonnestelsel

Of zoek ik het helemaal in de verkeerde richting?
R2 de Bach-fan schreef:13 tonen; dit betreft een chromatische toonladder;
deze bestaat uit alle tonen waar een octaaf uit bestaat (C C# D D# E F F# G G# A A# B C)
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door uss defiant »

Afbeelding

Vaak zit er ook nog een cis aan het eind bij, wat het op 13 tonen zou laten uitkomen.

Ik vond deze ep wel aardig opzich, maar niks bijzonders. De komende 2 weken zullen we zien hoe het allemaal afloopt.
Gebruikersavatar
Vis
Moderator
Moderator
Berichten: 20538
Lid geworden op: 13 apr 2004, 23:07

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door Vis »

Ben ik de enige die denkt dat er geen tijd meer over is voor een fatsoenlijk einde? Veel Cylongeschiedenis is uitgelegd in wat gebrabbel dat je 20x moest terugspoelen en de rest blijft vaag of gewoon onduidelijk. Ben benieuwd wat ze nu nog kunnen doen met 't "verhaal".
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door uss defiant »

mja, das ook mijn grootste probleem met deze ep: er had meer in opgelost moeten worden. Een hoop lijkt echter te leiden naar The Opera House en dat gaat nog wel de nodige aandacht krijgen gok ik zo. We zullen het zien de komende 2 weken hoe het allemaal eindigt.
Adama, Tigh en Galactica gaan iig het loodje leggen denk ik zo, afgaande op het einde van deze ep.
natural_lurker
Cadet 4th Class
Cadet 4th Class
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2005, 23:05
Locatie: 3rd rock from the sun

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door natural_lurker »

Misschien dat ze Sam nog kunnen gebruiken voor het op afstand controleren van Galactica zodat de admiraal en zijn vriendjes zich uit de voeten kunnen maken als de Emmer eraan gaat :*)
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door IG88 »

Ik ben bang dat het een open einde gaat worden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door uss defiant »

Ik denk het niet eigenlijk. Ze werken toch wel heel duidelijk toe naar een final showdown nu. Zou me verbazen als het gewoon zomaar op zou houden. Niet alles zal beantwoord worden, maar het gros toch wel denk ik. Vraag is wat mij betreft alleen hoe dat gaat gebeuren.
Gebruikersavatar
IG88
Ensign Junior Grade Class
Ensign Junior Grade Class
Berichten: 108
Lid geworden op: 11 feb 2009, 23:34
Locatie: Rotterdam

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door IG88 »

De vraag is dan: kennen ze alle onbeantwoorde vragen nog wel in 2 epi's kwijt om het tot een goed einde te laten komen?
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door The Silencer »

Ik ben bang dat ze de finale te spetterend willen maken en dat alles pas op het laatste moment in elkaar valt. Ik had liever gezien dat zaakjes tijdens het vierde seizoen langzaam afgewikkeld worden. Maar dan zou de finale wellicht saai worden en dat valt natuurlijk niet te verkopen.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door Raynor's Revenge »

@ 'open einde': ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze het verhaal á la stargate af wilden gaan sluiten met een 'film' of twee na dit seizoen....
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door uss defiant »

ze gaan 1 film maken, maar dat speelt zich af ten tijde van de miniserie en seizoen 1 (en misschien wat seizoen 2, dat weet ik niet) maar dan van de kant van de cylons bekeken voornamelijk. Een beetje zoals Razor dat was voor Pegasus. Er zullen daar misschien wel wat zaken verklaard worden, maar het gros zal toch echt in de komende 2 eps gaan zitten. Een 2e film zit niet in de planning iig op het moment.
Gebruikersavatar
Raynor's Revenge
Moderator
Moderator
Berichten: 12796
Lid geworden op: 18 jul 2002, 10:54
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door Raynor's Revenge »

dank voor de verheldering :)
Gebruikersavatar
Brunt
Ensign
Ensign
Berichten: 230
Lid geworden op: 24 jul 2004, 19:44

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door Brunt »

Wel wat slordig allemaal hoor om nog een film erachterna te doen. Ik vond het met Razor al wat verwarrend, dan die webisodes nog. Het lijkt er allemaal maar een beetje op alsof ze nog met allemaal materiaal/verhaal zitten dat ze op een of andere manier niet meer in de gewone serie kwijt konden en dan maar met films en webisodes toch nog proberen te vertellen.

Maar grootste minpunt van BSG nu is dat ik het gewoon te saai vind geworden. Verder interesseren de personages me ook geen ene moer meer. Er is niet één personage dat me echt boeit en eigenlijk hebben ze allemaal al een zeker irritatieniveau weten te bereiken.

Het verhaal is verwarrend. Er loopt mijns inziens niet echt een duidelijke rode draad door de serie heen. Welke richting gaat de serie nou uit? Dat mag je in de voorlaatste afleveringen nou toch wel eens weten.

Ook deze aflevering kon mij helaas niet bekoren. Het duurt allemaal te lang en ze hebben nog maar twee afleveringen!
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door captain crash »

Vis schreef:Ben ik de enige die denkt dat er geen tijd meer over is voor een fatsoenlijk einde? Veel Cylongeschiedenis is uitgelegd in wat gebrabbel dat je 20x moest terugspoelen en de rest blijft vaag of gewoon onduidelijk. Ben benieuwd wat ze nu nog kunnen doen met 't "verhaal".
nee, je bent niet de enige
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door uss defiant »

Brunt schreef:Maar grootste minpunt van BSG nu is dat ik het gewoon te saai vind geworden. Verder interesseren de personages me ook geen ene moer meer. Er is niet één personage dat me echt boeit en eigenlijk hebben ze allemaal al een zeker irritatieniveau weten te bereiken.

Het verhaal is verwarrend. Er loopt mijns inziens niet echt een duidelijke rode draad door de serie heen. Welke richting gaat de serie nou uit? Dat mag je in de voorlaatste afleveringen nou toch wel eens weten.
Hmm, daar kan ik me eigenlijk helemaal niet in vinden. Baltar en Lee zijn wat minder interessant dit seizoen, maar verder vind ik alle personages nog wel interessant, met name Tigh.

Ook het verhaal vind ik niet echt warrig. Ze hebben te lang gewacht met het uitwerken van een hoop zaken, maar dat maakt het nog niet verwarrend imo.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door captain crash »

ze hadden seizoen 4 veel beter moeten indelen, maargoed dat is al vaak zat gezegd. Waar ik bang voor was gebeurd nu inderdaad: teveel informatie in te weinig tijd waardoor er veel onduidelijk blijft. Ik kan zelf opzich wel leven met dingen die onduidelijk zijn, maar dan moeten ze ook niet aan een halve uitleg beginnen. Wat de karakters betreft, heb ik hoe dan ook nooit de sterkste kant van BSG gevonden.
Gebruikersavatar
uss defiant
Rear Admiral
Rear Admiral
Berichten: 5700
Lid geworden op: 21 mei 2003, 19:49

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door uss defiant »

Hmm, ik vind de karakters in BSG juist vaak wel interessant vaak. Misschien ook de reden dat ik seizoen 3 wel goed vond, wat meer character driven was dan de vorige seizoenen.
Ondanks de wat rommelige afwerking hier en daar (maar daar valt pas echt iets over te zeggen over 1,5 week) blijf ik BSG toch een van de betere sci-fi series van de afgelopen jaren vinden. Stuk beter dan welke star trek dan ook en ook beter dan babylon 5 gemiddeld genomen. *maakt zich klaar voor nekschot* Als er een serie is waar de karakters een heel zwak punt waren imo was het wel B5...
Had BSG beter kunnen zijn? Ja, ze hadden hun verhaal beter moeten plannen, meer zoals dat bij Lost gebeurt, daar gaat dat echt heel goed. Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds elke week uitkijk naar de nieuwe ep, iets wat ik bij Heroes bijvoorbeeld niet meer heb.
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: (4.18) Islanded in a Stream of Stars

Bericht door captain crash »

Je hebt mij nooit horen zeggen dat B5 sterke karakters heeft ;) Ik vind van BSG de miniserie en seizoen 1 en 2 echt ontzettend goed...en de rest...tjah.
Plaats reactie