BSG bordspel

'If I Forget Thee, Oh Earth...'

Moderator: R2D2

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tactical_Cube
Vice Admiral
Vice Admiral
Berichten: 8488
Lid geworden op: 20 apr 2004, 20:41
Locatie: Harlingen

BSG bordspel

Bericht door Tactical_Cube »

http://www.fantasyflightgames.com/edge_ ... 0Galactica
After the Cylon attack on the Colonies, the battered remnants of the human race are on the run, constantly searching for the next signpost on the road to Earth. They face the threat of Cylon attack from without, and treachery and crisis from within. Humanity must work together if they are to have any hope of survival…but how can they, when any of them may, in fact, be a Cylon agent?


Battlestar Galactica: The Board Game is an exciting game of mistrust, intrigue, and the struggle for survival. Based on the epic and widely-acclaimed new Sci Fi Channel series, Battlestar Galactica: The Board Game puts players in the role of one of ten of their favorite characters from the show. Each playable character has their own abilities and weaknesses, and must all work together in order for humanity to have any hope of survival. However, one or more players in every game secretly side with the Cylons. Players must attempt to expose the traitor while fuel shortages, food contaminations, and political unrest threatens to tear the fleet apart.


The game includes 10 character cards, 32 highly-detailed plastic ships, high-quality card board tokens, hundreds of cards and a game board with resource counters. Battlestar Galactica: The Board Game is a semi- cooperative game for 3-6 players ages 10 and up that can be played in 2-3 hours.

zal er morgen effe wat meer over lezen, maar lijkt me erg leuk. Ik zag em voor 40 euro bij bol.com
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door captain crash »

de meeste van dit soort spellen lijden onder onspeelbaarheid, maar ben opzich wel benieuwd. Eerst eens een keer spelen voordat ik overweeg het aan te schaffen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door Blind Guardian »

Nou Harlingen ligt praktisch tegen Leeuwarden aan wat let je :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door captain crash »

Grun tegenwoordig he
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door Blind Guardian »

Nou ja dat ligt ook in de buurt :Y)
Gebruikersavatar
captain crash
Administrator
Administrator
Berichten: 26502
Lid geworden op: 02 jun 2002, 00:48
Locatie: Nowhereland
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door captain crash »

Grun ligt toch nergens in de buurt ;)
Gebruikersavatar
The Silencer
Admiral
Admiral
Berichten: 11111
Lid geworden op: 11 jun 2002, 06:36
Locatie: Resistance Base, Echo Sector
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door The Silencer »

captain crash schreef:de meeste van dit soort spellen lijden onder onspeelbaarheid, maar ben opzich wel benieuwd. Eerst eens een keer spelen voordat ik overweeg het aan te schaffen.
Vaak wel, maar Fantasy Flight Games maakt goede spellen. Ik ben benieuwd. Misschien dat ik het op een spellenbeurs ooit ga uitproberen.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door Blind Guardian »

Jaha vorige week heeft mijn Dungeon Master het spel op zijn verjaardag gekregen dus ik zal het binnenkort ook wel een keer mogen spelen als hij op een zaterdag mee neemt :)
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door Blind Guardian »

Mitters spel, alleen je moet er verdomd veel tijd voor over hebben om het te spelen en de regels heel goed doorlezen, ik kan het in een twee niet uitleggen hoop er nog een keer een middag voor te kunnen zitten binnenkort als er mensen zijn die dan de regels beter kennen, ik heb nou twee uur meegespeeld en kwam slechts een keer aan de buurt die wel lang zijn overigens.
Gebruikersavatar
Blind Guardian
Fleet Admiral
Fleet Admiral
Berichten: 18795
Lid geworden op: 23 jun 2002, 21:14
Locatie: Postbus
Contacteer:

Re: BSG bordspel

Bericht door Blind Guardian »

Hou er rekening mee dat spel zeker de eerste keer gemakkelijk vijf / zes uur kan duren vandaag voor de eerste keer echt uitgespeeld en op het nippertje wonnen de mensen van de cylons, maar het spel is bijhoorlijk complex en vooral de eerste keren zal er enorm overlegd moeten worden het is namelijk een spel waar je samen moet werken, twee mollen 'cylons' in zijn en een symphatiser van de cylons overigens dit hoeven niet persé de orginele karakters te zijn vandaag werd bekend dat de Presidente een cylon was. Overigens mocht je in het begin geen Cylon zijn op een bepaald punt in het spel kan je karakters alsnog een cylon zijn en zich bekend moeten maken.

Dus neem er de tijd voor het is een heel indrukkend leuk en complex spel.
Gebruikersavatar
agathon72
Cadet 1st Class
Cadet 1st Class
Berichten: 11
Lid geworden op: 09 mei 2010, 22:00
Locatie: België

Re: BSG bordspel

Bericht door agathon72 »

Het spel is inderdaad erg ingewikkeld, kheb het nu al een paar keer gespeeld en heb toch iedere keer waar de handleiding nodig.
Plaats reactie